Passat - årgang 1999 eller 2000?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-01-07 11:43

Hey

Vi har lige solgt vores Passat Variant Trendline via auktioner i forgårs -
troede vi! Vi har - ved købet - fået oplyst, at det var en model fra 2000
men registreret i maj 1999.

Men forhandleren, der har købt den har lige oplyst, at det er en model 1999
- det mener han at kunne se ud fra stelnummeret. Hvordan afgør jeg selv, om
han har ret? Desuden har han meldt, at den tidligere har været skadet på
bagklappen - det har vi hverken vidst eller set.

Hans forslag er, at gå fra 140.000 og så 15.000 ned i pris - altså en
nedslag for en årgang tilbage samt en skade.

Hvad mener i? Hvordan afgør jeg, om han har ret mht. årgang ud fra
stelnummeret?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : alexbo

Dato : 25-01-07 12:05

"Bo Kamp Dudek" skrev

> [...]
> 1999
> - det mener han at kunne se ud fra stelnummeret. Hvordan afgør jeg selv,

Tiende ciffer er modelår

1999 =X
2000 =Y
2001 = 1

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-01-07 12:48

> Vi har lige solgt vores Passat Variant Trendline via auktioner i forgårs -
> troede vi! Vi har - ved købet - fået oplyst, at det var en model fra 2000
> men registreret i maj 1999.

Det lyder meget usandsynligt at I skulle kunne få en årgang 2000 i maj 1999.
VW skifter modelår i juni, så din er lige en måned for gammel.

> [...]
> nedslag for en årgang tilbage samt en skade.
>
> Hvad mener i? Hvordan afgør jeg, om han har ret mht. årgang ud fra

Det er surt, men de 15.000kr er også kun et forslag fra forhandleren. En bil
falder ikke ret meget p.g.a. et modelår med mindre der er stor forskel i
udstyret fra år til år. Var det ikke i 2000 en Passat blev faceliftet og fik
klare forlygteglas? I så fald er de 15.000kr billigt sluppet. Hvis det bare
er et tal, så er det tæt på at være ligegyldigt IMO, da bilen slides fra den
dag den bliver indregistreret første gang. Men prøv da at forslå et nedslag
på 7.500kr og få den bil væk.

--

Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-01-07 13:24

[...]

> Det lyder meget usandsynligt at I skulle kunne få en årgang 2000 i maj 1999.
> VW skifter modelår i juni, så din er lige en måned for gammel.

jeg har nu dobbeltchecket stelnummeret, og tiende ciffer er et Y - dette
har jeg også afstemt med den forhandler, som jeg i sin tid købte bilen af!

[...]

> [...]
> udstyret fra år til år. Var det ikke i 2000 en Passat blev faceliftet og fik

vores HAR klare forlygteglas.. min opfattelse lige ændret til, at køberen
(en forhandler) chikanerer mig for at presse prisen ned EFTER han har
hentet bilen.. (!)

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : alexbo

Dato : 25-01-07 13:37

"Bo Kamp Dudek" skrev

> jeg har nu dobbeltchecket stelnummeret, og tiende ciffer er et Y - dette
> har jeg også afstemt med den forhandler, som jeg i sin tid købte bilen af!

Til gengæld er det mærkeligt som Thomas også skriver at I kunne købe en 2000
model i maj 1999.
Er du sikker på at den ikke er købt i maj 2000, og din køber nu mener det
er en overgemt 1999.

Prøv at taste dit reg.nr på www.biltorvet.dk

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-01-07 14:19

[...]

> [...]
> model i maj 1999.
> Er du sikker på at den ikke er købt i maj 2000, og din køber nu mener det

ja? den giver mig samme stelnummer, som jeg har i forvejen, hvor 10.
karakter er et Y.. var det en anden information du var ude efter..?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 16:09

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> ja? den giver mig samme stelnummer, som jeg har i forvejen, hvor 10.
> karakter er et Y.. var det en anden information du var ude efter..?

Jeg ville da bare ringe køberen op og fortælle ham at han tager fejl, med
henvisning til modelnummeret. SMC biler burde kunne hive en historik op om
hvilke skader bilen har haft (hvis bilen er lavet hos dem altså) så bare fat
knoglen og ring dem op og hør.
Men hør køberen hvad det er ved bagsmækken som han mener er skadet.

Mvh

David

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-01-07 18:15

[...]

> Jeg ville da bare ringe køberen op og fortælle ham at han tager fejl, med
> henvisning til modelnummeret

mit problem er, at jeg har NADA forstand på biler.. så han kan bilde mig en
støvle ind uden jeg fatter uråd.. men købet er som sagt gjort med BilBasen
som mægler, hvorfor jeg dd. har meldt sagen til dem..

pengene for bilen er jo deponeret hos BilBasen, så det er kun et spørgsmål
om, at de udbetaler dem til mig.. det gør de ikke, hvis han gør indsigelser
- til DEM.. jeg tror personligt, at han har ringet direkte til mig for at
presse prisen uden at hans argumenter har hold i virkeligheden..

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 20:30

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev i en meddelelse

> uden at hans argumenter har hold i virkeligheden..

En Passat fra maj '99 er ikke nogen model 2000. Hverken på
den ene eller anden måde. VW skifter model efter halvåret, men
ikke ift. salgsdato men produktionsdato !

