Helt ny bil, og fejl på lak
Fra : Gunnar007

Dato : 25-01-07 16:23

Hentede idag vores nye Mazda5.

Kommer hjem, og går endnu en tur rundt om bilen, ARRRRGGGGH der er lakfejl
på bagkofangeren.
4 små sorte bobler i lakken..
Ud over det havde klargøringen ikke pillet alt plastik beskyttelse af
indendørs.
Samt to sorte fingre på himlen, ved solskærm.

Har ringet til Mazda, og skal ud med bilen i morgen.

Hvad syntes I er en passende erstatning for besværet ?

Min kone syntes jeg skal sige vi vil have solfilm på de ruder som lovligt
kan filmes.

Jeg ved det ikke, hvad er passende for det besvær jeg nu skal have, med at
aflevere bilen, vente på at maleren får det ordnet,
afhente bilen igen.

Fra : Leonard

Dato : 25-01-07 16:34

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote:

>Hvad syntes I er en passende erstatning for besværet ?

En regning for at være besværlig kunde og forbud mod at vise dig
nærmere end 1,5 km fra forhandleren igen.

Det er jo bare en bil

--
Leonard

Fra : Sættenissen

Dato : 25-01-07 16:43

Hvis sælger udbedrer skaden kan du da ikke forvente ekstra erstatning for
den sag. Det er da bare en reklamation.
Knud

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-01-07 17:02

Gunnar007 wrote:

> Hvad syntes I er en passende erstatning for besværet ?

Jeg er enig med de andre besvarelser - det griber efterhånden om sig med
at _kræve_ goodwill. Reklamér, forvent en udbedring og bliv glad hvis
forhandleren er så large at give slikpinde til ungerne eller andet. En
lånebil i reparationsperioden er vel forventeligt, men ikke noget du kan
_kræve_ SVJV.

Surt ellers, men tillykke med den nye bil.

--
vh
Torben

Fra : Hans

Dato : 25-01-07 18:45

On 2007-01-25 16:23:28 +0100, "Gunnar007" <007g@teamsos.dk> said:

> [...]
>
> Jeg ved det ikke, hvad er passende for det besvær jeg nu skal have, med
> at aflevere bilen, vente på at maleren får det ordnet,

Tja min fabriksnye bil havde også en lakfejl - det er virkelig for
dårligt, at man allerede skal til at male på sin nye bil. Jeg har fået
udbedret fejlen, men skulle lige vente 4 uger på, at impotøreren havde
godkendt reklamationen!

Held og lykke med dit nye vogntøj :)

Mvh
Hans

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-01-07 18:58

Hej

Gunnar007 wrote:
> Kommer hjem, og går endnu en tur rundt om bilen, ARRRRGGGGH der er lakfejl
> på bagkofangeren.
> 4 små sorte bobler i lakken..

Er de synlige eller har du ledt efter dem for at finde dem?

> Ud over det havde klargøringen ikke pillet alt plastik beskyttelse af
> indendørs.

Det er sjusk fra forhandleren. Sådan kom min også.

> Samt to sorte fingre på himlen, ved solskærm.

Den skal de rense for dig.

> Hvad syntes I er en passende erstatning for besværet ?

Erstatning????? Du har købt en vare som du har ret til at reklamere over
og så er det det. Du har hverken ret til det ene eller det andet. Du
får sandsynligvis en erstatningsbil imens bilen skal omlakeres (hvis de
godkender fejlen), men det er ikke engang en ret, men en service fra
værkstedet.

> Min kone syntes jeg skal sige vi vil have solfilm på de ruder som lovligt
> kan filmes.

Husk at spørge efter prisen først, så du ikke forlanger erstatning for
chok bagefter.

> Jeg ved det ikke, hvad er passende for det besvær jeg nu skal have, med at
> aflevere bilen, vente på at maleren får det ordnet,
> afhente bilen igen.

Som sagt. Hvis du er heldig får du en lånebil i mellemtiden.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Cyber.

Dato : 25-01-07 19:03

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad syntes I er en passende erstatning for besværet ?
>
> Min kone syntes jeg skal sige vi vil have solfilm på de ruder som lovligt

Erstatning for hvad?...

jeg ville sgu være ligeglad med om der var sådanne noget på en plastic
kofanger, plastikken vil jeg da bare pille af...mit liv indeholder alt for
spændende ting jeg gerne vil gøre, end at vride mig for at tænke på en eller
anden navnepillende 'erstatning' jeg aldrig alligevel ville betale for,
eller gad have...

men det vil da være noget af et syn at se din kone skubbe dig ned foran
forhandleren mens hun siger til dig 'husk at kræv solfilm...husk at kræv
solfilm..husk at kræv solfilm'

Fra : Gunnar007

Dato : 25-01-07 20:19

> [...]
> Hentede idag vores nye Mazda5.
>
> Kommer hjem, og går endnu en tur rundt om bilen, ARRRRGGGGH der er lakfejl

Da jeg for et par uger siden var på restaurant, bed jeg i en sten i maden,
stenen var på størrelse med en perle.
Der er ingen logisk forklaring på hvordan stenen havnede netop i min
portion.
Jeg fortalte tjeneren om mit fund, og fik straks kompentation i form at
gratis drikkevare, og halv pris på maden.
KOMPENSATION, fordi de ikke levede op til deres egen standardt.

Så jeg har nu i sinde at prøve at opnå en hvis form for kompensation når jeg
finder ting på bilen,
som klargøringen burde have set.
Og slet ikke når vi snakker en bil til 290.000 kr
Dette er jo ikke mikroskopiske ting jeg snakker om, de kan nemt ses med det
blotte øje.

Jeg sammenligner det lige med at prutte om prisen, for det gør alle vel, når
der skal handles store ting ?

Tak for alle inputtene, vi er ganske sikkert ikke enige, men var vi det,
havde man heller ikke denne gruppe på nettet

HIlsen G

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 20:34

> [...]
> jeg finder ting på bilen, som klargøringen burde have set.
> Jeg sammenligner det lige med at prutte om prisen, for det gør alle vel,

Problemet er, at dit fokusområde er pengene - se på det købte istedet.
Dét skal selvfølgelig være iorden, og det skal forhandleren sørge for.
Intet andet - selvfølgelig...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-01-07 20:18

Gunnar007 wrote:

> Jeg ved det ikke, hvad er passende for det besvær jeg nu skal have,
> med at aflevere bilen, vente på at maleren får det ordnet,
> afhente bilen igen.

Lånebil?

--
Per, Esbjerg