jeg er kratedeme træt af håndværkere
Fra : Snuden

Dato : 07-02-07 19:26

i trafikken. De kører værre end kællinger! Viser ikke af, taler i håndholdt
mobiltelefon, kører overfor rødt, er tydelig optaget af alt muligt andet end
at holde øje med hvad der sker udenfor bilen..Jeg er dæleme træt af de skide
håndværkere, eller skal vi kalde dem gulpladetrykkere. De ligger helt oppe i
røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de ikke!!!

Snuden

Fra : Jakob

Dato : 07-02-07 19:35

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>oppe i røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de

Det kan du sikkert heller ikke.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-02-07 19:43

"Jakob" <Jake@airsoftzone(fjern).dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du sikkert heller ikke.
Men heller ikke værre, de køre som de blinde slås :(.

Fra : Brian

Dato : 07-02-07 19:53

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Men heller ikke værre, de køre som de blinde slås :(.

Og folk der kører Skoda, går med hvide tennissokker i sandalerne.

Er der flere der skal skæres over én kam ?

/Brian - der ikke er håndværker, men kører gulplade på jobbet

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-02-07 19:59

> Og folk der kører Skoda, går med hvide tennissokker i sandalerne.
>
> Er der flere der skal skæres over én kam ?

Jeg går ikke med sandaler, men med hvide tennisissokker, for jeg gider ikke
bruge timer på vasketøj ;).
BTW. Håndværkere i div. trucks køre som aber!!, tilbringer et par t../dag på
E20, så jeg ved det.

Fra : Brian

Dato : 07-02-07 20:09

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Jeg går ikke med sandaler, men med hvide tennisissokker, for jeg
> gider ikke bruge timer på vasketøj ;).

Godt vi har en ordentlig vaskemaskine her i bygningen, der ikke bruger
længere tid på at vaske sorte sokker frem for hvide

/Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-02-07 02:00

On Wed, 7 Feb 2007 20:08:57 +0100 "Brian" <nej@tak.du> sent the
following smoke signals:

>Godt vi har en ordentlig vaskemaskine her i bygningen, der ikke bruger
>længere tid på at vaske sorte sokker frem for hvide

Hvis det nu er "10 par for 20,-", så er det jo nærmest engangssokker...

--
Ryd Ondskabens Hotel!

*Resten er slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Fra : Brian

Dato : 08-02-07 19:15

Hr. Jensen wrote:

> Hvis det nu er "10 par for 20,-", så er det jo nærmest
> engangssokker...

Jeg tror også at Jørgen er ufattelig nærig

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-02-07 19:27

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:45cb68af$0$49200

> [...]
Det er tennissokker. Det handlede om ikke-tennissokker.

> Jeg tror også at Jørgen er ufattelig nærig

Man har vel jyske gener i kroppen ;)).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-02-07 17:41

> Godt vi har en ordentlig vaskemaskine her i bygningen, der ikke bruger
> længere tid på at vaske sorte sokker frem for hvide

Du er afsløret, du vasker aldrig selv, for "#¤§ skal sortéres og lægges på
plads bagefter ;).

Fra : Brian

Dato : 08-02-07 19:19

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Du er afsløret, du vasker aldrig selv, for "#¤§ skal sortéres og
> lægges på plads bagefter ;).

Det sker da at jeg vasker selv, men derfor er vores vaskemaskine stadig ikke
racistisk anlagt.

Det er jeg så heller ikke, da det ikke tager mig længere tid at sortere og
krølle sorte kontra hvide sokker sammen

Men nu er det her jo ikke dk.forbrug.vasketips...

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-02-07 19:35

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse news:45ca19b1$0$5790

Køre bil, de kan de ikke!!!

Og lave kvalificeret arb. til bestilt tid kan de hellere ikke :(.. Hvof' ik'
lave lo... selv?.

Fra : Kong Gulerod

Dato : 07-02-07 20:50

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse news:45ca19b1$0$5790
>
> Køre bil, de kan de ikke!!!
>>
> Og lave kvalificeret arb. til bestilt tid kan de hellere ikke :(.. Hvof'
> ik' lave lo... selv?.
og pissedumme til at planlægge

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/01/30/064017.htm?rss=true

who the fuck drømmer om at ende i en møgbeskidt lortespand iført
pissebeskidt tøj...og det bedste man kan er at lave lort og spilde tiden,
samt køre som en idiot...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-02-07 17:47

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> skrev i en meddelelse news:eqdaha$2bf8

> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/01/30/064017.htm?rss=true

Der er ikke på vejene de spilder tiden, for samtlige håndværker-trucks jeg
ser på motorvejen, køre som aber, især om morgenen :(.

Fra : Benny

Dato : 07-02-07 21:39

> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse news:45ca19b1$0$5790
>
> Køre bil, de kan de ikke!!!

Korrekt. Blev overhalet af en bliktud der høvlede der ud af med 145 (målte
jeg) med en stor boogie-trailer bagefter. I sådan tilfælde burde politiet
bare skyde og efterlade piloten i vejkanten til skræk og advarsel til andre
nosserfår.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-07 23:08

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg) med en stor boogie-trailer bagefter. I sådan tilfælde burde politiet
> bare skyde og efterlade piloten i vejkanten til skræk og advarsel til

Hvordan kan du måle det?

MVH
Thomas H.

Fra : tp

Dato : 07-02-07 20:02

> [...]
>oppe i røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de

ENIG!!!

Blev overhalet af en der skulle overhale en hel stribe lige før en by. Han
passerede byskilt og fartblinker med 108km/t --- i by. Nå jah, der var da
dobbelt optrukket streger og farligt vejkryds 200m længere fremme. De har
jo så travlt de kære håndværkere :-/

Fra : Klaus G.

Dato : 07-02-07 20:40

> [...]
> var da dobbelt optrukket streger og farligt vejkryds 200m længere fremme.
> De har jo så travlt de kære håndværkere :-/
Har sådan en fart viser ikke kun to tal, altså max 99km/t?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian

Dato : 07-02-07 20:50

Klaus G. wrote:

> Har sådan en fart viser ikke kun to tal, altså max 99km/t?

Der findes flere versioner. Jeg passerer et par stykker hver dag, der kan
sætte et 1 tal foran.

/Brian

Fra : tp

Dato : 07-02-07 20:56

> Har sådan en fart viser ikke kun to tal, altså max 99km/t?

nope. kan gå over 100 tydligvis. Havde forøvrigt en snak med en gut om
relevansen af dette da de jo altid står i byer. Men dette er faktisk ikke
tilfældet. Ved horsens står der fx en på landevejen ind til byen (og i
Jylland er 100 jo tydligvis en slags lovlig hastighed på landeveje)

Fra : Søren

Dato : 07-02-07 20:39

Snuden skrev:
> [...]
> røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de ikke!!!

Buschauffører kører i pissestore køretøjer. De tænker sgu heller ikke på
miljøet.

... men jeg er enig med dig. Håndværkere (herunder murerer, tømrer og den
slags) kører som junkier på frugtsaft. De tror nok ikke at vi er i stand
til at læse det firmanavn der står på deres biler... hm .. selv om vi
endelig ringede til dem kom de aligevel ikke selv om de lovede det, så
de sgu aligevel nok ligeglade... hmm .. send dem ud på en ø.

-Søren

Fra : Klaus G.

Dato : 07-02-07 20:41

> [...]
>oppe i røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de
Ligesom alle unge under 25år køre folk ned...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-02-07 21:00

> Ligesom alle unge under 25år køre folk ned...
Og de gamle over 65 der snegler sig afsted.
Kvinder der ikke kan tage en trafikal beslutning.
Hellige NG-skribenter der kører som en GUD.

Har vi flere vi skal "nakke" nu hvor posen er åben?

Fra : Klaus G.

Dato : 07-02-07 21:13

> Har vi flere vi skal "nakke" nu hvor posen er åben?
Jada, alle folk fra mellemøsten drifter, og køre på to hjul! ALLE
hestetrailere køre 50km/t...osv :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-02-07 17:54

news:45ca2b32$0$48956en, og laver

> Ligesom alle unge under 25år køre folk ned...

Statistikken siger de køre som aber, har mange uheld, mange håndværkere <
25- = de køre som aber ;). I > ½'delen af de uheld som nævnes i
trafikradioen, siges der "varevogn" ;)).

Fra : Sætternissen

Dato : 08-02-07 22:10

> Ligesom alle unge under 25år køre folk ned...

