Hvad ville i vælge...?
Fra : B.

Dato : 29-01-07 08:49

Hej.

Kunne godt tænke mig høre hvilken af nedenstående MC'er i ville vælge?

Først mine data 34 år, 191 cm, 90 kg og MC nybegynder.

MC ønske: Sports/Touring.

Har følgende nye MC'er i kikkerten:

Kawasaki Z750

Suzuki SV1000

Suzuki Bandit1250

Hvad vil i anbefale, for / imod disse...?, eller er der andre jeg burde se
på i den prisklasse?

Har prøvet en del, men synes det er svært at finde en med plads til mine
"lange" ben...

Så eventuelle ideer til brugte med "masser" af benplads, vil jeg også blive
meget glad for

Mvh. Brian

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-01-07 09:14

B. wrote:

> Hvad vil i anbefale, for / imod disse...?, eller er der andre jeg burde se
> på i den prisklasse?

Sikkert for små. Det er temmeligt irriterende i længden.

> Har prøvet en del, men synes det er svært at finde en med plads til mine
> "lange" ben...

Det kender jeg godt :
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=7989&m=full
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=9735&m=full

> Så eventuelle ideer til brugte med "masser" af benplads, vil jeg også blive
> meget glad for

Yamaha TDM 850/900, Suzuki V-Strom, Honda Varadero, Honda Africa Twin
eller lignende. Der er mere sport i nogen af de asfaltorienterede typer
end man tror. Og efter min karriere på MZ TS150, CB400Four, VF750S,
GSX1100F og FJ1100 er det _så_ fedt at komme op på en cykel der passer
(TDM900). Jeg er 195cm med lange ben.

En outsider er Honda's CBF 1000 - jeg har hørt at den er høj, men jeg
mistænker at udsagnet kommer fra en der er mere vertikalt udfordret end
os

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-01-07 18:06

Torben Scheel wrote:
> [...]

Nu overså jeg let og elefant at du er begynder. Du kan da sagtens starte
på en 1000+ kubikker, men LAD VÆRE! Det er langt sjovere at have en
maskine man magter, og da værditabet er lavt er det ikke et problem i
praksis.

Kawasaki KLE500, Suzuki Vstrom650 og måske en Yamaha Teneré er gode bud.
En TDM900 er måske en anelse i overkanten.

I alle tilfælde - tag på bronzekursus med den ASAP www.dmc-kursus.dk -
jeg napper selv et i år igen, og mit MCkort er fra '88.

--
vh
Torben

Fra : Snusken

Dato : 29-01-07 15:16

> [...]
burde se
> på i den prisklasse?
>
> Har prøvet en del, men synes det er svært at finde en med plads til mine

Så afgjort Suzuki Bandit1250 til lange ben, altså max. afstand mellem
sæde og
fodhvilere.

> Så eventuelle ideer til brugte med "masser" af benplads, vil jeg også blive
> meget glad for

Har selv med en højde på 186 cm en GSX 1100 G, som med ændret styr har
givet en næsten optimal kørestilling. Der mangler kun et par cm ekstra
polstring for at sidde lidt højere og længere bagud,,

mvh Erik

Fra : Klaus Nielsen

Dato : 29-01-07 15:49

"B." <b_denmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "lange" ben...
>
> Så eventuelle ideer til brugte med "masser" af benplads, vil jeg også

jeg er 187høj 90kg og min VFR fra 96 passer perfekt i arm og ben længde. så
jeg tror godt den kunne bruges af en på 191 cm

mvh klaus nielsen

Fra : Peter

Dato : 29-01-07 16:32

"B." <b_denmark@hotmail.com> wrote in message

> Kunne godt tænke mig høre hvilken af nedenstående MC'er i ville vælge?
>
> Først mine data 34 år, 191 cm, 90 kg og MC nybegynder.
>
> MC ønske: Sports/Touring.

Køb en brugt 500-650 ccm og skift den, om nødvendigt, ud efter 1 til 2 år.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : B.

Dato : 30-01-07 07:46

Hej!.
Tak for jeres "bud"

Overvejet / prøvet:
* Suzuki SV1000: Ikke prøvet den, men kan godt lide udseendet.
* Suzuki B 1250: Ikke prøvet den nyeste, men fået at vide det er en rigtig
god cykel. Synes bare den er lidt "kedelig".
* Kawasaki Z750: Kan rigtig godt lide den (Prøvet). 2007 modellen fås
desværre ikke med halvkåbe (S) et minus i mine øjne.
* Honda VFR750: Cyklen jeg bare måtte eje, indtil jeg prøvede den... Sider
med knæene i kåbe kanten, desværre!
* Honda CBR 1000F: Dejlig cykel at køre på, lidt tung og ikke "for god" til
benene.
* Suzuki RF600: For lille fysisk.
* Kawasaki Z12: Fed cykel men måske lidt voldsom begynder cykel...
* Kawasaki GPZ600: Kunne jeg godt begynde på, men ikke til at finde i
ordentlig stand / pris.
* BMW F800S: Spændende cykel!, men lidt "knallert agtig" at køre på.....
* Yamaha FZ6: Måske et bud?...lidt lille.
* Yamaha XJ 600: Kedelig..
* Kawasaki ER-5: Alt for lille/kedelig

Som det kan ses er der prøvet / overvejet lidt og det var grunden til mit
spørgsmål, synes jeg "sidder lidt fast"...
Men jeg må vist ud og prøve nogle af de modeller i har foreslået

Mvh. Brian

Fra : Morten K

Dato : 30-01-07 10:56

Hej Brian

Jeg må sige, at i mine øjne er mange af de maskiner som nævnes her
lidt voldsomme for en begynder. Selvfølgelig er det et problem mht.
højden og siddestilling, og der kan jeg ikke hjælpe da jeg selv kun er
179 cm. Og fysisk maskinstørrelse og antal kubik hænger jo ofte lidt
sammen.

- Z750 er en rigtig fed cykel, som end måske ikke så begynder venlig.
Hvis du vil have en med halvkåbe (kan jeg udemærket forstå) så kan du
sikkert finde en brugt som ikke har mange km på klokken.
- GPZ600 tror jeg ville være et rigtigt godt sted at starte hvis den
passer dig. Du skriver du ikke kan finde en i god stand, har du
overvejet at benytte dig af de forhandlere/private som gør en ære ud
af at finde maskiner i Tyskland og få dem til DK? Så slipper du for
selv at skulle bøvle for meget med det praktiske, og kan finde lige
nøjagtigt den GPZ du syntes bedst om...
- Den store Bandit er i mine øjne for voldsom til en begynder, men
hvad med den lille Bandit? Det er bestemt en god stabil begyndercykel
som sagtens kan lægge fra - igen ved jeg ikke om størrelsen passer
dig.

Det var blot mine "10 cents"