Mc ?
Fra : Wonderboy

Dato : 03-01-07 22:29

Har hørt at man kan køre lille MC på knallertkørekort, det siger de kloge
nede på den lokale, kunne være fedt

Så skulle Maxi med mælkekasse, skiftes ud, er det rigtigt hvad bjarne siger
?

Med Venlig Hilsen

Wonderboy

Fra : will

Dato : 03-01-07 22:45

Aldersbegrænsning:
18 - 21 årige kan kun erhverve kørekort til LILLE MOTORCYKEL.
Efter 2 års kørsel kan der køres stor motorcykel uden prøveaflæggelse.
Hvis du er fyldt 21 år, inden de 2 år er gået som indehaver af kørekort
til lille mc, kan du aflægge en praktisk køreprøve på stor motorcykel og
vil så kunne køre på alle motorcykler.

21 årige eller ældre kan straks erhverve kørekort til STOR MOTORCYKEL

Fra : Klaus Krabbe

Dato : 03-01-07 23:19

Det er snart slut med at gå direkte til stor mc. EU's netop vedtagne tredje
Driving License Directive kræver, at du skal tage en prøve eller minimum syv
timers undervisning for at kunne gå fra lille til stor mc. Og alderen, der
kræves for at gå direkte til stor mc, bliver fremover 24 år med mindre du
kan dokumentere to års erfaring på lille mc.
Mvh
Klaus Krabbe

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-01-07 23:56

"Klaus Krabbe" <k.krabbe@idg.dk> writes:

> [...]
> tredje Driving License Directive kræver, at du skal tage en prøve
> eller minimum syv timers undervisning for at kunne gå fra lille til

Mener du virkelig "eller"? Der lyder lidt specielt at man skal vælge
mellem undervisning og prøve. Hvis eneste forskel på undervisningen
til lille og stor mc bliver hvilken mc kørslen foregår på virker det
også lidt plat at man skal have ny undervisning.

Hvis man derimod tvinges til at opleve store mc'ers effekt (á giv fuld
gas her, eller dump køreprøven) ville det give mere mening, men det er
nu nok ikke tilfældet og hvad kan så udgøre en forskel?

> Og alderen, der kræves for at gå direkte til stor mc, bliver
> fremover 24 år med mindre du kan dokumentere to års erfaring på
> lille mc.

Det giver meget mening, såfremt man stadig kan ende med det store kort
som 20-årig hvis man har to års erfaring. Efter min mening er det mere
erfaring end alder der har betydning for hvor fornuftigt der køres i
trafikken.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 04-01-07 05:47

> [...]
> nede på den lokale, kunne være fedt
>
> Så skulle Maxi med mælkekasse, skiftes ud, er det rigtigt hvad bjarne

Man må kun køre mc, når man har et mc-kørekort. Knallertkørekort er
selvfølgelig som navnet siger, kun til knallert.
Hilsen Matthias

Fra : Dr. Enduro

Dato : 04-01-07 08:59

Wonderboy skrev:
> [...]
> nede på den lokale, kunne være fedt
>
> Så skulle Maxi med mælkekasse, skiftes ud, er det rigtigt hvad bjarne siger

Hej Mirakelknejt

Bjarne har fuldstændig ret, gå du bare i gang med at samle pantflasker
nok til udbetalingen:

http://da.wikipedia.org/wiki/Troll_(Usenet)

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 04-01-07 16:19

> [...]
> nede på den lokale, kunne være fedt
>
> Så skulle Maxi med mælkekasse, skiftes ud, er det rigtigt hvad bjarne

Hils klogehovederne og sig at de skal læse mere end de to første linier på
text-TV nyhederne!
På tinge (eller i den politiske agurketid under tingets sommerferie) har det
i løbet af seneste sæson været foreslået at man skulle lave en løsning som i
Sverige (og vistnok England), hvor man fra det 16. år må køre på
indregistrerede 125'ere; men længere er det vist ikke kommet endnu!

--
Armand.