Golf 3 VR6 - Svagheder?
Fra : Niels Munk

Dato : 29-01-07 15:15

Hej drenge og piger!

Går i meget kraftige overvejelser om at hente en Golf 3 VR6
i Tyskland, gerne med alt i udstyr (læder, klima, sædevarme osv).
Vil derfor gerne være bedst muligt rustet til eventuel korrespondence
med sælger, og selvf. til dagen hvorpå den skal beskues og prøvekøres.

Hvad skal jeg være opmærksom på af svagheder? Hvor ruster
de typisk? årgange der skal undgåes? motorproblemer? osv :)

/Niels Munk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-01-07 09:00

Niels Munk wrote:
> [...]

> Vil derfor gerne være bedst muligt rustet til eventuel korrespondence
> med sælger, og selvf. til dagen hvorpå den skal beskues og prøvekøres.

I www.clubgolf.dk forum er der netop en eller flere der har gang i det
samme. Måske kan du få nogle råd der :)

Hvis du er efter III´eren, ruster den ikke så meget som rygtet siger :)

--
Per, Esbjerg

Fra : mr j

Dato : 30-01-07 11:11

> Hvis du er efter III´eren, ruster den ikke så meget som rygtet siger :)

jow den gør !!!

og ang VR6, er der noget kædetræk til knaserne man skal lytte efter, de
skulle være lidt dyre at få skiftet..

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-01-07 19:06

mr j skriver:

> jow den gør !!!

Næh.

Spørg selv Per.

Hans III'er ser nu pæn nok ud til trods for den høje alder. Min egen jeg
skød af forrige år var også rustfri.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 30-01-07 19:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> mr j skriver:

> Næh.
>
> Spørg selv Per.
>
> Hans III'er ser nu pæn nok ud til trods for den høje alder. Min egen
> jeg skød af forrige år var også rustfri.

Det gør min som sådan også, der er ikke andet end det der er fra stenslag.

Fælles for alle 3 er jo nok at det er modeller fra '97 ?

Ellers har Morten sgu ret, der kører mange af de første årgange rundt, der
knap kan hænge sammen.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-07 23:17

"Brian" <nej@tak> Fælles for alle 3 er jo nok at det er modeller fra '97 ?

> Ellers har Morten sgu ret, der kører mange af de første årgange rundt, der
> knap kan hænge sammen.

Ja min mors start halvfemser 93'er tror jeg, som ellers er passet, var møg
muggen !! over alt !!

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 11:26

Brian wrote:

> Det gør min som sådan også, der er ikke andet end det der er fra
> stenslag.

> Fælles for alle 3 er jo nok at det er modeller fra '97 ?

Min brors var en 93-94 - den var flottere end da den kørte fra samlebåndet,
og der var ikke blevet lavet rust på den, kun forebyggende arbejder.

> Ellers har Morten sgu ret, der kører mange af de første årgange
> rundt, der knap kan hænge sammen.

P.g.a. manglende vejligehold.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 31-01-07 19:04

Per Henneberg Kristensen wrote:

> P.g.a. manglende vejligehold.

Jeg er nu temmelig sikker på, at der er sket en udvikling fra de første
årgange, til de sidste.

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 21:33

Brian wrote:

> Jeg er nu temmelig sikker på, at der er sket en udvikling fra de
> første årgange, til de sidste.

Det er der nok - min bliver kun vedligeholdt med undervognsbehandling. Min
brors blev vedligeholdt med sæbe, spand og polish hver 14. dag. Selv de
gamle koner i kvarteret drillede ham med det :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-01-07 20:59

> P.g.a. manglende vejligehold.

Du kan sgu' vedligeholde dig fra alt, men hvor meget gider du gøre for at
holde en !"¤%¤%§! bil kørende?.

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-07 21:48

> Du kan sgu' vedligeholde dig fra alt, men hvor meget gider du gøre for at
> holde en !"¤%¤%§! bil kørende?.

Næsten alt
Mange smider kæmpe alufætre på og får folk til at dreje hovedet,
andre holder det originalt, og får lige så mange blikke..

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-01-07 22:27

"mr j" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> og ang VR6, er der noget kædetræk til knaserne man skal lytte efter, de
> skulle være lidt dyre at få skiftet..

Hvis den skramler fra kæderne, er det dyrt, 90 kkr har jeg hørt :(. Husk
også på den ofte har haft et hårdt liv, typisk "brian"-bil.