Lang (bort-) forklaring
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-01-07 23:29

Det lyder virkelig uskyldigt, når en forulykket skal beskrive hvordan han
bankede op i noget på motorvejen. (TV i dag). Man forledes helt til at tænke
at det kan ske for os alle, selv for den bedste. Man får ondt af
vedkommende.

Men sådan forholder det sig altså ikke. Hvis man kører efter vej-og
vejrforhold, sker den slags uheld netop aldrig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 23:52

> [...]
> tænke
> at det kan ske for os alle, selv for den bedste. Man får ondt af

Jeg vil ikke udelukke at jeg kunne lave buler i min bil uanset hvad der
måtte være monteret af dæk samt være af ABS, ESP og des lignende.
I de mange år jeg har haft kørekort har jeg dog aldrig kørt ind i andet end
indkøbsvogne og blomsterkasser der har været i blinde vinkler

> Men sådan forholder det sig altså ikke. Hvis man kører efter vej-og
> vejrforhold, sker den slags uheld netop aldrig.

Næh, jeg kan heller ikke se problemet. Jeg har både kørt med vinterdæk,
sommerdæk og helårsdæk uden lameller. Alt sammen i biler der har rangeret
fra skod til værende ok. I de unge år var dækkene nogle gange også kun på
1.4mm sådan ca. i gamle baghjulstrukne l*rteæsker :o|
Har aldrig haft problemer med hverken at stanse, sinke trafikken, komme
rundt i rundkørsler eller forcere snemasser på > 10 cm.
Måske har jeg bare været heldig, men det er nu gået meget godt ind til
videre

Vi skal i denne debat huske at i flg. den lovgivende forsamling, så er det
farligere at tale i mobiltelefon end at køre med sommerdæk i sne
(tankevækkende)

--
Tom

Fra : claus b. p.

Dato : 23-01-07 00:30

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men sådan forholder det sig altså ikke. Hvis man kører efter vej-og
> vejrforhold, sker den slags uheld netop aldrig.
Du burde have en medalje, - du har netop fjernet "den menneskelige faktor".
Herefter kan vi fjerne ordsproget: "Det er menneskeligt at fejle!"
Det er jo klart at alle bilister til enhver tid er i stand til at bedømme
enhver vej og vejrsituation, så nu har vi altså ingen problemer, og kan
dermed afskaffe alt det unødvendige dyre udstyr som ABS og ESD mm.
Søg ansættelse i DSB, de kan bruge folk som dig.

Med ydmyg agtelse
/Claus

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-01-07 00:39

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev
> Du burde have en medalje, - du har netop fjernet "den menneskelige
faktor".

Nej, jeg har blot fremhævet den.

> [...]
> dermed afskaffe alt det unødvendige dyre udstyr som ABS og ESD mm.
> Søg ansættelse i DSB, de kan bruge folk som dig.

.....Blahh...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Broegger

Dato : 23-01-07 08:18

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev

> [...]
>
> Men sådan forholder det sig altså ikke. Hvis man kører efter vej-og
> vejrforhold, sker den slags uheld netop aldrig.

Aldrig er et forholdsvis stort ord! Og Preben, du er altså ubehageligt
kategorisk i din kommunikation! Som en anden skriver er det menneskeligt
at fejle!

Jeg anser mig selv for at være en rimeligt forsigtig og forudseende
chauffør, og alligevel blev jeg overrasket igår. Det skete ikke noget.

Jeg kørte af en lille villavej der ender i et T-kryds med en lidt større
vej. Jeg kørte omkr. 30 da den var ret iset. Jeg indledte min bremsning i
god tid. Det eneste jeg fik ud af det var en kraftig "massage" af min
højre fodsål. For bilen fortsatte med 30 kmt. Til sidst var jeg presset
til at tage den beslutning bare at dreje til højre ind på den større vej.
Der var der nemlig saltet. Der var simpelhen INTET greb på villavejen, og
ja, jeg kører på vinterdæk! Var jeg kommet til stedet 2 sek senere var
jeg blevet torpederet af en bus, nu kunne jeg nøjes med at se hans
langelys i et heftigt lysshow!
Det må også være en trælsoplevelse for ham at der sådan kommer en Octavia
glidende ud foran ham og lægger fra land da den igen får greb.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-01-07 18:48

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev
> [...]
> Der var der nemlig saltet. Der var simpelhen INTET greb på villavejen, og

Det du beskriver kan vi alle komme ud for, men der sker jo ikke alvorlige
ulykker når farten er tilpas lav.

Det bemeldte TV-indslag drejede sig (også) om usigtbart vejr, og her er der
ingen gode forklaringer, man skal altid kunne standse indenfor den afstand
man kan se frem. Derfor min ubehageligt hårde kommunikation....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 23-01-07 21:59

Jeg kørte omkr. 30 da den var ret iset. Jeg indledte min bremsning i

> Det du beskriver kan vi alle komme ud for, men der sker jo ikke alvorlige
> ulykker når farten er tilpas lav.

Jeg vil godt nok nødigt torpederes af en bus med 50km/t Den slår nok noget
hårdere end en std.crashtests... Og specielt hvis man så kommer i klemme med
noget den anden vej også ....

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 23-01-07 19:40

> [...]
> Det må også være en trælsoplevelse for ham at der sådan kommer en Octavia
> glidende ud foran ham og lægger fra land da den igen får greb.

Godt der ikke skete noget. Det du beskriver dér sker måske et par gange i
løbet af ens karriere som bilist. Det er lige præcis derfor svenskerne kører
på de skide pigdæk (hvilket også ville have reddet min motorklap sidste år i
Østrig).

VH Esben

Fra : Anders Majland

Dato : 23-01-07 21:56

> Men sådan forholder det sig altså ikke. Hvis man kører efter vej-og
> vejrforhold, sker den slags uheld netop aldrig.

Og du kan aldrig fejlvurdere en af delene ?

De magnetiske marker heromkring fik endnu en gevindst tidligere idag da en
lokal fejlvurderede forholdene og tog en rulletur ... Det er den anden i år
på en 8km strækning - Jeg ved ikke hvormange der er røget af "længere ude"

Vores grusvej ender som et kryds med asfalt til 2 sider og endnu en grusvej
på den 4. Jeg kan også se i sporene nede af den 4. at der siden snefaldet
har været 2-3 biler et stykke ligeud isetedet for at dreje de 90grader ad
asfalten. Det er også lumsk da det går nedadbakke og ligger i skygge. Dvs
det er is de sidste 30meter hvor man gerne vil bremse og der ser man først
efter man kommer over bakketoppen... Tidligere idag var der også en lastbil
der holdt der en 10-15 min da han ikke kunne komme igang opad bakken efter
at være listet rundt om hjørnet. Det var en vogn med hænger og det så lidt
"kaotisk ud på et tidspunkt da han var ved at have fået hængere noget på
tvær og dermed næsten ud på marken ...