mc alarm
Fra : Msp

Dato : 29-01-07 00:03

Hej.
jeg har en xz10 som er købt hos Carstens MC, han solgte den for en kunde.
Den er udstyret med en alarm og jeg tror den hedder VEGA KM10 jeg har
absolut ingen data eller papirer på denne alarm og efter at den løb tør for
strøn, så gik startspærren ind og nu er jeg virkelig på den.
Er der nogen her inde der har en ledetråd til hvad jeg gør ved den alarm.

På forhånd tak.
Mogens

Fra : André S Hansen

Dato : 29-01-07 05:15

"Msp" <mogens@s-pedersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for strøn, så gik startspærren ind og nu er jeg virkelig på den.
> Er der nogen her inde der har en ledetråd til hvad jeg gør ved den alarm.

Er du sikker på den hedder KM10

Det nærmeste, jeg kan komme på noget er

http://www.vegaelettronica.es/index.html

Spansk er ikke min stærke side, men hvis det er dem, der har lavet den, send
dem da en mail

Mvh
André S Hansen

Fra : Armand

Dato : 29-01-07 16:50

> [...]
> for strøn, så gik startspærren ind og nu er jeg virkelig på den.
> Er der nogen her inde der har en ledetråd til hvad jeg gør ved den alarm.

Helt uden at stemple dig!

Kald mig bare paranoya; men jeg synes at det er en ualmindelig dårlig ide
såvel at videregive tricks til omgåelse af startspærrer/alarmer til
fremmede, som at gøre samme til én man måtte have tillidt til i et
offentligt forum som dette, hvorved alle og enhver sidenhen vil kunne google
sig frem til dén viden om emnet :-|
På samme måde finder jeg det naivt at håbe på at få tricks og fiduser i den
retning her på gruppen.

Mit bedste råd må således være at belemre Carstens MC med problemet - Hvis
han har solgt modellen i kommision tyder det på at sælger er en fast kunde,
hvorfor Carsten sikkert har været indover omkring anskaffelse og montering
af alarmen og derfor måske er den nærmeste til at vide hvordan og hvorledes,
eller mindst skaffe oplysninger derom ved det firma hvor alarmen er købt.

Problematikken belyser i sig selv en problematik omkring eftermonterede
alarmer: Det er ikke uvæsentligt at bevare papirerne til sådanne til
overdragelse til en senere køber af motorcyklen, ligesom at man som køber
skal være opmærksom på at få sådanne papirer med ved overdragelsen, og
faktisk må man regne en monteret alarm uden medfølgende papirer som en
forringelse der skal kunne ses på prisen :-|

--
Armand.

Fra : Msp

Dato : 30-01-07 18:28