Du må da indrømme at der blandt færdselssynderene er en klar overvægt af
kassevogne og små lastbiler, som ikke kan finde ud af de almndelige
færdselsreglre - ikke mindst omkring kl 16:00

Knud

Fra : Leonard

Dato : 08-02-07 22:23

"Sætternissen" <sattenisen@bat.lk> wrote:

>Du må da indrømme at der blandt færdselssynderene er en klar overvægt af
>kassevogne og små lastbiler, som ikke kan finde ud af de almndelige
>færdselsreglre - ikke mindst omkring kl 16:00

Næh, men det er jo nemmere at tælle de biler, der er synlige end dem
der er flest af.

--
Leonard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-02-07 19:55

"Sætternissen" <sattenisen@bat.lk> skrev i en meddelelse

> Du må da indrømme at der blandt færdselssynderene er en klar overvægt af
> kassevogne og små lastbiler, som ikke kan finde ud af de almndelige
> færdselsreglre - ikke mindst omkring kl 16:00

På E20 køre de værst om morgenen, mod Kbh., det er sikkert jyske
håndværkere, som har en akkord hængende over hovedet.

Fra : Klaus G.

Dato : 07-02-07 21:20

> [...]
>oppe i røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de
Oh ja, glemte lige at sige. Når du så ringer og brokker dig over en af dem,
så husk at oplyse dit navn, adresse, samt telefon nummer. For sjovt nok, de
gange nogen har brokket sig over min kørsel(sket to gange, på 6år), så har
de aldrig ville oplyse hvem de er, og så bliver der ikke gjort ret meget
mere ved den sag. Personligt kan jeg ikke tage en klage seriøst hvis ikke
"modparten" vil vedkende hvem han eller hun er. For der er jo ALTID to
meninger om sag. Det samme med min arbejdsgiver, for hvorfor skal de tro
mere på hr. Jensen som måske er morgensur, end en af deres ansatte?

--
Klaus G. // Seth-Enoch som køre 55.000km om året i en firmabil.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : -=JF=- priv

Dato : 07-02-07 23:01

Klaus G. formulerede onsdag:

> [...]
> meninger om sag. Det samme med min arbejdsgiver, for hvorfor skal de tro mere
> på hr. Jensen som måske er morgensur, end en af deres ansatte?

Du har fuldstændigt ret!
Men på den anden side må man spørge sig selv om voksne mennesker ville
bruge tid på at notere telefonnummeret til firmaet, bruge tid og penge
på at ringe - helt uden grund?

--
Mvh. John

Fra : Klaus G.

Dato : 08-02-07 20:08

> Du har fuldstændigt ret!
> Men på den anden side må man spørge sig selv om voksne mennesker ville
> bruge tid på at notere telefonnummeret til firmaet, bruge tid og penge på
> at ringe - helt uden grund?
Tjaeh, hvis man ser hvor mange sære mennesker der er at finde i den her
gruppe, altså hvor meget de kan brokke sig over ingenting. Så skulle det
skisme ikke undre mig at de også ville ringe og brokke sig, men så alligevel
være anonym, som det også tit ses på internettet...gah!

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Helge Larsen

Dato : 07-02-07 21:26

Til Alle jer hellige køer og super fører af alle andre køretøjer end
håndværker biler, så tror jeg lige at der er MANGE som lige skal feje for
egen dør, før de råber op om hvor dårligt andre folk kører.
Oplever tit/tildagligt en aller anden tosse som ikke kan ligge tæt nok på
ens bagkofanger, og helt sikkert kan læse det med småt lige under nr pladen.
Jeg kører hver dag på både motor-/motortrafik- og landevej og der er ALTID
en som ligger der bagved og har meget travlt og jeg snakker ikke om en
håndværker bil.
Så lad vær med at skærer alle over en kam. Bare MIN mening...........:-/

Helge (Er håndværker, er stolt af det og kører gulplade/håndværker bil HVER
dag)

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-07 21:43

> [...]

>oppe i røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de

Ja, gad vide om karriereforløbet er dette, at man starter som grønt bud,
udvikler evnerne bag rattet som "håndværker" for at afslutte karrieren
som taxachauffør

Nuvel, vi er nok ikke en skid bedre selv !
--
/Mogens
Pas på din GPS - politiet napper den måske:

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-07 22:05

On Wed, 7 Feb 2007 19:25:54 +0100, "Snuden" <snudens@gmail.com> wrote:

> [...]
>røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de ikke!!!

