Beklædning til sæsonen (støvler, tøj osv.)
Fra : Neser

Dato : 06-02-07 22:47

Hej NG

Da jeg lige har været ude og anskaffe mig en MC igen skal jeg ha' lidt
ekstra/nyt udstyr så man kan blive lidt bedre beskyttet.

Jeg har allerede en goretex-jakke nogle handsker og self. en hjelm.
Jakken har jeg regnet med kun at bruge til de små ture ned i byen, over til
naboen o.lign.

Det jeg mangler er et par gode støvler og en læder hel-/halvdragt (ved ikke
hvad der er at foretrække, men hælder mest til heldragt) og en god
rygbeskytter.

Hvad skal man gå efter?
Der er vel en del forskel på kvalitet og dermed sikkerhed når vi snakker
sådanne varer. Skal man gå efter det dyreste, et kendt mærke (Daniese, Frank
Thomas osv. osv.) eller er der andet når man snakker læder?

Hvilken type støvler er at foretrække? Racer-modellerne med masser af hård
plast osv. eller alm. læderstøvler?

Rygbeskyttere er der vel også stor forskel på selvom de groft sagt ligner
hinanden en hel del.

I tilfælde af at folk har links, bør jeg nok lige nævne at det er en
racermaskine jeg har købt, så det skal helst ikke være for '80er-agtigt og
gerne uden frynser o.lign. :D (Sort, rød og hvide farver så det kan matche
MC'en lidt)

- Neser

Fra : Bongo

Dato : 07-02-07 17:22

Jeg vil anbefale dig meget at du finder en stor og velassorteret forretning
således at du har en reel mulighed for at tage et valg mellem mærker og
deres forskellige serier. Som forberedelse vil jeg anbefale at du tygger dig
igennem denne side til aftenkaffen. Der står alt (?) hvad der er værd at
vide om emnet.

http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au/a/75.html

Fra : Kent

Dato : 07-02-07 23:22

Neser skrev:
> Jeg har allerede en goretex-jakke nogle handsker og self. en hjelm.
> Jakken har jeg regnet med kun at bruge til de små ture ned i byen, over til
> naboen o.lign.
Hvorfor så ikke købe et par Goretex-bukser til jakke i stedet for
lædertøj? Moderne Goretex-tøj er måske ikke helt så sikkert som
lædertøj. Men det er heller ikke trafiksikkert, at køre og fryse fordi
dit lædertøj er blevet gennemblødt.

Og så er det altid rart både med et par Goretex-handsker til de lidt
koldere aftener og et par læderhandsker til de varme dage.

Men selvfølgeligt ser det ikke så godt ud med knæbeskyttere på et par
Goretex-bukser

--

Kent

Fra : Neser

Dato : 08-02-07 23:02

> [...]
> Men det er heller ikke trafiksikkert, at køre og fryse fordi dit lædertøj

Regner jeg også med at gøre, det er rart til de små ture med goretex, men
vil gerne have en læderdragt til længere ture og hyggeturene ud i det blå
hvor der bare køres for at køre.

Da det er en racermaskine jeg har indvesteret i syntes jeg at læder passer
bedre ind i billedet.

- Neser

Fra : J.C.Kløve

Dato : 08-02-07 00:31

On 6 Feb., 22:46, "Neser" <N...@neser.dk> wrote:
> Hej NG
>
> Da jeg lige har været ude og anskaffe mig en MC igen skal jeg ha' lidt
> ekstra/nyt udstyr så man kan blive lidt bedre beskyttet.

Jammen tillykke med det

> [...]
> sådanne varer. Skal man gå efter det dyreste, et kendt mærke (Daniese, Frank
> Thomas osv. osv.) eller er der andet når man snakker læder?

Jeg ville vælge at se nærmere på Vanucci, fra Louis.de - har er
kvaliteten i orden og prisen overkommelig.

> Hvilken type støvler er at foretrække? Racer-modellerne med masser af hård
> plast osv. eller alm. læderstøvler?

Racer støvler giver høj sikkerhed, men nok ikke samme komfort i
hverdagen, som et par goretex forede læder støvler - så det må bero på
hvilken type kørsel du agter dig ud i.

> Rygbeskyttere er der vel også stor forskel på selvom de groft sagt ligner
> hinanden en hel del.

Hvis du vælger en heldragt, kan det være noget af en kunst at få den
udover en traditionel rygbeskytter, og til hverdag ville jeg idag
vælge en delt dragt (køber selv en til supplering af min heldragt nu
her i foråret af mærket Vanucci)

Skal du på striben og flashe, må det være Dainese eller alpine-stars
der står på ønskesedlen

--
Dun@nt

Fra : Neser

Dato : 08-02-07 23:08

>Jeg ville vælge at se nærmere på Vanucci, fra Louis.de - har er
>kvaliteten i orden og prisen overkommelig.

Det vil jeg lige kigge lidt på så..

>Racer støvler giver høj sikkerhed, men nok ikke samme komfort i
>hverdagen, som et par goretex forede læder støvler - så det må bero på
>hvilken type kørsel du agter dig ud i.

Tror det bliver racer-modellen, men må da lige overveje om man skal skaffe
sig et par "hverdagsstøvler" eller lign. til de små ture til/fra naboen osv.

> [...]
>udover en traditionel rygbeskytter, og til hverdag ville jeg idag
>vælge en delt dragt (køber selv en til supplering af min heldragt nu

Regnede med at det ikke var det vilde problem at få dragten over sådan en
rygbeskytter. Den er ved beregnet til at der skal beskyttelse indenunder?

>Skal du på striben og flashe, må det være Dainese eller alpine-stars
>der står på ønskesedlen

Tror nu nok at jeg tiltrækker nok opmærksomhed med cyklen alene, så om der
står det ene eller andet på dragten spiller nok ikke det store.

På den anden side vil det nok virke til at man har sparet på udstyret
sammenlignet med cyklen...

- Neser

Fra : Poul Mikkelsen

Dato : 08-02-07 08:26

Hej

Jeg har en makker som har et par sidi Vertigo støvler til salg som kun er
brugt et par gange i str 43 mener jeg, kan varmt anbefale dem da jeg selv
køre med et par også.

MVH

Poul M - Kolding

Fra : Neser

Dato : 08-02-07 23:08

> Jeg har en makker som har et par sidi Vertigo støvler til salg som kun er
> brugt et par gange i str 43 mener jeg, kan varmt anbefale dem da jeg selv
> køre med et par også.

Lyder fristende, men bruger str. 45 normalt, så det kniber nok med at jeg
kan være i dem.

- Neser

Fra : Henrik

Dato : 10-02-07 00:43

Neser wrote:

> Lyder fristende, men bruger str. 45 normalt, så det kniber nok med at jeg
> kan være i dem.

> - Neser

SIDI er små i størrelsen . . . .

Jeg bruger 1 nummer større i SIDI
Kanon støvle for øvrigt
Jeg har styrtet med 200 km/t med mine, de holdt til det, og det gjorde
fødderne også

MVH
Henrik

Fra : Rasmus Raun-Nielsen

Dato : 09-02-07 07:08

"Poul Mikkelsen" <poul@p-v-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt et par gange i str 43 mener jeg, kan varmt anbefale dem da jeg selv

Hej Poul

Jeg kunne godt være interesseret i støvlerne - kan jeg evt. få en
modelbetegnelse, billeder mm.?

MVH
Rasmus

Fra : Poul Mikkelsen

Dato : 09-02-07 08:54

Hej Rasmus

det er den her model som han har og mener den er i der hedder "black black"

http://www.sidi.it/eng/motorcycle/art_d.asp?ATp_ID=M01&Art_ID=MVVERTIGO#

mvh

Poul M

Fra : J.C.Kløve

Dato : 09-02-07 07:42

On 8 Feb., 23:07, "Neser" <N...@neser.dk> wrote:

> Regnede med at det ikke var det vilde problem at få dragten over sådan en
> rygbeskytter. Den er ved beregnet til at der skal beskyttelse indenunder?

Rossi og slænget har nok ikke de store vanskeligheder med at komme i
heldragten, da de har en hel hær af hjælpere, men alt andet lige, en
velsiddende heldragt er lidt af en prøvelse at komme i, når man står
helt for sig selv med problemet. Skal den tillige udover en ekstra
pukkel på ryggen bliver det rigtig sjovt - For ikke at tale om at
få det hele af igen en stænkende varm sommerdag, hvor den er funtig
indvendig af sved..... men det lader sig da gøre jo jo det gør det
da.....

--
Dun@nt

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-02-07 12:06

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> få det hele af igen en stænkende varm sommerdag, hvor den er funtig
> indvendig af sved..... men det lader sig da gøre jo jo det gør det

Jeg mindes at du havde et imponerende ordforråd da vi var i Harzen, men
der var den jo heller ikke kørt til endnu

Er det ren fantasi at du har haft kvaler med kvaliteten siden?

--
vh
Torben - der er glad for den 2-delte Vanucci

Fra : J.C.Kløve

Dato : 10-02-07 20:49

On 10 Feb., 12:06, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> --
> vh
> Torben - der er glad for den 2-delte Vanucci

Næ deet er det faktisk ikke.. en "friskluft" lynlås stod af i sommer,
og en fejlbetjening fra min side (læs vold i kådhed) kostede en tand
på hovedlynlåsen - totalt nederen (hedder det ikke det på dansk i
dag?) - sååå
Jeg indkøber todelt til daglig brug og så heldragten der hvor den nu
engang gør bedst gavn - på banedage :-/

--
Dun@nt