/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
langelinie
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 07-01-07 20:03

Hej
Jeg var på langelinie i dag
hvor blev i af
kun 1 mc nemlig min
Hilsen skuffet Jørgen


--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 15125 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



 
 
Bo Bjerre (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 07-01-07 20:18


"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a143d4$0$1383$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg var på langelinie i dag
> hvor blev i af
> kun 1 mc nemlig min
> Hilsen skuffet Jørgen
>
>
> --------------------------------------------------------------------------------
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 15125 spam-mails
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Hmmm...

Hva' sker der på Langelinie på en halvkedelig søndag i januar ?


--

Tilbagelænet deruda' c",)

Bo Bjerre
XV750SE (1981)



Anders Majland (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-01-07 20:27

>> Jeg var på langelinie i dag
> Hva' sker der på Langelinie på en halvkedelig søndag i januar ?

Der står _en_ mc'ist og luner sig på en kop kaffe mens han kigger udover
vandet ...



Jesper Hedegaard (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 07-01-07 21:26


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45a1498b$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Jeg var på langelinie i dag
>> Hva' sker der på Langelinie på en halvkedelig søndag i januar ?
>
> Der står _en_ mc'ist og luner sig på en kop kaffe mens han kigger udover
> vandet ...
>
Hvor f... fik han kaffen fra ?
Hver gang jeg kommer forbi på denne årstid er der 100% sikkert ingen
muglighed for at købe kaffe der.
Tro mig - jeg har næse for kaffe

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



Jørgen Sørensen (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 07-01-07 21:42

Hej
jeg havde den selv med
"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
news:45a15767$0$1335$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
> news:45a1498b$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Jeg var på langelinie i dag
>>> Hva' sker der på Langelinie på en halvkedelig søndag i januar ?
>>
>> Der står _en_ mc'ist og luner sig på en kop kaffe mens han kigger udover
>> vandet ...
>>
> Hvor f... fik han kaffen fra ?
> Hver gang jeg kommer forbi på denne årstid er der 100% sikkert ingen
> muglighed for at købe kaffe der.
> Tro mig - jeg har næse for kaffe
>
> --
> Jesper Hedegaard
>
> Savage når vejret spiller
> Ford Focus når vejret spilder
>



Bongo (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 07-01-07 23:15


> jeg havde den selv med


Det behøves nok ikke så længe mere, de har 20 grader i New York. De burde
have haft omkring 0-5 grader. Jeg overvejer kraftigt at sætte TDMen på
gaden, -bare det ikke var så vådt derude.

Vh Bongo



Torben Scheel (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-01-07 08:13

Bongo wrote:
> Det behøves nok ikke så længe mere, de har 20 grader i New York. De burde
> have haft omkring 0-5 grader. Jeg overvejer kraftigt at sætte TDMen på
> gaden, -bare det ikke var så vådt derude.
>
Rolig, både den og du er vandfaste

--
vh
Torben - der har dykket en del uden at blive opløst.

Anders Majland (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 08-01-07 08:40

> Rolig, både den og du er vandfaste
> Torben - der har dykket en del uden at blive opløst.

Hvordan klarede mc'en det ?

/A - der er glad for at prioriteret også at have en helårscykel vintercykel
(der snart er 19år og har rundet de 90000km) . men hellere et gammel
gyngehest end ikke at have noget at køre på ...



Torben Scheel (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-01-07 08:50

Anders Majland wrote:
>> Rolig, både den og du er vandfaste
>> Torben - der har dykket en del uden at blive opløst.
>
> Hvordan klarede mc'en det ?

Utålmodigt ventende på havnen

> /A - der er glad for at prioriteret også at have en helårscykel vintercykel
> (der snart er 19år og har rundet de 90000km) . men hellere et gammel
> gyngehest end ikke at have noget at køre på ...

Skønt, ikke? I dag hedder det liggecykel, CB'eren får lidt rigeligt at
slæbe på hvis jeg ikke gør noget

Men fint vejr til både MC og cykel i dag

--
vh
Torben




Anders Majland (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 08-01-07 09:21

> Skønt, ikke? I dag hedder det liggecykel, CB'eren får lidt rigeligt at
> slæbe på hvis jeg ikke gør noget

Dem er jeg også temmeligt fasinerede af - selvom jeg aldrig har prøvet en
.... Men på en typisk uge krydser jeg jo landet for arbejde og det lige langt
nok for mig på brødmotor ... Men måske hvis jeg nøjedes med at cykle de
~25km til stationen og så kunne have den med og cykle de sidste ~20km fra
Høje tåstrup. Problemet er så lokaltransporten i kbh - Der har jeg
25lyskryds på 10km - Det egner en liggecykel sig nok ikke til medmindre den
er trehjulet

Men jeg ville helt sikkert have godt af mere motion - og efter julen har jeg
også rundet de 0,1 ton igen

> Men fint vejr til både MC og cykel i dag

Yep



Torben Scheel (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-01-07 09:36

Anders Majland wrote:
>
> Dem er jeg også temmeligt fasinerede af - selvom jeg aldrig har prøvet en
> ... Men på en typisk uge krydser jeg jo landet for arbejde og det lige langt
> nok for mig på brødmotor ... Men måske hvis jeg nøjedes med at cykle de
> ~25km til stationen og så kunne have den med og cykle de sidste ~20km fra
> Høje tåstrup.

DSB kan være krakilske - nu vil de ikke have cykler med der er længere
end 2m - ofte et problem, men ikke uløseligt :
http://www.challengebikes.com/html/index.php?taal=en&selectie=hurricanesport

> Problemet er så lokaltransporten i kbh - Der har jeg
> 25lyskryds på 10km - Det egner en liggecykel sig nok ikke til medmindre den
> er trehjulet

Kommer an på. På min sommercykel kan jeg støtte med hånden på jorden og
have begge fødder klikket ind hele turen. Vintercyklen er højere, og
dermed lidt mere besværlig ved stop.

> Men jeg ville helt sikkert have godt af mere motion - og efter julen har jeg
> også rundet de 0,1 ton igen

Americanos

--
vh
Torben

Bongo (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 08-01-07 17:22


>> Det behøves nok ikke så længe mere, de har 20 grader i New York. De burde
>> have haft omkring 0-5 grader. Jeg overvejer kraftigt at sætte TDMen på
>> gaden, -bare det ikke var så vådt derude.
>>
> Rolig, både den og du er vandfaste
>

Jep, men jeg kan se på dytten at det bliver en meget beskidt affære her ude
på landet. Tykke kager af mudder. Ulæselig nummerplade osv. hvilket
harmonerer dårligt med min renholdelses standard af MCen.



Anders Majland (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 08-01-07 19:49

> Jep, men jeg kan se på dytten at det bliver en meget beskidt affære her
> ude på landet. Tykke kager af mudder. Ulæselig nummerplade osv. hvilket
> harmonerer dårligt med min renholdelses standard af MCen.

Så må du jo revurdere standarden eller tilføje en gyngehest hvor mudder bare
for den til at se mere autentisk ud. Evt en brugt der har kørt enduro og
stadig har nogle rester startnumre hængende sammen med gaffa og ståltråd



Bongo (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 08-01-07 20:44



>
> Så må du jo revurdere standarden eller tilføje en gyngehest hvor mudder
> bare for den til at se mere autentisk ud. Evt en brugt der har kørt enduro
> og stadig har nogle rester startnumre hængende sammen med gaffa og
> ståltråd

Revurderer standarden! No way. Den er klar til næste verdens udstilling. Men
nr. 2 tanken er tiltalende. En offroader ville være passende. "Problemet" er
bare at konen savler på skærmen hver gang hun ser et billede af en FZ6-s, så
jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker hvis jeg introducerer nr.2 cykel
før hun er kommet op på en FZer. :)