Det er håndværkerne vist ikke alene om - afhængig af hvad man gider
lægge mærke til kan ovenstående hæftes på alle kategorier - typiske
firmabiler, Peugeot'er, firhjulstrækkere eller hvad man nu har som
yndlingsaversion den dag
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-02-07 22:20

Ivan Madsen wrote on 07-02-2007 :
> [...]
> lægge mærke til kan ovenstående hæftes på alle kategorier - typiske
> firmabiler, Peugeot'er, firhjulstrækkere eller hvad man nu har som

Det tror jeg faktisk desværre ikke. Dem jeg har oplevet køre tættest
på, presse allermest og reagere voldsomst på at man er i vejen for dem
(ved at køre på vejen i det hele taget) er håndværkere i varevogne.

Fra : Niels Pein

Dato : 07-02-07 22:51

"Henrik Stidsen" skrev ...

> Det tror jeg faktisk desværre ikke. Dem jeg har oplevet køre tættest på,
> presse allermest og reagere voldsomst på at man er i vejen for dem (ved at
> køre på vejen i det hele taget) er håndværkere i varevogne.

Det er også min oplevelse, sådan generelt set.
Der er noget om snakken.

Er der ikke også noget om et "white van" begreb i England, dækkende over de
der kører allerværst?
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : -=JF=- priv

Dato : 07-02-07 23:03

Niels Pein har bragt dette til verden:

> Er der ikke også noget om et "white van" begreb i England, dækkende over de
> der kører allerværst?

Jo, det er ligefrem et begreb
The white van man, er den værste og mest hensynsløse trafikbølle man
kan forestille sig

--
Mvh. John

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-02-07 18:04

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> lægge mærke til kan ovenstående hæftes på alle kategorier - typiske
> firmabiler, Peugeot'er, firhjulstrækkere eller hvad man nu har som
Nu du nævner dem, så påkalder netop de sig stor opmærksomhed med deres
kreative manøvrer, lygteføring etc. . Måske fordi mange job,firmabiler er i
det segment. Og har man en sådan, må man alt?.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-02-07 23:22

Jeg er "kratedeme" træt af ubehøvlede idioter, der kategoriserer folk efter
erhverv. Og som i øvrigt bevidner i deres ubehjælpsommme skriverier, at
deres blodtryk alene burde være gyldig grund til at inddrage deres
styrebrev.

Martin
Håndværker og hensynsfuld bilist.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 08:49

> [...]
> efter erhverv. Og som i øvrigt bevidner i deres ubehjælpsommme skriverier,
> at deres blodtryk alene burde være gyldig grund til at inddrage deres

Vil lige bakke op her. Jeg har da en del at leve op til, jeg er håndværker
og mener selv at jeg kører hensynsfyldt, men det kan da være at hvis jeg
skal blive ved med at blive taget alvorligt, at jeg skal gi´ den noget mere
gas, firmabilen forståes. Man ser det man vil se og hvis man venter længe
nok så kan man sikkert også se et mønster blandt enlige mødre, folk med en
årlig indkomst over 452.00 kr, folk der kører med automatgear eller
bagere.....keep looking guys sandheden er der ude.

--
Ib
ligeledes håndværker og hensynsfuld bilist.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-02-07 18:20

> [...]
> efter erhverv. Og som i øvrigt bevidner i deres ubehjælpsommme skriverier,
> at deres blodtryk alene burde være gyldig grund til at inddrage deres

Tillykke, men jeg ser din jyske kolleger, på vej til job i Kbh., HVER
morgen. Og de "spilder" ikke tiden :((. I > ½'delen af de uheld som nævnes i
trafikradioen, bliver ordet "varevogn" sagt. Jeg så også den van med 140- +
buggytrailer forleden. For ikke at tale om dem der køre 120- med en Bobcat
stående. Eller de trucks fra Skælskørplanteskole som lå og pressede, man
skulle tro at de havde noget af varelageret i hovedet ;)).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-02-07 19:42

Jørgen M. Rasmussen brought next idea :
> For ikke at tale om dem der køre 120- med en Bobcat stående.

