Parkeringsregler?
Fra : Patrick

Dato : 17-01-07 21:01

Hej med jer..

Må man holde 3-4cm(ca) på oppe på kantstenen? Eller lign.?

Så en som holdte em smule på kantstenen, og han havde fået en bøde.. Men om
det lige var for det, kan jeg ikke sige..

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Patrick

Fra : blue

Dato : 17-01-07 21:08

"Patrick" <svar@igruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Må man holde 3-4cm(ca) på oppe på kantstenen? Eller lign.?

Ikke hvis parkering på fortov/cykelsti er forbudt - det fremgår ikke lige af
dit indlæg, hvor denne kantsten er.

> Så en som holdte em smule på kantstenen, og han havde fået en bøde.

Nok snarere en afgift.

Fra : Patrick

Dato : 17-01-07 21:19

En lille vej, hvor der holder biler på begge sider. Ingen cykelsti eller
noget.. Men der er fortov.

Fra : blue

Dato : 17-01-07 21:31

> En lille vej, hvor der holder biler på begge sider. Ingen cykelsti eller
> noget.. Men der er fortov.

Hvis parkering på fortov er forbudt, er det også forbudt at holde med 3-4 cm
på kantstenen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-01-07 09:06

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse

> Nok snarere en afgift.

Hedder det ikke en bøde for alle slags bøder nu.

Ved godt at bøde = politi og afgift = parkeringsvagt, men mener der er nye
regler hvad det angår?!!

--
Per, Esbjerg

Fra : blue

Dato : 18-01-07 19:53

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Hedder det ikke en bøde for alle slags bøder nu.

Tror ikke helt jeg forstår, hvad du mener?

> Ved godt at bøde = politi og afgift = parkeringsvagt,

Det er så ikke helt korrekt. Politiet udsteder primært afgifter og næsten
ingen parkeringsbøder, men det er rigtigt, at det kun er politiet, der kan
udstede bøder.

> men mener der er nye regler hvad det angår?!!

Det har jeg ikke hørt om, men hører gerne nærmere...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-07 08:37

http://www.pvagt.dk/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=43

> Det har jeg ikke hørt om, men hører gerne nærmere...

Nemlig ja

--
Per, Esbjerg

Fra : blue

Dato : 20-01-07 01:52

> http://www.pvagt.dk/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=43

Tak, det bekræfter jo, hvad jeg skrev.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 17-01-07 21:41

> Må man holde 3-4cm(ca) på oppe på kantstenen? Eller lign.?

Det kommer an på hvor i landet det er. Det er nemlig de enkeltes kommuners
politivedtægter (tror jeg nok det er) som afgør, om der må holdes delvist på
fortovet.

Mvh

Emil

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-01-07 22:03

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på hvor i landet det er. Det er nemlig de enkeltes kommuners
> politivedtægter (tror jeg nok det er) som afgør, om der må holdes delvist
> på fortovet.

Bingo...:).

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-01-07 23:36

Emil Jensen [2100] skrev:

> Det kommer an på hvor i landet det er. Det er nemlig de enkeltes kommuners
> politivedtægter (tror jeg nok det er) som afgør, om der må holdes delvist på
> fortovet.

Nemlig ja. Gad så vide om de har helt styr på det med de nye kommuner?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : blue

Dato : 18-01-07 20:00

Emil Jensen [2100] wrote:

> Det kommer an på hvor i landet det er. Det er nemlig de enkeltes
> kommuners politivedtægter (tror jeg nok det er) som afgør, om der må
> holdes delvist på fortovet.

Det står ikke i politivedtægten, men i lokale bekendtgørelser.

Fra : Sættenissen

Dato : 18-01-07 09:26

> [...]
>
> Så en som holdte em smule på kantstenen, og han havde fået en bøde.. Men
> om det lige var for det, kan jeg ikke sige..

Enten må du holde på kantstenen eller også må du ikke - det kan ikke
gradbøjes med hverken 1 eller 10 cm.
Hvorvidt du må i den respektive kommune kan du læse i den lokale
politivedtægt - og den har man jo altid i bilen!

Eksempelvis kan du i grænseområderne mellem København og Frederiksberg
opleve at du må/skal noget forskelligt på den samme vejstrækning afhængig af
hvilken kommune vejen (ellen siden) tilhører.

Knud