|
| Forkert monteret batteri + på - og - på + Fra : mikkel_paulsen@hotma~ |
Dato : 06-01-07 23:07 |
|
Hey gruppe
Jeg kom i en brandert til at montere batteriet forkert på min VFR 89"
, det var ikke så heldigt og har nu resulteret i den er total død.
Der lugtede ikke brændt, sikringerne er heller ikke sprunget, hvad kan
være galt.
| |
Steen Gruby (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 06-01-07 23:15 |
|
Hej Mikkel.
>Jeg kom i en brandert til at montere batteriet forkert på min VFR 89"
>, det var ikke så heldigt og har nu resulteret i den er total død.
>Der lugtede ikke brændt, sikringerne er heller ikke sprunget, hvad kan
>være galt.
Av min arm - Det var ikke godt.
Meeeen - lad os nu se.
Hvad mener du med helt død?
Nul lys i instrumenterne?
Intet lys i kørelys o.l.
Ingen starter?
Ingen tænding?
Det skal vi lige have på plads først.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Armand (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-01-07 23:26 |
|
<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168121196.308479.83500@38g2000cwa.googlegroups.com...
> Jeg kom i en brandert til at montere batteriet forkert på min VFR .....
Det har været en kongebrandert, for normalt rækker ledningerne kun lige
akkurat til den originale montering, hvorved du nærmest må have brugt vold
(istedet for forstand) for at få forbundet sagerne
Eller er det et forkert batteri (fra fruens/kammeratens motorcykel) med
omvendt pol-placering der uheldigvis er blevet klemt i istedet??
--
Armand.
| |
Ib Jakobsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 08-01-07 22:47 |
|
Armand skrev:
>
> Det har været en kongebrandert, for normalt rækker ledningerne kun lige
> akkurat til den originale montering, hvorved du nærmest må have brugt vold
> (istedet for forstand) for at få forbundet sagerne
Det er sgu da der man bruger den berømte kabelstrækker.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 07-01-07 08:47 |
|
>Jeg kom i en brandert til at montere batteriet forkert på min VFR 89"
> Der lugtede ikke brændt, sikringerne er heller ikke sprunget
Bemærk at hovedsikringen ikke sidder nødvendigvis sammen med de andre
sikringer. Her du kontrolleret den? Sikkert en 30 ah sikring.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 07-01-07 11:11 |
|
enig med jens jacob.
hovedsikring sidder normalt et andet(besværligt tilgængeligt sted).. under
kåbedele etc...
krydser fingre, for det ikke er diverse bokse som er brændt af
mvh
johan
| |
Ukendt (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-01-07 12:29 |
|
On 6 Jan 2007 14:06:36 -0800, mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:
> Hey gruppe
> Jeg kom i en brandert til at montere batteriet forkert på min VFR 89"
> , det var ikke så heldigt og har nu resulteret i den er total død.
> Der lugtede ikke brændt, sikringerne er heller ikke sprunget, hvad kan
> være galt.
Sikring på starterrelæ, men vær forberedt på en ødelagt ensretter
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Matthias H Matthiess~ (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 07-01-07 16:27 |
|
<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168121196.308479.83500@38g2000cwa.googlegroups.com...
Hey gruppe
Jeg kom i en brandert til at montere batteriet forkert på min VFR 89"
, det var ikke så heldigt og har nu resulteret i den er total død.
Der lugtede ikke brændt, sikringerne er heller ikke sprunget, hvad kan
være galt.
Hvis ellers der er lys på maskinen, så kunne det vel ikke være den famøse
dødemandsknap?
Hilsen Matthias
| |
mikkel_paulsen@hotma~ (07-01-2007)
| Kommentar Fra : mikkel_paulsen@hotma~ |
Dato : 07-01-07 17:02 |
|
Tak for alle svar!
Jeg var en kenne beruset, men ville bare gerne høre den brumme igen.
Er netop hjemkommet efter 2mdr i afrika.
Den er total død, ingen lys nogen steder, ingen reaktion hvis jeg
trykker på start. Altså fuldkommen død.
Batteriet er sådan et ekstra stort et, efter anbefaling af min
mc-mekaniker. Når det monteres skal polerne vende ind mod mc'en, det
er lidt forvirrende, men kræver ikke vold for at sættes korrekt i.
håber ikke det bliver et større projekt, nogen må da have været
lige så dum som mig
mvh mikkel
Matthias H Matthiessen skrev:
> <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1168121196.308479.83500@38g2000cwa.googlegroups.com...