Jeg kørte engang med en gartner - 120km/t ud af landevejen, pludselig
fløj trillebøren fra ladet... Vi var glade for at der ikke var nogen
bagved! En bobcat flyver nok ikke helt så nemt, men det vil slet ikke
overraske mig hvis den kan flyve af.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-02-07 09:56

On Feb 7, 11:21 pm, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> erhverv. Og som i øvrigt bevidner i deres ubehjælpsommme skriverier, at
> deres blodtryk alene burde være gyldig grund til at inddrage deres

Selvom vi alle hader bliver man ind i mellem nød til at kategorisere
billister for at kunne snakke om dem. Forsikringsselskaberne gør det
samme og i den forbindelse er det måske ikke dig men mig der ender i
den forkerte boks. Set fra et forsikringsselskab er jeg en af dem der
kører 150 inde i byen, skrider rundt om hjørnerne, smadrer min. 1 bil
om året og forventes at slå en eller flere uskyldige ihjel inden jeg
når op i næste "boks". Spørg dem der har kørt med mig, det er ikke
sådan jeg kører - i så fald kunne jeg nok ikke notere mig 50.000
skadefri kilometer det sidste år.

Det er træls at blive puttet i en kasse, endnu værre når det er den
forkerte kasse - men trafikken er altså noget af det mest
kategoriserede og generaliserede emne og der vil altid være nogen der
ikke passer i de kasser det bliver puttet i.

Fra : Leonard

Dato : 08-02-07 10:18

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Spørg dem der har kørt med mig, det er ikke
>sådan jeg kører - i så fald kunne jeg nok ikke notere mig 50.000
>skadefri kilometer det sidste år.

Sagtens, jeg kørte "ungt" i 8 år før det gik galt
Og det var ikke fordi jeg holdt stille, 30-35.000 km på MC hvert år
plus alt det jeg kunne få lov til at køre i andres biler, de sidste 3
år 70.000 om året i hyrevogn.
Jeg nåede op i den næste kasse før det gik galt, så jeg er ikke engang
medskyldig i at din forsikringspræmie er så høj.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-02-07 10:08

On Feb 7, 11:07 pm, "Thomas H." <ingen> wrote:

> Hvordan kan du måle det?

GPS er jo ret udbredt nu til dags og meget præcise.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jesper Juul

Dato : 08-02-07 12:26

Christian B. Andresen skrev:

> GPS er jo ret udbredt nu til dags og meget præcise.

Hvordan måler det den overhalende?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-07 23:14

Jesper Juul wrote:

> Hvordan måler det den overhalende?

Eksempelvis: Jeg kender min egen hastighed, - vi kan jo sige at den er 90.
Sker forbikørslen ved et 100-meter mærke, er det nemt. Kører den overhalende
300 meter mens jeg kører 200, er hans hastighed 3/2 af min - 135.

Og således fremdeles. Efter lidt øvelse er det nemt at regne ud.

Det kræver selvfølgelig at den overhalende holder et fast tempo lige som en
selv :)

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-02-07 10:12

On Feb 7, 9:26 pm, "Helge Larsen" <helg...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> håndværker bil.
> Så lad vær med at skærer alle over en kam. Bare MIN mening............:-/

Men håndværkere specielt og gulpladebiler i særdeleshed er de værste.

> Helge (Er håndværker, er stolt af det og kører gulplade/håndværker bil HVER
> dag)

Jeg kører 60 km hver vej til og fra arbejde og det meste er E45
omkring Århus og jeg ser mange tilfælde af ovenstående som ikke kører
ordentligt.
Man ser tilmed jævnligt håndværkere drikke øl og køre bil hjemad
fredag eftermiddag.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-02-07 11:41

On Feb 8, 10:17 am, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Sagtens, jeg kørte "ungt" i 8 år før det gik galt

Man kan jo være heldig at undgå uheldene ja. Men det er nu alligevel
ikke sådan jeg kører hvilket dem der har kørt med mig kan bekræfte.

Men var det din fejl da det gik galt?

Fra : Leonard

Dato : 08-02-07 11:59

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Men var det din fejl da det gik galt?

Næh, rent juridisk var det ikke min fejl. Som så mange skribenter i
denne gruppe mener, så er det jo ikke farten, der er dræber eller bare
har det fjerneste at gøre med at det går galt. At en bilist kommer med
3 gange den tilladte hastighed giver ikke andre ret til at køre ud
foran fra en sidevej eller trække ud til overhaling, de skal bare
holde sig på plads så raketten kan komme uhindret forbi.

Det er ansvarsløst vrøvl og bare at give udtryk for den holdning burde
være nok til at frakende førerretten for bestandigt.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-02-07 12:31

On Feb 8, 12:26 pm, Jesper Juul <jesperj...@gmail.com> wrote:

> Hvordan måler det den overhalende?

Ved at man bagefter kører samme hastighed som vedkomne.
Eller må man vel bare betragte de 145 km/t som det som den overhalede
målte sig selv til og dermed har håndværkeren med traileren kørt mere
end 145 km/t.

Fra : Jesper Juul

Dato : 08-02-07 13:19

Christian B. Andresen skrev:

> Ved at man bagefter kører samme hastighed som vedkomne.

Det vil da være dumt når man har den holdning at vedkommende som kørte
de 145 km/t skulle skydes?

> Eller må man vel bare betragte de 145 km/t som det som den overhalede
> målte sig selv til og dermed har håndværkeren med traileren kørt mere
> end 145 km/t.

Det er bare ikke det der blev skrevet.

--
Ny godbid fra Knud Thomsen:
Af os du er du den største idiot og i hvert fald mindst lige så

Fra : spamsen

Dato : 11-02-07 19:03

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> Det vil da være dumt når man har den holdning at
> vedkommende som kørte de 145 km/t skulle skydes?
da ikke hvis det er med en stor trailer efter sig?

> Det er bare ikke det der blev skrevet.
engang imellem kan man jo også læse noget andet ud af det skrevne, end det
man vil læse :)

--
vh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-02-07 14:08

On Feb 8, 11:58 am, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> foran fra en sidevej eller trække ud til overhaling, de skal bare
> holde sig på plads så raketten kan komme uhindret forbi.

Det er jo rigtig nok at vigepligt er vigepligt og at den anden persons
overtrædelser ikke ændrer på det. Nogen gange ville det dog nok være
hensigtsmæssigt hvis f.eks. en så voldsomt hastighedsovertrædelse
bliver lig med automatisk skyldstildeling - det bliver nok bare svært
at få gennemført og at administrere.

> Det er ansvarsløst vrøvl og bare at give udtryk for den holdning burde
> være nok til at frakende førerretten for bestandigt.

Som med så meget andet skal der flere nuancer med i det. Selvfølgelig
er det ikke farten alene der dræber (i så fald ville TGV tog jo være
rene dødsfælder), men farten betyder at en ulykke bliver værre -
årsagen er jo ofte uopmærksomhed eller manglende evner (til f.eks. at
håndtere den fart man har valgt).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-02-07 14:08

Fra : Leonard

Dato : 08-02-07 14:19

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Som med så meget andet skal der flere nuancer med i det. Selvfølgelig
>er det ikke farten alene der dræber

Det skrev jeg heller ikke.
Jeg skrev at nogen mener at det slet ikke har noget med farten at
gøre, når der kommer en ud fra en sidevej eller trækker en ud til
overhaling og der pludselig skal bremses ned.

Du kan læse om mit uheld her: http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

--
Leonard

Fra : Niels Pein

Dato : 08-02-07 22:58

"Leonard" skrev ...

> Du kan læse om mit uheld her: http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Som jeg læser det røg du venstre om. Og det lykkedes dig at undgå at ramme
den der kørte frem.
Det er da en fin ting, som nok har reddet hendes liv.
(jeg går ud fra du ville have ramt, hvis du bare havde fortsat).

Men hvis du har været oppe og køre over ca. 130 i byzone eller over ca. 180
på landevej, så synes jeg at skylden rent moralsk begynder at tilte over til
dig.

Jeg kan ikke helt finde ud af sammenhængen i billederne. Det der helleanlæg
med brosten og gul "kegle" på billede 2 er ikke det kryds man ser på hverken
billede 3 eller 4. Hvad viser billede 2?
--
Hilsen Niels
(der hidtil er sluppet nådigt)

Fra : Leonard

Dato : 09-02-07 12:39

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> [...]
>Det er da en fin ting, som nok har reddet hendes liv.
>(jeg går ud fra du ville have ramt, hvis du bare havde fortsat).

