Hvilken str snekæder?
Fra : mick-j@modz.dk

Dato : 08-02-07 21:45

Hej,

Vi skal i morgen afsted på skiferie til Norge. Men da jeg fik checket
de snekæder efter, som vi har liggende, kan jeg se at de ikke matcher
100% de mål der står på kassen..

Vores vinterdæk er 225/55-16 på en Ford S-MAX. På kassen står der
225/50-16 og 205/55-16 (samt en masse 14" og 15").

Vil vi kunne bruge disse kæder eller skal vi fnde nogle andre?

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 08-02-07 22:16

De er måske lige små nok, men prøv om du kan sætte en af dem på. Ellers
så har harald-nyborg snekæder til 80 kr.

Mvh Rune

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 08-02-07 22:17

God tur forresten! Jeg var i Trysil i uge 4 og fik ikke brug for
snesokkerne.

Mvh Rune

Fra : Mikker

Dato : 08-02-07 23:39

mick-j@modz.dk skrev:
> [...]
> 225/50-16 og 205/55-16 (samt en masse 14" og 15").
>
> Vil vi kunne bruge disse kæder eller skal vi fnde nogle andre?

Hej

Du ka måske få et problem med at få dem til at række rundt om, men mon
ikke du er så tæt på det går nok endda :)

Jeg har kørt med kæder i mange år, og ofte er det et spørgsmål om hvor
langt strammekæden skal trækkes (inden for rimelighedens grænser
selvfølgelig)

Hygge

Mikker

Fra : mick-j@modz.dk

Dato : 09-02-07 13:53

> [...]
>
> Jeg har kørt med kæder i mange år, og ofte er det et spørgsmål om hvor
> langt strammekæden skal trækkes (inden for rimelighedens grænser

Tak for hjælpen. Jeg tror bare vi køber et nyt sæt - de koster jo ikke
alverden ;)

Med venlig hilsen
Mick Johansen