Bil syn, lade et værksted tjekke eller en ~
Fra : Dak

Dato : 31-01-07 15:49

I en anden tråd var der en som sagde dette. Jeg vil gerne kunne vide hvad
der skal laves inden jeg skal til syn men har ikke meget fidus til
værksteder. Desuden skal jeg lige spare lidt op. ja medmindre jeg kan
sælge den før.

Så spørgsmålet er vel, kan jeg bestille tid til syn uden at det "gælder"?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-01-07 15:53

Dak skriver:

> Så spørgsmålet er vel, kan jeg bestille tid til syn uden at det "gælder"?

Nej, dumper den til synet, bliver den betinget godkendt, eller du kan
risikere at få klippet pladerne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 16:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Dak skriver:

> Nej, dumper den til synet, bliver den betinget godkendt, eller du kan
> risikere at få klippet pladerne.

Er det ikke noget med maks. 10 fejl - store som små (men ikke så store at
den enkelte fejl kan dumpe den)? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Nielsen

Dato : 31-01-07 22:43

> Nej, dumper den til synet, bliver den betinget godkendt, eller du kan
> risikere at få klippet pladerne.

Synsvirksomheder har ikke hjemmel til at klippe nogen plader.
(De skal meddele motorkontoret hvis den nægtes godkendelse og omsyn, som så
foranlediger pladeindragelse)
Synsvirksomheder kan udstede køreforbud, hvis den anses for at være direkte
farlig at køre i

Kent Nielsen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-01-07 16:55

Hej

Dak wrote:
> Så spørgsmålet er vel, kan jeg bestille tid til syn uden at det "gælder"?

Ikke i synshallen, men FDM tilbyder diverse tests og hvis du fortæller
dem at det er med henblik på syn, så kan de sikkert lave noget specielt.

Her er priser.
http://www.fdm.dk/public/fdmwebsites/testogbilsyn/priser/priser.htm

Mener også at Applus tilbyder noget lignende.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : mfn

Dato : 31-01-07 18:19

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der skal laves inden jeg skal til syn men har ikke meget fidus til
> værksteder. Desuden skal jeg lige spare lidt op. ja medmindre jeg kan

Altså du kan sagten bestille en tid så hvis du møder politiet kan sige "den
skal skam til syn den og den dag". Men hvis du bare skal have tjekket hvor
slem den er så find dog en lokal - han kan gå den efter for en 6-pack så ved
du nogenlunde hvor slem den er. Sådan med rust og det værste andet.

Sådan plejer jeg at gøre - altså hvis du kender en ;)

Fra : Solid Ground

Dato : 31-01-07 19:03

Kør til en mekaniker.
Spørg hvad han skal have for at syne den.

Så kommer der en pris, og forklaring på prisen.

Kurt

Fra : Kjeld

Dato : 31-01-07 20:16

Hej
her er synspriser også hvor du bor
angående fejl er der mere en 3 fejl så som bremser rust og lys så er der
omsyn
Hilsen Kjeld
www.Bilsynspriser.DK

Fra : Kent Nielsen

Dato : 31-01-07 22:38

"Kjeld" <kjelda@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> her er synspriser også hvor du bor
> angående fejl er der mere en 3 fejl så som bremser rust og lys så er der
> omsyn

Det har ikke kun noget med antal fejl at gøre.
En enkelt bremsefejl f.eks. det er en ommer, mens den godt kan få en
betinget godk. på 4 lygtefejl.

Kent Nielsen