Ja, den betjent, der afhørte mig, mente at hvis jeg havde fortsat
ligeud og ramt hende i siden, så havde hun nok fået rykket hovedet af.

>Men hvis du har været oppe og køre over ca. 130 i byzone eller over ca. 180
>på landevej, så synes jeg at skylden rent moralsk begynder at tilte over til
>dig.

Ingen ved hvor hurtigt jeg kørte, men det er sandsynligt at jeg kørte
mellem 120 og 180 km/t. Det er byzone og dengang var der 60 km/t
begrænsning på stedet.

>Jeg kan ikke helt finde ud af sammenhængen i billederne. Det der helleanlæg
>med brosten og gul "kegle" på billede 2 er ikke det kryds man ser på hverken
>billede 3 eller 4. Hvad viser billede 2?

Billede 1 viser skiltningen på sidevejen hen mod krydset.
Billede 2 viser krydset fra sidevejen med skilte og hajtænder.
Billede 3 viser udsynet fra sidevejen i den retning jeg kom fra.

Jo, det er det samme kryds.

--
Leonard

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-07 23:25

Leonard wrote:

> Ingen ved hvor hurtigt jeg kørte, men det er sandsynligt at jeg kørte
> mellem 120 og 180 km/t. Det er byzone og dengang var der 60 km/t
> begrænsning på stedet.

Jeg bider mærke i at du skriver "jeg mødte en spritbilist". Den overskrift
synes jeg er meget misvisende. Når bilister begynder at køre 2-3 gange
stærkere end hastighedsbegrænsningerne er sat, så er man ude over det punkt
hvor du sagtens kunne have været udsat for en ædru bilist, der havde lavet
det samme, fordi ingen regner med at der kommer "en hjernedød" med 2-3 gange
den lovlige hastighed.

Men den har du nok vendt et par gange selv ;)

Fra : Leonard

Dato : 14-02-07 10:17

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>det samme, fordi ingen regner med at der kommer "en hjernedød" med 2-3 gange

Bingo, du har da forstået noget

--
Leonard

Fra : Sætternissen

Dato : 08-02-07 14:50

> [...]
>oppe i røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de

Ofte har de reklamer på bilerne inklusive telefonnumre - det er meget
underholdende at ringe til mester derhhjemme og fortælle om, hvordan en af
hans 'biler' opfører sig.
Normalt beder de om nummer eller anden id - hvis de har flere biler i
firmaet - og jeg ved at chauffutten normalt får en tur i vridemaskinen, når
han kommer hjem til 'far'

Knud

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-02-07 15:01

On Feb 8, 1:18 pm, Jesper Juul <jesperj...@gmail.com> wrote:

> Det vil da være dumt når man har den holdning at vedkommende som kørte
> de 145 km/t skulle skydes?

Med trailer, vel og mærke.
145 km/t uden trailer i 130 km/t zonen er da ikke så slemt, så en rask
lille måling er jo ikke noget problem.

Det er rigtigt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-02-07 17:15

On Feb 8, 2:19 pm, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Det skrev jeg heller ikke.
> Jeg skrev at nogen mener at det slet ikke har noget med farten at
> gøre, når der kommer en ud fra en sidevej eller trækker en ud til
> overhaling og der pludselig skal bremses ned.

Hvis du tilføjer at for høj kan betyde et uheld der ikke ville være
sket hvis hastigheden havde været korrekt så er det egentlig det samme
jeg skrev. Så vi er enige, ingen tvivl om det.

> Du kan læse om mit uheld her:http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Historier som den er noget af det der virker allerbedst - jeg var på
Respekt for fart kurset hvor der bl.a. var en trafikinformatør i
kørestol der fortalte om hans ulykke og tiden efter.
Politi og Falck fortalte og viste billeder: ja ja, skræmmekampagne.
En fra Røde Kors snakkede om førstehjælp: ja ja, vi får aldrig brug
for det.
Køreøvelser: hey sjovt - og lidt vildt så meget regnvejr og vægt i
bilen betyder.
Foredrag med en trafikinformatør: yikes, det ku jo være mig, jeg må
hellere tænke mig om...

Mit indtryk var at de fleste havde den opfattelse af tingene. Tørre
facts om uheld er ikke særlige brugbare, personlige historier - det er
noget der rykker.