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-01-07 20:56

[...]

> En Passat fra maj '99 er ikke nogen model 2000. Hverken på
> den ene eller anden måde. VW skifter model efter halvåret, men
> ikke ift. salgsdato men produktionsdato !

så den generelle regel som ALLE holder sig til med 10. karakter afspejler
årgang holder ikke i dette tilfælde eller?

er der i øvrigt nogen der ligger inde med viden om, hvad forskellen rent
faktisk ER på en 1999 og en 2000 passat?

/ Bo Dudek

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 21:04

> [...]
> er der i øvrigt nogen der ligger inde med viden om, hvad forskellen rent
> faktisk ER på en 1999 og en 2000 passat?

Du har solgt til en prof.?
Han ved da alt om den slags og kunne derfor på billedmaterialet se,
hvilken bil der var tale om. Han slår plat på handlen, IMO...

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-01-07 21:57

[...]

> Du har solgt til en prof.?

ja, jeg har solgt til en forhandler fra nordjylland!

> Han ved da alt om den slags og kunne derfor på billedmaterialet se,
> hvilken bil der var tale om. Han slår plat på handlen, IMO...

tror jeg nu også.. men hvad er de SYNLIGE forskelle på en 1999 og en 2000
passat??

/ Bo Dudek

Fra : alexbo

Dato : 25-01-07 21:18

"Bo Kamp Dudek" skrev

> så den generelle regel som ALLE holder sig til med 10. karakter afspejler
> årgang holder ikke i dette tilfælde eller?

Ikke alle, VAG.
Jeg har lagt en pdf fil med VAG stelnummerdekoder i dk.binaer.motor

Jeg skal indrømme at jeg tror ikke rigtigt på den en 2000 model i maj 1999.

Men du er den eneste der kender stelnummeret og første reg.dato, så vi må jo
regne med hvad du skriver.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-01-07 21:59

[...]

> Ikke alle, VAG.

ikke forstået..

[...]

> Jeg har lagt en pdf fil med VAG stelnummerdekoder i dk.binaer.motor
ah, jeg kan ikke hente fra binær.. noget mod at maile til bo snabelfætter
familiendudek . dk?

[...]

> Jeg skal indrømme at jeg tror ikke rigtigt på den en 2000 model i maj 1999.
ok, men den burde han så også have set på annoncen..

> Men du er den eneste der kender stelnummeret og første reg.dato, så vi må jo
> regne med hvad du skriver.

yes, jeg ville da gerne oplyse det, hvis ikke der er noget 'farligt' i at
offentliggøre et stelnummer... (?)

/ Bo Dudek

Fra : alexbo

Dato : 25-01-07 22:18

"Bo Kamp Dudek" skrev

> ikke forstået..

Årgangsbetegnelsen i tiende ciffer gælder ikke alle biler, men Volksvagen
Audi gruppen, kaldet VAG.

Det er ikke farligt hverken at skrive reg. nr eller stelnummer.

Man ser nogle salgsannoncer hvor nr. pladen er dækket, angiveligt for at
biltyve ikke skal blive interesseret, men de kan jo bare udgive sig for
købere.

Du bruger da formentlig også dit rigtige navn.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-01-07 22:34

[...]

hermed lidt data: http://www.masl.dk/87137cc4

1999 eller 2000?

/ Bo Dudek

Fra : Deaster

Dato : 26-01-07 13:04

Bo Kamp Dudek skrev:
> [...]
>
> er der i øvrigt nogen der ligger inde med viden om, hvad forskellen rent
> faktisk ER på en 1999 og en 2000 passat?

Kan ihvertald se at fra 5 måned 99 er det Y som indgår i stelnummeret,
så den del er god nok, men om det er en 99 eller 00 model kan jeg ikke
lige se.

--
Ny godbid fra Knud Thomsen:
Af os du er du den største idiot og i hvert fald mindst lige så

Fra : Per

Dato : 28-01-07 10:17

Hej Bo

Stelnummeret lyver aldrig. Det er en årgang 2000 når der står Y i tiende
ciffer på en VW. Det er indiskutabelt.

I maj måned 1999 startede produktionen af VW biler med modelår 2000.

Om maj måned stadig bruges til introduktion af ny årgang ved jeg ikke, men
sådan var det i hvertfald i 1999.

Lad dig ikke manipulere. Ovenstående er fakta.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-01-07 01:41

Per wrote:
> Hej Bo

> Stelnummeret lyver aldrig. Det er en årgang 2000 når der står Y i
> tiende ciffer på en VW. Det er indiskutabelt.
>
> I maj måned 1999 startede produktionen af VW biler med modelår 2000.

Hvor har du den måned fra? Det er ikke mit indtryk at det er den måned nye
modeller kommer til landet? På den anden side ved jeg godt at Danmark ikke
er det land der får de første modeller :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-01-07 21:03

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]

> afgør jeg selv, om han har ret? Desuden har han meldt, at den
> tidligere har været skadet på bagklappen - det har vi hverken vidst

Jeg mener - spørg hos VW - at forhandleren bør være klar over (det er ham
der er den professionelle) at det ikke kan være en 2000 model fordi den er
registreret første gang i maj måned.

Hvis det var mig ville jeg ikke give mig en tomme.

--
Per, Esbjerg