Nitteled til knastkæder
Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-01-07 20:39

Hejsa,

jeg vil købe mig en ny knastkæde til min CBR.
I mcnøglen er der to slags nitteled, et DID og Tourmax.
Da de koster det samme er mit spørgsmål:
nogen der kender forskellen ?

Jeg kan ikke se der skulle være en forskel, men undrer mig samtidig over, de
skulle have 2 ens nitteled.
Nu koster de ikke alverden, men er nysgerrig

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 16-01-07 23:35

> jeg vil købe mig en ny knastkæde til min CBR.
> I mcnøglen er der to slags nitteled, et DID og Tourmax.
> Da de koster det samme er mit spørgsmål:
> nogen der kender forskellen ?

Har de ikke også to forskellige kæder - en fra hver producent ?

> Jeg kan ikke se der skulle være en forskel, men undrer mig samtidig over,
> de skulle have 2 ens nitteled.
> Nu koster de ikke alverden, men er nysgerrig

Det fra DID er sikkert med en hulning der gør det nemmere for en amatør at
nitte korrekt - specielt med DID's eget værktøj

/A

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-01-07 06:39

> Har de ikke også to forskellige kæder - en fra hver producent ?

se det er lige det de ikke har, jeg kan i hvert fald kun se Tourmax kæder.
Men at DID skulle være nemmere at nitte, kunne være grunden til de har det,
udover Tourmax´ eget.
Tak

Fra : bøv

Dato : 16-01-07 23:45

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> jeg vil købe mig en ny knastkæde til min CBR.
> I mcnøglen er der to slags nitteled, et DID og Tourmax.
> Da de koster det samme er mit spørgsmål:
> nogen der kender forskellen ?

Det er ligesom 2 bilmærker volvo og opel!
Du kan ikke kombinere de to(ikke ustraffet tror jeg)
DID er til DID o.s.v.

Jan

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-01-07 06:41

> Det er ligesom 2 bilmærker volvo og opel!
> Du kan ikke kombinere de to(ikke ustraffet tror jeg)
> DID er til DID o.s.v.

se det er jo så lige det, at jeg kan kun se de har tourmaxkæder.....
Desuden kan man da sagtens kombinere det, bare det er samme dimension og
styrke ?

Men som Anders foreslår, er DID måske nemmere for amatører at nitte, og
derfor er de med udover Tourmax´s eget.

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 07:26

On Wed, 17 Jan 2007 06:41:20 +0100, Thomas Jensen wrote:

> Desuden kan man da sagtens kombinere det, bare det er samme dimension og
> styrke ?

Jeg tror at Du skal lytte til bøv i den her situation, han har set flere
kæder end at Du har spist ærter.

Selv om kæden kan løbe på samme kædehjul, så behøver dimensioner på
eksempelvis pindene ikke at være ens.

Kun i et tilfælde ville jeg bruge DID led med Tourmax, og det er hvis at
Tourmax _er_ et DID produkt.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-01-07 07:55

Orla Pedersen wrote:

> Jeg tror at Du skal lytte til bøv i den her situation, han har set flere
> kæder end at Du har spist ærter.

Og spist flere slips vel at mærke Og helt enig - man bruger heller
ikke et tilfældigt knallerttandhjul til MC'en fordi man lige har det
liggende. At bredde, rullediameter og ledlængde er ens, betyder ikke at
pinde, o-ringe og lasker er kompatible.

--
vh
Torben

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-01-07 10:02

> Og spist flere slips vel at mærke

sulten mand

>Og helt enig - man bruger heller ikke et tilfældigt knallerttandhjul til
>MC'en fordi man lige har det liggende. At bredde, rullediameter og
>ledlængde er ens, betyder ikke at pinde, o-ringe og lasker er kompatible.

nu talte jeg ikke om tilfældige nitteled fra en Puch Maxi, men om nitteled,
som udfra kataloget skulle passe sammen med knastkæden...

Men holder mig til nitteledet fra Tourmax, tak for svarene.
Er der nogen der i øvrigt kender de knastkæder, er de ok i kvalitet ?

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125LC ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-01-07 12:27

> Men holder mig til nitteledet fra Tourmax, tak for svarene.
> Er der nogen der i øvrigt kender de knastkæder, er de ok i kvalitet ?

Jeg har kørt 70.000km med en Tourmax knastkæde på min F2'er. Den holdt lige
så fint som en original.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85