Rensning af køleribber.
Fra : Jon Larsen

Dato : 29-06-01 09:06

Her forleden besluttede jeg mig til at nu skulle cyklen have den HELT store
omgang rengøring..

Den fik masser af motor-rens til at tage de olie/skidt-kager der havde sat
sig under og på siden af motoren...

Nu vil jeg bare høre om der er nogen der har en trick til at rense
køleribberne, måske og lidt polering selv om det sikkert bliver lige så
hurtigt beskidt igen....

Er der bare i sving med tandbørsten så ???

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 09:48

> Er der bare i sving med tandbørsten så ???

Husk lige tandbørsten =)

Hvis den er luftkølet og dermed har store ribber, så er det bedste
tandbørsten. Det giver ihvertfald det bedste resultat.

Hvis den er vandkølet, så tror jeg det nemmeste er hvis man afmonterer
køleren og giver den et pust med en højtryksrenser, det virkede ihvertfald
fint med varmeveksleren til min PC, dengang den var vandkølet =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Mads Lund

Dato : 29-06-01 11:27

> Hvis den er vandkølet, så tror jeg det nemmeste er hvis man afmonterer
> køleren og giver den et pust med en højtryksrenser, det virkede ihvertfald
> fint med varmeveksleren til min PC, dengang den var vandkølet =)

STOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man må ikke bruge højtryksrenser til køleren, da man kan bukke ribberne.

Brug istedet varmt vand, olierens, sæbe vand, osv.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jon Larsen

Dato : 29-06-01 11:49

> STOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Man må ikke bruge højtryksrenser til køleren, da man kan bukke ribberne.
>
> Brug istedet varmt vand, olierens, sæbe vand, osv.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nu er det nu ikke selve køleren jeg vil rense.... selvom den trænger.... Og
det gør jeg kun MEGET forsigtigt med en blød børste...

Selve motoren er jo vandkølet.... så det er jo ikke fordi køleribberne har
den store effekt.. men jeg vil gerne have at det ser pænt ud alligevel...

Fra : Søren Mortensen

Dato : 29-06-01 12:44

> Selve motoren er jo vandkølet.... så det er jo ikke fordi køleribberne har
> den store effekt.. men jeg vil gerne have at det ser pænt ud alligevel...

Hvis du mener køleribberne på cylinderen er det nemmeste at bruge en klud
med olie eller rensemiddel og så trække den ind mellem ribberne.

Jeg har selv anvendt Protect and Shine, jeg mener det er motoline der laver
det??

Det virker rigtigt godt til alle former for rengørnig hvor oliepletter skal
fjernes!!

Mvh
Søren
Falco

Fra : Adam Christensen

Dato : 29-06-01 13:30

"Søren Mortensen" <edb@hmautomatic.com> wrote in message

> [...]
laver
> det??
>
> Det virker rigtigt godt til alle former for rengørnig hvor oliepletter

Ligesom lugtfri petroleum

--
Adam
SV650S

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 14:42

> STOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Man må ikke bruge højtryksrenser til køleren, da man kan bukke ribberne.
>
> Brug istedet varmt vand, olierens, sæbe vand, osv.

Hmm, den der sidder på min EU'er er meget mere hårdfør end den til PC'en, og
dem til MC er vist ikke mindre hårdfør?

Hvis ikke andet så kan man jo altid skrue ned for den, ikke? =)

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-06-01 15:02

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, den der sidder på min EU'er er meget mere hårdfør end den til PC'en,
og
> dem til MC er vist ikke mindre hårdfør?
> Hvis ikke andet så kan man jo altid skrue ned for den, ikke? =)

Man kan godt skrue ned, men det er huleme farligt.
En mc køler har nogle meget tynde lameller i køleren som man kan lægge ned
på få sekunder med selv min lille hobby-højtryksrenser, kølere skal IKKE
vaskes med højtryk, det bliver hurtigt alt for dyrt. En højtryksrenser er
god til mange ting, og jeg ville nødig undvære den, men den kan trykke vand
gennem cimmeringe, ind i lukkede lejer og den kan ødelægge kølere på meget
kort tid, så det er et våben der skal bruges med omtanke.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 16:30

> [...]
> gennem cimmeringe, ind i lukkede lejer og den kan ødelægge kølere på meget
> kort tid, så det er et våben der skal bruges med omtanke.

Okay, min højtryksrenser må så være at absolut ringe kvalitet, den kan
ihvertfald ikke bukke noget som helst =)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-07-01 01:13

> vand
>
> Okay, min højtryksrenser må så være at absolut ringe kvalitet, den kan
> ihvertfald ikke bukke noget som helst =)

Lavtryksrenser?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk