Bandit 600/650 N/S er kåben merprisen værd~
Fra : Andy

Dato : 30-12-06 12:01

Efter 2½ år på GS500'en (med mellemstørrelse Givi styrkåbe) står der ny
eller nyere mc på ønskeseddelen, gerne Bandit.

Har nogen af Jer erfaring med en Bandit i daglig brug, sammenligning med og
uden S-kåben, evt. sammenlignet med en styrkåbe model?

Kåbe giver selvfølgeligt beskyttelse, men prisforskellen mellem N og S
modellerne er også til at få øje på. En Givi som på min GS er relativ
billig, og gør dagligdagen lidt mere behagelig, men måske er S modellerne
alligevel merprisen værd?

Iøvrigt er mange Banditter med både 1,2 og 3 år på bagen der stadig
"prissat" højere end en splinterny, men det er jo en anden sag

Fra : Knud Dam

Dato : 30-12-06 12:20

"Andy" <themcdriver@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Andy

> Efter 2½ år på GS500'en (med mellemstørrelse Givi styrkåbe) står der ny
> eller nyere mc på ønskeseddelen, gerne Bandit.

Det lyder fornuftigt !

> Har nogen af Jer erfaring med en Bandit i daglig brug, sammenligning med
> og
> uden S-kåben, evt. sammenlignet med en styrkåbe model?

Jeg har kørt 140 kkm på en Bandit 600 S og jeg synes, at S-kåben giver god
beskyttelse, naturligvis især på længere ture med god fart. Jeg har ikke
kørt på N-modellen; men min kammi har en SV650 N og han savner kåben meget.

> [...]
> modellerne er også til at få øje på. En Givi som på min GS er relativ
> billig, og gør dagligdagen lidt mere behagelig, men måske er S modellerne

Det tror jeg. Gensalgsprisen er jo også højere.

> Iøvrigt er mange Banditter med både 1,2 og 3 år på bagen der stadig
> "prissat" højere end en splinterny, men det er jo en anden sag

Jeps ! Sådan er det med kvalitet, det holder prisen )))

; - )

KD FZ1-S

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 30-12-06 12:26

Min mening om bandit med kåbe, jeg havde selv en ældre 600 fra 96, og lige
den model syns jeg er møggrim med kåbe, men de nyere bandit modeller er fine
nok i mine øjne.. men om du vil gi x antal kr mere for en fabriksmonteret
kåbe, eller selv efter montere en styr kåbe( det sidste gjorde jeg, og syns
der var rigelig med læ til mig, men ikke alle er lige følsomme)..

Så jeg syns du skal se på designet på cyklen, og gøre op med dig selv, hvad
du syns om.
MVH
Johan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-12-06 12:32

"Andy" <themcdriver@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Har nogen af Jer erfaring med en Bandit i daglig brug, sammenligning med og
> uden S-kåben, evt. sammenlignet med en styrkåbe model?

Nu vil jeg lige være på tværs af Johan og Knud

Jeg kørte ca. 32.000 km på en Bandit 600 uden kåbe. Jeg brugte den til
min daglige transport og et par ferier i de ca. 3½ år jeg havde den.
Det klarede den fint. Eneste problem jeg havde var en ledning der blev
gnavet over fordi den kørte uheldigt op ad stellet. Det var fikset med
en ny sikring, lidt krympeflex og en rulle isolérbånd (endnu en gang
tak for hjælpen med fejlfinding, Moller).

Jeg savnede sjældent kåben så længe jeg holdt mig fra 130
km/t-motorvejene, hvilket ikke er noget problem i Københavnsområdet,
hvor jeg færdes til daglig.

Hvis der er vindstille eller medvind er det ikke noget problem at
holde 140 km/t, men har du modvind er ret meget over 110-120 km/t bare
irriterende. Det er ikke et problem jeg kan genkende på min nye Fazer
med halvkåbe, så det er ganske givet kåben der gør en stor forskel
der.

Hvis du er heldig kommer Moller med en kommentar, han har nemlig kørt
på sin Bandit 1200 S både med og uden halvkåben.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 30-12-06 19:30

On Sat, 30 Dec 2006 12:00:53 +0100, "Andy" <themcdriver@hotmail.com>
wrote:

>Har nogen af Jer erfaring med en Bandit i daglig brug, sammenligning med og
>uden S-kåben, evt. sammenlignet med en styrkåbe model?

Ingen erfaring med en Bandit uden kåbe, men min jeg har lagt 18500km
på min '05 Bandit på ca. et halvt år.

Jeg har brugt den dagligt, og også til lidt længere ture - så som en
2200km weekendtur og en anden weekendtur på 1700km.

Oprindeligt ville jeg have købt en nøgen maskine, men jeg kan ikke
sige at jeg har fortrudt. Kun at jeg gerne vil have noget større nu

Fra : Rasmus Raun-Nielsen

Dato : 31-12-06 10:03

> [...]
>
> Iøvrigt er mange Banditter med både 1,2 og 3 år på bagen der stadig
> "prissat" højere end en splinterny, men det er jo en anden sag

Jeg kører en Bandit N-model, men har en Givi-styrkåbe. Til hverdag er den
pillet af, da jeg ikke synes den er speciel køn, men da jeg kørte til Træf
på Toppen havde jeg den på, og det var altså rart! Uden kåbe får du trænet
nakkemusklerne når du som skrevet andetsteds, kører over de 120 km/t, men
til gengæld synes jeg at jeg mærker mere at jeg "kører MC", når jeg kan
mærke fartvinden i ansigtet... Desuden kan det også være med til at holde
topfarten nede, til gavn for bødesum, ulykker mm, ikke at have kåbe på.

MVH
Rasmus

Fra : MortenP

Dato : 31-12-06 12:54

Rasmus Raun-Nielsen skrev:
> "Andy" <themcdriver@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg har også en '04 årgang af Bandit 600 S modellen.. og jeg er
OVERLYKKELIG for kåben.. den giver altså lige det sidste komfort (ikke
at det KUN skal gå op i komfort).. og giver den et noget mere sportsligt
look end N modellen. ikke mindst på grund af lygterne.

Jeg ville til hver tid give ekstra for kåben, og den næste cykel jeg
skal have bliver 100% sikkert også med kåbe..

-MortenP

Fra : kim\(bandit600\)

Dato : 31-12-06 15:39

> Har nogen af Jer erfaring med en Bandit i daglig brug, sammenligning med
> og
> uden S-kåben, evt. sammenlignet med en styrkåbe model?

Jeg købte en 99er bandit 600 S i 2000 og kørte med kåben i ca 1 1/2 år,
jeg havde et ca 5 cm højere kåbeglas på, da jeg ikke syntes at original
glasset
gav nok læ, det højere glas fjernede det værste vind fra overkroppen, men
gav en ret træls turbolens på hjelmen, så jeg skulle sidde og spænde nakke
musklerne ved højere hastigheder!

Idag køre jeg bare med en lille streetfighter styrkåbe, det kan jeg godt
lide,
den afbrækker kun vinden en lille smule, men kan bedre lide at mcen føles
meget mindre uden kåben og med et bredt crossstyr føles mcen meget mere
håndterbar, og virker nemmere at smide rundt med! Det skal lige med at jeg
har prøvet nogle af de nye banditter og der er kåben meget meget bedre end
på de gamle modeller!

kim..