Nano til forruden
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 01-02-07 15:56

Jadav alle!

Er der nogen der har noget erfaring med dette???

Jeg har købt noget der hedder Nano Cover.
Ruden blev gjort grundig ren og jeg polerede ruden med noget rensevæske der
fuldte med vaskede ruden igen med rent vand og påførte nanovæsken, lod den
stå 2 minutter hvor efter jeg polerede ruden med den klud jeg fordelte
nanovæsken med, lod den stå i en halv time og ploerede ruden igen med en ny
ren klud.
Jeg mener jeg har fuldt instruktionen til punkt og prikke!

Det ser ud som om ruden er dugget udvendig når jeg tænder for
vindusviskerne, det forsvinder dog i løbet af et par sekunder igen.
Når det regner flyver dråberne fint af når jeg køre
Hvis det kun støvregner bliver dråberne hængene eller blæser først at når de
er blevet "store", ruden bliver nærmest mælkehvid.
Er der andre der har samme problem, eller har jeg gjort noget forkert ???

Mvh.
Hans

Fra : FBJ

Dato : 01-02-07 16:52

Hans Nikolajsen wrote:
> [...]
> først at når de er blevet "store", ruden bliver nærmest
> mælkehvid. Er der andre der har samme problem, eller har jeg

Det er fuldkommen normalt, uanset om du bruger Nanoprodukter
eller lignende som Rainclear, Visionclear osv.

Når du visker kommer der striber eller hinde efter viskeren der
dog forsvinder en brøkdel af sekund senere, og meget fin regn
eller tåge lægger sig på ruden og forsvinder ikke sådan bare, men
først når der er så meget vand på ruden at det kan samle sig til
dråber og derpå glide af.
Det sidste er ikke godt for dit udsyn og dermed
trafiksikkerheden, så viskerne må igang!

Alt i alt er dine betragtninger korrekte.

--
F.B.J.

Fra : Intet Navn

Dato : 02-02-07 11:30

> Det er fuldkommen normalt, uanset om du bruger Nanoprodukter
> eller lignende som Rainclear, Visionclear osv.

De problemer du beskriver om nano-produkter lyder jo fuldstændig som dem
jeg oplever med det almindelige 'makro-produkt'!? Med dét hængende på den
indre nethinde, lyder det jo som om der er ikke er nogen rationel grund
til at skifte mit (forholdsvis!) billige "Rain-X" (eller noget i dén stil)
ud med et flere gange dyrere nano-produkt!??!

/claus