Spørgsmål: Turbodiesel
Fra : Søren

Dato : 25-01-07 09:11

Hej
Min Mondeo HO TD 115Hk har førhen altid kørt ca. 15 km/l (måske 14), men de
seneste måneder er den begyndt kun at gå 13 km/l (nogle gange kun 12).
Hvad kan være galt ?

På forhånd tak
Søren

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-01-07 09:25

> Min Mondeo HO TD 115Hk har førhen altid kørt ca. 15 km/l (måske 14), men
> de seneste måneder er den begyndt kun at gå 13 km/l (nogle gange kun 12).
> Hvad kan være galt ?

Det er ikke sikkert at der er noget galt. Det er blevet en del koldere de
sidste par måneder og du tanker vinterdiesel med lidt lavere brændværdi, så
de ting kan snildt forklare en nedgang på 1-2km/l.

--

Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.

Fra : Jens

Dato : 25-01-07 12:02

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de seneste måneder er den begyndt kun at gå 13 km/l (nogle gange kun 12).

Træt luftmassemåler, det mærker man ikke sker udover at den langsomt får
mindre og mindre effekt og kører mindre på literen.
MVH
Jens

Fra : Søren

Dato : 25-01-07 14:38

> Træt luftmassemåler, det mærker man ikke sker udover at den langsomt får
> mindre og mindre effekt og kører mindre på literen.

træt dvs. der skal en ny til ?
er der nogen måde man kan tjekke, om det virkelig er den det er galt med ?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 25-01-07 16:13

> træt dvs. der skal en ny til ?
> er der nogen måde man kan tjekke, om det virkelig er den det er galt med ?

Hej

Prøv at træk stikket ud af luftmassemåleren, hvis der ikke er stor forskel
at mærke, så er den nok defekt!

Jeg har kørt 14 dage uden stikket sat i, blød, jævn, rolig, behagelig,
kultiveret motorgang, sløv, men stadigvæk 19,6 på literen, det er en 1,9TDI.

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"