"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45be1e75$0$52119$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.ebed7d71e20440f1.41842@urxgb.qxROT13...
>>
>> Der er sikkert mange gode begrundelser ... men
>> jeg fortsætte nu med kobber, da det er til at
>> skaffe. Nu har det kun fungeret i 23 år, så jeg
>> vil da ikke udelukke at pakningen bryder totalt
>> sammen i 2009 d. 27 februar kl. 13.00 ... jeg vil
>> bare anse det for en lille smule usansynligt.
>
> Hov!
> Argumentet er modsat rettet: At kobberen medfører at det er aluminium'et
> (læs: pakfladen!) der tærer istedet!
>
> Du har som mange andre klaret dig fint til dato, og dét sikkert især
> p.g.a. godtvejrskørsel uden kontakt med vejsalt; men kender du egentlig
> omtalte pakflades tilstand på dine jern?
Jeg bruger normalt også kobberskiver og er ikke så glad ved alu skiver.
Vores ellers så fine Audi, der ellers ikke sådan tære, er mont med alu.
skiver til tætning af bremseslanger ved banjo og banjobolt.
Disse alu skiver forsvinder pludselig, men bremsesvigt til følge!!
Har talt med andre der har biler fra WV gruppen og de fortæller at det er et
meget kendt problem.
Så jeg holder mig der til kobberskiver.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
PS. Har dog mont alu skiver på mine nye bremseslanger med rustfri banjoer og
bolte, den skal ikke ud og køre salt og lige der ser det bedre ud