bygning af egerhjul
Fra : PeterL

Dato : 25-01-07 00:41

Jeg har et sæt fælge og et sæt nav, men ingen eger, værktøj eller evner til
at bygge hjulene op.

Er der nogen der hved hvem der kan gøre den slags i København eller omegn?

-PeterL

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 25-01-07 05:35

"PeterL" <overground@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har et sæt fælge og et sæt nav, men ingen eger, værktøj eller evner
> til at bygge hjulene op.
>
> Er der nogen der hved hvem der kan gøre den slags i København eller omegn?

Prøv evt. på et værksted, hvor man især arbejder med choppere. De har måske
en mekaniker der kan klare det for dig.
Hilsen Matthias

Fra : Henning

Dato : 25-01-07 16:20

> Prøv evt. på et værksted, hvor man især arbejder med choppere. De har
> måske en mekaniker der kan klare det for dig.
> Hilsen Matthias
Prøv evt. denne adresse, jeg kender intet til ham men fandt den engang da
jeg selv ledte efter egerfælg.
MVH
Henning

Fra : Armand

Dato : 25-01-07 17:08

> [...]
> til at bygge hjulene op.
>
> Er der nogen der hved hvem der kan gøre den slags i København eller omegn?

Den nærmeste cykelsmed burde være den der kan finde rette eger, såvel som at
han har rutinen i at egre hjulet op!

--
Armand.

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 25-01-07 18:58

PeterL skrev den 25-01-2007:
> [...]
> at bygge hjulene op.
>
> Er der nogen der hved hvem der kan gøre den slags i København eller omegn?

Hej Peter
Snak med Erik: http://www.mc-service.dk/
Han kan godt være lidt svær at træffe, han er ikke fuldtid på
værkstedet.
Men jeg har set en del af hans arbejde, og det har været flot
Mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 17:10

On Thu, 25 Jan 2007 00:41:09 +0100, PeterL wrote:

> [...]
> at bygge hjulene op.
>
> Er der nogen der hved hvem der kan gøre den slags i København eller omegn?

Der er foreslået cykelmekaniker, og det er et godt bud, men forvent
spørgsmål som offset fra center af nav :-/ Det er nemlig slet ikke givet at
fælgen skal sidde midt over navet. Derimod er det sikkert at fælgen skal
sidde i centerlinie på mc'en, så hvis ikke at Du har målt offset da Du
skilte sagerne ad, så må Du ud og måle op med nav monteret i mc'en.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr