Søkort over Polynesien, Tuamotu køb, links~
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 14:14

Hej

Jeg mangler søkort over Polynesien, Tuamotu til en tur på idé stadiet,
behøver altså ikke at være de nyeste.

Hvor køber man sådanne, evt. findes på internet ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 14:30

Personligt kan jeg ikke hjælpe dig ... højest være lidt misundelig ...
... Men du kunne - hvis du kan klare dig lidt på Engelsk - prøve at
rette en forespørgsel i nyhedsgruppen rec.boats.cruising , hvor mange
"rigtige" sejlere fra store dele af verden, skriver om deres problemer
og erfaringer ...

Om eBay kan give noget ved jeg ikke, men du kunne da prøve ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 13-01-07 14:26

Hvis du tilfældigvis bor eller besøger Århus, så kan du se dem pål
Langturssejlerne søkortarkiv. http://www.ftlf.dk/charts.htm

Jeg formoder du allerede er medlem. Man behøver ikke være aktiv.
Medlemsbladet er fremragende til os med u-udlevede drømme ...

Bjarke

Fra : Steffen Skov

Dato : 13-01-07 14:46

Hej Poul
Prøv nedenstående:

http://www.chartsales.co.uk/

Hilsen
Steffen

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-07 15:09

> [...]
> behøver altså ikke at være de nyeste.
>
> Hvor køber man sådanne, evt. findes på internet ?

Prøv her.
De klarer vidst det meste

http://www.weilbach.dk/velkommen.asp

MVH
Egon

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 13-01-07 15:23

Den har jeg aldrig kunnet finde ud af at bruge. Noget så banalt som et
søkort over falsterbo kanalen kan jeg ikke finde på weilbachs hjemmeside.
men det kan være mig ...

Bjarke

snip

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-07 17:39

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:45a8eb50$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Den har jeg aldrig kunnet finde ud af at bruge. Noget så banalt som et
> søkort over falsterbo kanalen kan jeg ikke finde på weilbachs hjemmeside.
> men det kan være mig ...
>
> Bjarke

Jeg finder også ders hjemmeside en anelse uoprganiseret.
Skal man finde et søkort, skal man i forvejen kende nummeret herpå.

Men der er også en anden og bedre mulighed.
Det hedder en "telefon"
Ring trygt til dem, de plejer at være venlige og hjælpsomme.

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 01:46

Jeg bor i Odense så arkivet i Århus er for langt væk.

Weilbach kender jeg men jeg håbede at finde nogle billige brugte eller nogen
online, idet jeg først skal se om det kan lade sig gøre, idet jeg vil ro
kajak eller sejle jolle dernede, så jeg skal finde et sted hvor der ikke er
for langt mellem øerne.

Jeg har kigget lidt ved hjælp af google earth og det ser ud til at det burde
kunne lade sig gøre ved Tuamotu gruppen, startende fra Rangiroa, med højst
33km kryds. jeg har dog også fundet sites der fortøller at det er meget dyrt
dernede, så det....

Poul

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-07 15:45

> [...]
> 33km kryds. jeg har dog også fundet sites der fortøller at det er meget

Hej.
Det bedste råd jeg kan komme på,er faktisk at du melder dig ind i foreningen
af danske langturssejlere.
Foreningen har kontaktpersoner,dansktalende som regel, over hele den
"sejlbare" verden.
Disse vil du b.la. kunne tage kontakt til.
Derudover er foreningens blad nok et godt bud på salg - køb af brugte
søkort.
Start her:
http://www.ftlf.dk

MVH
Egon

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 14-01-07 19:48

Ja, det har jeg set flere gange, selvom sidste nye nummer kun har en enkelt
annonce om søkort og det er galt område. Uansat hvad, så skal man melde sig
ind i ftlf hvis man har den slags drømme ....

Bjarke

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

snip

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 01-02-07 13:08

Ikke for at være sortseer, men:

Kajak, der var for et par måneder siden en udsendelse (vist nok på National
Geografic) med en redningsaktion, hvor en kajaksejler ville sejle mellem
nogle øer derude.

Han overlevede, men blev først fundet efter 1-2 uger, strømmen, vejret, er
vist ikke så rart alligevel til den slags sejlads.

Hans største problem var at fra ½ meter over havoverfladen, der kan man ikke
se ret langt, så den visuelle terrastiske navigation var simpelthen ikke til
stede.

mvh
/Børge

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:45aa7aed$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-07 16:06

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hans største problem var at fra ½ meter over havoverfladen, der kan man
> ikke se ret langt, så den visuelle terrastiske navigation var simpelthen

Søkort ! Kompas ! og til nød en GPS, så er den vist klaret.

VHF, EPIRB og watermaker er da også med i overvejelserne

Men der er da risko forbundet med den slags, men inden (hvis) jeg tager
afsted vil det blive en velkalkuleret risiko. Lige nu er det kun et projekt.

Poul
--
I Would Rather Regret The Things I Did, Than The Ones I Didn't