/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Til de erfarne "importører"
Fra : Finn


Dato : 08-02-07 16:57

Jeg er ved at importere en BMW 320d fra Tyskland.
Jeg har fået tilsendt en kopi af servicebogen. Men der er lidt der
trykker mig og det er at sidste olieservice ikke er med et stempel
(autoriseret) men kun med en underskrift og en dato.
Bilen har stået stille (kørt ca. 1.000 km) de sidste 3 måneder siden
sidste service.
Er det noget jeg skal være OBS på eller hva'?

Er der andet jeg skal have focus på? (Kender biltypen udemærket men
kender ikke så meget til tysk forhandlerseriøsitet)

Bilen er fra feb. 2004. Kørt ca. 120.000 km.


Mvh
Finn

 
 
Ole Gaarde Kristense~ (08-02-2007)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 08-02-07 18:46

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45cb4832$0$13959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg er ved at importere en BMW 320d fra Tyskland.
> Jeg har fået tilsendt en kopi af servicebogen. Men der er lidt der trykker
> mig og det er at sidste olieservice ikke er med et stempel (autoriseret)
> men kun med en underskrift og en dato.
> Bilen har stået stille (kørt ca. 1.000 km) de sidste 3 måneder siden
> sidste service.
> Er det noget jeg skal være OBS på eller hva'?
>
> Er der andet jeg skal have focus på? (Kender biltypen udemærket men kender
> ikke så meget til tysk forhandlerseriøsitet)
>
> Bilen er fra feb. 2004. Kørt ca. 120.000 km.
>
Hos hvilken forhandler er det?
Man kunne være heldig at det var en nogen af os andre havde handlet med
(selvom det er et langskud

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Finn (08-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 08-02-07 19:24

Ole Gaarde Kristensen wrote:

> Hos hvilken forhandler er det?
Det er ved Automobile Martin Geßl, München
Det er den mørkgrønne. Den har lige alt det gejl jeg går efter

Mvh
Finn

Kell Petersen (08-02-2007)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 08-02-07 19:42

Ja , og med 6 trins manuel gear

Fed øse
Jeg kan også godt lide detaljen med bagruden ,, contra bagklap



Ole Gaarde Kristense~ (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 10-02-07 16:06

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45cb6a74$0$14001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ole Gaarde Kristensen wrote:
>
>> Hos hvilken forhandler er det?
> Det er ved Automobile Martin Geßl, München
> Det er den mørkgrønne. Den har lige alt det gejl jeg går efter
>
Kender jeg desværre ikke. Øv!
Den ser ellers fin ud gør den.
Jeg synes det taler til forhandlerens fordel at han er villig til at sende
yderligere billeder samt kopi af servicebog. Det tyder i hvert fald på at
det ikke er første gang han har exporteret biler.
Spørgsmålet er så stadig med det ekstra olieskift der er i servicebogen.
Måske er det et forhandleren selv har foretaget, men man kan så undre sig
over hvorfor - netop når han understreger at den har perfekt servicebog.
Spørgsmålet er så: Har den fået service ved de 118.000 og så et olieskift
derefter, eller er det olieskiftet uden det autoriserede stempel der udgør
det for service ved 118.000 km.
Nu ved jeg absolut intet om service på BMW'er men spørgsmålet er vel hvad
den skulle have lavet ved 120 tkm. Er det kun olieskift? (jeg tvivler når
det er 30.000 siden sidste service)

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Finn (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 10-02-07 21:19

Nu er jeg kommet lidt nærmere det med det manglende stempel. Det mangler
faktisk ikke det er bare med en lys stempelfarve som ikke ses via en fax.
Bilen har fået pillet numrene af ca. 14 dage efter service. Derfor den
ikke har kørt så meget de sidste 2 måneder.

Til Ole
Der er lavet olieservice ved 44455. Inspection I ved 85237 og
olieservice ved 118645. Så det passer godt nok med olieservice.
Jeg kender dog ikke dieselbilen godt nok til at have en ide om service
er strukket lidt eller om den virkelig kører ca 45000 km mellem hvert
service. Min gamle benzin gik ca. 25000 mellem hvert service.