> Hey gruppe
> Jeg kom i en brandert til at montere batteriet forkert på min VFR 89"
> , det var ikke så heldigt og har nu resulteret i den er total død.
> Der lugtede ikke brændt, sikringerne er heller ikke sprunget, hvad kan
> være galt.
>
> Hvis ellers der er lys på maskinen, så kunne det vel ikke være den famøse
> dødemandsknap?
> Hilsen Matthias
| |
Steen Gruby (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 07-01-07 18:25 |
|
Hej Mikkel.
>
>Den er total død, ingen lys nogen steder, ingen reaktion hvis jeg
>trykker på start. Altså fuldkommen død.
>
Med den beskrivelse er jeg enig med dem der mener at der kan være tale
om en afbrændt hovedsikring.
Som nævnt sidder den oftest for sig selv, enten i en seperat holder
nær batteriet eller sammen med startrelæet.
Der er en mulighed mere.
Akkuen er ganske simpelt flad - Mål lige spændingen på den.
Du kan hurtigt teste om akkuen kan levere suppe.
Kortslut de kraftige terminaler på startrelæet med en stor
skruetrækker.
Det skal under alle omstændigheder få startmotoren til at snurre.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
mikkel_paulsen@hotma~ (07-01-2007)
| Kommentar Fra : mikkel_paulsen@hotma~ |
Dato : 07-01-07 18:45 |
|
Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor der ikke skulle være en
foranstaltning mod den dumhed, kan jo ske for alle. selv ved brug af
startkable,r kan man lave den dumhed
jeg vil lede efter den hovedsikring, står intet om den i manualen.
ellers prøver jeg at kortslutte akkuen.
Steen Gruby skrev:
> Hej Mikkel.
>
> >
> >Den er total død, ingen lys nogen steder, ingen reaktion hvis jeg
> >trykker på start. Altså fuldkommen død.
> >
> Med den beskrivelse er jeg enig med dem der mener at der kan være tale
> om en afbrændt hovedsikring.
> Som nævnt sidder den oftest for sig selv, enten i en seperat holder
> nær batteriet eller sammen med startrelæet.
> Der er en mulighed mere.
> Akkuen er ganske simpelt flad - Mål lige spændingen på den.
> Du kan hurtigt teste om akkuen kan levere suppe.
> Kortslut de kraftige terminaler på startrelæet med en stor
> skruetrækker.
> Det skal under alle omstændigheder få startmotoren til at snurre.
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
| |
Steen Gruby (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 07-01-07 19:10 |
|
Hej Mikkel
>Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor der ikke skulle være en
>foranstaltning mod den dumhed, kan jo ske for alle. selv ved brug af
>startkable,r kan man lave den dumhed
Joeh, på de fleste MC med elektronik er selve elektronikken sikret mod
ompoling for medest en diode og en i elektronikboksen indbygget
sikring.
Det er blot de færreste der ved at sikringen er der, og i de æsker
hvor alt er støbt ind kræver det nogen overbevisning at splitte kassen
ad ,-)
>jeg vil lede efter den hovedsikring, står intet om den i manualen.
>ellers prøver jeg at kortslutte akkuen.
>
NEEEEEEJJJJJJJ - Ikke kortslutte nogen akku.
Kortslut de to kraftige poler på startrelæet, hvilket er det samme som
at trække relæet normalt.
Det er kun for at se om der er strøm på akkuen.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
mikkel_paulsen@hotma~ (07-01-2007)
| Kommentar Fra : mikkel_paulsen@hotma~ |
Dato : 07-01-07 19:20 |
|
hehe bare rolig jeg gør som beskrevet.
Steen Gruby skrev:
> Hej Mikkel
>
> >Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor der ikke skulle være en
> >foranstaltning mod den dumhed, kan jo ske for alle. selv ved brug af
> >startkable,r kan man lave den dumhed
>
> Joeh, på de fleste MC med elektronik er selve elektronikken sikret mod
> ompoling for medest en diode og en i elektronikboksen indbygget
> sikring.
> Det er blot de færreste der ved at sikringen er der, og i de æsker
> hvor alt er støbt ind kræver det nogen overbevisning at splitte kassen
> ad ,-)
>
> >jeg vil lede efter den hovedsikring, står intet om den i manualen.
> >ellers prøver jeg at kortslutte akkuen.
> >
> NEEEEEEJJJJJJJ - Ikke kortslutte nogen akku.
> Kortslut de to kraftige poler på startrelæet, hvilket er det samme som
> at trække relæet normalt.
> Det er kun for at se om der er strøm på akkuen.
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
| |
Steen Gruby (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 07-01-07 20:10 |
|
On 7 Jan 2007 10:20:11 -0800, "mikkel_paulsen@hotmail.com"
<mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote:
Hej Mikkel.
>hehe bare rolig jeg gør som beskrevet.
>
Pyyyyyhhhhh
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Anders Majland (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 07-01-07 20:21 |
|
>>hehe bare rolig jeg gør som beskrevet.
>>
> Pyyyyyhhhhh
Kortsluttet man batteriet på en lastbil med en svensnøgle forsvinder store
dele af svensknøglen i festfyrværkeri ... (Nej det var ikke mig men en anden
uheldig der som aftjente værnepligt samtidig - "Nogen" havde fundet på at
batteripolerne skulle smøre hele tiden og det var det så sjant der nidkært
holdt øje med at vi gjorde...)
| |
mikkel_paulsen@hotma~ (07-01-2007)
| Kommentar Fra : mikkel_paulsen@hotma~ |
Dato : 07-01-07 21:13 |
|
Den lever :) sprang igang efter ca 5 omdr
Tak for hjælpen!
Anders Majland skrev:
> >>hehe bare rolig jeg gør som beskrevet.
> >>
> > Pyyyyyhhhhh
>
> Kortsluttet man batteriet på en lastbil med en svensnøgle forsvinder store
> dele af svensknøglen i festfyrværkeri ... (Nej det var ikke mig men en anden
> uheldig der som aftjente værnepligt samtidig - "Nogen" havde fundet på at
> batteripolerne skulle smøre hele tiden og det var det så sjant der nidkært
> holdt øje med at vi gjorde...)
| |
Brian Sørup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 07-01-07 21:25 |
|
<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168200753.800908.216610@s80g2000cwa.googlegroups.com...
Den lever :) sprang igang efter ca 5 omdr
Tak for hjælpen!
Så må du heller få den tjekket grundigt efter i sømmene - min starter
altid efter 2-3 omdr.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36
| |
Armand (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-01-07 01:46 |
|
<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168200753.800908.216610@s80g2000cwa.googlegroups.com...
Den lever :) sprang igang efter ca 5 omdr
Tak for hjælpen!
Godt!
Ved hjælp af hvad - Skruetrækker/startrelæ? Et andet batteri da det du
brugte viste sig fladt??
I bakspejlet:
- Afhænger starterens omdrejnings-retning ikke af polariteten?
Ifald vil starteren ikke kunne trække motoren rundt ved forkert polaritet,
men derimod spinne løs p.g.a. friløbsmekanismen "den anden vej"!?
- Afhænger spolers polaritet ikke af strømmens retning?
Ifald vil spolen i starter-relæet nærmest trække kontakterne fra hinanden
ved forkert polaritet!?
Sidstnævnte kunne evt. have låst starterrelæet så man med rette polaritet
ikke kunne få det til atter at "trække"/danne kontakt :-/ Men det forklarer
ikke hvad der er galt med hele elsystemet der jo er meldt dødt
--
Armand.
(der forventer melding om fladt batteri)
| |
Ukendt (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-01-07 17:50 |
|
On Mon, 8 Jan 2007 01:46:14 +0100, Armand wrote:
> - Afhænger starterens omdrejnings-retning ikke af polariteten?
Måske, afhænger af konstruktion. En bilstarter kan typisk kun rotere en
vej. Men jeg tror at en del mc-startere har permanentmagnet stator, og
derfor kan snurre begge veje.
> - Afhænger spolers polaritet ikke af strømmens retning?
> Ifald vil spolen i starter-relæet nærmest trække kontakterne fra hinanden
> ved forkert polaritet!?
Dog ikke, spolen trækker "kun" i et stykke umagnetisk jern, og det vil
virke med begge polariteter.
> Sidstnævnte kunne evt. have låst starterrelæet så man med rette polaritet
> ikke kunne få det til atter at "trække"/danne kontakt :-/ Men det forklarer
> ikke hvad der er galt med hele elsystemet der jo er meldt dødt
Jo, i anden tråd, det var hovedsikringen, der var problemet.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Armand (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-01-07 19:33 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1xr72z4v1eth9$.fuq9lixivhh9$.dlg@40tude.net...
