/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
chiptuning af Volvo D5 - dieselbiler gener~
Fra : Nicolai Mølgaard-And~


Dato : 30-01-07 12:58

I det hele taget vil jeg godt spørge jer dieselkørere.

Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den
begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med risiko
for at krumtappen knækker.

Har nogen af jer hørt om det?

Måske bare fordi forhandleren hellere vil sælge mig en bil derfra, end lade
mig købe den direkte fra tyskland.

Mvh.
Nicolai



 
 
Claus & Lene, Ålborg (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 30-01-07 14:12

Øh, den har jeg sku godt nok ikke hørt før.......
Men jeg har lavet nogle stykker af de motorer - de findes i 2 varianter en
med 130 hk og en med 163 hk, det er samme motor blot med forskelligt
software.

De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere er
muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.

/Claus


"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45bf32ac$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>I det hele taget vil jeg godt spørge jer dieselkørere.
>
> Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den
> begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med
> risiko for at krumtappen knækker.
>
> Har nogen af jer hørt om det?
>
> Måske bare fordi forhandleren hellere vil sælge mig en bil derfra, end
> lade mig købe den direkte fra tyskland.
>
> Mvh.
> Nicolai
>



BJ (30-01-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-01-07 16:30


"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45bf43f7$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere er
> muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.

Det er nu ikke helt korrekt:

http://www.bsrab.se

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



KASO (30-01-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-01-07 16:43


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45bf6460$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45bf43f7$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere er
>> muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
>
> Det er nu ikke helt korrekt:
>
> http://www.bsrab.se
>
Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?

Jeg kan godt se, at andre tuner til mere - men det siger jo i sig selv intet
om holdbarheden.....
(Selv om jeg nu også ville tro, at en 2.4(?) kan holde til lidt mere end 180
hk - det er jo ikke mere end den nye Renault/Nissan motor fåes med som
standard - og det er en 2.0)



BJ (30-01-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-01-07 17:00


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:45bf6774$0$900$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere er
>>> muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
>>
>> Det er nu ikke helt korrekt:
>>
>> http://www.bsrab.se
>>
> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?

De 180 Hk

> Jeg kan godt se, at andre tuner til mere - men det siger jo i sig selv
> intet om holdbarheden.....

Nej.

> (Selv om jeg nu også ville tro, at en 2.4(?) kan holde til lidt mere end
> 180 hk - det er jo ikke mere end den nye Renault/Nissan motor fåes med som
> standard - og det er en 2.0)

Nå.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



KASO (30-01-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-01-07 20:43


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45bf6b71$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:45bf6774$0$900$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere
>>>> er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
>>>
>>> Det er nu ikke helt korrekt:
>>>
>>> http://www.bsrab.se
>>>
>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
>
> De 180 Hk
>
Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?

>> Jeg kan godt se, at andre tuner til mere - men det siger jo i sig selv
>> intet om holdbarheden.....
>
> Nej.
>
>> (Selv om jeg nu også ville tro, at en 2.4(?) kan holde til lidt mere end
>> 180 hk - det er jo ikke mere end den nye Renault/Nissan motor fåes med
>> som standard - og det er en 2.0)
>
> Nå.
Ja.



BJ (30-01-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-01-07 21:11


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:45bf9f84$0$62387$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere
>>>>> er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
>>>>
>>>> Det er nu ikke helt korrekt:
>>>>
>>>> http://www.bsrab.se
>>>>
>>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
>>
>> De 180 Hk
>>
> Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?

Hvad er det helt konkret, du vil fortælle mig.????!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-01-07 21:14


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45bfa647$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:45bf9f84$0$62387$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde, mere
>>>>>> er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
>>>>>
>>>>> Det er nu ikke helt korrekt:
>>>>>
>>>>> http://www.bsrab.se
>>>>>
>>>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
>>>
>>> De 180 Hk
>>>
>> Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?
>
> Hvad er det helt konkret, du vil fortælle mig.????!!

....at det du sagde før, har du aldrig sagt?

--
Tom



BJ (30-01-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-01-07 21:18


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45bfa6f7$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>>>>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde,
>>>>>>> mere er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
>>>>>>
>>>>>> Det er nu ikke helt korrekt:
>>>>>>
>>>>>> http://www.bsrab.se
>>>>>>
>>>>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
>>>>
>>>> De 180 Hk
>>>>
>>> Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?
>>
>> Hvad er det helt konkret, du vil fortælle mig.????!!
>
> ...at det du sagde før, har du aldrig sagt?

Det har jeg aldrig sagt?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Kent (01-02-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 01-02-07 11:01


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45bfa7de$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45bfa6f7$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>>>>>>> De får begge omkring 180 hk og har ingen problemer med at holde,
>>>>>>>> mere er muligt men så er sandsynligheden for nedbrud tilstede.
>>>>>>>
>>>>>>> Det er nu ikke helt korrekt:
>>>>>>>
>>>>>>> http://www.bsrab.se
>>>>>>>
>>>>>> Øhh - hvad er det, der ikke er helt korrekt?
>>>>>
>>>>> De 180 Hk
>>>>>
>>>> Det kan da godt være korrekt - med en anden chip?!?
>>>
>>> Hvad er det helt konkret, du vil fortælle mig.????!!
>>
>> ...at det du sagde før, har du aldrig sagt?
>
> Det har jeg aldrig sagt?
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>

LOL!!!!!!!!!!!!

Kent.



Thomas Landberg (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 30-01-07 14:36

> Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den
> begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med
> risiko for at krumtappen knækker.
>
> Har nogen af jer hørt om det?
>
> Måske bare fordi forhandleren hellere vil sælge mig en bil derfra, end
> lade mig købe den direkte fra tyskland.

Der er altid en risiko når man tuner en bil. Tuningen bringer bilen nærmere
grænserne for dens formåen. Der er også større risiko for at falde ned af
Møns Klint hvis du står 30 meter fra kanten end hvis du står i Esbjerg. Jeg
har tunet flere tusinde biler siden 2001 og har endnu ikke oplevet en eneste
motor knække sig. Men jeg har også set mange eksempler på tuning der er
lavet rigtigt elendigt og til tider direkte skadeligt for motoren.


--


Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
motorolie.




Nicolai Mølgaard-And~ (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai Mølgaard-And~


Dato : 30-01-07 16:52

Den bil jeg har forhørt mig på er chiptunet med 20 hk mere. Oprindeligt er
det en 163 hk maskine, ergo 183 hk nu.

Aner ikke om motoren har lidt en overlast, har kørt 121000 km nu, og bliver
fuldt serviceret hos volvo i Hannover.

Er der nogen af jer kender denne type tuning der giver motoren 20 hk?

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:45bf49bb$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>> Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den
>> begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med
>> risiko for at krumtappen knækker.
>>
>> Har nogen af jer hørt om det?
>>
>> Måske bare fordi forhandleren hellere vil sælge mig en bil derfra, end
>> lade mig købe den direkte fra tyskland.
>
> Der er altid en risiko når man tuner en bil. Tuningen bringer bilen
> nærmere grænserne for dens formåen. Der er også større risiko for at falde
> ned af Møns Klint hvis du står 30 meter fra kanten end hvis du står i
> Esbjerg. Jeg har tunet flere tusinde biler siden 2001 og har endnu ikke
> oplevet en eneste motor knække sig. Men jeg har også set mange eksempler
> på tuning der er lavet rigtigt elendigt og til tider direkte skadeligt for
> motoren.
>
>
> --
>
>
> Thomas Landberg - www.landberg.dk
> Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
> Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
> motorolie.
>
>
>



Esben Juul Sørensen (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 30-01-07 18:26


"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> wrote in message
news:45bf699f$0$930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Den bil jeg har forhørt mig på er chiptunet med 20 hk mere. Oprindeligt er
> det en 163 hk maskine, ergo 183 hk nu.
>
> Aner ikke om motoren har lidt en overlast, har kørt 121000 km nu, og
bliver
> fuldt serviceret hos volvo i Hannover.
>
> Er der nogen af jer kender denne type tuning der giver motoren 20 hk?
>
> Mvh.
> Nicolai Mølgaard-Andersen

Det burde ikke give anledning til bekymring medmindre bilen er kørt konstant
med speederen i bund. Jeg selv ville aldrig købe en chippet bil - om ikke
andet for gensalgsprisen.

Desuden bør du undersøge dine forsikringsbetingelser. Jeg har
maskinskadeforsikring som dækker hvis motoren brænder sammen eller
gearkassen går en tur. Hvis det kan relateres til chipning dækker den ikke.
På samme måde er det ubehageligt at stå i en situation hvor man har forvoldt
skade og forsikringen opdager at motoren er chiptunet uden deres vidende.

VH Esben



Klaus G. (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 30-01-07 18:45

> Desuden bør du undersøge dine forsikringsbetingelser. Jeg har
> maskinskadeforsikring som dækker hvis motoren brænder sammen eller
> gearkassen går en tur. Hvis det kan relateres til chipning dækker den
> ikke.
> På samme måde er det ubehageligt at stå i en situation hvor man har
> forvoldt
> skade og forsikringen opdager at motoren er chiptunet uden deres vidende.
Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige hurtigt
kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



KASO (30-01-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-01-07 20:42


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45bf83fe$0$45842$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Desuden bør du undersøge dine forsikringsbetingelser. Jeg har
>> maskinskadeforsikring som dækker hvis motoren brænder sammen eller
>> gearkassen går en tur. Hvis det kan relateres til chipning dækker den
>> ikke.
>> På samme måde er det ubehageligt at stå i en situation hvor man har
>> forvoldt
>> skade og forsikringen opdager at motoren er chiptunet uden deres vidende.
> Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige
> hurtigt kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)
>
Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for at andre
betaler. Og så er der mange, der er forargede over forsikringspræmierne - de
kan takke alle de, der laver svindel!



claus b. p. (30-01-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 30-01-07 22:40


"KASO" <a@b.dk> wrote in message
news:45bf9f56$0$881$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for at
> andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over
> forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
Det er dit 3. indlæg i denne tråd uden at du har bidraget med noget, er din
største ambition at komme i folks killfiltre?

/Claus



KASO (31-01-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 31-01-07 00:43


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45bfbb3e$0$48621$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> wrote in message
> news:45bf9f56$0$881$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for at
>> andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over
>> forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
> Det er dit 3. indlæg i denne tråd uden at du har bidraget med noget, er
> din største ambition at komme i folks killfiltre?

Og din ambition er at lukke ævl ud?




Per Henneberg Kriste~ (31-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-01-07 19:00

KASO wrote:

>> Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige
>> hurtigt kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)

> Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for
> at andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over
> forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!

Hvem svindler mest med forsikringspræmierne?

Forsikringsselskaberne!

--
Per, Esbjerg



KASO (01-02-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-02-07 07:32


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45c0d918$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> KASO wrote:
>
>>> Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige
>>> hurtigt kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)
>
>> Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for
>> at andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over
>> forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
>
> Hvem svindler mest med forsikringspræmierne?
>
> Forsikringsselskaberne!

Tjah - det kunne være sjovt at se, hvor meget, der udbetales til svindel vs.
selskabernes avance. Desværre er kun den sidste oplysning tilgængelig (sådan
da) - og derfor er det nemt at forarges. Man glemmer så at svindel som
ovenstående er en væsentlig årsag til de høje præmier... - og når man så
skal betale så meget - så skal man sandelig også have sine penge igen i
tilfælde af skader - og der "smøres ekstra på" - og så kører spiralen.....



Ukendt (01-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-02-07 19:12


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:45c1894f$0$930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45c0d918$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> KASO wrote:
>>
>>>> Derfor den originale chip altid ligger i handskerummet, så man lige
>>>> hurtigt kan bytte om på dem, inden man ringer til Falck :)
>>
>>> Flot moral: Først øger vi risikoen for skader - og så sørger vi for
>>> at andre betaler. Og så er der mange, der er forargede over
>>> forsikringspræmierne - de kan takke alle de, der laver svindel!
>>
>> Hvem svindler mest med forsikringspræmierne?
>>
>> Forsikringsselskaberne!
>
> Tjah - det kunne være sjovt at se, hvor meget, der udbetales til svindel
> vs. selskabernes avance. Desværre er kun den sidste oplysning tilgængelig
> (sådan da) - og derfor er det nemt at forarges. Man glemmer så at svindel
> som ovenstående er en væsentlig årsag til de høje præmier... - og når man
> så skal betale så meget - så skal man sandelig også have sine penge igen i
> tilfælde af skader - og der "smøres ekstra på" - og så kører spiralen.....

Enig, men forsikringsselskaberne er også nogle sv*n ind imellem. De fleste
af os tegner vel en kaskoforsikring i den "tro" at vi så bliver holdt
skadesløs når/hvis et uheld indtræffer, hvilket vel også i bund og grund er
rimeligt. At en s*tans taksator så ikke kan finde ud af at vurdere en bil
REELT kan jo gøre oplevelsen til et rent mareridt, da man ikke kommer videre
før man er blevet enige.
Nogle gange har taksatorene helt misforstået hvem det egentlig er de
representerer. Selv om de bliver lønnet at selskabet, så er det faktisk
deres forbandede opgave at sikre at forsikringstageren får en fair
erstatning som vedkommende i god tro mente ville ske da man tegnede policen.
Det er skammeligt som man kan finde på at "dele" skadesudgifter 50%/50% ved
næsten alt hvor to biler rammer hinanden.

--
Tom



BJ (30-01-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-01-07 17:05


"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45bf32ac$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Er blevet advaret mod at købe en chiptunet version i Tyskland, med den
> begrundelse at chiptuningen gør olien varmere når bilen presses, med
> risiko for at krumtappen knækker.
>
> Har nogen af jer hørt om det?

Hvis den er chippet her, er det garanteret gjort korrekt:

http://www.heicosportiv.de

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste