Wuhoo... 2 test bestået.
Fra : Dak

Dato : 07-02-07 16:08

Så kom jeg til den anden mekaniker og det gik jo fint. Fik ros for
undervognens tilstand for sådan en gammel sag. Bemærkede at jeg åbenbart
ikke havde bremse kobberrør?!? :-/ Min lille rustplet på venstre baghjul
skulle ikke have betydning for synet da det kun er den del som bøjer meget
indad som er lidt skarp i kanten. Motoren var også fint nok og så længe jeg
tørrede olien af så skulle min lille revne på dækslet ikke give problemer
men dog skulle jeg få det lavet. (sådan en koster ca. 1400kr hos
Billia-scania). Så nu kommer den 3 test i morgen hvor jeg får den testsynet
godt og grundigt for lygter og prøvekørt.

Ja det er ikke let at gå fra motorcykel til bil og i forvejen være paranoid
overfor rust/syn.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Brian

Dato : 07-02-07 18:19

Dak wrote:
> Så nu kommer den 3
> test i morgen hvor jeg får den testsynet godt og grundigt for lygter
> og prøvekørt.

Ligger du og kører rundt til forskellige mekanikere, og beder dem lave et
synstjek ?

/Brian

Fra : Dak

Dato : 08-02-07 16:34

> Ligger du og kører rundt til forskellige mekanikere, og beder dem lave et
> synstjek ?

Jep. stoler ikke på en enkelt mekanikers ord for tiden.Men det er kun lig
undervognen de har kigget på da det er det eneste jeg ikke selv kan lave.
Det tog dem kun lige 10 min ialt med at få den kørt ind og løftet op og gået
den igennem så mon ikke de har råd til det?

Fra : Brian

Dato : 08-02-07 18:53

Dak wrote:

> Jep. stoler ikke på en enkelt mekanikers ord for tiden.Men det er kun
> lig undervognen de har kigget på da det er det eneste jeg ikke selv
> kan lave.

En noget alternativ fremgangsmåde...

> Det tog dem kun lige 10 min ialt med at få den kørt ind og
> løftet op og gået den igennem så mon ikke de har råd til det?

Joo, de bestemmer jo selv prisen. Jeg synes dog der er lidt narrefisse over
det

/Brian

Fra : Dak

Dato : 08-02-07 19:04

> Joo, de bestemmer jo selv prisen. Jeg synes dog der er lidt narrefisse
> over
> det

tja.. sagde klart og tydeligt at jeg ikke skulle have lavet noget da jeg
ikke har råd pt. så de kan jo vælge at afslå hvis de ikke havde lyst. Samt
de selv kunne bestemme hvornår jeg skulle komme sådan mere eller mindre.

Fra : Brian

Dato : 08-02-07 19:36

Dak wrote:

> [...]
> jeg ikke har råd pt. så de kan jo vælge at afslå hvis de ikke havde
> lyst. Samt de selv kunne bestemme hvornår jeg skulle komme sådan mere

Klart, det er deres egen "skyld" at de ikke tjener noget på dig, men mon
ikke de regner med at den service bliver tilbagebetalt på et tidspunkt, ved
et fremtidigt værkstedsbesøg ?

Men grundlæggende har du ret...

/Brian

Fra : Dak

Dato : 08-02-07 19:57

> Klart, det er deres egen "skyld" at de ikke tjener noget på dig, men mon
> ikke de regner med at den service bliver tilbagebetalt på et tidspunkt,
> ved et fremtidigt værkstedsbesøg ?

jo men hvem siger jeg ikke bruger dem fremover? jeg bruger måske f.eks. ham
som gav mig den 2.test til at lave den rust jeg har. Er nemlig ude i
markedet efter en ny fast mekaniker. Skal nemlig også i den nærmeste fremtid
måske havde skiftet tandrem, lappet revnen i ventildækslet, skiftet bremser.
Kan jo også være at min bil går nedenom og hjem uden jeg kender grunden og
da de 2 mekaniker ligge langt fra hinanden så kan det jo være men prøver den
anden hvis man er i nærheden.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-07 21:42

Brian wrote:

> Klart, det er deres egen "skyld" at de ikke tjener noget på dig, men
> mon ikke de regner med at den service bliver tilbagebetalt på et
> tidspunkt, ved et fremtidigt værkstedsbesøg ?
>
> Men grundlæggende har du ret...

Jeg havde VW Grindsted til at se på et gearproblem på min bil, - men de
kunne ikke ordne det og ikke konstatere hvad der skulle bestilles hjem for
at ordne det.

Tiden gik uden at jeg havde tid til at vende tilbage, og så fik jeg en
regning.

Jeg valgte at betale den uden et kny og kører nu ikke ind til dem mere.

Men der er nu heller ikke mange VW-forhandlere i DK der tjener noget på mig,
når man kan få det meget billigere i Tyskland foruden de procenter jeg også
får dér!

Så fik jeg lige ovenstående ud igennem sidebenene :)

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-02-07 01:30

On Wed, 7 Feb 2007 16:07:39 +0100 "Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk>
sent the following smoke signals:

>Så nu kommer den 3 test i morgen hvor jeg får den testsynet
>godt og grundigt for lygter og prøvekørt.

Great. Har du overvejet at holde det i samme tråd, når det nu er med så
få dages mellemrum?

--
Ryd Ondskabens Hotel!

*Resten er slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Fra : Dak

Dato : 08-02-07 16:36

> Great. Har du overvejet at holde det i samme tråd, når det nu er med så
> få dages mellemrum?

Jamen så ser de færreste det jo nok og så får jeg ikke input for det sidste
indslag jeg vil lave her om lidt. De færreste gider vel ikke og kigge på
gamle tråde i længere tid. Eller er det bare mig?