/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvorledes har du finansieret din bil?
Fra : Mogens...


Dato : 04-02-07 08:15

Som nævnt er en '07 Seat Leon FR 2,0 16V 170 TDI under indsejling,
(der er 12 ugers leveringstid), hvorfor det kunne være spændende at
høre, hvorledes og til hvilken rente folk har finansieret deres biler?

Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de: www.seat.dk/Finansiering
Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.

Hvordan ser dit regnestykke ud?
--
/Mogens
www.youtube.com/watch?v=2-pYen94aPc



 
 
Hr. Jensen (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 04-02-07 08:38

On Sun, 04 Feb 2007 07:15:21 GMT "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> sent the following smoke signals:

>Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de: www.seat.dk/Finansiering
>Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
>henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.
>
>Hvordan ser dit regnestykke ud?

Tjah, hvordan var det nu...
133.000 kr over 6 år, 26.600 i udb.. 5,95% i fast rente = 1932 kr/md.
brutto.

Den nye (Mazda 5 2,0 DE Sport Van eller Renault Scenic 1,9 Dci 130
Dynamique Van...som det hele ser ud pt.) bliver noget i retning af:
210.000 kr, 80.000 i udb, resten over 7 år, rente: fisk!

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

*Slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Klaus D. Mikkelsen (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-02-07 09:47

"Mogens..." skriver:
>
> Hvordan ser dit regnestykke ud?

250.000 i udbetaling og 0 kr/md...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ena (04-02-2007)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 04-02-07 09:57


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45C59D69.F1F60A6C@du.kan.finde.den...
> "Mogens..." skriver:
>>
>> Hvordan ser dit regnestykke ud?
>
> 250.000 i udbetaling og 0 kr/md...
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe


480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen



Mogens... (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-02-07 10:02

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:45c59ff3$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> 480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
> 210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
> 9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen

Jep, det er ingen pråblem :)



Klaus D. Mikkelsen (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-02-07 10:23

ena skriver:
>
> 480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
> 210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
> 9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen

Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....


KLaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-02-07 10:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
> mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
> Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....

Nej, det må du helt selv om. Det virker bare frygteligt helligt, at smide
den kommentar ved hver eneste lejlighed.

/Brian



ena (04-02-2007)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 04-02-07 12:03


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45C5A60E.4FBE7A81@du.kan.finde.den...
> ena skriver:
>>
>> 480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
>> 210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
>> 9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen
>
> Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
> mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
> Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....
>
>
> KLaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe


Jeg gør det at jeg får kørepenge + et månedligt kørselstilskud - disse penge
sparer jeg op - jeg kører så ca 5 år i mine biler (til de har gået ca 250000
km - så sælger jeg dem og hæver "kørepengeopsparingen" og handler mig til en
næsten ny bil i den lidt dyrere klasse - ofte kan man få en der er under 1
år gammel til en skarp pris hvis man handler lidt rundt.

Det er som ikke fordi jeg er specielt velhavende (hvem er det i dette
skatteland) men det er bare min måde at have bil på.



Mogens... (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-02-07 17:12

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:45c5bd78$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
>> mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
>> Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....

Tænk over hvorledes du profilerer dig hos folk - måske...

> Jeg gør det at jeg får kørepenge + et månedligt kørselstilskud - disse
> penge sparer jeg op - jeg kører så ca 5 år i mine biler (til de har gået
> ca 250000 km - så sælger jeg dem og hæver "kørepengeopsparingen" og
> handler mig til en næsten ny bil i den lidt dyrere klasse - ofte kan man
> få en der er under 1 år gammel til en skarp pris hvis man handler lidt
> rundt.
> Det er som ikke fordi jeg er specielt velhavende (hvem er det i dette
> skatteland) men det er bare min måde at have bil på.

Ja det lyder okay.

I "mit" tilfælde er det min 20 årige søn, som er under uddannelse, der
skal ha' noget fornuftigt at køre i. Leon'en er billigere i det samlede
regnestykke end hans nuværende BMW 325i cabriolet, som netop
er blevet solgt i søndags...




Per O. (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 04-02-07 18:22

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45C5A60E.4FBE7A81@du.kan.finde.den...
> ena skriver:
>>
>> 480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
>> 210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
>> 9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen
>
> Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
> mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
> Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....

jeg synes da det er fedt at kunne betale en bil kontant. Jeg mangler bare
lige et job som giver så meget, at jeg kan gøre det. Det med renter er en
umulig opgave at fortælle folk om. De kan partout ikke fatte at selv om de
får 30% i fradrag, så skal de altså selv udrede de resterende 70% af egen
lomme efter skat.

Per O.



Klaus D. Mikkelsen (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-02-07 19:37

"Per O." skriver:
>
> jeg synes da det er fedt at kunne betale en bil kontant. Jeg mangler bare
> lige et job som giver så meget, at jeg kan gøre det.

Ikke nødvendigvis jobbet der gør det hele. Mere det at få startet med at
sætte pengene til side. Jeg har sådan set ikke en specielt høj indkomst.
Det har konen heller ikke.

> Det med renter er en
> umulig opgave at fortælle folk om. De kan partout ikke fatte at selv om de
> får 30% i fradrag, så skal de altså selv udrede de resterende 70% af egen
> lomme efter skat.

Netop...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jan B. (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan B.


Dato : 04-02-07 20:07



> Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
> mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
> Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....
>

Prøv at spørrge en ordentlig bankrådgiver, om det er den optimale anvendelse
af dine skillinger. Jeg kunne f.eks. godt forestille mig, at det ville være
en overvejelse værd at knalde en større eller mindre del af beløbet ind på
en ratepension osv.

I sidste ende handler det ikke kun om skat, men om hvordan du får den bedste
forrentning af dine midler - i den sammenhæng er bilfirmaernes
finansieringsrenter interessante.

Vh/Jan



Klaus D. Mikkelsen (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-02-07 22:26

"Jan B." skriver:
>
> Prøv at spørrge en ordentlig bankrådgiver, om det er den optimale anvendelse
> af dine skillinger.

Køb en biligere bil.

> Jeg kunne f.eks. godt forestille mig, at det ville være
> en overvejelse værd at knalde en større eller mindre del af beløbet ind på
> en ratepension osv.

Nej


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henning Lund (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 04-02-07 13:04

ena skrev:

> 480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
> 210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
> 9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen

Du glemte den der bruges til at hente bistandshjælpen i


--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Ukendt (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-02-07 21:08


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45C59D69.F1F60A6C@du.kan.finde.den...
> "Mogens..." skriver:
>>
>> Hvordan ser dit regnestykke ud?
>
> 250.000 i udbetaling og 0 kr/md...


12000,- kontant og 0 kr/md (7 år siden)..



Peter Dalgaard (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 05-02-07 22:18

"Sierra" <-> writes:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> news:45C59D69.F1F60A6C@du.kan.finde.den...
> > "Mogens..." skriver:
> >>
> >> Hvordan ser dit regnestykke ud?
> >
> > 250.000 i udbetaling og 0 kr/md...
>
>
> 12000,- kontant og 0 kr/md (7 år siden)..

Og i vedligeholdelse? (Vi kan vist se bort fra værditabsovervejelser...)


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Hr. Jensen (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 06-02-07 01:00

On 05 Feb 2007 22:18:05 +0100 Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
sent the following smoke signals:

>Og i vedligeholdelse? (Vi kan vist se bort fra værditabsovervejelser...)

En sjat TEC2000 i ny og næ, så er den ged barberet...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

*Slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Brian (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-02-07 10:51

Mogens... wrote:
> Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de:
> www.seat.dk/Finansiering Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med
> 50.000 i udbetaling koster henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter
> variabel/fast rentefod.

Jeg sad og kiggede på det den anden dag. FDM har en aftale med Lån&Spar bank
om et "fordelagtigt" billån, der giver en månedlig ydelse (med de samme tal
som dit eksempel) på hhv. 3974(5,45%) og 4102(6,7%) - så der er småpenge til
forskel i det månedlige budget.

Jeg vil næsten tro at det er et bedre tilbud, end min nuværende (BG Bank)
kan give.

/Brian



Ukendt (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-07 10:58

> Som nævnt er en '07 Seat Leon FR 2,0 16V 170 TDI under indsejling,
> (der er 12 ugers leveringstid), hvorfor det kunne være spændende at
> høre, hvorledes og til hvilken rente folk har finansieret deres biler?
>
> Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de:
> www.seat.dk/Finansiering
> Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
> henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.
>
>
Prøv at checke Basisbank. Det var dem vi valgte for 4½ år siden og de var
klart billigere end de andre på markedet dengang.

MVH

Bo



Ukendt (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-07 13:48


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:dKfxh.31125$E02.12830@newsb.telia.net...
> Som nævnt er en '07 Seat Leon FR 2,0 16V 170 TDI under indsejling,
> (der er 12 ugers leveringstid), hvorfor det kunne være spændende at
> høre, hvorledes og til hvilken rente folk har finansieret deres biler?
>
> Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de:
> www.seat.dk/Finansiering
> Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
> henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.
>
> Hvordan ser dit regnestykke ud?

120.000 Kr, ingen udbetaling 1.900 over 6 år. Jeg blev dog "rig" undervejs
og valgte at betale hele skidtet midt i perioden.
Nu sparer jeg op så den næste bliver betalt kontant eller næsten kontant

--
Tom



Brian (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-02-07 15:57

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:dKfxh.31125$E02.12830@newsb.telia.net...
> Som nævnt er en '07 Seat Leon FR 2,0 16V 170 TDI under indsejling,
> (der er 12 ugers leveringstid), hvorfor det kunne være spændende at
> høre, hvorledes og til hvilken rente folk har finansieret deres biler?
>
> Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de:
> www.seat.dk/Finansiering
> Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
> henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.
>
> Hvordan ser dit regnestykke ud?

Bilen kostede kr.112.800,- lånte kr.80.000 over 5år til 1550,- pr. md. men
det skal snart forhandles lidt ned :)



Niels Pein (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 04-02-07 22:23

"Mogens..." skrev ...
>
> Hvordan ser dit regnestykke ud?
>
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, + lidt ekstraudstyr, ny 3. maj 2006.

Købspris inkl. udstyr: 209.374,-
Udbetaling: 42.676,- (Colt'en gav desværre ikke så meget).
Etableringsomkostninger: 12.045,- (den trælse del ved at låne pengene).
Finansieringsbeløb i alt: 178.743,-

Løbetid: 96 mdr. (8 år).
Pålydende rente: 3,25%
Ydelse pr. måned: 2.190,-

SkandiaBanken.

8 år er lang tid, men jeg har det bedst med at beholde mine køretøjer i lang
tid, så det er ok med mig.
I en periode undervejs vil lånets saldo måske være tæt på bilens værdi,
eller måske endda større, men det går over igen, så det har jeg ikke noget
problem med. Hvis man har problemer med et sådant lån/værdi forhold, så må
man vælge en kortere løbetid.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX



Mogens... (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-02-07 22:27

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:45c64e9a$0$5113$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Finansieringsbeløb i alt: 178.743,-
> Løbetid: 96 mdr. (8 år). Pålydende rente: 3,25%
> Ydelse pr. måned: 2.190,-

> Hvis man har problemer med et sådant lån/værdi forhold, så må man vælge en
> kortere løbetid.

Ja - og hvis man ganger dine tal ud, giver det jo faktisk en rimelig
afregning på bundlinien !
Låner 180.000 og betaler efter 8 år blot 210.000 tilbage



BJ (04-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-02-07 22:31


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:bcsxh.31167$E02.12652@newsb.telia.net...

KLIP

>> Finansieringsbeløb i alt: 178.743,-
>> Løbetid: 96 mdr. (8 år). Pålydende rente: 3,25%
>> Ydelse pr. måned: 2.190,-
>
>> Hvis man har problemer med et sådant lån/værdi forhold, så må man vælge
>> en kortere løbetid.
>
> Ja - og hvis man ganger dine tal ud, giver det jo faktisk en rimelig
> afregning på bundlinien !
> Låner 180.000 og betaler efter 8 år blot 210.000 tilbage

Med en heldig hånd i aktieinvestering, kunne for ca. 200.000 kr aktier stort
set betale det årlige afdrag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-02-07 22:36

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45c650ae$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Med en heldig hånd i aktieinvestering, kunne for ca. 200.000 kr aktier
> stort set betale det årlige afdrag.

Med en heldig hånd i såvel lotto som tips kunne..... Ka du se komikken?



BJ (04-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-02-07 22:38


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:glsxh.31170$E02.12843@newsb.telia.net...

KLIP

>> Med en heldig hånd i aktieinvestering, kunne for ca. 200.000 kr aktier
>> stort set betale det årlige afdrag.
>
> Med en heldig hånd i såvel lotto som tips kunne..... Ka du se komikken?

Nej, det kan jeg egentlig ikke..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Bjørn (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 05-02-07 20:50

On Sun, 4 Feb 2007 22:37:59 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Nej, det kan jeg egentlig ikke..

Kan jeg sjovt nok heller ikke...

Bjørn W

Mogens... (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-02-07 21:39

"Bjørn" <bear@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:uf2fs2p21imu5iuso78cdd8gnjv3h4anbp@4ax.com...

> Kan jeg sjovt nok heller ikke...

OK



Flemming (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 04-02-07 22:29

Mogens... wrote:
> Som nævnt er en '07 Seat Leon FR 2,0 16V 170 TDI under indsejling,
> (der er 12 ugers leveringstid), hvorfor det kunne være spændende at
> høre, hvorledes og til hvilken rente folk har finansieret deres biler?

Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG Van, til ca. 2000 kr/mdr men så er det også
incl. fri disel, og ny bil om 3 år

Mvh. Flemming



Mogens... (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-02-07 22:37

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c6503e$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...

> Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG Van, til ca. 2000 kr/mdr men så er det
> også incl. fri disel, og ny bil om 3 år

He he - kanon du :)



Morgan (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Morgan


Dato : 05-02-07 08:44

> Nej, det kan jeg egentlig ikke..

Bjørn, jeg tror kun det er selvstændige der kan se fordelen i leasing/
financiering. Personligt er jeg super glad for leasing. Det er d. 5
Februar og de 130.000 kr som er "frie" som følge af leasing istedet
for eje - af konens bil - har arbejdet lidt, og allerede betalt
Februar måneds rate.

M


BJ (05-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-02-07 10:51


"Morgan" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:1170661448.805945.129620@m58g2000cwm.googlegroups.com...

KLIP

>Bjørn, jeg tror kun det er selvstændige der kan se fordelen i leasing/
>financiering. Personligt er jeg super glad for leasing. Det er d. 5
>Februar og de 130.000 kr som er "frie" som følge af leasing istedet
>for eje - af konens bil - har arbejdet lidt, og allerede betalt
>Februar måneds rate.

Jeg undrer mig bare over, man betaler bilen kontant.

Når man har dette beløb, hvorfor så ikke lade det arbejde lidt, men det
skyldes måske, vi ikke alle har det samme temperament i så henseende..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-02-07 17:48

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45c6fde7$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg undrer mig bare over, man betaler bilen kontant.

Hvis man har prøvet een gang at være fattig, kommer den slags op...

> Når man har dette beløb, hvorfor så ikke lade det arbejde lidt, men det
> skyldes måske, vi ikke alle har det samme temperament i så henseende

Nej, det er langt fra jysk tankegang



BJ (05-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-02-07 18:39


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:sdJxh.31216$E02.12868@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg undrer mig bare over, man betaler bilen kontant.
>
> Hvis man har prøvet een gang at være fattig, kommer den slags op...

Du kan på ingen måde sammenligne loto mv. med aktieinvestering.

Med en aktie kan du stige af, når det passer dig.

En lootokupon er knald eller fald.

>> Når man har dette beløb, hvorfor så ikke lade det arbejde lidt, men det
>> skyldes måske, vi ikke alle har det samme temperament i så henseende
>
> Nej, det er langt fra jysk tankegang

Der tror jeg du tager gevaldig fejl, men det er jo også mange år siden, du
har været en herboende jyde..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-02-07 19:20

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45c76bb9$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du kan på ingen måde sammenligne loto mv. med aktieinvestering.
> Med en aktie kan du stige af, når det passer dig.
> En lootokupon er knald eller fald.

Men dit forslag er gambling med pengene - og det er de færreste
interesseret i / kan overskue IMO...

> Der tror jeg du tager gevaldig fejl, men det er jo også mange år siden, du
> har været en herboende jyde..

Jow jow - men a kommer der jo jævnligt :)



BJ (05-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-02-07 20:06


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:pzKxh.31227$E02.12783@newsb.telia.net...

KLIP

>
> Men dit forslag er gambling med pengene - og det er de færreste
> interesseret i / kan overskue IMO...

Du behøver jo ikke direkte at gamble med pengene.

Holder du dig til velkendte danske aktier, går det vel ikke så galt igen.

Du skal naturligvis (daglig) holde øje med kursen og ikke som på en
bankkonto blot "lade stå til".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Torben Scheel (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-02-07 08:51

BJ wrote:

> Du skal naturligvis (daglig) holde øje med kursen og ikke som på en
> bankkonto blot "lade stå til".

Det forudsætter jo at din tid er gratis, hvis det skal give overskud.
Hvis det er en hobby forstår jeg det godt, men frivilligt at påtage sig
revisoropgaver samtidig med risiko - det er ikke mig.

Efter en arbejdsdag vil jeg sgu' hellere hygge med familien end lege
onkel Joakim.

--
vh
Torben


BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 10:01


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c83398$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Efter en arbejdsdag vil jeg sgu' hellere hygge med familien end lege onkel
> Joakim.

O.k.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Lars Hoffmann (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 05-02-07 09:13

On Feb 4, 8:15 am, "Mogens..." <nyhedsgrupper FJER...@jubii.dk> wrote:

> Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de:www.seat.dk/Finansiering
> Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
> henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.
>
> Hvordan ser dit regnestykke ud?

Renault Grand Scenic 1.9dCi kostede hernede i Spanien i november 2005,
186.250Kr. 126.000 blev betalt kontant og fik via jobbet et gratis lån
på det resterende som er blevet afbetalt i 12 ens månedslige ydelser.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann






Sætternissen (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Sætternissen


Dato : 05-02-07 09:24


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:dKfxh.31125$E02.12830@newsb.telia.net...
>

Den seneste bil - jeg trak dankortet igennem - så var det overstået.

Knud



MikLarsen@gmail.com (05-02-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 05-02-07 22:24

On 4 Feb., 08:15, "Mogens..." <nyhedsgrupper FJER...@jubii.dk> wrote:

>
> Hvordan ser dit regnestykke ud?

Nypris på en Mazda 5 ca.340.000kr

Betalt med et afdrag via dankort.

Mikael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste