Øh hvad har de nu gang i
Fra : Benny

Dato : 17-01-07 19:38

Se hvad jeg fik tilsendt. Det får misundelse afgiften til at ligne
toiletpenge.

http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2007101190023&NL=1&Category=MILJO

De 37 kkr bliver til små 130 kkr i Dannevang inkl. moms, hvis der skal
betales afgift oveni.

Benny

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 19:42

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2007101190023&NL=1&Category=MILJO
>
> De 37 kkr bliver til små 130 kkr i Dannevang inkl. moms, hvis der skal

Det kan da ikke være et chok, CO2 udslip fra biler intet har med den globale
opvarmning at skaffe, men et yderst effektivt politisk redskab til at skaffe
skattepenge i kasserne.

Gad vide om de vil lægge CO2skat på dyrehold, regnskoven og vulkanudbrud.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 17-01-07 20:14

[KLIP]

> Det kan da ikke være et chok, CO2 udslip fra biler intet har med den
> globale opvarmning at skaffe, men et yderst effektivt politisk redskab til
> at skaffe skattepenge i kasserne.

Uden dette skal udvikle sig til noget der burde høre hjemme i
news://dk.uvidenskab.mudderklaskning.og.højdere er det så ikke så meget sagt
at det *intet* har at gøre med drivhuseffekten. Vi er ganske enige om at
effekten formentlig er endda kraftigt overdrevet, men at udstødningen ingen
effekt har synes jeg er helt i den anden grøft - og det plejer da ikke at
ligne dig

> Gad vide om de vil lægge CO2skat på dyrehold, regnskoven og vulkanudbrud.?

Dyrehold - sikkert ja.
Regnskoven - næppe.
Vulkanudbrud - hvor skal regningen sendes hen?

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 20:20

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Uden dette skal udvikle sig til noget ......

Så lang tid "de lærde" manipulere med os på det groveste - på vegne af
politikerne - set i evolutionens tegn uden hensyntagen til vulkaner, så vil
jeg tillade mig al den mudderkastning som mulig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 17-01-07 21:08

> [...]
> politikerne - set i evolutionens tegn uden hensyntagen til vulkaner, så
> vil jeg tillade mig al den mudderkastning som mulig..

Med andre ord - du har givet op
Husk nu at man skal udvise forståelse og medfølelse for folk der er
mindrebemidlede

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 21:10

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Med andre ord - du har givet op

Aldrig.

> Husk nu at man skal udvise forståelse og medfølelse for folk der er
> mindrebemidlede

Jeg bryder mig ikke om at blive manipuleret med og kalder derfor en skovl
for en skovl og en spade for en spade.

Det er ikke alle, der kan klare den most..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-01-07 00:42

> "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Aldrig.

Bare rolig - det var heller ikke det indtryk jeg fik - derfor en

> Jeg bryder mig ikke om at blive manipuleret med og kalder derfor en skovl
> for en skovl og en spade for en spade.
>
> Det er ikke alle, der kan klare den most..

Velkommen i klubben - og enig. Sandheden er som bekendt ilde hørt nogen
gange.
Eller også er det nok bare et spørgsmål om definitionen på ovenstående
spade/skovl der går galt ind i mellem

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : BJ

Dato : 18-01-07 00:55

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
KLIP

> Velkommen i klubben - og enig. Sandheden er som bekendt ilde hørt nogen
> gange.

Jep..

> Eller også er det nok bare et spørgsmål om definitionen på ovenstående
> spade/skovl der går galt ind i mellem

Jep..

Bortset fra det, er det nu ret morsomt Al Gore ikke vil mødes med Bjørn
Lomborg alligevel...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-01-07 22:32

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45ae76cb$0$2112

> Så lang tid "de lærde" manipulere med os på det groveste - på vegne af
> politikerne -

Igen, hold op med at hykle, det gør enhver "dygtig" sælger: Den kloge narre
den mindre kloge, det er markedets frie kræfter.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 17-01-07 20:13

BJ wrote:
> Det kan da ikke være et chok, CO2 udslip fra biler intet har med den globale
> opvarmning at skaffe,

Undskyld, men jeg bliver altså nød til at modsige det ævl igen.
Afbrænding af fossil olie medfører mere CO2 i luften, som giver global
opvarmning pga. drivhuseffekten.

> men et yderst effektivt politisk redskab til at skaffe skattepenge i kasserne.

Enig. Og det er dybt uretfærdigt at flyindustrien fx fuldstændig
slipper, når bilerne skal betale! Giver ingen mening.

> Gad vide om de vil lægge CO2skat på dyrehold, regnskoven og vulkanudbrud.?

Dyrehold er CO2-neutralt, da den mad dyrene spiser har groet på en mark,
som har optaget CO2.
Dyr prutter og bøvser metangas, som er en mere potent drivhusgas end
CO2. Metangassen er drivhusgassen fra dyrehold - ikke CO2.

Levende planter som dem man finder i en regnskov optager CO2. Når
planterne brænder eller rådner frigives CO2'en igen. Så regnskoven er
også CO2-neutral sålænge mængden af planter er konstant. Det er desværre
ikke tilfældet, da der fældes og brændes mere skov end der kommer nyt til.

Vulkanudbrud medfører global nedkøling - ikke opvarmning.
http://www.geus.dk/publications/geo-nyt-geus/gi004_01.htm

Mvh Rune

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 20:22

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vulkanudbrud medfører global nedkøling - ikke opvarmning.
> http://www.geus.dk/publications/geo-nyt-geus/gi004_01.htm

Som jeg kan læse mig til, så er det også påvist dens gasser så at sige
"rydder op" og vort CO2 udslip vil være uden interesse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 17-01-07 20:37

BJ wrote:
> "Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse
>
> Som jeg kan læse mig til, så er det også påvist dens gasser så at sige
> "rydder op" og vort CO2 udslip vil være uden interesse.

Gid det var så vel. Vulkanudbryd fjerner ikke den CO2 fra atmosfæren,
som din bil har udledt og som medfører global opvarmning.

Grunden til at vulkanudbrud har en midlertidig nedkølende effekt er at
de frigiver en masse partikler til atmosfæren. De hænger deroppe et par
år inden de falder ned igen. Mens de hænger deroppe, så virker de som et
gardin, så der ikke kommer så meget sollys igennem og ned til os.

Partiklerne forhindrer ikke i samme grad varme-udstråling, da den er på
en anden bølgelængde (infrarød).

Noget af det bedste til at forhindre udstrålingen er i øvrigt vand. Det
er derfor at nætter med skyer er varmere end klare nætter. Vandet
isolerer ligesom CO2'en.

Mvh Rune

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-01-07 22:35

> [...]
> år inden de falder ned igen. Mens de hænger deroppe, så virker de som et
> gardin, så der ikke kommer så meget sollys igennem og ned til os.

Og det giver flotte sol-nedgange :).

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-01-07 20:18

On Wed, 17 Jan 2007 19:42:15 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>skattepenge i kasserne.
>
>Gad vide om de vil lægge CO2skat på dyrehold, regnskoven og vulkanudbrud.?

I den forbindelse kan det undre mig, at du ikke har tænkt på Tour de
France?

Disse cyklister bærer påvisligt et stort ansvar for Co2 udslip. Det
skulle hidrøre fra et ekstremt sundr kosthold, som har en kedelig
tendens til at udvikle tarmluft i kolossale mængder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-01-07 20:41

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev
> Disse cyklister bærer påvisligt et stort ansvar for Co2 udslip. Det
> skulle hidrøre fra et ekstremt sundr kosthold, som har en kedelig
> tendens til at udvikle tarmluft i kolossale mængder.

Ja, så forstår man godt at de kommer op på næsten 100 km/t, foroverbøjet og
uden at træde i pedalerne
Det forklarer også nogle af de mærkelige styrt man af og til ser....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-01-07 20:44

> [...]
globale
> opvarmning at skaffe, men et yderst effektivt politisk redskab til at

Det er faktisk sådan at vanddamp er den altafgørende faktor, CO2 står kun
for 1%, og det er kun en mikroskopisk del af denne procent, der kan stige
ved bilkørsel.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 21:05

KLIP

> Det er faktisk sådan at vanddamp er den altafgørende faktor, CO2 står kun
> for 1%, og det er kun en mikroskopisk del af denne procent, der kan stige
> ved bilkørsel.

Kan vi så der ud af udlede, al den snak og CO2 og global opvarmning blot er
et redskab for politikerne til at skjule det faktum, vi løber tør for
fossile brændstoffer og de intet har gjort for at afbøde problemet.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-07 21:40

BJ wrote:

> [...]
> blot er et redskab for politikerne til at skjule det faktum, vi løber
> tør for fossile brændstoffer og de intet har gjort for at afbøde

Med hensyn til at afbøde for at vi er ved at løbe tør for fossile
brændstoffer;
så mener jeg at det er en alt for alvorlig opgave, til blot at overlade den
til politikerene.

Vi har alle et ansvar.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 21:44

KLIP

> [...]
> brændstoffer;
> så mener jeg at det er en alt for alvorlig opgave, til blot at overlade

Det har du bestemt ret i, da vi alle skal leve på den samme jord.

Derfor er det ganske ude i stratosfæren, vi ikke fremmer hybrid- eller rene
el-biler og samtidig forbyder andre typer.

Hvis bilernes CO2 virkelig truede vores eksistens på jorden, er det dyb
godnat blot at på lægge afgifter. Vi bliver jo udryddet alligevel.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-07 21:54

BJ wrote:

> Det har du bestemt ret i, da vi alle skal leve på den samme jord.
>
> Derfor er det ganske ude i stratosfæren, vi ikke fremmer hybrid-
> eller rene el-biler og samtidig forbyder andre typer.

Elbiler er i Danmark fritaget for registreringsafgift, dette har desværre
ikke hjulpet voldsomt på el-bilernes andel i bilparken.

Hvilket afgiftsmønster burde en hybridbil beskattes efter? Og hvor "hybrid"
skal den være for at opnå afgiftnedsættelse?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 22:29

KLIP

> Elbiler er i Danmark fritaget for registreringsafgift, dette har desværre
> ikke hjulpet voldsomt på el-bilernes andel i bilparken.

Det ville det de være, hvis ellers vi havde nogle ladestationer og
batterier, der kunn lade potterne op, med en rimelig hastighed.

> Hvilket afgiftsmønster burde en hybridbil beskattes efter? Og hvor
> "hybrid"
> skal den være for at opnå afgiftnedsættelse?

Hvis CO2 virkelig er ved at slå os ihjel, så lidt som mulig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-01-07 21:59

> [...]
> et redskab for politikerne til at skjule det faktum, vi løber tør for
> fossile brændstoffer og de intet har gjort for at afbøde problemet.?

Nej, det tror jeg ikke. Men vi kan godt udlede at det er snak.

Foreløbigt er der ingen der kan se en ende på olie/kul/gas. Og når man så
kan det, er der utallige andre måder at skaffe menneskeheden energi på.
Sagen er blot at man hele tiden gør det, der er nemmest på et givet
tidspunkt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 22:31

KLIP

> Foreløbigt er der ingen der kan se en ende på olie/kul/gas.

Jeg læste lers i avisen, DK er ved at kunne se en ende på olien.?

> Og når man så
> kan det, er der utallige andre måder at skaffe menneskeheden energi på.

Det er der, men vi gør jo ikke noget og er ved at blive slået ihjel af
CO2..

> Sagen er blot at man hele tiden gør det, der er nemmest på et givet
> tidspunkt.

Tjaa .. bare vi så ikke kommer for sent til vores egen død..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 19:56

Benny wrote:
> Se hvad jeg fik tilsendt. Det får misundelse afgiften til at ligne
> toiletpenge.
>
> http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2007101190023&NL=1&Category=MILJO

De skulle slås ihjel ... pure and simple

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 17-01-07 21:30

Benny skrev:
> [...]
>
> http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2007101190023&NL=1&Category=MILJO
>
> De 37 kkr bliver til små 130 kkr i Dannevang inkl. moms, hvis der skal

Vi I heller ha større afgifter på alle biler?
Vi skal gøre noget for at formindske CO2 udledningen nu, eller kan
konsekvenserne være helt overskuelige i fremtiden. Videnskaben er enig
om at vi er i problemer, det er bare ikke går op for alle politiker endnu.
Større afgifter på ikke miljø rigtige er den helt rigtige vej, vi skal
bare også har USA med på vognen.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 21:33

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi I heller ha større afgifter på alle biler?

Hvorfor ikke bare forbyde dem, hvis de virkelig er problemet..?

Så gør de ikke mere skade.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mikkel Lund

Dato : 17-01-07 22:04

BJ skrev:
> "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvorfor ikke bare forbyde dem, hvis de virkelig er problemet..?
>
> Så gør de ikke mere skade.!

Fordi folk skal ha muligheden. De skal bare betale for det.
"Hvorfor ikke bare skude tyven, så gør han ikke mere skade"

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : BJ

Dato : 17-01-07 22:37

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fordi folk skal ha muligheden. De skal bare betale for det.

O.k. når bare folk betaler mange penge nok i skat, så går vi til himmels med
statslommerne fyldte..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-07 23:35

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> writes:

> Elbiler er i Danmark fritaget for registreringsafgift, dette har
> desværre ikke hjulpet voldsomt på el-bilernes andel i bilparken.

Ved du om det også gælder motorcykler?
--
Mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-01-07 00:32

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev

> Det ved jeg desværre ikke.

Ok. Nå pyt, det er sikkert ikke muligt at opnå en ordentlig rækkevidde
alligevel. De må snart tage sig sammen med de brændselsceller
--
Mvh Jes Vestervang