Stationscar til omkring 25 - 30.000 kr? Mæ~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 28-01-07 23:58

Hvilken Stationscar til omkring 25 - 30.000 kr, hvilket Mærke vil I
anbefale?
Har i forvejen en Opel Astra, 1995, men vil gerne prøve et andet (og bedre?)
mærke..

/ Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-01-07 06:29

Thomas Jacobsen skriver:

> Hvilken Stationscar til omkring 25 - 30.000 kr, hvilket Mærke vil I
> anbefale?

Ingen.

Du skal gå efter den bil der er bedst vedligeholdt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 29-01-07 20:14

> Thomas Jacobsen skriver:

> Ingen.
>
> Du skal gå efter den bil der er bedst vedligeholdt.
>

> Klaus

Yeps, ikke et dårligt bud!

/ Thomas

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-01-07 08:58

> Hvilken Stationscar til omkring 25 - 30.000 kr, hvilket Mærke vil I
> anbefale?

Jeg har set Kia Clarus 2,0 st.car til omkring kr. 40.000, for de første
modeller fra omkring 1998.
Deres eneste problem er rust. Så kan du finde en der er rustbeskyttet og
ikke rusten, vil du få en meget stor og rummelig st.car., der ikke giver
problemer.

Jeg har selv en fra 2000, og den starter og kører altid, trods minimal
serviceindsats.
Må trække kg 1650 på krogen.

Kim

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 29-01-07 20:15

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer.
>
> Jeg har selv en fra 2000, og den starter og kører altid, trods minimal

Okay - må se på det!

/ Thomas

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 29-01-07 09:41

Thomas Jacobsen wrote:
> Hvilken Stationscar til omkring 25 - 30.000 kr, hvilket Mærke vil I
> anbefale?

Som Klaus (næsten) skriver, gå ind til en/flere brugtvognsforhandler(e)
og find den mindst hærgede stationcar til under Kr. 30.000.

> Har i forvejen en Opel Astra, 1995, men vil gerne prøve et andet (og bedre?)
> mærke..

Hvad er der galt med en Astra ?
Den er billig i dele, den står ved alle huggere, endda i de fleste
tilfælde i en matchende farve ?
Kan stort set repareres med det værktøj, der er i en normal værktøjskasse ?

Den har "et par" skavanker med hhv. tandkransen til abs'en på kardanerne,
et jammerligt tandstangshus, skal have skiftet tandrem en gang om året næsten,
men ellers er den vist ikke værre, end så meget andet bras i den prisklasse.

--
Ejvind
Sjov tid vi lever i.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 29-01-07 20:20

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Som Klaus (næsten) skriver, gå ind til en/flere brugtvognsforhandler(e)
> og find den mindst hærgede stationcar til under Kr. 30.000.

Yeps - et fornuftigt svar.. Kigger på bilbasen.dk

> [...]
> næsten,
> men ellers er den vist ikke værre, end så meget andet bras i den

Ja - egentlig ikke noget galt, vi har vist bare været lidt uheldige, mange
rep. i starten, den kører dog upåklageligt nu.

Vi skal have 2 biler (form for delebiler..) og tja... vi vil så prøve et
andet mærke, men du har da ret mht nem tilgang af reservedele osv.
Andre mærker man kunne give samme stempel, mht billig i dele hos hugger?

/ Thomas

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 30-01-07 09:36

Thomas Jacobsen wrote:

> Ja - egentlig ikke noget galt, vi har vist bare været lidt uheldige, mange
> rep. i starten, den kører dog upåklageligt nu.

Tjah - folk hovedreparerer normalt heller ikke øsen, inden de skyder den af.

Men du kan dog være heldig at finde en bil, hvor der er repareret rigtigt meget
på, men hvor ejeren så har sagt "nu gider jeg ikke mere", og så det blot er
et par småting der egentlig skal ordnes inden dytten er fin, sådan en har jeg da
selv fundet, mere end én gang.

> Vi skal have 2 biler (form for delebiler..) og tja... vi vil så prøve et
> andet mærke, men du har da ret mht nem tilgang af reservedele osv.

Når man er nede i den prisklasse, synes jeg det er et meget tungtvejende
argument, at man selv på en lørdag formiddag, kan få de reservedele man
skal bruge, endda til en fornuftig pris.

Men det kommer jo så an på, om du selv skruer på den, eller du kører på
værksted hver gang, Hvis du ikke selv skruer, ville jeg vælge et bilmærke
som selv "dækmanden" henne om hjørnet kan finde ud af at reparere.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 29-01-07 11:30

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=484100945&page=1 ?

Fra : Bjarne Haug

Dato : 29-01-07 12:10

"Andreas Jensen" <ccc2500_kan_fjernes@vip.cybercity.dk> wrote in message
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=484100945&page=1 ?

Jeg har haft sådan 230TE fra 1984.... Aldrig nogensinde har jeg kørt i en
benzinsluger af den kaliber.... Men den var fed at køre ingen tvivl om det.
Bagefter købte jeg en BMW 320i E30 Stationcar, den kan anbefales hvis man
kan fínde en der ikke har kørt for langt, hvilket er muligt. Benzin
økonomien er væsentlig bedre end 230TE'eren.
BMW'en er sq en fed bil, den var bundsolid og sjov at køre i. Den kan varmt
anbefales.

vh
Bjarne