Volcsom Volvo diesel.
Fra : BJ

Dato : 20-01-07 14:33

BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede motorer.

Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.

Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.

Det må da kunne mærkes en anelse....

http://www.bsrab.se/products//t941/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-01-07 14:58

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede motorer.

> [...]
Det imponere på heden, så kan den trække en 12-fuget :).

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 15:01

KLIP

> Det imponere på heden, så kan den trække en 12-fuget :).

Jep, og den så gør det med 99,9% samme forbrug/renhed som den originalt
leverede sw.

Der er ikke noget at sige til, DK har forbudt ændring af sw, det "snyder" jo
SKAT for over 100 kkr, de er jo så få samt tjener ingen penge..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-01-07 15:08

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45b2209c$0$2087

> Der er ikke noget at sige til, DK har forbudt ændring af sw, det "snyder"
> jo SKAT for over 100 kkr, de er jo så få samt tjener ingen penge..

Enig, det er lettere, billigere at lave et forbud, opfinde en afgift, end at
gennemgå et stort regnskab med "tættekam". Så atter er det de små fisk som
betaler for de store :(.

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 15:11

KLIP

> Enig, det er lettere, billigere at lave et forbud, opfinde en afgift, end
> at gennemgå et stort regnskab med "tættekam". Så atter er det de små fisk
> som betaler for de store :(.

Jep, det ville være mere logisk at forbyde virksomheder med over 10 ansatte.

Samtidig ansætte de tiloversblevne i SKAT. De er jo direkte garant for vore
eksportindtægter og er glimrende lokale frisører.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-01-07 21:47

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, det ville være mere logisk at forbyde virksomheder med over 10
> ansatte.

Næh, det ville være mere logisk at de bare betalte regningen uden bøvl&brok
:(.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 15:26

BJ skriver:

> Der er ikke noget at sige til, DK har forbudt ændring af sw, det "snyder" jo
> SKAT for over 100 kkr, de er jo så få samt tjener ingen penge..

Nu er det jo ikke SKAT der bestemmer prisen, så Vôlle kunne jo bare
levere den store softwarepakke til den billige pris.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Nielsen

Dato : 20-01-07 15:34

> Nu er det jo ikke SKAT der bestemmer prisen, så Vôlle kunne jo bare
> levere den store softwarepakke til den billige pris.

Så så, ikke den slags skarpsindigheder, når der brokkes.
"Det hele er samfundets skyld"

Kent Nielsen

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 15:42

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så så, ikke den slags skarpsindigheder, når der brokkes.
> "Det hele er samfundets skyld"

Selvfølgelig ikke. Danmark skal have særbehandling i et og alt, naturligvis
også grundet vort lands størrelse samt indflydelse på verdens gang..

PS: Derfor har vi også så billige tog, skinner samt andet materiel i den
sammenhæng.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-07 15:30

BJ wrote:
> BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede
> [...]

Jep. Man kan nok godt mærke et lidt kraftigere bundtræk...

Fra : TK

Dato : 20-01-07 17:43

> Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.
>
> Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.
>
> Det må da kunne mærkes en anelse....

Mon synsmanden opdager det??

Godt at man selv kan styre sw'en i den m. BSR's tuningssystem!

Mvh/TK

Fra : KASO

Dato : 20-01-07 18:26

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede motorer.

> [...]

Hmm - det ser jo billigt ud (pr. HK) - men så er der lige opgradering af
bremser m.m., der nok ikke helt er dimensioneret til de mange kræfter.
Hvordan m. gearkassen og koblingen - kan de mon holde?

Uanset forurening, får man nok lidt svært ved at lave et regnestykke, der
bringer den under de 20% i synshallen

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 18:48

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmm - det ser jo billigt ud (pr. HK) - men så er der lige opgradering af
> bremser m.m., der nok ikke helt er dimensioneret til de mange kræfter.
> Hvordan m. gearkassen og koblingen - kan de mon holde?

Mig bekendt er der ikke en skrue/bøjet søm til forskel.

Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
regeringers skattepolitik.

> Uanset forurening, får man nok lidt svært ved at lave et regnestykke, der
> bringer den under de 20% i synshallen

Det har du 100% ret i.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 19:11

BJ skriver:

> Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
> regeringers skattepolitik.

Det kan da ikke være i Danmark.

Den danske skattepolitik er da ligeglad om bilen har 126 eller 220 HK.

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 19:20

KLIP

> Det kan da ikke være i Danmark.
>
> Den danske skattepolitik er da ligeglad om bilen har 126 eller 220 HK.

Hvad er det du ikke forstår i den danske skatte- og afgiftspolitik på
biler.?

Du da snart have forstået den. Du har da haft førerbevis til automobil nu i
flere år.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 19:38

BJ skriver:

> Hvad er det du ikke forstår i den danske skatte- og afgiftspolitik på
> biler.?

Intet.

> Du da snart have forstået den. Du har da haft førerbevis til automobil nu i
> flere år.

Siden hvornår har den danske afgiftspolitik forhindret Volvo i at sætte
"powersoftware" i deres biler ?

Hvis de kan sælge den med vatarmsoftwaren til xxx.xxx,xx kr behøves de
vel ikke at sælge den med "powersoftwaren" til den dobbelte pris ?

De danske afgifter har så vidt jeg ved _intet_ med HK at gøre.

Men jeg kan jo tage fejl.

Så det er ikke de danske afgifter, men Volvo der boller deres kunder i
røven!

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 19:56

KLIP

> Intet.

> Siden hvornår har den danske afgiftspolitik forhindret Volvo i at sætte
> "powersoftware" i deres biler ?

Siden det bedre kunne betale sig at sælge bilerne med rat, pedaler og sæder.

Når en cigartænder og plastik askebæger skal koste det samme som dine
fabriksmonterede højtalere, er der sku noget galt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 20:10

BJ skriver:

> Siden det bedre kunne betale sig at sælge bilerne med rat, pedaler og sæder.

Du svarer ikke på mit spørgsmål, så jeg prøver direkte:

Er der forskel i registreringsafgiften på en bil med 126HK og en med
220HK, hvis bilen fra fabrik koster det samme ?

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 20:13

> BJ skriver:

> Du svarer ikke på mit spørgsmål, så jeg prøver direkte:

Nej.

> Er der forskel i registreringsafgiften på en bil med 126HK og en med
> 220HK, hvis bilen fra fabrik koster det samme ?

Selvfølgelig har jeg ikke svaret dig på ovennævnte. Det er jo noget du har
koblet sammen i din hjerne igen for at kværulere.

Jeg har på INTET tidspunkt sammen kædet registreringsafgiften med HK.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 20:15

BJ skriver:

> Selvfølgelig har jeg ikke svaret dig på ovennævnte. Det er jo noget du har
> koblet sammen i din hjerne igen for at kværulere.

Nej

Skrev du ikke:
"Mig bekendt er der ikke en skrue/bøjet søm til forskel.

Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
regeringers skattepolitik."

Gider du så at forklare, hvad du mener ?

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 20:35

KLIP

> Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
> regeringers skattepolitik."

Ja.

> Gider du så at forklare, hvad du mener ?

Hvis ikke de var det, havde eks. DK ingen udstyrsvarianter helt specielt,
men enten samme som alle andre og endda også "mit alles drum und dran" uden
man sidde og stykke lortet sammen.

Om jeg begriber nogen bilfabrikanter overhovedet vil sælge biler til DK
endsige lave specielle tilretninger/udstyrsvarianter.

Nå, det ændrer sig også nok ad åre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 20:44

BJ skriver:

> Hvis ikke de var det, havde eks. DK ingen udstyrsvarianter helt specielt,
> men enten samme som alle andre og endda også "mit alles drum und dran" uden
> man sidde og stykke lortet sammen.

Men Volvo kører differenceret prissætning afhængigt af HK i motoren.

Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.

> Om jeg begriber nogen bilfabrikanter overhovedet vil sælge biler til DK
> endsige lave specielle tilretninger/udstyrsvarianter.

Samme her.

Fra : Il Duce

Dato : 20-01-07 21:19

> Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
> mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.

Altså på samme måde som når VW lancerer en Golf V 1.9TDi med 90hk til en
lavere pris end samme bil med 105hk og forskellen blot består i et andet
program i styreboksen?

--

MVH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 21:22

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Altså på samme måde som når VW lancerer en Golf V 1.9TDi med 90hk til en
> lavere pris end samme bil med 105hk og forskellen blot består i et andet
> program i styreboksen?

Uhh hadada uhhadadada .. det er sandelig noget helt andet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 23:11

Il Duce skriver:

> Altså på samme måde som når VW lancerer en Golf V 1.9TDi med 90hk til en
> lavere pris end samme bil med 105hk og forskellen blot består i et andet
> program i styreboksen?

Præcist.

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 21:20

KLIP

> Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
> mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.

Nope, de sparer en masse penge i registreringsafgift.

> Samme her.

Det ender nok med, koreanerpotterne er det eneste alm. folk har råd til.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 23:10

BJ skriver:

> Nope, de sparer en masse penge i registreringsafgift.

Dem der køber den dyre bil ?

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 23:21

KLIP

> Dem der køber den dyre bil ?

Om den er dyr eller billigere i anskaffelsespris, er vel rystende lige
gyldig.

Man sparer registreringsafgift ved køb af Volvo, hvad man sparet på ved køb
af en droslet VW, skal jeg lade være usagt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 23:26

BJ skriver:

> Om den er dyr eller billigere i anskaffelsespris, er vel rystende lige
> gyldig.

For dig måske.