Sharan
Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 03-02-07 01:12

Hej

Lige nu går overvejelserne i retning af en brugt Sharan/Alhambra. Så vidt
jeg ved har det været en forholdsvis stabil model de seneste par år. Med
det mener jeg at der vel ikke er sket så meget revolutionerende nyt, så jeg
ikke teknologisk brænder mig på en 2-3 år gammel model?

Umiddelbart ser basismodellernes 115 HK noget underdimensioneret ud, er det
ikke rigtigt at man helst skal op på de 130* som minimum?

* Eller 140, 150. Jeg er ikke helt klar over hvornår hvilke motorer er
introduceret i hvilke modeller.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-07 07:32

Kaare Rasmussen skriver:

> [...]
> det mener jeg at der vel ikke er sket så meget revolutionerende nyt, så jeg
> ikke teknologisk brænder mig på en 2-3 år gammel model?

Du har ret, der er ikek ændre meget.
De lider stadigvæk af svage trækaksler, et viskersystem der sætter sig
fast, rør til aircon der ruster over osv....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-02-07 08:59

> Kaare Rasmussen skriver:

> De lider stadigvæk af svage trækaksler, et viskersystem der sætter sig
> fast, rør til aircon der ruster over osv....

Den er VW, VAG´s dårligste model mht generel kvalitet, og det siger ikke så
lidt, fx er netop viskerne så elendig som andre :(. Du kan ligesågodt købe
en Fård Galaxy, same shit ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-07 09:04

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Den er VW, VAG´s dårligste model mht generel kvalitet, og det siger ikke så
> lidt, fx er netop viskerne så elendig som andre :(. Du kan ligesågodt købe
> en Fård Galaxy, same shit ;).

Ikke en Galaxy II

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-02-07 09:45

> Ikke en Galaxy II

Så skal han købe den ;).

Fra : Galaxy

Dato : 03-02-07 10:12

Sjovt... Har en 98'er Galaxy... Og har ikke oplevet nogle af de problemer
Mikkelsen beskriver..... Men Mikkelsen må have haft en mandagsmodel... Hvis
han da har haft en Sharan/Alhambra/Galaxy.....!!!!

Lars.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-02-07 10:41

"Galaxy" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sjovt... Har en 98'er Galaxy... Og har ikke oplevet nogle af de problemer
> Mikkelsen beskriver..... Men Mikkelsen må have haft en mandagsmodel...
> Hvis han da har haft en Sharan/Alhambra/Galaxy.....!!!!

En svale gør ingen sommer, de er af ADAC udråbt til at ligge i bunden af
statistikken :(. Sharan har VW's dårligste ry mht. rust og samlekvalitet.

Fra : TGJ

Dato : 03-02-07 15:19

> En svale gør ingen sommer, de er af ADAC udråbt til at ligge i bunden af
> statistikken :(. Sharan har VW's dårligste ry mht. rust og samlekvalitet.

Hvor kan jeg finde den statistik?

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-02-07 20:03

"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor kan jeg finde den statistik?

Det gør du her, ved at følge med ;). Eller ved at melde dig ind i FDM,
Motor bringer jævnligt div., fortrinsvis ADAC's.

Fra : TDN

Dato : 03-02-07 22:03

> "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør du her, ved at følge med ;). Eller ved at melde dig ind i FDM,
> Motor bringer jævnligt div., fortrinsvis ADAC's.

Det er vist ikke så slemt med ADAC:

http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wrapper/jpegs.php3?filename=Auto=/Pannenstatistik2005_4.jpg

Men det er da rigtigt den har et dårligt ry.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-07 13:55

Galaxy skriver:

> Sjovt... Har en 98'er Galaxy... Og har ikke oplevet nogle af de problemer
> Mikkelsen beskriver..... Men Mikkelsen må have haft en mandagsmodel... Hvis
> han da har haft en Sharan/Alhambra/Galaxy.....!!!!

Jeg undgik heldigvis at få en, men jeg taler på vegne af 11 biler vi har
i firmaet. De fleste er lige blevet skiftet ud og jeg fik heldigvis en
Touran.

I sommers var der 4 af bilerne, hvis viskerarme groede fast. 3 der fik
skiftet trækakseler, 1 har fået skiftet trækaksler i løbet af de sidste
2 måneder og 3 har fået lavet A/C med "rådne rør" siden sommer. Bilerne
er 3-4 år gamle.

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-02-07 18:08

On Sat, 3 Feb 2007 10:12:29 +0100, "Galaxy" <odensegalaxy@hotmail.com>
wrote:

>Sjovt... Har en 98'er Galaxy... Og har ikke oplevet nogle af de problemer
>Mikkelsen beskriver..... Men Mikkelsen må have haft en mandagsmodel... Hvis
>han da har haft en Sharan/Alhambra/Galaxy.....!!!!

Du er vist bare heldig!
Vi havde tidligere 3 styk Sharan i firmaet... Fy for den da. Hvad de
ikke kunne mønstre af fejl er ikke værd at nævne!

Bl.a:
Aircon på alle 3.
Ruskende bremser.
Defekte viskere.
Forhjulsophæng.
osv..

/Kent Glerup

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-02-07 14:03

Kaare Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Umiddelbart ser basismodellernes 115 HK noget underdimensioneret ud,
> er det ikke rigtigt at man helst skal op på de 130* som minimum?

Har haft en Alhambra med 115 hk/6 gear - jeg synes det var godt...

Mere vil altid have mere, så den fik 145 hk, men de 115 hk er "over
gennemsnittet"...