Forsikring, hvad ville i vælge?
Fra : Torben

Dato : 31-01-07 13:37

Hej,

jeg ringede lige rutinemæssigt til mit forsikringsselskab, GF.

Min gamle forsikring:
EN bonusreguleret ordning til 5719.- og en selvrisiko på 1502.- Det er med
friskade.

Mit nye tilbud:
Elitebilist til 3849.- med med en selvrisiko på 3648.- En skade vil ikke
medføre højere premie!

Ehhh, den høje selvrisiko fik mig dog lige til at overveje tilbudet. Kan det
betale sig - hvad siger i "kloge hoveder"?

Bilen er en Fabia fra 2003.

mvh
Torben

Fra : Jesper Juul

Dato : 31-01-07 13:53

Torben skrev:
> [...]
>
> Ehhh, den høje selvrisiko fik mig dog lige til at overveje tilbudet. Kan det
> betale sig - hvad siger i "kloge hoveder"?

Kommer an på hvor tit du laver en skade på bilen, hvad siger din historik?

--
Ny godbid fra Knud Thomsen:
Af os du er du den største idiot og i hvert fald mindst lige så

Fra : Torben

Dato : 31-01-07 15:05

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> Kommer an på hvor tit du laver en skade på bilen, hvad siger din historik?

Har faktisk aldrig lavet en skade - kørt skadesfri i 10 år, så det giver
næsten sig selv

Men jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan gennemskue de forskelligheder der
ligger i de to forsikringstyper. Jeg vil dog lige nærlæse betingelserne
igen, men umiddelbart taler det for et skifte. Men det kunne jo være, at der
var nogen herinde, der havde gjort de samme overvejelser

mvh
Torben

Fra : John Sahl

Dato : 31-01-07 15:27

Torben wrote:
> Mit nye tilbud:
> Elitebilist til 3849.- med med en selvrisiko på 3648.- En skade vil
> ikke medføre højere premie!

Er der "fri glasskade" eller sådan noget eller tæller det også som en skade?

--
John Sahl

Fra : Torben

Dato : 31-01-07 15:49

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in message

> Er der "fri glasskade" eller sådan noget eller tæller det også som en
> skade?

Der står bare, at der ikke er selvrisiko ved glasskader - men hele fidusen
ved denne elitebilist er, som jeg ser det, at jeg ikke risikerer at stige i
premie.

mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-07 16:40

> Der står bare, at der ikke er selvrisiko ved glasskader - men hele
> fidusen ved denne elitebilist er, som jeg ser det, at jeg ikke
> risikerer at stige i premie.

Ingen selvrisiko ved glasskader gælder kun , hvis ruden kan repareres.

--
Mvh. Vagn.

Ved direkte mail - brug:
nyhedsgruppe (ved) oz6vg (punktum) dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 31-01-07 21:56

On Wed, 31 Jan 2007 16:40:12 +0100, "Vagn K. Kjeldsen" <se i
skrivelsen> wrote:

>Ingen selvrisiko ved glasskader gælder kun , hvis ruden kan repareres.

Jeg havde nu en i Codan på et tidspunkt der også var uden
selvrisiko/trinregulering hvis ruden skulle skiftes.

** Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 14:22

Torben wrote:
> [...]
>
> Ehhh, den høje selvrisiko fik mig dog lige til at overveje tilbudet.
> Kan det betale sig - hvad siger i "kloge hoveder"?

De næste 2 år betaler du 11438 kr. i præmie i det gamle, og 7.296 i det nye.

Er det så nemmere at se hvad der kan betale sig? Noget med at du kan have en
skade hvert 2. år og betale det samme?

Hell - måske lykkes det dig at køre helt uden skader (virker bedst hvis du
ikke er ung mand).

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Torben

Dato : 31-01-07 16:11

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er det så nemmere at se hvad der kan betale sig? Noget med at du kan have
> en skade hvert 2. år og betale det samme?

Jaja, jeg har fattet det

> Hell - måske lykkes det dig at køre helt uden skader (virker bedst hvis du
> ikke er ung mand).

Jeg forsøger at overbevise dragen om at jeg er ung, men hun siger at jeg
skal se mig i spejlet og lade være med at trække maven ind ;)

mvh
Torben

PS. 32, det er da sådan semi-ung ikke?

Fra : Esben

Dato : 31-01-07 18:26

> Er det så nemmere at se hvad der kan betale sig? Noget med at du kan have
> en skade hvert 2. år og betale det samme?

Han kan vel næsten lave en skade hvert år for de samme penge?

--
Esben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 21:29

Esben wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45c0af87$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Han kan vel næsten lave en skade hvert år for de samme penge?

Ja - hvis det er de lyster han har :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 31-01-07 21:55

> Ja - hvis det er de lyster han har :)

Den med den høje præmie er nok bedst, hvis han kører til Irak på ferie:
http://www.break.com/index/humvee_driving_in_iraqi_traffic.html

--
Esben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-07 16:20

On Jan 31, 4:10 pm, "Torben" <real_ano...@hotmail.com> wrote:

> PS. 32, det er da sådan semi-ung ikke?

32 er mindstealderen for at deltage på OldBoys hold ;)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-01-07 18:05

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>32 er mindstealderen for at deltage på OldBoys hold ;)

En pæn måde at sige han har benet i graven, på :)).

Fra : Torben

Dato : 31-01-07 18:37

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message

>32 er mindstealderen for at deltage på OldBoys hold ;)

Har faktisk spillet de sidste tre år på det lokale hold - på dispensation
vel at mærke

mvh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 21:28

Henrik Stidsen wrote:

> 32 er mindstealderen for at deltage på OldBoys hold ;)

Og 91 kg er mindstevægten for supersværvægtsboksning :)

--
Per, Esbjerg

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 02-02-07 11:45

On 31 Jan., 13:36, "Torben" <real_ano...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Ehhh, den høje selvrisiko fik mig dog lige til at overveje tilbudet. Kan det
> betale sig - hvad siger i "kloge hoveder"?

Jeg har altid kørt skadesfrit, men jeg har fået stjålet en bil(dukkede
aldrig op igen), jeg har fået stjålet en knallert 45, jeg har haft 2
gange indbrud og 1 gang hærværk.

Dette er blot for at minde dig om at, selv om du er den mest
fornuftige mand i trafikken er der masser af andre muligheder for at
du kan få brug for din forsikring. Mine ting er sket i balnding af nye
og gamle biler.

Jeg vil altid fortrække en forsikring som jeg har nu, med en lille
selvrisiko på 3000kr. og en årlig præmie på 5500 incl. glas og
mulighed for at få 2 skader på 2 år uden bonustab.

Fra : claus b. p.

Dato : 02-02-07 18:09

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> friskade.
>
> Mit nye tilbud:
> Elitebilist til 3849.- med med en selvrisiko på 3648.- En skade vil ikke

Jeg synes du skal beholde den bonusregulerede ordning, - fordi så vil du
komme til at betale mere uanset om du laver skader eller ej, - og så slipper
jeg jo det billigere!

/Claus (der selv kører billigt med fastpræmie og faste årlige
tilbagebetalinger fra GF)

Fra : Torben

Dato : 02-02-07 22:16

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message
> Jeg synes du skal beholde den bonusregulerede ordning, - fordi så vil du
> komme til at betale mere uanset om du laver skader eller ej, - og så
> slipper jeg jo det billigere!

For sent

mvh
Torben