Bagsaddel, Honda GL 650
Fra : edvard korsbæk

Dato : 10-01-07 06:09

Hvordan f..... får man den af?

Det hjælper selvfølgeligt heller ikke, at jeg heller ikke kan få Krauser
bagagebæreren af - Det går noget ud over pladsen og tilgængeligheden. Der
er et par skruer hvor jeg ikke kan få fat på møtrikkerne. Når/hvis den en
gang skal helt af, bliver det med boremaskine til hjælp.

Edvard Korsbæk

Fra : Grunnet

Dato : 10-01-07 07:11

edvard korsbæk wrote:
> [...]
> tilgængeligheden. Der er et par skruer hvor jeg ikke kan få fat på
> møtrikkerne. Når/hvis den en gang skal helt af, bliver det med

Hej Edvard

På stativet til dit Krauser taskesæt sidder der en "møtrik" i hver side og
stritter lidt ud.
Prøv om du ikke med en skruenøgle kan dreje disse ca en kvart omgang
(fjederbelastet), så åbner de den pal der sidder under sædet og holder det
på plads.
Der sidder en pal i hver side.
Du skal ikke skrue hverken skruer eller bolte af, sædet sidder kun fast med
disse låsepaler.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-01-07 10:44

edvard korsbæk wrote:

> [...]

> er et par skruer hvor jeg ikke kan få fat på møtrikkerne. Når/hvis den en
> gang skal helt af, bliver det med boremaskine til hjælp.

Kan godt være det er anderledes på din GL'er grundet Krausersystemet, men
på min tidligere Silverwing med originale taker, skulle jeg have nøglen
ind i en lås bagved, så kunne jeg løfte op i 2 cromhåndtag på hver side og
så klikke sædet af.

/
Jesper