Ladning af batteri
Fra : LK

Dato : 04-02-07 08:52

Bør jeg ved opladning af batteriet afmontere batteriets forbindelse til
bilen.

Jeg oplader med alm. oplader fra HN.

Fra : alexbo

Dato : 04-02-07 09:07

i en meddelelse news:45c59068$0$8214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Bør jeg ved opladning af batteriet afmontere batteriets forbindelse til
> bilen.
>
> Jeg oplader med alm. oplader fra HN.

Nej, bilen lader på batteriet med forbindelserne på.
Tager man dem af risikerer man dels at radioen mister koden, og bilens
computer taber sin indstilling.

Jeg har en Mitsubishi GDI, den er en uge om at stille tomgangen rigtigt
efter strømtab.
Jeg gider så heller ikke gøre som man skal, jeg kører bare.

mvh
Alex Christensen

Fra : 2

Dato : 04-02-07 23:15

On Sun, 4 Feb 2007 09:06:37 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>efter strømtab.
>Jeg gider så heller ikke gøre som man skal, jeg kører bare.

Man kan jo ved akku skift monterer en lille 12 v akku på polskoene
før man piller dem af hoved akku, så miste bilen ikke sin strøm, mens
man skifter akku.

Torben

Fra : Karsten H.

Dato : 05-02-07 01:32

2 wrote:

> før man piller dem af hoved akku, så miste bilen ikke sin strøm, mens
> man skifter akku.
>
> Torben

Det gør man da vel alle steder - efterhånden?
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : 2

Dato : 06-02-07 10:30

>Det gør man da vel alle steder - efterhånden?

Det er vel på autoværksteder du mener?
Men spørger er jo nok privat, og lader hjemme i carport

Torben

Fra : alexbo

Dato : 05-02-07 10:46

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev

> Man kan jo ved akku skift monterer en lille 12 v akku på polskoene
> før man piller dem af hoved akku, så miste bilen ikke sin strøm, mens
> man skifter akku.

Ja, der findes også et lille batteri man kan sætte i cigarstikket, og holde
spænding på bilen den vej.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten H.

Dato : 04-02-07 15:27

LK wrote:
> Bør jeg ved opladning af batteriet afmontere batteriets forbindelse til
> bilen.
>
> Jeg oplader med alm. oplader fra HN.

Nej.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-07 09:10

LK wrote:
> Bør jeg ved opladning af batteriet afmontere batteriets forbindelse
> til bilen.

> Jeg oplader med alm. oplader fra HN.

Jeg har en lader der er forsynet med cigarstik. Så kan jeg lade inde i bilen
uden at bekymre mig om at tyve skulle komme forbi og stjæle motoren fra min
åbne motorhjelm :)

Jeg begyndte at bruge det, da jeg som ung kørte på ferie med teltet. Havde
et triple cigarstik, så jeg kunne holde gang i køleskab og lade samtidig med
at madrassen blev pumpet op elektrisk :)

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,