Oliefyr nu monteret
Fra : LK

Dato : 20-01-07 19:07

Jeg har nu fået monteret det brugte oliefyr jeg har købt. Har haft en prof
mekaniker til at montere oliefyret og han kommer lige til at se på det igen.

Når oliefyret har kørt i ca. 10 min stopper det igen. Timeruret kører fint
videre men oliefyret er som nævnt gået i står. Jeg har også observeret at
der er røg under bilen og der lugter af "oliefyr"

Har en aftale om at han ser på sagen igen ASAP.

Nogen der har et bud på hvad der er galt?

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 19:16

Lyder som et defekt gløde rør Mener det koster ca. 300.-

Bimmer som ikke skal have en bil uden fyr igen

Fra : ena

Dato : 20-01-07 19:44

Hvad er det for et fyr?

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 20-01-07 20:28

On Sat, 20 Jan 2007 19:07:12 +0100, "LK" <convll@hotmail.com> wrote:

> [...]
>der er røg under bilen og der lugter af "oliefyr"
>
>Har en aftale om at han ser på sagen igen ASAP.
>
>Nogen der har et bud på hvad der er galt?

Det kan være cirkulationspumpen der er defekt, naboen har samme fejl
på sit fyr. Prøv at starte fyret mens motoren kører, hvis fyret så
bliver ved at køre, ligger fejlen sikkert i cirk. pumpen.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : LK

Dato : 20-01-07 20:42

Det lyder dyrt eller hva?

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 21-01-07 20:51

> [...]
> der er røg under bilen og der lugter af "oliefyr"
>
> Har en aftale om at han ser på sagen igen ASAP.
>
> Nogen der har et bud på hvad der er galt?

jeg har samme problem..mit fyr er et Ardic 091D (tidligere Volvo-Flygt)
det starter op, og efter ca 10 min stopper fyret og uret kører videre.
jeg har fået ny cirkulationspumpe.

hvis der er en el-defekt i systemet starter fyret slet ikke op.
når fyret skal tænde, sendes der et test-signal rundt for at sikre at det
hele virker.
hvis der er en defekt, vil fyret slet ikke starte!

jeg har målt på min brændsstofpumpe... den gi´r ikke nok diesel...(skal gi´
ca 10-11 ml/min)
målt over 3 min. og der gi´r den ca. 24 ml

jeg har ført et nyt brændsstof-rør op til fyret, så det er i hverttilfælde
ok.

SÅ.. mit bedste bud på dit problem er at fyret ikke får brændstof nok...