T.Hansen tøj
Fra : Anders Eg Larsen

Dato : 03-01-07 19:08

Hej
Er der nogen som har erfaringer med T.Hansens Mc-tøj ? Det er godt nok
billigt ! Selv med membran og forstærkninger kan man nu få en jakke til
500,- MEN er det i orden? eller falder det fra hinanden - syninger går op
og lynlåsen brækker itu !!!

mvh
Anders SR500

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 03-01-07 20:20

tror du svarer på dit eget spørgsmål.. ;)
Jeg købte et sæt i netto sidste år, restsalg, kostede 500 for buks og
jakke.. når det rigtig styrtregner, kommer der lidt vand ind i sygning ved
skridt, men tøjet er ikke imprægneret endnu, og lynlåsen er ikke super god,
har haft den fllået af et par gange, men det kan redes hver gang, endnu..

mvh
johan

Fra : Bongo

Dato : 03-01-07 20:59

> 500,- MEN er det i orden? eller falder det fra hinanden - syninger går op
> og lynlåsen brækker itu !!!

Syninger "explorer" ofte ved første nedslag ved et styrt. Derfor ved du
faktisk først om syningerne er iorden, den dag hvor du hvilkelig har brug
for dem. Hvis du betragter nogle af mærkevarene kan du se at syningerne,
især på bukserne går på tværs af benene netop fordi man ved at de
exploderer. Derfor er der mange syninger der holder sammen på
stoffet/læderet og skallerne. Der bør heller ikke være remme eller åbne
lommer der kan forårsage at du hænger fast i spejle osv. ved nærkontakt med
andre køretøjer. Alle syninger bør være indvendige.

Læs selv videre her:
http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au/a/11.html

Vh Bongo hvis jakke lignede noget der havde været igennem en kødhakker efter
et styrt med 50mk/t hvorefter han indså, at han blev nødt til at bruge nogle
penge på den passive sikkerhed.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 03-01-07 21:40

Anders Eg Larsen skrev:
> [...]
> billigt ! Selv med membran og forstærkninger kan man nu få en jakke til
> 500,- MEN er det i orden? eller falder det fra hinanden - syninger går op

Jeg har aldrig noget T-Hansen og kommer nok heller ikke til det, jeg er
enig med de andre kommentarer der skrevet.

Fornuftigt kluns behøver ikke at koste alverden, se f.eks.
http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=53_98&products_id=395
Jeg har selv samme sæt og er rigtig glad for det, jeg bruger det kun om
vinteren og i rigtigt dårligt vejr. Normalt sværer jeg til læder

Jeg har set ligende "tilbud" hos andre forhandlere

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : 2

Dato : 04-01-07 12:48

On Wed, 3 Jan 2007 19:07:38 +0100, "Anders Eg Larsen"
<a.e.l@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>billigt ! Selv med membran og forstærkninger kan man nu få en jakke til
>500,- MEN er det i orden? eller falder det fra hinanden - syninger går op

Har en bekendt som har T Hansen jakke og bukser, og han er glad for
det, et godt køb til prisen. (med hensyn til vind og vandtæt)
Det er vandtæt i regn, undtaget i styrtregn efter knapt 1 times
kørsel, så er det ikke helt tæt i syninger i bukser længere, men
jakken var stadig tæt.

Hvor længe holder et andet bedre MC tøj tæt for styrtregn, har nogen
den erfaring?

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 18:17

On Thu, 04 Jan 2007 12:48:05 +0100, 2 wrote:

> Hvor længe holder et andet bedre MC tøj tæt for styrtregn, har nogen
> den erfaring?

Dainese Goretex holder tilsyneladende indtil at Du bliver træt af at køre.
Har ikke taget vand ind selv efter dagsregn.

Og så kan Goretex ånde, hvilket de alternative billige membranløsninger
åbenlyst ikke kan, ifølge dem jeg har talt med. Jeg har selv handsker med
Sheltex membran, og mht. åndbarhed er de meget ringe, og dog end ikke
langtidsregntætte.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Bongo

Dato : 05-01-07 01:13

> Hvor længe holder et andet bedre MC tøj tæt for styrtregn, har nogen
> den erfaring?

Der er 2 slags tøj: Vandtæt og vandafvisende. Førstnævnte skal kunne holde
dagsregn, sidstnævnte til en let byge.

Selv bruger jeg læder, men det bliver tungt af vand, er længe om at tørre og
holder ikke tæt særlig længe. (Men det har andre væsentlige fordele). Derfor
har jeg en regndragt med mig når der er udsigt til regn. Den er af plast,
fylder lidt og koster kun 400kr. Den er 100% tæt. Det store ømme punkt,
syntes jeg, er der hvor handsker og jakke/regndragt mødes. Før eller siden
presses vandet ind og rammer foret i handskerne. Der er handsker der skulle
kunne modstå det, men jeg har ikke prøvet dem endnu. Så jeg har et ekstra
par handsker med på de lange våde ture.

Men problemet handler i mine øjne ikke kun om komfort men også om sikkerhed,
dog er det så som så med sikkerheden hvis man er våd og fryser. Men hvis
tøjet skal være behageligt og sikkert i både randsæsonen og i højsommeren
har vi modsat rettet krav som følgeligt er svære at opfylde.

En væsentlig fordel ved regnfrakken er at jeg kan købte en i pangfarver så
ses jeg bedre, når sigtbarheden er nedsat (regnvejr) og samtidig kan jeg
holde stilen i solskin. :) Tøjvalget har, som jeg ser det, også noget at
gøre med hvem man er som motorcykelist og hvilke signaler man ønsker at
udsende.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-07 09:56

On Fri, 5 Jan 2007 01:12:59 +0100, Bongo wrote:

> [...]
> kunne modstå det, men jeg har ikke prøvet dem endnu. Så jeg har et ekstra

Husker Du at have ærmerne fra regndragten udenpå handskeskafterne ? Det
gør nemlig hele forskellen.

Fra : Bongo

Dato : 05-01-07 12:48

> Husker Du at have ærmerne fra regndragten udenpå handskeskafterne ? Det
> gør nemlig hele forskellen.

Jep, - det er rigtigt at det forlænger tidsrummet inden foret bliver vådt,
men det er min erfaring at kommer ind før eller siden hvis det regner
stærkt.

Fra : Jacob

Dato : 06-01-07 13:24

> [...]
> ses jeg bedre, når sigtbarheden er nedsat (regnvejr) og samtidig kan jeg

Lyder til at du har erfaring!
....og det har jeg ikke, da jeg er helt ny i MC-livet.

Hvor har du købt din regndragt ??

Jacob

Fra : Steen Syrak

Dato : 04-01-07 17:09

Jeg har købt en jakke der var sat ned fra 1500 til 900 og den er rigtig god.
Vand og vindtæt overalt.
mvh Steen
Virago 1100

Fra : Steen Syrak

Dato : 04-01-07 17:15

Det er lidt det samme hvis i spørger en mekanikker om reservedele til en
bil.
T-Hansen eller Høyer, nej hold jer væk fra det, men hvis der er nogen der
syntes kvaliteten er iorden, hvad gør så det. Vi kan jo ikke alle sammen
køre rundt i Held!!!
mvh Steen

Fra : Anders Majland

Dato : 04-01-07 19:32

> Vi kan jo ikke alle sammen køre rundt i Held!!!

Nej nogen af os vil ikke nøjes med det

(Du bad selv om den - men seriøst så kender jeg kun en med Held og han fik
byttet fordi det ikke var vandtæt - det var det nye han fik så heller ikke,
men væsenligt bedre end det første sæt ...)

Retfærdigvis vil jeg lige nævne at mine Rukka bukser også blev utætte efter
4år og ~60000km's kørsel. Dem fik jeg så bare byttet til et par nye på deres
5års garanti. Jakken er også ved at være lidt nusset/slidt at se på men den
er også 6år gammel og jeg har kørt 90-100.000km med den i alt slags vejr.
For et par siden fik jeg også skiftet trykknapperne iden fordi de skar i
stoffet. Men den er stadig 100% vandtæt selv efter timer i silende regn.

/A - MC livet er for kort til dårligt udstyr/bedklædnining

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-01-07 22:01

> Nej nogen af os vil ikke nøjes med det
>
> /A - MC livet er for kort til dårligt udstyr/bedklædnining

Efter 7 år og ca. 120.000 km har jeg også været umådelig tilfreds mit DANÉ
tøj. Det kostede omkring kr. 7.000,- men har været pengene værd. Det samme
gælder mine Daytona støvler. Det skal dog siges at jeg i efteråret 2006, på
en tur i regnvejr fra Kbh. til Århus, for første gang registrerede at der
kom en lille smule vand ind ved den ene skulder, hvilket jeg ikke syntes er
urimeligt alderen/brugen taget i betragtning.

Allan Bojesen

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-01-07 07:56

Allan Bojesen wrote:
> [...]
> kom en lille smule vand ind ved den ene skulder, hvilket jeg ikke syntes er
> urimeligt alderen/brugen taget i betragtning.

Næ, man kan vel ikke forvente at Daytonaerne kan holde skulderen tør
evigt

Spøg af banen, jeg har også været umådelig glad for mine Dane støvler,
der blev købt i 90'erne engang. De afgik ved en voldsom død på vej til
Harzen sidste år, men de var stadig tætte (men uden sål synes jeg
alligevel det var tid). De er nu afløst af Daytona'er .

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 05-01-07 13:56

> Næ, man kan vel ikke forvente at Daytonaerne kan holde skulderen tør evigt

Godt set! Med dén vinkel giver den sidste sætning pludselig en helt andet
billede

> [...]
> sidste år, men de var stadig tætte (men uden sål synes jeg alligevel det
> var tid). De er nu afløst af Daytona'er .

En klubkammerat har de sørgeligste støvler jeg nogensinde har set: Et par
Daytona goretex hvor narven stort set er slidt af og hvor skafterne nærmest
ligner work-out strømper. Grunden til at han ikke forlængst har udskiftet
dem, er at de trods deres stærkt falmede ydre stadig ikke slipper vand ind

--
Armand.
(også med Daytona goretex; der dog på ingen måde er blevet regntestet for

Fra : Anders Majland

Dato : 05-01-07 20:23

> [...]
> slipper vand ind Armand.
> (også med Daytona goretex; der dog på ingen måde er blevet regntestet for

Det ender nok med at jeg køber et par Daytona Goretex mere - når nu de
første ikke levede op til mine krav, og jeg ikke fik reklameret i tide.. Jeg
er vist den eneste herinde der ikke er tilfreds med dem ... Mine tæer bliver
våde inden der er gået en time når det regner ...

/A

Fra : Bo Nielsen

Dato : 06-01-07 21:56

> [...]
> Jeg er vist den eneste herinde der ikke er tilfreds med dem ... Mine tæer
> bliver våde inden der er gået en time når det regner ...

Jvf. handsker tidligere i tråden - nu har du vel bukserne uden på støvlerne

ScooterBo

Fra : Bo Nielsen

Dato : 04-01-07 23:27

> [...]
> slags vejr. For et par siden fik jeg også skiftet trykknapperne iden fordi
> de skar i stoffet. Men den er stadig 100% vandtæt selv efter timer i

Jeg kan kun give dig ret heri - Rukka holder 100%. Jeg tror mest på Goretex
membran, især fordi jeg i sommer købte et sæt Rev'it! (som jeg i øvrigt er
meget glad for), men deres "vandtætte" membran oplevede jeg som utæt i
skridtet uden nogen synlige fejl. Den er, via forhandleren, sendt til
importøren, og jeg venter på svar.

Importørens repræsentant var tilfældigvis hos forhandleren en dag jeg kom
ind, og hans forklaring var, at det typisk ikke er vandtætæheden den er gal
med, men åndbarheden. Fugten kan ikke ledes ordentlig væk i kraftig regn -
kort fortalt. Hans komplette forklaring lød - hvis jeg må være så fri -
"vandtæt"
Jeg skal så blot have fundet den artikel i Bike der tester vandtæt tøj, og
se om Rev'it!'s membran er med.

ScooterBo

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-07 19:01

> [...]
> slags vejr. For et par siden fik jeg også skiftet trykknapperne iden fordi
> de skar i stoffet. Men den er stadig 100% vandtæt selv efter timer i

Så er det sq' nok bare mig der har været uheldig :-/, ved fanme snart ikke
hvad jeg skal købe !, har Rukka jakke og buks og der er ikke noget af det
der er helt tæt, jakke er fra 2006- buks fra 2005, ved godt at jeg kan få
det reppet/byttet, men jeg er sq' lidt skuffet !.....

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Anders Majland

Dato : 05-01-07 20:25

> [...]
> der er helt tæt, jakke er fra 2006- buks fra 2005, ved godt at jeg kan få
> det reppet/byttet, men jeg er sq' lidt skuffet !.....

Medmindre du stadig kører i det fine vejr er det ellers nu du burde få det
sent ind ... Jeg var ikke hurtig nok med at få reklameret over mine daytona
støvler så det løb er kørt.

/A

Fra : Snusken

Dato : 04-01-07 22:13

> Er der nogen som har erfaringer med T.Hansens Mc-tøj ? Det er godt nok
> billigt ! Selv med membran og forstærkninger kan man nu få en jakke til
> 500,-
Her er et område pris og kvalitet følges ad !
Tag hellere den dybe indånding fra starten og køb et af de bedre
mærkevarer, det skal man uanset senere når det billige skal smides ud,,

/erik.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 05-01-07 22:17

Dennis Hellan Pedersen (4690) (snabela) skrev:

> [...]
> der er helt tæt, jakke er fra 2006- buks fra 2005, ved godt at jeg kan få
> det reppet/byttet, men jeg er sq' lidt skuffet !.....

Når nu alt andet har svigtet dig så er der det ultimative svar
Motomod!

Har selv en dragt liggende til ekstrem vejr og ydersæsonner, den er
varm, vandtæt og drim som arvesynden

--
Dun@nt

Fra : Anders Eg Larsen

Dato : 06-01-07 11:26

Tak for alle svarene på min forespørgsel. Der er godtnok mange divergerende
erfaringer med de forskellige mærker, ligesom folk selvfølgelig har
forskellige behov. For mit eget vedkommende vil jeg se mere på komfort og
sikkerhed end på regntæthed (overtræksdragt i Pangfarve). Sikkerhedsmæssigt
er der mange gode tips til bedømmelse af tøjets kvalitet i Bongo´s
australske link.
Såeh - det bliver nok ikke en billig T.Hansen jakke ! Selvom alt moderne
sikkert er bedre end min gamle Belstaff-jakke , Motomodbukser fra 1980 og
gamle læder Daytona, der holder vand i ca 30 sekunder.

mvh.
Anders SR500