Anders Majland (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-01-07 00:13

> "Problemet" er bare at konen savler på skærmen hver gang hun ser et
> billede af en FZ6-s, så jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker hvis jeg
> introducerer nr.2 cykel før hun er kommet op på en FZer. :)

Er hun nu eller erfaring mc'ist ? Hvis hun er ny er er det oplagt at forsøge
at sælge ideen om et øvekøretøj hvor det kun koster lidt stolthed at tabe
den, så hun er mere sikker til foråret eller hvornår hun skal havde den
fz'er

/A - der endnu ikke har fået send konen på køreskole til mc ...



Bongo (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 09-01-07 07:10


> Er hun nu eller erfaring mc'ist ? Hvis hun er ny er er det oplagt at
> forsøge
> at sælge ideen om et øvekøretøj hvor det kun koster lidt stolthed at tabe
> den, så hun er mere sikker til foråret eller hvornår hun skal havde den
> fz'er
>
> /A - der endnu ikke har fået send konen på køreskole til mc ...

Hun er helt grøn bortset fra bagsæde arfaringen og hun insisterer på en
jomfruelig maskine!



Torben Scheel (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-01-07 08:49

Bongo wrote:

> Hun er helt grøn bortset fra bagsæde arfaringen og hun insisterer på en
> jomfruelig maskine!
>
Jeg var lige ved at foreslå at sætte et regnestykke op med
forsikringspriser, reparation af småskader osv. + udskrive alverdens
anbefalingere - men så huskede jeg at det er en kvinde som du oven i
købet er følelsesmæssigt involveret med vi taler om

Nå, hardball metoden :
- hvis i ikke har fælles økonomi, så køb din mudderdynge og glem ikke at
smile stort hver gang du har været afsted, og surmule når du pudser
TDM'en. Om hun stadig vælger FZ'eren - so be it. Det er hendes penge.
- har i fælles økonomi, så insistér på at MC budgettet bliver opdelt,
hvis ikke hun vælger en begynderegnet maskine.

Sidste udvej - træk hende herind, så vil jeg gøre mit for at argumentere
for en forsvarlig løsning, og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste

--
vh
Torben





Bongo (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 09-01-07 10:14

> Nå, hardball metoden :
> - hvis i ikke har fælles økonomi, så køb din mudderdynge og glem ikke at
> smile stort hver gang du har været afsted, og surmule når du pudser
> TDM'en. Om hun stadig vælger FZ'eren - so be it. Det er hendes penge.
> - har i fælles økonomi, så insistér på at MC budgettet bliver opdelt, hvis
> ikke hun vælger en begynderegnet maskine.
>
> Sidste udvej - træk hende herind, så vil jeg gøre mit for at argumentere
> for en forsvarlig løsning, og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste
>
>

Jeg tror du misforstår FZ6s-eren. Det er en 600ccm med 78HK. og hun er 170cm
høj. Faktisk kan hun næsten lige nå jorden på TDM med hælene hvis hun har
støvler på. 82,5cm sædehøjde til dem der ikke ved dét mod FZ6s' 79,5cm. Jeg
er sikker på at hvis vi køber (fælles økonomi) en 50HK så går der 3 mdr. så
vil hun ha' noget større. Der ud over har hun smag. Hendes første
forelskelse var en Guzzi Breva 750. Den blev fravalgt da prisen pludselig
steg i foråret fra 120k til 136k hvilket vi begge fandt var i overkanten for
en 50hk maskine. En størrelse vi godt kender da min første mc var en GS500
som røg videre efter 4mdr.. Sandsynligvis taber hun den pga. fjollede
begynderfejl. Men det er jo en betingelse i branchen :) . Jeg var selv ved
at smide TDM forleden mens hun så på :( (røde øre). Jeg skulle lige flytte
den fra en port og vendte den ude på vejen. Forårs kåd som jeg var, gav jeg
den lidt hane og glemte at mudret dæk kombineret med en kold og våd
svingende vej er dårlig karma. Den slog med røven og instinktivt røger min
fod ned for at tage fra. Med stilstandsforsikring, uden hjelm, støvler og
hvad har vi...... "Hvá fanden var dét" var hendes første udbud, "hvad var
det med foden". *hovedrysten*. Jeg blev svar skyldig og trillede den på
plads med en lettere forhøjet puls. Det jeg prøver at sige er, hun ved godt
hvad hun går ind til, hun fik selv slebet røven i sommers (den med dådyret).
Så jeg er egentlig rolig nok, og hun kommer næppe til at gøre noget jeg ikke
har gjort, -sandsynligvis mindre. Hun vil bare det samme som mig og at vi
gør det sammen, så jeg bare glad.

