Sort arbejde :o)
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 02:12

Så nu må jeg vist hellere få flyttet Ferrari'en ud til luxus-sommerhuset og
stille en rusten mondeo i indkørslen i stedet for

http://www.bt.dk/article/20070205/KRIMI/702050400/0/A

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 02:37

KLIP

> Så nu må jeg vist hellere få flyttet Ferrari'en ud til luxus-sommerhuset
> og stille en rusten mondeo i indkørslen i stedet for

LOL, det er nok nemmere end udestuen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-02-07 10:57

> Så nu må jeg vist hellere få flyttet Ferrari'en ud til luxus-sommerhuset
> og stille en rusten mondeo i indkørslen i stedet for
>
> http://www.bt.dk/article/20070205/KRIMI/702050400/0/A

Så må jeg da gøre klar så Fiat kan komme i garagen.
Nå nej, der holder knægtens køretøj jo.

http://www.geocities.com/gobliin.geo/Koeretoej/Bil_1.html

Hvad skal stakkels mig dog stille op?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 12:04

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad skal stakkels mig dog stille op?

Hvis de rammer dig, så blot dokumentere din levefod/standard modsvarer din
husstandsindkomst.

Man kan godt forestille sig, nogle lønmodtagere kan få svært ved det,
såfremt de har modtaget sort arbejde i stor stil..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 12:59

> [...]
>
> Man kan godt forestille sig, nogle lønmodtagere kan få svært ved det,
> såfremt de har modtaget sort arbejde i stor stil..

Jeg vil da gerne have en alvorlig snak med Skat om det faktum at min
indkomst ikke modsvarer den bil der står i indkørslen. Der er en seriøs
uballance i forholdet hvor jeg får ALLLLT for lidt bil for pengene

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 16:35

KLIP

> Jeg vil da gerne have en alvorlig snak med Skat om det faktum at min
> indkomst ikke modsvarer den bil der står i indkørslen. Der er en seriøs
> uballance i forholdet hvor jeg får ALLLLT for lidt bil for pengene

O.k., nogen vil få problemer, da SKAT går målrettet efter dem, der har
_modtaget_ sort arbejde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 06-02-07 12:59

> Man kan godt forestille sig, nogle lønmodtagere kan få svært ved det,
> såfremt de har modtaget sort arbejde i stor stil..

Øeh - du mener vel leveret ?

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 16:36

KLIP

> Øeh - du mener vel leveret ?

Nej.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-02-07 12:52

On Feb 6, 12:03 pm, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Man kan godt forestille sig, nogle lønmodtagere kan få svært ved det,
> såfremt de har modtaget sort arbejde i stor stil..

Der er i hvert fald en masse håndværkere som virkelig har tjent mange
penge sort de sidste par år.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-02-07 11:21

On Feb 6, 4:35 pm, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelsenews:45c86d8d$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP

> O.k., nogen vil få problemer, da SKAT går målrettet efter dem, der har
> _modtaget_ sort arbejde.

Modtaget penge for sort arbejde mener du vel ?
Det er vel de manglende moms- og skattebetalinger som SKAT
interesserer sig for og det er jo håndværkeren som skal opgive det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 07-02-07 11:30

KLIP

>Modtaget penge for sort arbejde mener du vel ?

Endnu en gang, nej.

Hvad forstår du ved 27.000 vilkårlige skatteborgere?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-02-07 13:28

BJ skrev:
> KLIP
> Endnu en gang, nej.
> Hvad forstår du ved 27.000 vilkårlige skatteborgere?

"Blandt de ting, Skat vil kigge på er, om der er et rimeligt forhold
mellem husstandsindkomsten og den bil, der holder i garagen."

tyder nu mest på at det er der hvor pengene ender de vil kigge.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : BJ

Dato : 10-02-07 13:41

KLIP

> "Blandt de ting, Skat vil kigge på er, om der er et rimeligt forhold
> mellem husstandsindkomsten og den bil, der holder i garagen."
>
> tyder nu mest på at det er der hvor pengene ender de vil kigge.

Blandt andet ja.

Der må sku være nogen, der ryster i bukserne siden de gør alt for at afvise
realiteterne.

Jeg vil fandme håbe de bliver sat op indtægt og får et deraf kommende
skattesmæk af format.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-07 00:21

BJ skrev:
> [...]
> realiteterne.
> Jeg vil fandme håbe de bliver sat op indtægt og får et deraf kommende

At håbe at at det ville indbringe så meget at skat på biler blev sat ned
er nok for meget.