> On Mon, 8 Jan 2007 01:46:14 +0100, Armand wrote:
>
>> - Afhænger starterens omdrejnings-retning ikke af polariteten?
>
> Måske, afhænger af konstruktion. En bilstarter kan typisk kun rotere en
> vej. Men jeg tror at en del mc-startere har permanentmagnet stator, og
> derfor kan snurre begge veje.
Når der er kul og kommutatorer??
>> - Afhænger spolers polaritet ikke af strømmens retning?
>> Ifald vil spolen i starter-relæet nærmest trække kontakterne fra hinanden
>> ved forkert polaritet!?
>
> Dog ikke, spolen trækker "kun" i et stykke umagnetisk jern, og det vil
> virke med begge polariteter.
Vil der ikke være modsatte magnetiske poler i enderne af jernkernen ved
strømtilslutning?
Vil denne polaritet ikke ændres til det modsatte hvis viklingernes
omløbsretning ændres??
I så fald: Vil kernen ikke støde fra frem for at trække???
Er modsat løbende strøm ikke det samme som at ændre viklingerne????
--
Armand.
| |
Martin Sørensen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 08-01-07 21:18 |
|
>>> - Afhænger starterens omdrejnings-retning ikke af polariteten?
>> Måske, afhænger af konstruktion. En bilstarter kan typisk kun rotere
>> en vej. Men jeg tror at en del mc-startere har permanentmagnet
>> stator, og derfor kan snurre begge veje.
> Når der er kul og kommutatorer??
Hvis en motor har både statorer og kommutatorer koblet i serie så vil
magnetfeltet vende sig samtidigt i begge sider, og da minus gange minus
giver plus, bliver den ved med at køre samme vej rundt.
>>> - Afhænger spolers polaritet ikke af strømmens retning?
>>> Ifald vil spolen i starter-relæet nærmest trække kontakterne fra
>>> hinanden ved forkert polaritet!?
>> Dog ikke, spolen trækker "kun" i et stykke umagnetisk jern, og det
>> vil virke med begge polariteter.
> Vil der ikke være modsatte magnetiske poler i enderne af jernkernen
> ved strømtilslutning?
Jo.
> Vil denne polaritet ikke ændres til det modsatte hvis viklingernes
> omløbsretning ændres??
Jo.
> I så fald: Vil kernen ikke støde fra frem for at trække???
En klump jern i et magnetfelt vil søge at kortslutte dette magnetfelt og vil
derfor altid vil blive tiltrukket til magneten. På en normal permanent
magnet vil et stykke jern jo sidde lige godt fast på begge poler. Det er kun
en anden magnet der har mulighed for at blive frastødt.
> Er modsat løbende strøm ikke det samme som at ændre viklingerne????
Jo. Men hvis man vender viklingerne på begge sider.. Nu ved jeg ikke om det
er brugt i startermotorer, men på de elmotorer jeg har set med spoler på
begge sider, har de typisk siddet i serie, så man kan ikke nøjes med at
vende strømmen i den ene side.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Armand (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-01-07 22:48 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:45a2a70e$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>> - Afhænger starterens omdrejnings-retning ikke af polariteten?
>>>
>> Når der er kul og kommutatorer??
>
> Hvis en motor har både statorer og kommutatorer koblet i serie så vil
> magnetfeltet vende sig samtidigt i begge sider, og da minus gange minus
> giver plus, bliver den ved med at køre samme vej rundt.
>
>>>> - Afhænger spolers polaritet ikke af strømmens retning?
>>>> Ifald vil spolen i starter-relæet nærmest trække kontakterne fra
>>>> hinanden ved forkert polaritet!?
>>> Dog ikke, spolen trækker "kun" i et stykke umagnetisk jern, og det
>>> vil virke med begge polariteter.
>>
>> I så fald: Vil kernen ikke støde fra frem for at trække???
>
> En klump jern i et magnetfelt vil søge at kortslutte dette magnetfelt og
> vil derfor altid vil blive tiltrukket til magneten. På en normal permanent
> magnet vil et stykke jern jo sidde lige godt fast på begge poler. Det er
> kun en anden magnet der har mulighed for at blive frastødt.
Aha!
Og det var jo også dét Orla forsøgte at putte i hovedet på mig, men som jeg
ikke magtede at akkumulere.
Og det er jo ligetil; men jeg var gået lidt i selvsving omkring magnetisk
polaritet - Det er jo også samme forhold der gør sig gældende i en
generators viklinger/magnetfelter: Al opstået magnetisme draager (som Misse
Møghe ville have sagt) jernkernerne til sig helt uagtet hvorledes strømmen
løber og magneternes poler vender!
> Jo. Men hvis man vender viklingerne på begge sider.. Nu ved jeg ikke om
> det er brugt i startermotorer, men på de elmotorer jeg har set med spoler
> på begge sider, har de typisk siddet i serie, så man kan ikke nøjes med at
> vende strømmen i den ene side.
Dét drejede sig fortsat om relæers spoler, men er som ovennævnt også
gældende for motorer
--
Armand.
| |
Steen Gruby (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 08-01-07 22:59 |
|
On Mon, 8 Jan 2007 22:48:26 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:
Hej Armand.
>
>Aha!
>Og det var jo også dét Orla forsøgte at putte i hovedet på mig, men som jeg
>ikke magtede at akkumulere.
>Og det er jo ligetil; men jeg var gået lidt i selvsving omkring magnetisk
>polaritet - Det er jo også samme forhold der gør sig gældende i en
>generators viklinger/magnetfelter: Al opstået magnetisme draager (som Misse
>Møghe ville have sagt) jernkernerne til sig helt uagtet hvorledes strømmen
>løber og magneternes poler vender!
>
Når Orla lukker viden ud er det med at hænge på.
Guldkorn vælter ud
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ib Jakobsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 08-01-07 23:31 |
|
Steen Gruby skrev:
>>
> Når Orla lukker viden ud er det med at hænge på.
> Guldkorn vælter ud
Ja, og skal man helt ned i slæbegear, så kan man måske huske noget om
højrehåndsreglen fra folkeskolen. Og den gik som bekendt ud på hvor syd
eller nordpolen lå.
>
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Ukendt (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-01-07 22:09 |
|
On Mon, 8 Jan 2007 19:32:58 +0100, Armand wrote:
> Når der er kul og kommutatorer??
Ja nøjagtigt som din 230 volt AC håndboremaskine. Det kaldes en
universalmotor, eller som bilstarteren, en compound-motor* Det er ret
enkelt, en universalmotor har en stationær feltspole, og et roterende anker
fødet af kul. Når polariteten vender, (som i vekselspænding),så vender
polariteten både i felt, og i anker samtidig, og motoren opdager aldrig
"problemet".
Men igen, mc-starteren, som den er på "fie", er tilsyneladende en
permanentmagnet motor, og dén ville rotere modsat, og ville i øvrigt ikke
kunne fødes af AC.
*
Compound-motoren er en sindrig bygget motor med to statorviklinger. En
meget kraftig vikling med få vindinger i serie med kul/rotorvikling, og en
statorvikling med mange tynde viklinger parallelt over forsyningen. Denne
kombination giver et meget overbevisende startmoment, men alligevel med
sikkerhed mod at løbe løbsk uden belastning.
> Vil der ikke være modsatte magnetiske poler i enderne af jernkernen ved
> strømtilslutning?
Jo
> Vil denne polaritet ikke ændres til det modsatte hvis viklingernes
> omløbsretning ændres??
Jo
> I så fald: Vil kernen ikke støde fra frem for at trække???
> Er modsat løbende strøm ikke det samme som at ændre viklingerne????
Nej, og jo, for ligesom en magnet trækker i et stykke jern med begge
polender, således vil elektromagneten også trække i jernkernen uanset
polaritet, og relæet virke. Prøv selv med et billigt lygterelæ, funktionen
er den samme i mindre skala.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
mikkel_paulsen@hotma~ (10-01-2007)
| Kommentar Fra : mikkel_paulsen@hotma~ |
Dato : 10-01-07 04:51 |
|
Jo vidst plejer den at starte hurtigere, men har lige været over 2 mdr
i afrika. Så at benzinen ikke er total fordampet fra motoren imens den
har stået stille, tyder jo på den er tæt
Brian Sørup skrev:
> <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1168200753.800908.216610@s80g2000cwa.googlegroups.com...
> Den lever :) sprang igang efter ca 5 omdr
> Tak for hjælpen!
>
> Så må du heller få den tjekket grundigt efter i sømmene - min starter
> altid efter 2-3 omdr.
>
> --
> Brian Sørup
> Honda VFR 750 F RC36
| |
|
|