Priser på Suzuki
Fra : hoegen

Dato : 15-01-07 23:37

Man får næsten lys´t til at købe MC igen - nogen der ved hvorfor
priserne på Suzuki er faldet ??

SUPERBIKES
Model Farver Vejl.udsalg
GSX-R600K7 Blå/hvid (CWH) og sort/mat (CRU) 144.995,-
GSX-R750K7 Blå/hvid (CWH), grå/sølv (CRT) 159.995,-
GSX-R1000K7 Blå/hvid (CWH) og orange/sort (ECE) 244.995,-

ovenstående er taget fra http://www.suzuki-mc.dk/

Bjarne

Fra : Henrik Olesen

Dato : 16-01-07 07:44

De vil vel bare ind på markedet - og mon ikke de 3 andre følger med?. Der må
også stå en den 2006-modeller rundt omkring - de skal alt andet lige ligge
en del under 2007-priserne - hvis de da vil sælge dem.

En GSX-R750K7 til 160.000,- lyder da fornuftigt - sammenlignet med mange
brugte cykler på dba.dk og hos forhandlerne. Der må med andre ord kunne
gøres nogle gode handler på brugte maskiner i det kommende forår - og på
2006-modellerne.

mhv. en "ZX-9R-mand"
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10785

Fra : Thomas

Dato : 16-01-07 09:03

> De vil vel bare ind på markedet -

Suzuki har den største markedsandel i Danmark, så de er da inde på
markedet...? Mon ikke det drejer sig om at promovere gixxerne og at
importøren (igen) har fået forhandlet sig frem til nogle gode priser. SKAT
tredobler så rabatten.
Andre motorcykelmærker burde følge det gode eksempel!

/Ths.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-01-07 09:31

Thomas wrote:

> [...]
> tredobler så rabatten.
> Andre motorcykelmærker burde følge det gode eksempel!

Der gør de da. Der var en stribe Yamahaer der dumpede prisen sidste år.

--
vh
Torben - der har en af dem.

Fra : Ole Hansen

Dato : 16-01-07 13:46

Torben Scheel wrote:

> Der gør de da. Der var en stribe Yamahaer der dumpede prisen sidste år.

Men det var da på "gamle" modeller, var det ikke? GSX'erne er da vist
07-modellerne... Kawasaki har også nogle ganske stærke priser i år..

--
Ole Hansen

Fra : Per

Dato : 16-01-07 14:49

"Henrik Olesen" <heo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugte cykler på dba.dk og hos forhandlerne. Der må med andre ord kunne
> gøres nogle gode handler på brugte maskiner i det kommende forår - og på

Ja det må vel nærmest blive tale om en extrem besparelse man kan opnå ved at
købe brugt - endelig er der ved at ske noget i DK med MC-priserne - Så kan
de være de vanvittige priser man ser til DBA falder.

Tænk dig - fx. en Suzuki GSX 400 fra 91´ koster nogen gange over 50 K -
totalt vanvittigt. Den er max. 30K værd - den kostede 55.000 kr fra ny i
netop 1991 - ja jeg giver dig ret - det ER ubegribeligt

Selv nye maskiner kan man spare på. Det er snart (næsten) som i Sverige,
hvor de sælger ud af sidste års model til rigtig fordelagtige priser = en
mærkbar besparelse ( ikke noget med pjatbeløb som 3000 kr osv)

Det så man ikke i DK for en 10 år siden - nu er der virkelig en reel
besparelse mulig.

Se fx. her: http://stevensmcshop.dk/ spar 15K på en ny Kawa.

Jeg hilser de nye priser velkommen - og glæder mig til at se de "nye" lave
brugte priser i DBA til foråret.

Mvh. Per

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-01-07 11:38

hoegen wrote:
> Man får næsten lys´t til at købe MC igen - nogen der ved hvorfor
> priserne på Suzuki er faldet ??

Nogen der ved hvordan de kan få en cruiser-motor til at tage så mange
omdrejninger?
http://www.morefun.dk/MC/VL1500K7/VL1500K7.htm

Og hvordan kan det være at kåbe-versionen af fazer 6, er billigere end den
nøgne?
http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/fz_serien/fz6-s.jsp

http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/fz_serien/fz6-n.jsp

/jim

Fra : Bongo

Dato : 16-01-07 13:56

> Og hvordan kan det være at kåbe-versionen af fazer 6, er billigere end den
> [...]

Jeg tror at det er en trykfejl hos yamaha.dk. Den viste maskine er en 98HK
og ikke 78HK, jf.
http://www.ks-motor.dk/index.asp?KS-Motor=NY_MC&Brand=&page=2

Fra : Ole Hansen

Dato : 16-01-07 14:04

Bongo wrote:

> Jeg tror at det er en trykfejl hos yamaha.dk. Den viste maskine er en 98HK
> og ikke 78HK, jf.
> http://www.ks-motor.dk/index.asp?KS-Motor=NY_MC&Brand=&page=2

Nej, den er god nok.. Den ikke reviderede version af Fazeren er droslet
til 78hk for at kunne bestå euro3..

--
Ole Hansen

Fra : Bongo

Dato : 16-01-07 17:36

> Nej, den er god nok.. Den ikke reviderede version af Fazeren er droslet
> til 78hk for at kunne bestå euro3..

Nu er jeg også forvirret, vil det sige at en 78hk er en droslet 98hk ? Så må
man jo kunne afdrosle den igen til 98hk eller hur?

Min første tanke da jeg så dit spørgsmål først var at n-en var med ABS, men
sammenligningskortet viser kun forskel på højden og vægten (s er tungest)

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 16-01-07 17:42

Hejsa
Har været inde hos Allan i Hillerød, jeg tror at alle Suzukier er faldet i
pris
Hilsen René

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-01-07 19:33

"hoegen" <hoeg-hansen@hotmail.com> writes:

> Man får næsten lys´t til at købe MC igen - nogen der ved hvorfor
> priserne på Suzuki er faldet ??

Jeg har hørt hos en forhandler, at Suzuki var utilfreds med at tabe
markedsandele sidste år og derfor har valgt at føre en hård pris
strategi i år.

> [...]
> GSX-R750K7 Blå/hvid (CWH), grå/sølv (CRT) 159.995,-
> GSX-R1000K7 Blå/hvid (CWH) og orange/sort (ECE) 244.995,-

Fordelen er så også at der nu bliver et reelt valgt mellem 600cc,
750cc og 1000cc - det har der ikke været de forrige år, hvor der var
små 10.000Kr mellem 750cc og 1000cc.

De fleste 1000cc sælges til race, så hoppet til de 245tKr er lidt
ligegyldigt for hoved køberne til 1000cc modellen.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)