http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/fz_serien/fz6-s.jsp



Torben Scheel (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-01-07 10:29

Bongo wrote:

> Jeg tror du misforstår FZ6s-eren. Det er en 600ccm med 78HK. og hun er 170cm
> høj. Faktisk kan hun næsten lige nå jorden på TDM med hælene hvis hun har
> støvler på. 82,5cm sædehøjde til dem der ikke ved dét mod FZ6s' 79,5cm. Jeg
> er sikker på at hvis vi køber (fælles økonomi) en 50HK så går der 3 mdr. så
> vil hun ha' noget større. Der ud over har hun smag.

#1: Det er ikke så meget heste eller fysisk størrelse jeg ser som
uforligneligt med begyndermaskine. Det uforsvarlige er mest af økonomisk
karaktér - og så det faktum at man kører for forsigt på en stor dyr
maskine til at lære den rigtigt at kende. Alt andet lige bliver man mere
sikker MC-ist ved at lære at køre på en maskine man ikke har de store
kvababbelser over at tabe, kikse et gear eller lignende.

#2: Der er masser af muligheder for at vise smag på en ældre maskine.

#3: Hvis den brugte begyndermaskinen sælges efter 3 måneder er det fint,
så er der sparet 3 mdr's afskrivning, og lært en masse.

--
vh
Torben

Bongo (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 09-01-07 13:30


Mit udgangspunkt er, at du jo har ret en god del af vejen, men ofte styrer
følelserne mere end fornuften når drømme maskinen skal i hus. :)
>
> #1: Det er ikke så meget heste eller fysisk størrelse jeg ser som
> uforligneligt med begyndermaskine. Det uforsvarlige er mest af økonomisk
> karaktér -

Ja, ja , joo, det er da rigtigt at erfaring minimerer skader, men lad ham
der er uden skyld og som ikke har lavet skrammer i sin nyere maskine kaste
den første sten.

> og så det faktum at man kører for forsigt på en stor dyr maskine til at
> lære den rigtigt at kende. Alt andet lige bliver man mere sikker MC-ist
> ved at lære at køre på en maskine man ikke har de store kvababbelser over
> at tabe, kikse et gear eller lignende.

Det er jeg ikke helt sikker på er rigtigt. De første par 1000km på den nye
GSer kørte jeg med respekt. Derefter blev jeg bare irriteret over at jeg
ikke havde købt noget kraftigere. Jeg sad dårligt og syntes jeg havde for
lidt kræfter på især motorvejen. Tabet da jeg solgte GS bryder jeg mig ikke
om at tale om :( . Jeg kunne selvfølgelig have købt en brugt, men jeg bryder
mig generelt ikke om brugte køretøjer. Det koster naturligvis at have den
holdning. Det andet der ligge i det er at jeg var helt grøn og havde/har en
del at lære, men mange af de erfaringer jeg har gjort kan konen tage direkte
til sig. Hun har jo fået tudet ørene fulde af alt muligt med og om
motorcykler.


> #2: Der er masser af muligheder for at vise smag på en ældre maskine.

Ja, men det medføre i større grad en forpligtigelse at passe på sådan én,
hvis den er unik. Og er den ikke unik er den vel ligegyldig, der ligge jo en
masse følelser i det her. Skrue arbejde er ikke noget der ligger lige for
her i huset. Transportmidler er noget der SKAL virker hver dag og stopper
skidtet ryger den til mekken. Og jeg syntes ikke det giver nogen mening at
anskaffe sig noget som jeg ved skal skiftes hurtigt igen.


Men en mellemvej kunne være at købe en vintercykel til undertegnet og lade
hende trille lidt på dén. He he. Men jeg kan næsten høre hendes eder og
forbandelser, hun ser ganske enkelt frem til noget der står og skinner i
indkørslen og som er et ligeværdigt match til min TDM.




Ukendt (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-07 13:40


"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
news:45a38ae2$0$1297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Men en mellemvej kunne være at købe en vintercykel til undertegnet og lade
> hende trille lidt på dén. He he. Men jeg kan næsten høre hendes eder og
> forbandelser, hun ser ganske enkelt frem til noget der står og skinner i
> indkørslen og som er et ligeværdigt match til min TDM.
>


Så skal hun da ha en Suzuki DL 650 Vstrom eller en Kawasaki Versys


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Bongo (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 09-01-07 13:47


>
> Så skal hun da ha en Suzuki DL 650 Vstrom eller en Kawasaki Versys
>

De har begge været på bordet, især Versys, men FZ6s vinder ved nærmere
gennemsyn.



Torben Scheel (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-01-07 13:57

Bongo wrote:
>> #1: Det er ikke så meget heste eller fysisk størrelse jeg ser som
>> uforligneligt med begyndermaskine. Det uforsvarlige er mest af økonomisk
>> karaktér -
>
> Ja, ja , joo, det er da rigtigt at erfaring minimerer skader, men lad ham
> der er uden skyld og som ikke har lavet skrammer i sin nyere maskine kaste
> den første sten.

Huh? Vi har begge lavet skrammer i 2006, så jeg er ikke helt med?

>> og så det faktum at man kører for forsigt på en stor dyr maskine til at
>> lære den rigtigt at kende. Alt andet lige bliver man mere sikker MC-ist
>> ved at lære at køre på en maskine man ikke har de store kvababbelser over
>> at tabe, kikse et gear eller lignende.
>
> Det er jeg ikke helt sikker på er rigtigt. De første par 1000km på den nye
> GSer kørte jeg med respekt. Derefter blev jeg bare irriteret over at jeg
> ikke havde købt noget kraftigere. Jeg sad dårligt og syntes jeg havde for
> lidt kræfter på især motorvejen.

Min påstand: havde du startet med en maskine fra start 90'erne til 20k
havde du garanteret prøvet svingegenskaberne mere af, og kørt mere til
grænsen på bronzekursus (?). Når man sikker overskrævs på
friværdien/banklånet passer man mere på. Hell, jeg har ikke engang haft
et tændrør ude af TDM'en endnu, og bagdækket er firkantet.

> Tabet da jeg solgte GS bryder jeg mig ikke
> om at tale om :( . Jeg kunne selvfølgelig have købt en brugt, men jeg
bryder
> mig generelt ikke om brugte køretøjer. Det koster naturligvis at have
den
> holdning. Det andet der ligge i det er at jeg var helt grøn og
havde/har en
> del at lære, men mange af de erfaringer jeg har gjort kan konen tage
direkte
> til sig. Hun har jo fået tudet ørene fulde af alt muligt med og om
> motorcykler.

