Hej Erling,
Jeg havde også problemer med min R6er for et 1 siden.
Til sidste begyndte den at springe ud af gearne... Det viste sig at
være selve gearhjulene som var beskadiget.
Jeg kunne formode at dette også er dit tilfælde nu hvor tromle og
gafler ikke ser ud til at fejle noget.
Jeg har også lavet det på min kammerats FZR.
Se evt gallerier her:
http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=11
http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=12
Mvh
Jesper Andersen
On Sat, 03 Feb 2007 20:46:54 +0100, Erling Christensen
<pointman@fabel.dk> wrote:
>Så har jeg brug for lidt viden fra gruppens kloge hoveder....
>
>Jeg har I nogen tid haft problemer med, at skiftet fra 1. til 2. gear
>er besværlig...
>
>Hvis jeg IKKE forspænder på geararmen, så skurer den helt vildt I
>skiftet. Det lyder I hvert fald som hvis man skifter gear I en bil
>uden at bruge koblingen...
>
>Forspænder jeg så smutter let og elegant over I andet gear i 95% af
>tilfældene...
>
>Jeg har ikke problemer med at den klonker eller hopper ud af gear...
>
>Tillægs oplysning.... Jeg har skiftetromlen ude samt skiftegaflerne,
>og de ser egenlig ikke ud til og være beskadiget.... men tilgængæld,
>så faldt jeg nogle metal spåner/flager i det oliefilter som suger
>olien op fra bundkaret...
>
>Ekstra oplysning... Jeg havde I sommers på en køretur det problem, at
>jeg ikke kunne skifte ned uden meget stor besvær.... Efter en pause
>var alt igen OK.... Jeg formoder, at olien jeg kørte med på det
>tidspunkt (Silikolene) ikke kunne klare en varm dag med lagsom
>kørsel.... Jeg gætter på, at derfor kommer de spåner...
>
>Så nu er mit spørgsmål....
>
>Når man kun kan skifte med forspænding er det så slidte
>skiftegafler....?
>
>Når jeg ser haynes bogen, så ser det ud til at 1 gear og 2 gear ligger
>modsat af hinanden, så hvor kigger ligger neutral....
>
>Nå ja.... det drejer sig om en CBR 600 F2
>
>Mvh
>
>Erling Christensen
>Honda CBR600 F2 '93
>
http://www.min-mc.dk