muligt at få oplyst omregistrering?
Fra : Karina Hansen

Dato : 28-01-07 22:24

Hejsa

Har lige solgt min bil, så vil lige høre jer ad om det er muligt at
ringe til motorkontoret og få oplyst om den nye ejer har omregistreret
bilen? Altså må de oplyse det?

Mvh
Karina

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-01-07 22:33

It happens that Karina Hansen formulated :
> Har lige solgt min bil, så vil lige høre jer ad om det er muligt at ringe til
> motorkontoret og få oplyst om den nye ejer har omregistreret bilen? Altså må
> de oplyse det?

Det burde ikke være noget problem at få at vide om du stadig står som
registrant af en given bil.

Fra : Karina Hansen

Dato : 29-01-07 12:48

Tak for svarene ;)

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 22:48

"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Har lige solgt min bil, så vil lige høre jer ad om det er muligt at ringe
> til motorkontoret og få oplyst om den nye ejer har omregistreret bilen?
> Altså må de oplyse det?

Du ringer bare - de oplyser det gerne.
Mvh Tommy

Fra : Morten

Dato : 28-01-07 23:48

> [...]
>
> Har lige solgt min bil, så vil lige høre jer ad om det er muligt at ringe
> til motorkontoret og få oplyst om den nye ejer har omregistreret bilen?

Ring til motorkontoret. Bemærk at tidligere kunne det tage dage (uger) før
oplysningerne blev sendt melle de forskellige motorkontore. Sagen er måske
en anden i dag hvor det er flyttet til "regionerne"... måske...

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-01-07 00:56

Morten wrote:

> [...]
> (uger) før oplysningerne blev sendt melle de forskellige
> motorkontore. Sagen er måske en anden i dag hvor det er flyttet til

Da jeg solgte min Golf II i 97 - eller der omkring - var køber meget uvillig
til at gå på motorkontoret. Jeg kørte en tur forbi ham for at tage mine
nummerplader med hjem da jeg mente jeg havde ventet længe nok, men ringede i
sidste øjeblik til politiet for at høre om den var blevet omregistreret.

Det var den så.

Så selv dengang foregik det pr. EDB. Jeg solgte i Esbjerg men forespurgte i
Hobro politikreds.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-07 15:23

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg kørte en tur forbi ham for at
> tage mine nummerplader med hjem da jeg mente jeg havde ventet længe
> nok, men ringede i sidste øjeblik til politiet for at høre om den var
> blevet omregistreret.

Det var godt du ikke gjorde det, det havde været selvtægt ...

Politiet har en meget bedre løsning på den slags. Man tager op på
motorkontoret og udfylder en blanket, til afmelding af køretøjet, hvor man
oplyser den nye ejers navn og adresse, samt salgsdato, og evt. en kopi af
slutseddel, Så tager politiet ud og henter pladerne, og afmelder køretøjet
fra den dato du har udfyldt blanketten. Der skal dog være gået minimum 3
uger, før man kan gå den vej.

--
Med venlig hilsen,

David

Fra : mfn

Dato : 29-01-07 18:15

> Det var godt du ikke gjorde det, det havde været selvtægt ...

Måske, men i så fald bør jeg "melde politiet til politiet" idet de så har
opfordret mig til ulovligheder. Jeg solgte en gang en bil som heller ikke
blev omregget og jeg var i tvivl om hvor præcist den nu "boede". Efter meget
detektiv-arbejde fandt jeg dog frem til den og ringede til politiet. Jeg fik
af vide (Holbæk) at de ikke havde tid il den slags og at jeg kunne pille dem
af selv.

Så det gjorde jeg og afmeldte dem og det har ingen kladret mig for at gøre.
Jeg har oplevet det alt for ofte ved slag af bil og nu kræver jeg omreg
inden nøglerne udleveres til køber. Jeg gider forresten heller ikke betale
købers forsikring og vægtafgift i 3 uger som mange praktiserer.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-07 13:30

mfn wrote:

> [...]
> ringede til politiet. Jeg fik af vide (Holbæk) at de ikke havde tid
> il den slags og at jeg kunne pille dem af selv.

Det er da også meget beklageligt at de opfordrer til selvtægt.

> Så det gjorde jeg og afmeldte dem og det har ingen kladret mig for at
> gøre. Jeg har oplevet det alt for ofte ved slag af bil og nu kræver
> jeg omreg inden nøglerne udleveres til køber.

Det lyder da også fornuftigt. man kunne også alternativt tage sammen op og
omregistrere, eller have en omregistreringsblanket liggende klar til
underskriftsamt et forsikringsbevis, så man selv kan omregistrere bilen for
køber.

>Jeg gider forresten
> heller ikke betale købers forsikring og vægtafgift i 3 uger som mange
> praktiserer.

Det slipper du så for hvis du gør ovenstående....
-
Med venlig hilsen,

David

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-01-07 13:48

On Jan 30, 1:30 pm, "DrPepper" <davidb(a)FJERNindutek.com> wrote:

> Det er da også meget beklageligt at de opfordrer til selvtægt.

Det er vel ikke selvtægt når man handler efter tilladelse fra
politiet ? slet ikke når det man gør er præcis det samme som politiet
selv ville have gjort.

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-07 12:10

Henrik Stidsen wrote:

> Det er vel ikke selvtægt når man handler efter tilladelse fra
> politiet ? slet ikke når det man gør er præcis det samme som politiet
> selv ville have gjort.

Det gør det ikke til mindre selvtægt.

Der er heldigvis forskel på hvad du må, og hvad politiet må.

Når man har solgt en bil til en anden, kan man ikke uden videre pille dele
af bilen efter handelen er gennemført. Pladerne er en del af bilen, som du
har solgt. Bilen er ikke længere din, og du kan derfor ikke begynde at pille
noget af den, det er tyveri.

David

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-07 19:08

DrPepper wrote:
> [...]

> bilen, som du har solgt. Bilen er ikke længere din, og du kan derfor
> ikke begynde at pille noget af den, det er tyveri.

Nu var det mig der startede den historie, og jeg gjorde det også i samråd
med politiet. De sagde det var mine plader indtil bilen var omregistreret.

Det var også derfor jeg ringede da jeg var klar til at afmontere pladerne
for at være sikker på at det var mine egne plader jeg "stjal".

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-07 19:57

DrPepper pretended :

> Det gør det ikke til mindre selvtægt.

Iflg. Politikens Nudansk Ordbog:
selvtægt [ZsælYtægt] sb. -en o det at tage loven i egen hånd og fx
fange og evt. straffe en forbryder uden at involvere politi el.
domstole

Altså, det er ikke selvtægt når man har involveret politiet (og følger
deres anvisninger).

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-07 11:44

--

Ja så må jeg sluge den råt ... min fejl, jeg giver en mental kvaje bajer ...
og sodavand til dem som måtte være på vandvognen ;)

David