Bil der ikke kan blinke til højre
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-07 10:23

Min BMW E36/'92 kan pludselig ikke blinke til højre. Intet sker og ingen
lyde fra relæ'et. Kontakten føles helt normal i sin brug. Klikker fint osv.
Bilen blinker fint til venstre. Ydermere er der ingen reaktion fra
katastrofeblinket. Hverken til højre eller venstre. Har I noget bud på hvad
det kan være? Fejlen opstod pludseligt her til morgen. Ingen fortilfælde.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-01-07 10:55

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> det kan være? Fejlen opstod pludseligt her til morgen. Ingen fortilfælde.

Sprunget blinklyspærer (i højre side)

Thomas

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-07 11:03

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> Sprunget blinklyspærer (i højre side)

Fanden skulle da stå i de sprang alle tre!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-01-07 11:18

Kim Frederiksen wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>>

> Fanden skulle da stå i de sprang alle tre!

På min gamle golf der var det hvert fald sådan at den nægtede konsekvent
at blinke hvis der bare var een pære der var sprunget. Der lyste
blink-indikatoren dog permanent, men det kan jo være en VW kuriositet og
at en BMW reagere anderledes.

Thomas

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-07 11:37

> [...]
> at blinke hvis der bare var een pære der var sprunget. Der lyste
> blink-indikatoren dog permanent, men det kan jo være en VW kuriositet og

Den blinker hurtigere, hvis der er gået en pære. Det har den i hvert fald
gjort før. Her er der intet der reagerer. Ingen klikken fra relæet og ingen
indikation i instrumentbordet. Ved blink til venstre, ingen problemer. Gad
vide om det er afviserkontakten. Men hvorfor dælen skulle den dog stå af
uden videre....? ... den virker mekanisk som den hele tiden har gjort.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 11:11

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katastrofeblinket. Hverken til højre eller venstre. Har I noget bud på
> hvad det kan være? Fejlen opstod pludseligt her til morgen. Ingen

Har du tjekket sikringerne?
Tommy

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-07 11:12

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> Har du tjekket sikringerne?

Ja ... der er kun en. Forsyningsspændingen er der, da bilen kan blinke til
venstre.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-01-07 11:48

> [...]
> katastrofeblinket. Hverken til højre eller venstre. Har I noget bud på
> hvad det kan være? Fejlen opstod pludseligt her til morgen. Ingen

Jeg tror det er din blinklys kontakt der er gået i stykker, da
katastrofeblinket går der igennem.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : alexbo

Dato : 23-01-07 11:44

"Kim Frederiksen" skrev

> [...]
> katastrofeblinket. Hverken til højre eller venstre. Har I noget bud på
> hvad det kan være? Fejlen opstod pludseligt her til morgen. Ingen

Jeg vil gætte på katastrofeblinkkontakten,
alt blink går gennem den, og den burde virke selv om din normalblinkkontakt
er defekt, den skal også virke selv om de fleste pærer er sprunget.

Jeg formoder du har masseret den lidt, den sidder jo bare der og gror
sammen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-07 12:19

> [...]
> er defekt, den skal også virke selv om de fleste pærer er sprunget.
>
> Jeg formoder du har masseret den lidt, den sidder jo bare der og gror

Det har jeg ja ... det hjalp bare ikke

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : alexbo

Dato : 23-01-07 12:38

"Kim Frederiksen" skrev

> Det har jeg ja ... det hjalp bare ikke

Hvis du har mod på lidt fejlfinding inden du køber noget, så prøv at bytte
højre/venstre side i den alm. kontakt.
Den har i princippet kun tre ledninger, en til hver side og en fra
blinkrelæet.
Den kobler blinkrelæ og en side sammen, hvis den så stadig kan blinke til
venstre blot med kontakten i højrestilling, er du sikker på det ikke er den.

Du kan også bare finde ledningerne og koble dem sammen, to og to eller alle
sammen.
Så er det dig der er afviserkontakt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-01-07 18:47

> [...]
> katastrofeblinket. Hverken til højre eller venstre. Har I noget bud på
> hvad det kan være? Fejlen opstod pludseligt her til morgen. Ingen

Sender kontakten styrestrøm til relæ'et så skift relæ'et. I teorien kan det
også som nogle foreslår være pærerne der er sprunget. Det er dog højst
usandsynligt.

I de fleste tilfælde hvor jeg har repareret defekte blinklys har det været
relæ'et der var gået til. Lige bortset fra de tilfælde hvor det har været en
enkelt blinklygte der ikke virkede.

MVH Niels

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-01-07 07:34

Det var en løs forbindelse ved et relæ ude i sikringsboksen. Det er åbenbart
to blinkrelæer i bilen. Jeg kørte bilen på værksted, hvor den holdt mens jeg
var på arbejde, da jeg ikke havde tid til at rode med det selv. Regningen
lød på det uhyrlige beløb af 281,- inkl. moms og de tog bilen samme dag som
jeg ringede. Det er nok ikke sidste gang jeg har været på det værksted.
Jan's Auto i Maribo, hvis nogen skulle være interesseret.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : alexbo

Dato : 24-01-07 13:44

"Kim Frederiksen" skrev
> Det var en løs forbindelse ved et relæ ude i sikringsboksen.

Tak for info,
det var både godt, hurtigt, og billigt klaret af Jan's auto.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-01-07 14:47

> Tak for info,
> det var både godt, hurtigt, og billigt klaret af Jan's auto.

Ja, jeg er også mere end ovenud tilfreds med servicen.

mvh.
Kim Frederiksen