Min påstand: praktisk erfaring kan ikke videregives teoretisk. Hvilket
denne debat jo også viser

>> #2: Der er masser af muligheder for at vise smag på en ældre maskine.
>
> Ja, men det medføre i større grad en forpligtigelse at passe på sådan én,
> hvis den er unik. Og er den ikke unik er den vel ligegyldig, der ligge jo en
> masse følelser i det her.

Jeg taler om VFR400, NTV og andre maskiner der ikke er unikke, men som
aftvinger respekt blandt andre MC'ister, og som kan skades uden at du
bliver anklaget for at destruere kulturværdier Der findes sikkert
nyere i samme kategori.

> Skrue arbejde er ikke noget der ligger lige for
> her i huset. Transportmidler er noget der SKAL virker hver dag og stopper
> skidtet ryger den til mekken. Og jeg syntes ikke det giver nogen mening at
> anskaffe sig noget som jeg ved skal skiftes hurtigt igen.

Jeg forstår godt din holdning, havde jeg den samme ville jeg spare meget
tid i garagen. Jeg vælger bare anderledes.

> Men en mellemvej kunne være at købe en vintercykel til undertegnet og lade
> hende trille lidt på dén. He he.

Ellers gør som jeg - køb en brugt maskine til hende - den kan du sikkert
have i fred om vinteren. Når hun vil have nyt, kan det sikkert ikke
betale sig at sælge den gamle

> Men jeg kan næsten høre hendes eder og
> forbandelser, hun ser ganske enkelt frem til noget der står og skinner i
> indkørslen og som er et ligeværdigt match til min TDM.
>
Kan hun virkelig nå ned fra en Varadero? Der er vel ikke andre der
matcher TDM'en

--
vh
Torben

Bongo (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 09-01-07 15:24


> Huh? Vi har begge lavet skrammer i 2006, så jeg er ikke helt med?
>

Det var sådan generelt ment, alle ryger på jorden før eller siden. F.eks
kunne ingen have undgået mit dådyrs uheld uanset kurser og erfaringer. Har
du lavet skader i 2006?

> Min påstand: havde du startet med en maskine fra start 90'erne til 20k
> havde du garanteret prøvet svingegenskaberne mere af, og kørt mere til
> grænsen på bronzekursus (?). Når man sikker overskrævs på
> friværdien/banklånet passer man mere på. Hell, jeg har ikke engang haft et
> tændrør ude af TDM'en endnu, og bagdækket er firkantet.

Det er da rigtigt, men jeg tror nu ikke konen vil prøve svingegenskaberne
af ude på marginalerne, og skal det ske må det da være bedre på en ny
maskine med stift stel, stramme lejer, optimale køreegenskaber osv. Jeg
tror, at der er en roligt og velovervejet mc-ist på vej. Mit Metzeler
bagdæk var færdigt efter en tur til Harzen med fuld oppakning. Høj hastighed
+ hedebølge og det var det bagdæk. Det blev til 8000km, men Harzen turen tog
effektivt livet af det.


> Kan hun virkelig nå ned fra en Varadero? Der er vel ikke andre der matcher
> TDM'en

He, he, nu bliver det svært. Match eller en bytter? FJR1300, BMW1200 (bare
en af dem) kunne godt få mig ud af starthullerne. Men prisen er også det
dobbelte af TDM. Varadero er også fed, men 200k. Jeg skal først vinde i
Lotto for at få mandat til dét. Og da jeg ikke spiller sker det næppe. Min
økonomiske smertegrænse ligger omkring 120k.



Anders Majland (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-01-07 17:54

> Ja, ja , joo, det er da rigtigt at erfaring minimerer skader, men lad ham
> der er uden skyld og som ikke har lavet skrammer i sin nyere maskine kaste
> den første sten.

Jeg har ikke nogen "nyere" maskiner at skramme ... Godt nok har jeg 98'er i
stalden og den har kørt hele året siden (når den kørte) og også fået
skrammer ... Aktuelt er det en 93'er jeg passer lidt på og har sat i hi mens
88'eren og 98'eren står for transporten.

> Jeg kunne selvfølgelig have købt en brugt, men jeg bryder mig generelt
> ikke om brugte køretøjer.

Modsat jer prioriterer jeg at have noget 2 hjulet at køre på hele året og så
vil jeg hellere skrue selv end betale mig fra det hos en mekaniker (med
undtagelser - men alm service foretager jeg selv)

Men denne del af tråden startede vist med at du savnede at køre mc - jeg
pointerede bare at en ældre/billig vintercykel kunne i nok får stor glæde
af. Aktuelt kunne du komme af med abstinenserne og din kone kunnne måske
også have fornøjelsen af nogle tusinde km på sådan en inden hun skifter til
en sprit ny .....

> Men en mellemvej kunne være at købe en vintercykel til undertegnet og lade
> hende trille lidt på dén. He he.

Lige præcist hvad jeg har argumenteret for ... Mon ikke hun kan se
fornuften i at du jo savner det at køre mc helt vildt og derfor for lov til
at bruge en lidt af husholdningspengene på en vintermc



Bongo (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 09-01-07 19:38


>
>> Men en mellemvej kunne være at købe en vintercykel til undertegnet og
>> lade hende trille lidt på dén. He he.
>
> Lige præcist hvad jeg har argumenteret for ... Mon ikke hun kan se
> fornuften i at du jo savner det at køre mc helt vildt og derfor for lov
> til at bruge en lidt af husholdningspengene på en vintermc

Lige præcis og jeg har også flere gange sagt, at du har principelt ret. Men
følelser og fornuft følges ikke altid ad. :)



Aragorn Elessar (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 09-01-07 19:07

"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message
news:45a26fca$0$1365$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> >> Det behøves nok ikke så længe mere, de har 20 grader i New York. De
burde
> >> have haft omkring 0-5 grader. Jeg overvejer kraftigt at sætte TDMen på
> >> gaden, -bare det ikke var så vådt derude.
> >>
> > Rolig, både den og du er vandfaste
> >
>
> Jep, men jeg kan se på dytten at det bliver en meget beskidt affære her
ude
> på landet. Tykke kager af mudder. Ulæselig nummerplade osv. hvilket
> harmonerer dårligt med min renholdelses standard af MCen.

Er den da ikke til udendørs brug??? ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Jørgen Sørensen (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 07-01-07 21:02


Hej beklager at jeg spammede med reklame
programmet er nu fjernet
hilsen jørgen
nu uden spamfighterspammer



vmx (07-01-2007)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 07-01-07 23:47


"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a151b7$0$1356$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Hej beklager at jeg spammede med reklame
> programmet er nu fjernet
> hilsen jørgen
> nu uden spamfighterspammer
>
>

Prøv denne i stedet:
www.spampal.com
Gratis
Velfungerende
Nem at konfigurere
Ingen latterlige reklamer

R



Aragorn Elessar (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 08-01-07 04:47

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> wrote in message
news:45a143d4$0$1383$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg var på langelinie i dag
> hvor blev i af
> kun 1 mc nemlig min
> Hilsen skuffet Jørgen
>

Hvad tid?
Kammesjukken og jeg var derinde ved 14-tiden i eftermiddags, efter en
hyggetur fra Skovlunde via Avedøre, videre helt ud til kysten og så ind til
byen.
Kan se jeg har sendt en sms kl. 1415 til en mc-kammerat - den blev sendt fra
Linien.
Jeg brokkede mig over at han ikke var der!
Medbragte kaffe og kage, og så blev der hygget og grinet.
Er dog *stadig* skuffet over at Rasmus (ismanden) ikke har åbent - jeg kunne
godt ha' spist tre røde med brød og rå og ristede løg med 'sjup!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - bøvs eller nys ALDRIG med dit visir lukket!

