Volvo V70 D5 - brændstoføkonomi
Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 27-01-07 15:23

Hej i D5 ejere.

Vil I - hånden på hjertet - afsløre hvordan bilen kører på literen i
forskellige situationer.

Hvad hvis jeg finder en bil der er chippet - så den har 20 hk mere - vil det
ødelægge økonomien.

På forhånd tak for evt. svar.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-01-07 16:05

Nicolai Mølgaard-Andersen wrote:
> [...]

> forskellige situationer.

> Hvad hvis jeg finder en bil der er chippet - så den har 20 hk mere -

Hver gang du kører hurtigere eller accellerer hurtigere end bilen kan med
standard chip, så bruger du mere brændstof.

Du kan sagtens køre langt på literen med en chippet motor.

For at køre længst på literen, skal du:

- Køre med så få omdrejninger som muligt

- Komme så hurtigt som muligt op i højeste gear med så lave omdrejninger som
muligt og derefter køre så langsomt som muligt

- Være forudseende i trafikken. Det gælder iøvrigt især når du ikke sparer
på brændstoffet :)

Det er de vigtigste regler ..

--
Per, Esbjerg

Fra : TeleDK

Dato : 28-01-07 11:15

Min går omkring 16,5 km/l ved blandet landevejs og motorvejskørsel. Dette er
et snit på de sidste 3.000 km. - Og nej, jeg kører ikke morfar kørsel...

mvh Niels

Hent en gratis SPAMfighter her.