Mogens... (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-02-07 21:46

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45ce2863$0$14029$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Nu er jeg kommet lidt nærmere det med det manglende stempel. Det mangler
> faktisk ikke det er bare med en lys stempelfarve som ikke ses via en fax.
> Bilen har fået pillet numrene af ca. 14 dage efter service. Derfor den
> ikke har kørt så meget de sidste 2 måneder.

Fint !

> Der er lavet olieservice ved 44455. Inspection I ved 85237 og olieservice
> ved 118645. Så det passer godt nok med olieservice.
> Jeg kender dog ikke dieselbilen godt nok til at have en ide om service er
> strukket lidt eller om den virkelig kører ca 45000 km mellem hvert
> service. Min gamle benzin gik ca. 25000 mellem hvert service.

Den har kørt for langt mellem service, IMO... - min kørte ca. 25.000 km
pr service, hvor "indkaldelsen" jo styres af bilens computer...



Finn (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 10-02-07 22:03

Mogens... wrote:
> Den har kørt for langt mellem service, IMO... - min kørte ca. 25.000 km
> pr service, hvor "indkaldelsen" jo styres af bilens computer...
Damn!! Jeg syntes også det er langt men kender ikke til 320diesel af den
årgang og der kører den vel længere. Men 45000km lyder af langt. Er der
ander der har kendskab til ca. tallene mellem service?

Mvh
Finn

Ole Gaarde Kristense~ (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 11-02-07 17:09

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45ce2863$0$14029$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nu er jeg kommet lidt nærmere det med det manglende stempel. Det mangler
> faktisk ikke det er bare med en lys stempelfarve som ikke ses via en fax.
> Bilen har fået pillet numrene af ca. 14 dage efter service. Derfor den
> ikke har kørt så meget de sidste 2 måneder.
>
Så ser den ged jo ud til at være barberet

> Til Ole
> Der er lavet olieservice ved 44455. Inspection I ved 85237 og olieservice
> ved 118645. Så det passer godt nok med olieservice.
> Jeg kender dog ikke dieselbilen godt nok til at have en ide om service er
> strukket lidt eller om den virkelig kører ca 45000 km mellem hvert
> service. Min gamle benzin gik ca. 25000 mellem hvert service.
>
Jeg kender desværre ikke BMW'erne særligt godt, men synes også - som
Mogens - at den har gået noget langt mellem de service.
Hvis ovenstående betyder at den har været til sit første "rigtige" (ved ikke
præcis hvad olieservice dækker over) service ved 85.237 km synes jeg det
lyder helt galt (eller i hvert fald meget økonomisk).
Havde du dog bare kig på en Mercedes - så havde jeg vidst meget mere

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Mogens... (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-02-07 18:35

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45cf3f87$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg kender desværre ikke BMW'erne særligt godt

Så er det jo godt, at andre ved det

> (ved ikke præcis hvad olieservice dækker over)

En nyere BMW kører med 2 typer service - inspection 1 og
2 samt olieservice. Sidstnævnte indebærer det man i gamle
dage på BP-tanken kaldte "smøring og olieskift"



Ole Gaarde Kristense~ (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 11-02-07 22:44

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:vtIzh.32826$E02.13010@newsb.telia.net...
> "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45cf3f87$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg kender desværre ikke BMW'erne særligt godt
>
> Så er det jo godt, at andre ved det
>
Nemlig!

>> (ved ikke præcis hvad olieservice dækker over)
>
> En nyere BMW kører med 2 typer service - inspection 1 og
> 2 samt olieservice. Sidstnævnte indebærer det man i gamle
> dage på BP-tanken kaldte "smøring og olieskift"
Så har jeg også lært noget nyt i dag. Altid dejligt. Tak!
Kan det tolkes derhen at det altså er en normal servicerække - bortset fra
mellemrummene mellem dem?

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Mogens... (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-02-07 06:08

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45cf8e2d$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> En nyere BMW kører med 2 typer service - inspection 1 og
>> 2 samt olieservice. Sidstnævnte indebærer det man i gamle
>> dage på BP-tanken kaldte "smøring og olieskift"

> Kan det tolkes derhen at det altså er en normal servicerække - bortset fra
> mellemrummene mellem dem?

Det forstår jeg ikke. Der findes de 3 nævnte typer service, og
der skiftes mellem dem for hver 25.000 km



Ole Gaarde Kristense~ (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 12-02-07 11:27

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:0DSzh.32869$E02.12952@newsb.telia.net...
>
>> Kan det tolkes derhen at det altså er en normal servicerække - bortset
>> fra mellemrummene mellem dem?
>
> Det forstår jeg ikke. Der findes de 3 nævnte typer service, og
> der skiftes mellem dem for hver 25.000 km
Det jeg mener er om den række service Finn beskriver så er i den rigtige
rækkefølge - bare med for mange km imellem.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Finn (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 12-02-07 20:41

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> Det jeg mener er om den række service Finn beskriver så er i den rigtige
> rækkefølge - bare med for mange km imellem.


Ja rækkefølgen er rigtig nok men intervallerne er aaaaalllt for lange.
Der er sandsynligvis ikke sket noget specielt med bilen men jeg er ikke
tryg ved situationen og har egentlig valgt at springe den over....

Mvh
Finn

NG (08-02-2007)
Kommentar
Fra : NG


Dato : 08-02-07 21:02


"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45cb4832$0$13959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg er ved at importere en BMW 320d fra Tyskland.
> Jeg har fået tilsendt en kopi af servicebogen. Men der er lidt der trykker
> mig og det er at sidste olieservice ikke er med et stempel (autoriseret)
> men kun med en underskrift og en dato.
> Bilen har stået stille (kørt ca. 1.000 km) de sidste 3 måneder siden
> sidste service.
> Er det noget jeg skal være OBS på eller hva'?
>

Ser rigtig lækkert ud -

Kunne jeg få dig til at fortælle os - hvad du ender med i afgift ?

På forhånd tak

mvh
Per Krabbe



Finn (08-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 08-02-07 21:32

NG wrote:
> Ser rigtig lækkert ud -
OK så har vi ca. samme smag

> Kunne jeg få dig til at fortælle os - hvad du ender med i afgift ?
Jeps! hvis i kommer med nogle guldkorn
Nej seriøst så skal jeg nok give et lille referat.

Bilen er lidt dyr i forhold til andre men jeg søger en vogn med minimum:
PDC, Xenon, DSC, M-sportsundervogn, M-skørtesæt, M-sportssæder (lys
læder og m/varme (Ikke sort)), Fuld klima. Derudover er der en del "jeg
ville ønske at der var .....)
Det gør at selv i Tyskland begrænser det udvalget
Jeg håber på en afgift på ca. 200.000,- (de må vel tage lidt hensyn til
de forholdsvis mange km.

Mvh
Finn

Bjørn (08-02-2007)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 08-02-07 23:22

On Thu, 08 Feb 2007 16:57:24 +0100, Finn <post@min.dk> wrote:

>Jeg har fået tilsendt en kopi af servicebogen.

Hej Finn.
Interessant. Har du fornemmelsen af at det er normalen....at man kan
få tilsendt kopi af servicebogen, for det syntes jeg lyder
interessant? Står selv med et ben i Tyskland.

Hilsen Bjørn

Finn (09-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 09-02-07 06:43

Bjørn wrote:
> Hej Finn.
> Interessant. Har du fornemmelsen af at det er normalen....at man kan
> få tilsendt kopi af servicebogen, for det syntes jeg lyder
> interessant? Står selv med et ben i Tyskland.

Hej
Nej det ved jeg ikke men når det nu er en vogn der er så langt væk så
vil man jo gerne være ret sikker i så mange ting som muligt.
Jeg har bla. også forlangt ekstra billeder at alle fælgene (se om der er
kantstensskrammer) og førersædet (er læderet slidt).

Mvh
Finn

Mogens... (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-02-07 20:52

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45cc09a6$0$14002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>> Interessant. Har du fornemmelsen af at det er normalen....at man kan
>> få tilsendt kopi af servicebogen, for det syntes jeg lyder
>> interessant? Står selv med et ben i Tyskland.

> Nej det ved jeg ikke men når det nu er en vogn der er så langt væk så vil
> man jo gerne være ret sikker i så mange ting som muligt.

En seriøs handler, der gider at sælge til en udlænding, gør den slags.
I modsat fald kan det være det samme. DOG kan man jo en BMW
nemt checke såvel km som service via en aut. forhandler !

> Jeg har bla. også forlangt ekstra billeder at alle fælgene (se om der er
> kantstensskrammer) og førersædet (er læderet slidt).

Jep, de tager typisk billeder af fælge og forsæde



Finn (09-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 09-02-07 20:00

Lige et tillægsspørgsmål

Når man nu får midlertidege prøveplader på bilen i tyskland hvordan er
forsikringen så hvis der sker noget (såvidt ansvar som kasko om man så
kan sige).

Mvh
Finn

Mogens... (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-02-07 20:50

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45ccc488$0$13961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Når man nu får midlertidege prøveplader på bilen i tyskland hvordan er
> forsikringen så hvis der sker noget (såvidt ansvar som kasko om man så kan
> sige).

Der er kun ansvarsforsikring på vognen - man kan ikke tegne ansvar
så pas lidt på bilen, når du kører hjem.



Mogens... (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-02-07 20:58

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45cb4832$0$13959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg er ved at importere en BMW 320d fra Tyskland.

Forståeligt

> Jeg har fået tilsendt en kopi af servicebogen. Men der er lidt der trykker
> mig og det er at sidste olieservice ikke er med et stempel (autoriseret)
> men kun med en underskrift og en dato.

Sikkert klaret i et snuptag hos en "lokal" - spørg BMW

> Bilen har stået stille (kørt ca. 1.000 km) de sidste 3 måneder siden
> sidste service. Er det noget jeg skal være OBS på eller hva'?

Alminelige ting du plejer at checke - de 3 mdr. stilstand bør ikke betyde
noget.
Hvorfor har den det - hvordan ved du det?
(har jeg egentligt aldrig undersøgt)

> Er der andet jeg skal have focus på? (Kender biltypen udemærket men kender
> ikke så meget til tysk forhandlerseriøsitet) Bilen er fra feb. 2004. Kørt
> ca. 120.000 km.

Jeg importerede i 2005 en '03 BMW 530d. Den fik jeg checket km mm hos
BMW i München fordi jeg ikke ville stå med håret i postkassen, hvis der
skulle
være problemer med noget på bilen. Og det blev der faktisk, idet den
traditi-
onelle fejl med display'et opstod på bilen. på grund af stemplerne betalte
BMW.
Det samme gjorde de på en 6 år gammel X5 4,4 V8 grundet at alle stempler
var i bogen.

Så la' være med at købe bilen, hvis ikke der er fuld service, selvom bilen
op-
fylder dine krav til udstyr og andet iøvrigt. "Der kommer ALTID en sporvogn
og en pige til" !



Andreas M. Hansen (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 10-02-07 22:32


"Finn" <post@min.dk> wrote in message
news:45cb4832$0$13959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg er ved at importere en BMW 320d fra Tyskland.
> Jeg har fået tilsendt en kopi af servicebogen. Men der er lidt der trykker
> mig og det er at sidste olieservice ikke er med et stempel (autoriseret)
> men kun med en underskrift og en dato.
> Bilen har stået stille (kørt ca. 1.000 km) de sidste 3 måneder siden
> sidste service.
> Er det noget jeg skal være OBS på eller hva'?
>

Nu vil jeg slet ikke påberåbe mig nogen status som "erfaren importør" - jeg
har faktisk aldrig importeret en bil
Jeg vil dog mene at jeg har en del kendskab til tyskere og deres forhold til
biler gennem tyske kolleger efter en del projektarbejde i Tyskland - jeg
arbejder f. eks. det indeværende år med et projekt hos et firma i Stuttgart,
som "mit" firma har købt.
Mit input til sagen er at der er ganske mange tyskere (private og firmaer)
som i kraft af de manglende afgifter, har et helt andet afslappet forhold
til det med servicering af deres biler - bilen er jo ikke en af livets store
investeringer som det er her i DK. Jeg har da f. eks. prøvet at leje en
Mercedes hos en af de store på det tyske marked (Sixt), og der blevet mødt
af en serviceindikator som konstaterede at service var "5000 km
überzogen....."
Jeg ville være meget nøje med at checke en bils servicehistorik.

mvh

Andreas M. Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste