Anden bil...
Fra : J W Nielsen

Dato : 04-02-07 20:43

Hej!
Vores C5 er nu knap 4 år, og vi er begyndt at kigge os om efter en anden bil
(den har iøvrigt opført sig eksemplarisk).
Vores behov har ændret sig lidt - bilen må gerne være lidt mindre end
C5'eren, men måske lidt mere motor og andet "gejl".
Prøvede for et par måneder siden en BMW 320D - en dejlig bil - men ret
dyr... Er nu gået væk fra diesel-tanken, da mit kørselsbehov efter jobskifte
er nedsat drastisk (fra 25000 til 15000 pr. år).
Idag besøgte vi så en VW-forhandler og faldt nok lidt for Jetta-Sportsline
med 1,4 TSI - dog er jeg imponeret over at man kan hive 140hk ud af en
1,4... holder det i længden? Kunne desværre ikke få en prøvetur pt.
Har I nogle kommentarer til ovenstående - er der andre muligheder til
ihvertfald under 400.000?
Har set at nogen henter bil i Sverige - hvorfor - biligere ???

Mvh Jørgen
For nuværende: Citroen C5 / VW Polo / BMW K1200 GT

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-07 23:36

"J W Nielsen" <jorgen@fjern.5nielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Idag besøgte vi så en VW-forhandler og faldt nok lidt for Jetta-Sportsline
> med 1,4 TSI - dog er jeg imponeret over at man kan hive 140hk ud af en
> 1,4... holder det i længden? Kunne desværre ikke få en prøvetur pt.

Tjah, i andre modeller hiver de skam 170 Hk ud af motoren, så mon ikke den
også holder til de 140 Hk.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-07 22:49

> [...]
> 1,4... holder det i længden? Kunne desværre ikke få en prøvetur pt.
> Har I nogle kommentarer til ovenstående -

Personligt har jeg ikke noget kendskab til den, men hvis det er den med
turbo og kompressor så var Jeremy Clarkson (Top Gear) ikke bleg for at kalde
den verdens dårligste motor i sidste afsnit af programmet. Jeg ved ikke om
du kan bruge oplysningen til noget, men det ved du

er der andre muligheder til

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 07-02-07 23:04

"J W Nielsen" <jorgen@fjern.5nielsen.dk> wrote in

> få en prøvetur pt. Har I nogle kommentarer til ovenstående - er der
> andre muligheder til ihvertfald under 400.000?

Hvis du er til VAG (Jetta) var Skoda Octavia RS måske en mulighed?

Ellers Alfa 159 eller Saab 9-3? En BMW 318i benziner burde også kunne
holdes under 400?

> Har set at nogen henter bil i Sverige - hvorfor - biligere ???

Det tror jeg ikke. Det er vist nærmere den anden vej??

mvh, Erik BH.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-02-07 23:42

"J W Nielsen" <jorgen@fjern.5nielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Har I nogle kommentarer til ovenstående - er der andre muligheder til
> ihvertfald under 400.000?

Saab 9-5 2,0t, med en masse udstyr, til en jubilæumspris af "kun" 388.500,-

Hér får du plads, udstyr og sikkerhed.

Rigtige biler har over 420 Nm...