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 00:29

KLIP

> At håbe at at det ville indbringe så meget at skat på biler blev sat ned
> er nok for meget.

Sikkert, men man har da lov at håbe, gulpladepotter bliver umulig for
private og gulpladestationcars igen bliver mulig for momsregistrerede.

Så vil jeg nemlig have en Audi RS4711 V12 mit alles drum und dran..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H.

Dato : 11-02-07 12:53

BJ wrote:
> [...]
> private og gulpladestationcars igen bliver mulig for momsregistrerede.
>
> Så vil jeg nemlig have en Audi RS4711 V12 mit alles drum und dran..;)

Hvad fordel ville du have ud af den forhåbning?
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 12:54

"Karsten H." <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad fordel ville du have ud af den forhåbning?

Samme fordel som dem, der ønsker modtagerne af penge ved sort arbejde
straffet hårdt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H.

Dato : 12-02-07 14:22

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Samme fordel som dem, der ønsker modtagerne af penge ved sort arbejde

Undskyld - jeg så ikke lige ironien.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-07 12:39

> Så vil jeg nemlig have en Audi RS4711 V12 mit alles drum und dran..;)

Hvis den potte lugter(stinker) af 4711, så må du godt beholde den i fred og
ro.

--
mvh Uffe (uden 4711
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 12-02-07 12:44

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis den potte lugter(stinker) af 4711, så må du godt beholde den i fred
> og ro.

Risikoen foreligger, da den er planlagt til at fremdrives på Echt Kölnish
wasser.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-07 14:15

> Risikoen foreligger, da den er planlagt til at fremdrives på Echt Kölnish
> wasser.

Fri os fra det onde.............

Nu skal jeg lige få det helt rigtigt på plads:
Bilen skal fremdrives på Kölnerwasser.
Er det sådan at forstå, at dem der er bagved skubber den, for at komme af
med lugten?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 12-02-07 15:52

> [...]

KLIP

> Fri os fra det onde.............
>
> Nu skal jeg lige få det helt rigtigt på plads:

Det er bestemt en mulighed/risiko som jeg skrev.

> Er det sådan at forstå, at dem der er bagved skubber den, for at komme af
> med lugten?

Nu synes du at give indtrykket af ikke at vide, hvad kølnervand er.

Derfor bør du læse noget om Parfum, Eau de Parfum, Eau de Toilette og Eau de
Cologne.

Således beriget med viden og ovenståendes bestanddele, vil du være i den
lykkelige situation selv at kunne vælge udstødningsgassens lugt i fremtiden.

Naturligvis er det billigere at køre på Eau de Cologne end Parfum, men de
fleste vælger nok en lugtfri version..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-07 21:14

> Nu synes du at give indtrykket af ikke at vide, hvad kølnervand er.

Har skam haft et sæt 4711, fik det forærende.
Det var ikke lige mig

Mig incl.

--
Uffe Bærentsen
'deo (_ikke_ 4711

Fra : BJ

Dato : 12-02-07 21:15

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mig incl.

Trist, her kunne ellers være alle tiders chance for lidt individualitet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-07 00:05

> Trist, her kunne ellers være alle tiders chance for lidt
> individualitet..

Bare rolig, der findes ikke andre som mig.
Du kan jo selv se på feks. Krak

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 13-02-07 01:03

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bare rolig, der findes ikke andre som mig.
> Du kan jo selv se på feks. Krak

Uuhh .. du skræmmer mig helt.

Vi er vist 2 alen ud af et stykke på det område..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 13-02-07 09:33

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Uuhh .. du skræmmer mig helt.
>
>Vi er vist 2 alen ud af et stykke på det område..

Men I er ikke unikke på det felt, jeg er også den eneste med mit navn
i DK, min bror ligeså og jeg kender faktisk en del, der har det sådan.

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 13-02-07 10:02

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men I er ikke unikke på det felt, jeg er også den eneste med mit navn
> i DK, min bror ligeså og jeg kender faktisk en del, der har det sådan.

O.k., og du har helt ret i, der er mange i samme situation.

Det betyder dog ikke, samtlige er familien.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-02-07 12:01

On Feb 7, 11:29 am, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1170843687.119861.183290@s48g2000cws.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Endnu en gang, nej.
>
> Hvad forstår du ved 27.000 vilkårlige skatteborgere?

Der forstår jeg tilfældige og deraf vil hovedparten af dem SKAT er
int. i nok være folk som har fået foretaget sort arbejde.
Det kan jo ikke ses på deres køretøj.
Dem som har modtaget pengene og udført det sorte arbejde har måske
brugt pengene til en stor dyr bil.