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================




Jørgen Sørensen (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 08-01-07 07:19

Jeg var der ved 1200 tiden i cirka 1/2 time
grundet samme pølsemand
måtte jeg hjem efter mad
venligst jørgen


> Kan se jeg har sendt en sms kl. 1415 til en mc-kammerat - den blev sendt
> fra
> Linien.
> Jeg brokkede mig over at han ikke var der!
> Medbragte kaffe og kage, og så blev der hygget og grinet.
> Er dog *stadig* skuffet over at Rasmus (ismanden) ikke har åbent - jeg
> kunne
> godt ha' spist tre røde med brød og rå og ristede løg med 'sjup!
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK - bøvs eller nys ALDRIG med dit visir lukket!
>
> --
> =================
> www.welles.dk
> www.bmwmc.dk
> www.furnituretiger.dk
> =================
>
>
>



Jes Vestervang (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-01-07 00:14

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

>> Men fint vejr til både MC og cykel i dag
>
> Yep

Jeg er overbevist om at det er tyngdekraften der har ændret sig for
mit vedkommende
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

J.C.Kløve (09-01-2007)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 09-01-07 07:35


Jes Vestervang skrev:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:
>
> >> Men fint vejr til både MC og cykel i dag
> >
> > Yep
>
> Jeg er overbevist om at det er tyngdekraften der har ændret sig for
> mit vedkommende

Hvis vi laver en tilbundsgående undersøgelse af fænomenet er det
snarre tyngdepunktet der har ændret sig for dit (og for din sagsskyld
også for mit) vedkommende over årene - fra lige under brystet til
lige omkring navlen :-/

--
Dun@nt


Jes Vestervang (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-01-07 15:16

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Min påstand: havde du startet med en maskine fra start 90'erne til
> 20k havde du garanteret prøvet svingegenskaberne mere af, og kørt
> mere til grænsen på bronzekursus (?). Når man sikker overskrævs på
> friværdien/banklånet passer man mere på.

Det argument bruger jeg også sommetider, men må alligevel erkende at
det ikke er en universel sandhed. Beviset er undertegnede, der efter
at have fyret hele opsparingen (jeg var 20 af på en to år gammel
Fazer alligevel fik fodhvilerne temmeligt meget i asfalten på
bronzekurset. Det eneste jeg var virkelig forsigtig med var at slippe
bremserne i lidt ekstra god tid før undvigemanøvren. Det var dog
åbenbart ikke mere end at det var lige tilpas iflg. instruktørerne.

Om det skyldes ubetænksomhed? Njarh, nok mere min holdning om en
motorcykel kun er sjov hvis den bliver brugt ordentligt. Skulle jeg
have væltet ville det da have været ærgerligt, men omvendt ville jeg
ikke have fået så meget ud af kurset og cyklen i det hele taget, hvis
jeg havde kørt overforsigtigt.

At der så alligevel er noget om snakken konstaterer jeg når jeg (når
den en sjælden gang kan køre) blæser rundt på offroaderen. Selvom jeg
normalt ikke synes at jeg begrænser mig på Fazeren, så kan en
eftermiddags leg på offroaderen gøre at jeg bliver væsentligt bedre
til at smide rundt med Fazeren og at det bliver vildt meget lettere at
vippe den på baghjulet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Jes Vestervang (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-01-07 15:19

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Jes Vestervang skrev:
>> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:
>>
>> >> Men fint vejr til både MC og cykel i dag
>> >
>> > Yep
>>
>> Jeg er overbevist om at det er tyngdekraften der har ændret sig for
>> mit vedkommende
>
> Hvis vi laver en tilbundsgående undersøgelse af fænomenet er det
> snarre tyngdepunktet der har ændret sig for dit (og for din
> sagsskyld også for mit) vedkommende over årene - fra lige under
> brystet til lige omkring navlen :-/

Sikkert Det var da i øvrigt et pudsigt udsnit jeg havde valgt at
citere - jeg har vist været lidt træt
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste