Kontant kl.21.25 - Bilforh. skjuler dårlig~
Fra : TDN

Dato : 23-01-07 19:10

Fra : Mogens...

Dato : 23-01-07 21:21

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45b64f5c$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

> www.dr.dk/DR1/kontant/2007/01/23182218.htm

Jég tror da, jég skal se TV2, hvor Big Mag skal gøre de
7 sure gamle mænd til racerkørere på rekordtid !

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-01-07 22:03

TDN skrev:
> http://www.dr.dk/DR1/kontant/2007/01/23182218.htm

Bemærkede lige den der Roomster. Hvad var det med tågelygterne?. Han
blinkede til venstre og venstre tågelygte tændte. Senere skete det
samme, bare til højre. Godt nok smart.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-07 22:10

Ib Jakobsen skriver:

> Bemærkede lige den der Roomster. Hvad var det med tågelygterne?. Han
> blinkede til venstre og venstre tågelygte tændte. Senere skete det
> samme, bare til højre. Godt nok smart.

Føj, hvor er den grim.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 22:18

> Ib Jakobsen skriver:

> Føj, hvor er den grim.

Og en Rev. 1.0 med 4 stjerner...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-07 22:20

Sierra skriver:

> Og en Rev. 1.0 med 4 stjerner...

Tjah, sådan er der mange biler der har det.....

En Sierra vil få 1 stjerne.....hvis den kører frontalt ind i en mercedes
og logoet på køleren falder over på Sierra'en....

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 22:26

> En Sierra vil få 1 stjerne.....

Hvad ville en 105L få i '86 ?

> og logoet på køleren falder over på Sierra'en....

Ja sådan een vil næppe score højt i pedestrian-testen..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-07 22:44

Sierra skriver:

> Hvad ville en 105L få i '86 ?

Det samme måske ?
(hint ikke samme størrelse)

105 er fra 1976, Sierra fra 1982.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 23:54

> Sierra skriver:

> Det samme måske ?
> (hint ikke samme størrelse)
>
> 105 er fra 1976, Sierra fra 1982.

Vi laver en test.
Du sidder i 105'eren, jeg i 82'eren.
Så kører vi frontalt sammen
og så hører vi ikke mere til dig..
(hint: bare en opfordring!)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-07 06:09

Sierra skriver:

> Vi laver en test.
> Du sidder i 105'eren, jeg i 82'eren.
> Så kører vi frontalt sammen

Hvorfor det ?

Jeg har jo lige skrevet at Sierra'en er bedre.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-01-07 10:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Sierra skriver:

> Hvorfor det ?
>
> Jeg har jo lige skrevet at Sierra'en er bedre.

Sierra vil vel have Sierra for sig selv :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-01-07 22:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Sierra skriver:
>
> Tjah, sådan er der mange biler der har det.....
>
> En Sierra vil få 1 stjerne.....hvis den kører frontalt ind i en mercedes
> og logoet på køleren falder over på Sierra'en....

Det er altså IKKE i orden med Roomster'en! Problemet er at airbags og
selestrammer ikke udløses ordentligt fordi ledningsnettet beskadiges ved
frontalsammenstød:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article258671.ece

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-07 22:39

"Lars L. Hansen" skriver:

> Det er altså IKKE i orden med Roomster'en! Problemet er at airbags og
> selestrammer ikke udløses ordentligt fordi ledningsnettet beskadiges ved
> [...]

Men med de "uordentlige airbags" scorer den 4 stjerner. Til gengæld
bliver bilerne nu bygget om til nyeste standard.

Det er mere end hvad Hyundai gør med Sonataerne.

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 22:46

KLIP

> Men med de "uordentlige airbags" scorer den 4 stjerner. Til gengæld
> bliver bilerne nu bygget om til nyeste standard.
>
> Det er mere end hvad Hyundai gør med Sonataerne.

Det gør Audi vist heller ikke med deres Q7, men det er sikkert noget andet.

Jeg er dog sikker på, begge fabrikanter vil rette fejlene ... på de senere
producerede.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-01-07 22:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:
>
> Men med de "uordentlige airbags" scorer den 4 stjerner. Til gengæld
> bliver bilerne nu bygget om til nyeste standard.
>
> Det er mere end hvad Hyundai gør med Sonataerne.

Jeg siger ikke at Roomsteren er mere usikker end så mange andre biler.
Men det er noget pis at de sælger en bil med airbags der har
overhængende risiko for at fejle - og at de ikke gider tage de allerede
solgte biler ind for at fikse dem.

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-07 22:49

"Lars L. Hansen" skriver:

> Men det er noget pis at de sælger en bil med airbags der har
> overhængende risiko for at fejle - og at de ikke gider tage de allerede
> solgte biler ind for at fikse dem.

Roomster bliver tilbagekaldt - alle 129 biler i Danmark med
tvivlsspørgsmål, bliver ombygget, så snart kittet er klart fra Skoda.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-01-07 23:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:
>
> Roomster bliver tilbagekaldt - alle 129 biler i Danmark med
> tvivlsspørgsmål, bliver ombygget, så snart kittet er klart fra Skoda.

Ombygget? Kittet? Betyder det at de også fikser det ufatteligt grimme
design i samme ombæring? :)
Anyways, på Skoda's hjemmeside står der IKKE noget om at de bliver
opgraderet:
"Skandinavisk Motor Co. afventer i øjeblikket information fra fabrikken
om selve crash-testen og om, hvorvidt der evt. fremkommer muligheder for
at opgradere de tidligt producerede biler, der som sagt, har opnået 4
flotte stjerner."

Mvh.

Fra : Mogens...

Dato : 23-01-07 23:08

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ombygget? Kittet? Betyder det at de også fikser det ufatteligt grimme
> design i samme ombæring? :)
> Anyways, på Skoda's hjemmeside står der IKKE noget om at de bliver
> opgraderet:

Iflg. Børsen ombygges de ikke - importøren er citeret for ikke at
ville gøre det

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-07 06:11

"Mogens..." skriver:

> Iflg. Børsen ombygges de ikke - importøren er citeret for ikke at
> ville gøre det

Old news....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-07 06:10

"Lars L. Hansen" skriver:

> Ombygget? Kittet? Betyder det at de også fikser det ufatteligt grimme
> design i samme ombæring? :)

Nope.

> Anyways, på Skoda's hjemmeside står der IKKE noget om at de bliver
> opgraderet:

Følg med i nyhederne som det skrider frem - se kontant fra i går.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 23:52

> "Lars L. Hansen" skriver:

> Roomster bliver tilbagekaldt - alle 129 biler i Danmark med
> tvivlsspørgsmål, bliver ombygget, så snart kittet er klart fra Skoda.

Servicepack.

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-01-07 23:02

Lars L. Hansen skrev:

> Men det er noget pis at de sælger en bil med airbags der har
> overhængende risiko for at fejle - og at de ikke gider tage de allerede
> solgte biler ind for at fikse dem.

øøøøh ?
Så du ikke udsendelsen ?
For som Klaus nævner, så kalder de (Skoda) de 129 solgte biler tilbage
og opgraderer dem !

Iøvrigt stod dette allerede i en artikel i Jydske Vestkysten for 14 dage
siden.
Der gik den danske importør ind og overrulede Tjekkerne ved at sige at
de nok skulle løse problemerne på allerede solgte biler uanset hvad
fabrikken så mente om det .
Underligt at Skoda DK's direktør ikke nævnte det

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-01-07 23:13

Lars [6710] wrote:

> øøøøh ?
> Så du ikke udsendelsen ?

Nej.

> For som Klaus nævner, så kalder de (Skoda) de 129 solgte biler tilbage
> og opgraderer dem !

Det står ikke på deres hjemmeside.

> [...]
> Der gik den danske importør ind og overrulede Tjekkerne ved at sige at
> de nok skulle løse problemerne på allerede solgte biler uanset hvad

Andre nyheder:
Hjemmebrænder udvikler ny kræft-vaccine.
Knallert-mekaniker optimerer styresystem på rumfærge.

Mvh.

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-01-07 10:44

Lars L. Hansen skrev:

> Det står ikke på deres hjemmeside.

Nej !

Og pointen er jo netop at hvis du havde set udsendelsen, så ville du
have set Skoda direktøren love (endda med gentagelse) at de 129 biler
der var solgt inden offenliggørelse af EuroNCAP testen vil få deres
biler udbedret/opgraderet

mvh

Lars

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-01-07 20:07

Lars [6710] wrote:

> [...]
> have set Skoda direktøren love (endda med gentagelse) at de 129 biler
> der var solgt inden offenliggørelse af EuroNCAP testen vil få deres

Pointen? Jeg kan ikke rigtigt se nogen pointe i kun at offentliggøre den
information for folk der ser Kontant. Men måske hjalp det at der stod en
og truede med et TV-kamera :)

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-07 20:07

"Lars L. Hansen" skriver:

> Pointen? Jeg kan ikke rigtigt se nogen pointe i kun at offentliggøre den
> information for folk der ser Kontant.

Det bliver nok offentliggjort til Roomster ejerne.

> Men måske hjalp det at der stod en og truede med et TV-kamera :)

Manden sagde nej. Det var ikke derfor. Man havde "punket" i Tjekkiet og
de havde nu lovet at der kom et "upgradekit".

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-01-07 23:10

Ib Jakobsen skrev:

> Bemærkede lige den der Roomster. Hvad var det med tågelygterne?. Han
> blinkede til venstre og venstre tågelygte tændte. Senere skete det
> samme, bare til højre. Godt nok smart.

på Comfort versionen er det en facilitet der gør at bilen tænder
tågeforlygten i den siden du blinker til eller drejer til hvis farten er
under 40 km/t.

Gad vide hvordan de egentlig har fået det type godkendt

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 23:13

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gad vide hvordan de egentlig har fået det type godkendt

Enig.

Volvo er standard med denne feature, men det kræver indlæsning af
US-softwaren. EU-softwaren er spærret for det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-01-07 23:24

BJ wrote:

> Enig.
>
> Volvo er standard med denne feature, men det kræver indlæsning af
> US-softwaren. EU-softwaren er spærret for det.

Hvad er pointen med det? En billig-udgave af Citroëns drejelige forlygter?

Mvh.

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 23:35

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er pointen med det? En billig-udgave af Citroëns drejelige forlygter?

Nej, hvad kunne evt. forestille dig ud over det, da lygten ikke lyser langt
med ind på fortovet, rabatten osv..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-01-07 00:01

BJ wrote:
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nej, hvad kunne evt. forestille dig ud over det, da lygten ikke lyser langt
> med ind på fortovet, rabatten osv..?

Jeg forstår ikke hvad du mener, og der er ikke for at være på tværs.
Forestiller man sig at man holder for rødt, skal dreje til højre og
blinker, og så skal tågelygten give mere lys i den side man skal dreje
til? Og at det skulle gøre det mere sikkert at være cyklist eller
forgænger - eller hvad?

Mvh.

Fra : BJ

Dato : 24-01-07 00:03

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> blinker, og så skal tågelygten give mere lys i den side man skal dreje
> til? Og at det skulle gøre det mere sikkert at være cyklist eller

I Amerika, ja.

Volvo er bestemt ikke ene om systemet i United Bluff.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~