peugeot
Fra : SB

Dato : 30-01-07 22:58

Hej

Nogen der ved hvad der er galt med en 206'r hvor den der gule lampe til
udstødningen ind imellem lyser?
når den gør det hoster og hakker bilen og vil ikke tage gassen.
man kan så slukke den og starte den igen og så er der ingen problemer.
Da problemet opstår ca. 2 - 3 gange pr. md. er det ikke lykkes Peugeot i
Risskov at finde fejlen, og nu er det over 3 mdr siden at jeg købte den, så
selv om problemet ikke er løst er garantien på den bortfaldet
De kender ikke noget til jeg har været der 2 gange før inden for garanti
perioden, siger de

Søren

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-01-07 23:38

On Tue, 30 Jan 2007 22:58:24 +0100, "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>selv om problemet ikke er løst er garantien på den bortfaldet
>De kender ikke noget til jeg har været der 2 gange før inden for garanti

Så lærer man skriftligt at reklamere en fejl... :(

Ellers det sædvanlige: Fugt i stik/løse forbindelser, f.eks.
forbindelse til lambdasonde.
Hvis du er lidt fingernem, kan du jo gå igang med at adskille og rense
de forskellige stikforbindelser i motorrummet, og give dem en gang
silicone mod fugt.

/Kent Glerup

Fra : Jesper og Louise

Dato : 30-01-07 23:39

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så selv om problemet ikke er løst er garantien på den bortfaldet
> De kender ikke noget til jeg har været der 2 gange før inden for garanti

Mig bekendt har du da stadig garanti på bilen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-07 00:03

Jesper og Louise formulated the question :
> Mig bekendt har du da stadig garanti på bilen.

Hvis den er købt brugt er det nok nærmere reklamationsret - dvs, de
første 6 måneder er der formodningsregel og derefter skal købe bevise
at fejlen var tilstede ved købet.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Jesper og Louise

Dato : 31-01-07 16:34

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6 måneder er der formodningsregel og derefter skal købe bevise at fejlen

Ja selvfølgelig - reklamationsret. Det var lige præcis dét ord, jeg ikke
kunne huske, men dét jeg mente.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-01-07 09:38

On Jan 30, 10:58 pm, "SB" <sfbFJERN_DE...@tele2adsl.dk> wrote:
> [...]
> selv om problemet ikke er løst er garantien på den bortfaldet
> De kender ikke noget til jeg har været der 2 gange før inden for garanti

Du har stadig 3 mdr tilbage af den del af reklamationsretten hvor det
er deres opgave at løfte bevisbyrden for om fejlen var til stede ved
handlen.
Så reklamér igen, denne gang skriftligt og så dem til at skrive under
på det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-07 09:54

On Jan 31, 9:37 am, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> handlen.
> Så reklamér igen, denne gang skriftligt og så dem til at skrive under

Og så kan man kun ønske held og lykke - det er ofte MEGET svært at få
den slags igennem fordi forhandleren nægter med henvisning til de 3
mndr garanti fra slutsedlen :(

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 14:24

Henrik Stidsen wrote:

> Og så kan man kun ønske held og lykke - det er ofte MEGET svært at få
> den slags igennem fordi forhandleren nægter med henvisning til de 3
> mndr garanti fra slutsedlen :(

Ja, det er sværere at få den slags igennem end det er at finde en Peugout
uden el-fejl :)

Man kan så råde ham til at kontakte Forbrugerstyrelsen.

--
Per, Esbjerg

Fra : JS

Dato : 31-01-07 17:36

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Ja, det er sværere at få den slags igennem end det er at finde en
> Peugout uden el-fejl :)

Du kan komme hjem til mig hvis du vil se en.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-07 16:17

On Jan 31, 2:23 pm, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Ja, det er sværere at få den slags igennem end det er at finde en Peugout
> uden el-fejl :)

Ja det er desværre rigtigt - been there, der var temmelig lukket,
sælger var i forsvarsposition fra 1 sekund jeg nævnte der måske kunne
være noget der lignede en fejl. At jeg så senere fandt ud af det ikke
var en fejl er noget andet - og han kunne sandsynligvis have fundet ud
af det samme ved at ringe ud til sit værksted. Løsningen kunne han så
have tjent penge på - det valgte han at lade være med og jeg har ikke
tænkt mig at fortælle ham hvad problemet skyldtes.

Men det skal da lige siges at det ikke er helt umuligt at få
reklamationer igennem selvom deres "ekstra garanti" er udløbet,
reklamationen over mit AC anlæg gik glat igennem og med gratis lånebil
da de ikke kunne gøre det færdigt på den lovede tid.

> Man kan så råde ham til at kontakte Forbrugerstyrelsen.

Er det ikke noget med de ikke tager sig af bilhandler på over
100.000kr ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 18:58

Henrik Stidsen wrote:

> Er det ikke noget med de ikke tager sig af bilhandler på over
> 100.000kr ?

Du har lige så nem adgang som jeg har ;)

Den skal koste mindst 500 kr. og højst 82.000.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-07 11:57

On Jan 31, 6:57 pm, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Du har lige så nem adgang som jeg har ;)

Men jeg er tilsyneladende bedre til at få andre til at gøre
arbejdet ;)

> Den skal koste mindst 500 kr. og højst 82.000.

Og så kan vi se hvorfor FDM medlemsskab er en god ide FØR man køber en
brugt bil...

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 12:00

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Og så kan vi se hvorfor FDM medlemsskab er en god ide FØR man køber en
>brugt bil...

Jep, og efterfølgende får man et farvestrålende blad, gode tilbud på
lommelygter, snekæder osv., rabatter på dit og dat.

Ellers ved de ikke en hujende fis om potten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-07 13:08

On Feb 1, 12:00 pm, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:

> Jep, og efterfølgende får man et farvestrålende blad, gode tilbud på
> lommelygter, snekæder osv., rabatter på dit og dat.

....og hvis forhandleren snyder så er deres advokater vist gode at
alliere sig med.

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 13:12

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>...og hvis forhandleren snyder så er deres advokater vist gode at
>alliere sig med.

Hvis det går på manglende recalls, fejlretninger, software osv., har hverken
du eller FDM en jordisk chance for at bevise noget.

Der er jo ikke adgang til fabrikkens data.

PS: Jeg vidste før Volvocars DK, jeg skulle have udskiftet min elektriske
blæser grundet brandfare. Det endte jo med en recall via CVR (som FDM
åbenbart ikke kender en hujende fis til).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-07 13:44

On Feb 1, 1:11 pm, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:

> Hvis det går på manglende recalls, fejlretninger, software osv., har hverken
> du eller FDM en jordisk chance for at bevise noget.

Nu er der mange andre ting der kan være problemer med på en brugt bil
- og forhandlere af den slags har åbenbart en tendens til at give 3
mnd garanti og samtidig regne med at det sætter reklamationsretten ud
af spillet.

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 15:54

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>- og forhandlere af den slags har åbenbart en tendens til at give 3
>mnd garanti og samtidig regne med at det sætter reklamationsretten ud

Nu ved jeg ikke, hvor mange biler du har handlet, men jeg nærmer mig de 30.

Jeg vil ikke sige, der er en tendens, men der findes brodne kar også i
bilbranchen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-07 16:29

On Feb 1, 3:54 pm, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:

> Nu ved jeg ikke, hvor mange biler du har handlet, men jeg nærmer mig de 30.

Kun en enkelt - men jeg syns tit man hører om det. I hvert fald at de
giver de her fantastiske 3 mnd garanti som jo ikke er en skid bedre
end reklamationsretten.

> Jeg vil ikke sige, der er en tendens, men der findes brodne kar også i
> bilbranchen.

Ja det gør der jo i alle brancher desværre.

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 16:52

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Kun en enkelt - men jeg syns tit man hører om det. I hvert fald at de
>giver de her fantastiske 3 mnd garanti som jo ikke er en skid bedre
>end reklamationsretten.

Nu bevæger du dig jo her i et fora, hvor reklamationer både berettige og
uberettigede bliver behandlet yderst indgående...

Det giver intet fingerpeg om, hvor mange _forskellige_ bilforhandlere, der
vitterlige driver eller forsøger at drive plat.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-07 16:56

On Feb 1, 4:51 pm, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:

> Nu bevæger du dig jo her i et fora, hvor reklamationer både berettige og
> uberettigede bliver behandlet yderst indgående...

Jow, meeeeeen, tro det eller ej, dk.fritid.bil er ikke det eneste sted
jeg får input ;)

> Det giver intet fingerpeg om, hvor mange _forskellige_ bilforhandlere, der
> vitterlige driver eller forsøger at drive plat.

Næ, men eftersom 1) deres såkaldte garanti er af forbrugerstyrelsen
(svjh) blevet "dømt" intet bedre end reklamationsretten og 2) deres
såkaldte garanti er svjv "dikteret" af brancheforeningen. Mao, der er
nok rigtig rigtig mange der bruger den ligegyldige garanti - og det er
næsten nok til at jeg vil kalde det at platte kunderne. Man lover dem
noget de har krav på som om det var noget specielt og ekstra.

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 16:59

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jow, meeeeeen, tro det eller ej, dk.fritid.bil er ikke det eneste sted
>jeg får input ;)

Et forum, flere fora..;)

> [...]
>næsten nok til at jeg vil kalde det at platte kunderne. Man lover dem
>noget de har krav på som om det var noget specielt og ekstra.

Synes du ikke du generaliserer?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-07 18:25

on 01-02-2007, BJ supposed :

> Et forum, flere fora..;)

Jow, men verden er andet end internetfora ;)

> Synes du ikke du generaliserer?

Jo da - jeg generaliserer så langt at jeg går ud fra at de fleste
medlemmer af Dansk Automobilhandler Forening bruger foreningens
standard slutseddel og den indeholder den ligegyldige garanti.

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 18:30

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo da - jeg generaliserer så langt at jeg går ud fra at de fleste
> medlemmer af Dansk Automobilhandler Forening bruger foreningens standard
> slutseddel og den indeholder den ligegyldige garanti.

Autohuset Vestergaard A/S gør ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-07 18:51

BJ explained on 01-02-2007 :

> Autohuset Vestergaard A/S gør ikke.

Peugeot i Esbjerg gør.

Så er det 50/50 - det er da også en hel del forhandlere ;)

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 19:35

KLIP

> Peugeot i Esbjerg gør.
>
> Så er det 50/50 - det er da også en hel del forhandlere ;)

Jep.

1 klovn af en forhandler af Peugeot

1 fornuftig forhandler af bl.a. Renault, Mazda, Volvo osv. osv....

Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-07 23:26

After serious thinking BJ wrote :

> 1 klovn af en forhandler af Peugeot

Han sælger også Kia biler ;)

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 23:30

KLIP

> Han sælger også Kia biler ;)

O.k., jeg kan forstå, Peugeot i Esbjerg er meget stor i forhold til
Autohuset Vestergaard A/S:

http://www.autohusetvestergaard.dk ..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-02-07 00:40

BJ used his keyboard to write :
> O.k., jeg kan forstå, Peugeot i Esbjerg er meget stor i forhold til Autohuset
> Vestergaard A/S:
> http://www.autohusetvestergaard.dk ..;)

Ja helt klart ;)

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-02-07 08:30

BJ wrote:

> Et forum, flere fora..;)

Alle foraerne, forummerne, foræ?

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 09:09

KLIP

> Alle foraerne, forummerne, foræ?

fora pl. af forum.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-02-07 11:36

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> fora pl. af forum.

Eller forummer, vil jeg tro, ligesom leksikonner/leksika, m.fl. og
foraene/forummerne i bestemt form. Foraerne og foræ må være forkerte.

Måske vi ad åre ser forums/forumsene (drinksene, albumsene)
efterhånden som det bliver mere comme il faut med engelsk end latin...