Men det er vist ikke SKATs politik at gå efter dem som hyrer de sorte
håndværkere / køber de sorte pizzaer. Det er jo svært for forbrugerne
at sikre sig 100% at der betales skat og moms.

Fra : BJ

Dato : 07-02-07 12:08

KLIP

>Men det er vist ikke SKATs politik at gå efter dem som hyrer de sorte
>håndværkere / køber de sorte pizzaer. Det er jo svært for forbrugerne
>at sikre sig 100% at der betales skat og moms.

Jeg gider ikke diskutere med dig.

SKAT vil gå målrettet efter _dig_ = hæleren, der har et forbrug som ikke
modsvarer dine reelle omkostninger og _indtægter_.

EOD

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-07 17:05

>Men det er vist ikke SKATs politik at gå efter dem som hyrer de sorte
>håndværkere / køber de sorte pizzaer. Det er jo svært for forbrugerne
>at sikre sig 100% at der betales skat og moms.

Ja, især når man som forbruger modtager en mail fra mekanikkeren hvor der
står.. 1.000,- uden beregning. Eller når han så siger Vil du have regning?
så bliver det 1.700,- istedet...

Eller mujaffa pizza der har din 12 årige søn til at samle pizza kasser for
25,- timen....

Virker meget realistisk at Skat vil have fat i hælerne, det er jo dem der
sparer og derved køber mere end de reelt har råd til. Men hvis de falder
over en som aldrig har fri fra sit 37 timer elektrikker arbejde, men
alligevel har en stor mercedes i garagen... Så bliver han da også nuppet..

/SWP

Fra : Karsten H.

Dato : 07-02-07 23:22

Søren Wagner wrote:

> [...]
> over en som aldrig har fri fra sit 37 timer elektrikker arbejde, men
> alligevel har en stor mercedes i garagen... Så bliver han da også nuppet..

Prøv nu lige at se lidt realistisk på det. Foreløbig er "truslen" begrænset
til privat forbrug større end en formodet indtægt. Det begrænser sig så igen
ved udtrykket - foreløbig.

SKAT har simpelt ikke de resourcer til rådig for at kunne gennemføre en
sådan kontrol. Det vil kræve en personaletilgang, der trodser enhver
finanslov.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-02-07 09:36

On Feb 7, 5:04 pm, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> Ja, især når man som forbruger modtager en mail fra mekanikkeren hvor der
> står.. 1.000,- uden beregning. Eller når han så siger Vil du have regning?
> så bliver det 1.700,- istedet...

Ja så vil jeg vide det, men det er ikke tilfældet.

> Eller mujaffa pizza der har din 12 årige søn til at samle pizza kasser for
> 25,- timen....

Så vil jeg vide ja.

> [...]
> over en som aldrig har fri fra sit 37 timer elektrikker arbejde, men
> alligevel har en stor mercedes i garagen... Så bliver han da også nuppet..

Det vil være nemmere at fange dem som modtager pengene og udfører det
sorte arbejde.
Det er jo også dem om undrager statskassen moms og skat.

Nu er det så min holdning at sorte penge ikke er så skadeligt for
økonomien som mange tror.
De sorte penge bruges jo, de gemmes jo ikke væk i madrasserne.

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-07 00:27

>Det vil være nemmere at fange dem som modtager pengene og udfører det
>sorte arbejde.
>Det er jo også dem om undrager statskassen moms og skat.

Pointen med handlingen kunne være at skabe bedre moral hos borgerne. Hvis
der ikke er nogle til at modtage arbejde, er der heller ikke nogle til at
yde det. Udbud og eftersprøgsel.

>Nu er det så min holdning at sorte penge ikke er så skadeligt for
>økonomien som mange tror.
>De sorte penge bruges jo, de gemmes jo ikke væk i madrasserne.

Direkte skade gør det ikke, men ville give mere gevinst for samfundet hvis
skatten blev betalt, derefter bliver pengene jo også brugt, betalt moms og
afgifter, hvis de da ikke omsættes sort.

/SWP

Fra : BJ

Dato : 09-02-07 00:33

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Direkte skade gør det ikke, men ville give mere gevinst for samfundet hvis
> skatten blev betalt, derefter bliver pengene jo også brugt, betalt moms og
> afgifter, hvis de da ikke omsættes sort.

Vi skal jo også have nogen skattepenge kradset ind, så vi kan betale verdens
flotteste "biografteater" til godt 6 milliarder gode danske kroner.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H.

Dato : 09-02-07 10:04

Søren Wagner wrote:

> [...]
> skatten blev betalt, derefter bliver pengene jo også brugt, betalt moms og
> afgifter, hvis de da ikke omsættes sort.

Det påstås, at hvis alt sort arbejde blev afskaffet, ville den danske
økonomi gå i stå og falde sammen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-02-07 10:09

Karsten H. wrote:

> Det påstås, at hvis alt sort arbejde blev afskaffet, ville den danske
> økonomi gå i stå og falde sammen.

Og at "The Stig" har et digitalt ansigt og kan bryde DaVinci koden på 14
minutter

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 09-02-07 10:17

KLIP

> Og at "The Stig" har et digitalt ansigt og kan bryde DaVinci koden på 14
> minutter

Det giver stof til eftertanke og bestemt et grundlag for SKAT at jagte "den
anden side", når man læser her.

1) Dem der modtager de sorte penge er snyderne.

2) Dem der modtager sort arbejde og ganske frivilligt udbetaler penge for
udført arbejde sort, er helte og helt uden ansvar.

3) Udsteder du ingen regning/faktura er du en snyder.

4) Betaler du udført arbejde uden at modtage en faktura, er du en helt og
helt uden ansvar.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-02-07 10:23

BJ wrote:

> [...]
>
> 3) Udsteder du ingen regning/faktura er du en snyder.
>
> 4) Betaler du udført arbejde uden at modtage en faktura, er du en helt og

Det var vist lidt af en overfortolkning af min post

--
vh
Torben - der ikke bryder sig om skattesnydere der praler. Det er _mig_

Fra : BJ

Dato : 09-02-07 10:30

KLIP

> Det var vist lidt af en overfortolkning af min post

Det er slet ikke utænkelig..

> Torben - der ikke bryder sig om skattesnydere der praler. Det er _mig_ der
> stjæles fra.

Det gøres helt ublu fra begge sider.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H.

Dato : 10-02-07 14:35

Torben Scheel wrote:

> Og at "The Stig" har et digitalt ansigt og kan bryde DaVinci koden på 14
> minutter
>
> --
> vh
> Torben

Det er da muligt. Jeg kender ikke lige til den analogi. Nu var det ikke
nødvendigvis min påstand. Jeg bragte blot påstanden videre - en påstand
virkeligt mange har givet udtryk for.
--
Karsten H.
En yndet form for polemik

Fra : BJ

Dato : 10-02-07 14:38

"Karsten H." <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da muligt. Jeg kender ikke lige til den analogi. Nu var det ikke
> nødvendigvis min påstand. Jeg bragte blot påstanden videre - en påstand
> virkeligt mange har givet udtryk for.

Du/De har måske også ret.

Der ville i hvert fald være en del vedligeholdelse, ombyggeri, tilbyggeri og
nybyggeri der ikke ville blive udført med deraf faldende levestandard (eller
hvad man skal kalde det) for begge parter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten H.

Dato : 11-02-07 12:50

BJ wrote:
> [...]
> og nybyggeri der ikke ville blive udført med deraf faldende levestandard
> (eller hvad man skal kalde det) for begge parter.

Lige præcis. Den åbenbare fordel ved de vedligeholdelses- og
ombygningsopgaver etc., der udføres på denne måde får jo aktivet til at
stige i værdi, hvilket igen er med til at øge pengecirkulationen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-07 11:21

On Feb 9, 12:27 am, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> [...]
> skatten blev betalt, derefter bliver pengene jo også brugt, betalt moms og
> afgifter, hvis de da ikke omsættes sort.

Så ville arbejdet bare ikke blive udført, eller ikke i samme omfang.
Jeg skal jo tjene næsten 500 kr for at en tømere kan få 100 kr efter
skat i hånden. Det er da helt ud af proportioner.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-02-07 13:25

Tom skrev:
> Så nu må jeg vist hellere få flyttet Ferrari'en ud til luxus-sommerhuset og
> stille en rusten mondeo i indkørslen i stedet for
> http://www.bt.dk/article/20070205/KRIMI/702050400/0/A

Jamen det kan da godt være jeg skal til at bytte om på Volvo og Ascona.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-07 09:06

On Feb 11, 12:29 am, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> private og gulpladestationcars igen bliver mulig for momsregistrerede.
>
> Så vil jeg nemlig have en Audi RS4711 V12 mit alles drum und dran..;)

Moral er godt, dobbeltmoral dobbelt så godt