Fra : Leonard

Dato : 08-02-07 17:19

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Historier som den er noget af det der virker allerbedst

Jo, jo, men nu var det jo hvis fejl det var, vi snakkede om.
Hvem synes du havde fejlen ved mit uheld?

--
Leonard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-02-07 17:38

Den 08.02.2007 kl. 17:18 skrev Leonard <piper28a@gmail.invalid>:

> Hvem synes du havde fejlen ved mit uheld?

Hvad er "meget høj fart" ?

Uanset hvad så er det personen der bryder vigepligten der har skylden. Om
du så kommer med 450Km/t skal hun/han fartbedømme og pænt blive på sin
plads...

--
Martin

Fra : Leonard

Dato : 08-02-07 18:08

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Hvad er "meget høj fart" ?

2-3 gange så hurtigt som skiltet tillod.

>Uanset hvad så er det personen der bryder vigepligten der har skylden. Om
>du så kommer med 450Km/t skal hun/han fartbedømme og pænt blive på sin
>plads...

Og jeg gentager lige mig selv fra lidt før i denne tråd:

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-02-07 19:40

Leonard expressed precisely :

> Hvem synes du havde fejlen ved mit uheld?

Juridisk er der jo ingen tvivl om det. Ujuridisk syns jeg i begge har
skyld - du fordi du kørte (meget) for stærkt, modparten fordi hun var
spirituspåvirket og ikke overholdt vigepligten.

Fra : Leonard

Dato : 08-02-07 19:53

>Juridisk er der jo ingen tvivl om det. Ujuridisk syns jeg i begge har
>skyld - du fordi du kørte (meget) for stærkt, modparten fordi hun var
>spirituspåvirket og ikke overholdt vigepligten.

Når jeg fortæller min historie som trafikinformatør sker det at jeg
ikke får nævnt at modparten var spritbilist. I den første tid efter
ulykken brugte jeg det som undskyldning for at det ikke var mig, der
var en dårlig bilist, nu er det ikke væsentligt, hvem der havde
skylden. Jeg ved at jeg selv kunne have gjort ret meget for at undgå
eller dæmpe følgerne, det ved mine tilhørere også.
Og ingen kan lave om på at jeg ikke kan gå og aldrig kommer til det,
uanset skyld.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-07 11:05

On Feb 8, 7:42 pm, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> [...]
> fløj trillebøren fra ladet... Vi var glade for at der ikke var nogen
> bagved! En bobcat flyver nok ikke helt så nemt, men det vil slet ikke

Hvordan vil en bobcat så ikke opføre sig under en
katastrofeopbremsning ?
Den vil da smadre kabinen på varevognen fuldstændigt.
Utroligt at de vil spille sådan med deres eget og andres liv.

PS: jeg har ikke glemt det med billedet, det var højre side ikke ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-07 23:14

Christian B. Andresen explained on 09-02-2007 :

> Hvordan vil en bobcat så ikke opføre sig under en
> katastrofeopbremsning ?
> Den vil da smadre kabinen på varevognen fuldstændigt.

Det er der en ret god risiko for ja - men det tænker man sjældent over
jo.

> PS: jeg har ikke glemt det med billedet, det var højre side ikke ?

Jo :)

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 11-02-07 17:43

Hesja

> [...]
>røven af en, og laver hasaderede overhalinger. Køre bil, de kan de ikke!!!

Står deres firma-navn så ikke på bilen, så du kan ringe/skrive til
firmaet ?

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-07 23:29

www.netink.dk / www.GPSdebat.dk wrote:
> Hesja

> Står deres firma-navn så ikke på bilen, så du kan ringe/skrive til
> firmaet ?

Jeg gjorde det for 1-2 uger siden, da en white van med rød skriv på siderne
kørte 5 meter bag en mindre personbil over omkring 1 km. Mester takkede for
oplysningen, da jeg gav ham nummeret på bilen (han havde mange).

En anden gang var før 6 om morgenen. Omkring Århus overhaler jeg et par
biler med 110 km/t (som er højeste lovlige hastighed der), da der kommer en
fra en afkørsel direkte ud i overhalingssporet og få meter fra min bagende.
Jeg ringer til hans mester, og han takker ironisk for at jeg havde vækket
ham.

Jeg fortalte ham så at det godt nok var mig der direkte havde vækket ham,
men inddirekte var det hans farlige chauffør. Så blev der ro igen :)