Audi A6 , Quattro or Not ?
Fra : Schhh....

Dato : 17-01-07 11:48

Har set et par Audi A6 quattro mellem de "almindelige " Audier...
De er jo ret dyre , selv som meget brugt og meget gammel ( quattro) , så
hvad får
man egentlig , bortset fra permanent 4-hjulstræk ?
Vel bare en "dims" mere , der når/hvis det går istykker koster en million
milliard ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-01-07 12:34

On Wed, 17 Jan 2007 11:47:46 +0100, "Schhh...." <defekt@itu.lol>
wrote:

> [...]
>hvad får
>man egentlig , bortset fra permanent 4-hjulstræk ?

Men det er jo det man får - permanent 4-hjulstræk. Det er specielt en
dejlig ting hvis man kører meget når der ligger sne/is/sjap om
vinteren. Brændstofforbruget er typisk lidt højere i øvrigt - i det
mindste fabrikstallene.

>Vel bare en "dims" mere , der når/hvis det går istykker koster en million
>milliard ?

Klart. Præcist som man får en masse andre unødvendige dimser i sådan
en bil. Sådan noget som aircon der kan bryde sammen, større og dyrere
dæk end gennemsnittet, højere brændstofforbrug end gennemsnittet, osv,
osv.

** Lars

Fra : Schhh....

Dato : 17-01-07 14:23

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> [...]
> en bil. Sådan noget som aircon der kan bryde sammen, større og dyrere
> dæk end gennemsnittet, højere brændstofforbrug end gennemsnittet, osv,

Så permanent firhjulstræk er det eneste man "får".
Hmm. får vi se om der nogensinde falder sne i Danmark mere
Uden sne er tohjulstræk udmærket LOL

Fra : Mogens...

Dato : 18-01-07 20:11

"Schhh...." <defekt@itu.lol> skrev i en meddelelse

> Så permanent firhjulstræk er det eneste man "får".

Det var dog en grusom forenkling af købet. Man får en bil,
der kører langt mere sporsikkert, end en forhjulstrukken ud-
gave. Man mærker det ganske tydeligt, når man skifter fra
den ene udagve til den anden.

Sporsikkerheden betyder, at den kører langt bedre
(også under normale forhold). Ved det fra IRL - jeg har haft
flere med dette "træk" inkl. en Audi V8...

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-01-07 21:47

Mogens... skrev:
> [...]
> (også under normale forhold). Ved det fra IRL - jeg har haft
> flere med dette "træk" inkl. en Audi V8...

Sandt! det skal dog lige bemærkes at jo kraftigere motor jo mere mærkbar
er effekten af firehjulstrækket.

Mvh
Claus

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-01-07 09:32

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> Sandt! det skal dog lige bemærkes at jo kraftigere motor jo mere mærkbar
> er effekten af firehjulstrækket.

Joh, givet. Men min bovlamme NG'er med 98KW vil da meget gerne ligeud
når jeg krudter den af ud af et sving.

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-01-07 16:46

"Schhh...." skriver:

> Har set et par Audi A6 quattro mellem de "almindelige " Audier...
> De er jo ret dyre , selv som meget brugt og meget gammel ( quattro) , så
> hvad får man egentlig , bortset fra permanent 4-hjulstræk ?

Sammenlign udstyr og så læg et dyrt med dejligt 4-hjulstræk til.

4-hjulstræk er godt alle steder, ikke kun i sne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-01-07 17:03

On Wed, 17 Jan 2007 16:46:00 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Sammenlign udstyr og så læg et dyrt med dejligt 4-hjulstræk til.
>
>4-hjulstræk er godt alle steder, ikke kun i sne.

Men i særdeleshed godt i sne og på glatte veje

På almindelig motorvejskørsel er det vel fx begrænset hvor meget man
lige får ud af det?

Det er dog klart en fed ting at have, slet ikke uenig!!

** Lars

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 17-01-07 17:26

> [...]
> man egentlig , bortset fra permanent 4-hjulstræk ?
> Vel bare en "dims" mere , der når/hvis det går istykker koster en million

*GULP*
Tænk sig at kalde Audi Quattro for udstyret med en "dims".....
Jeg tror ikke at jeg har prøvet bedre bil, end Audi Quattro. Sommer eller
vinter.

Og ja, ting går i stykker, hvad ellers?

Hvis man ikke har råd til sjov må man købe en ikke-sjov bil.

Fra : Schhh....

Dato : 17-01-07 17:46

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinter.
>
> Og ja, ting går i stykker, hvad ellers?
>
> Hvis man ikke har råd til sjov må man købe en ikke-sjov bil.

Hmm, til den pris Audi vil have for deres quattro , kan jeg vel kalde det
hvad som helst ?
En dimsedut eller dimsedat..Anyway betaler vel ved kasse èt for det og mere
til ..
Ekstraudstyr på en Audi er jo dyrere en 24 karat Mercedes ekstraudstyr !
ROFL !

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-01-07 18:04

On Wed, 17 Jan 2007 17:46:19 +0100, "Schhh...." <defekt@itu.lol>
wrote:

>Ekstraudstyr på en Audi er jo dyrere en 24 karat Mercedes ekstraudstyr !
>ROFL !

Ja den til enhver tid siddende skatteminister gnider sig i hænderne
hver eneste gang nogen drister sig til at sætte kryds ved
"navigation", "lædersæder" eller noget andet lækkert som af en eller
anden grund er pålagt 180% afgift når det leveres monteret i en bil...

** Lars

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 17-01-07 18:15

> [...]
> mere til ..
> Ekstraudstyr på en Audi er jo dyrere en 24 karat Mercedes ekstraudstyr !

Her er der ekstraudstyr og 4X4 på discount
http://www.suzuki.dk/default.asp?PageUID=6C85E3F9-4614-40C7-BAA1-E32C2CEAFC44

Fra : Schhh....

Dato : 17-01-07 21:38

> "Schhh...." <defekt@itu.lol> skrev i en meddelelse

> Her er der ekstraudstyr og 4X4 på discount
> http://www.suzuki.dk/default.asp?PageUID=6C85E3F9-4614-40C7-BAA1-E32C2CEAFC44

En lidt nedladende holdning Michael Kierkegaard ?
Eller hvad er lige den højere mening med lige det link ?

Fra : Jonas R.

Dato : 17-01-07 22:02

"Schhh...." <defekt@itu.lol> wrote in message
SNIP

> En lidt nedladende holdning Michael Kierkegaard ?
> Eller hvad er lige den højere mening med lige det link ?

At hvis man ikke har råd til at købe en Audi så bør man lade vær?

Altså så meget dyere er en quattro heller ikke. Nu skriver du intet om
hvilken årgang etc. du kigger efter.
Men du kan sikkert få en med en del udstyr fra Tyskland, ellers kan meget
udstyr købes fra bl.a. www.ebay.de eller hos audi i tyskland, hvor
reservedele typisk er 50% billigere end i DK.
Det kan du så selv eftermontere.

/Jonas R.

Fra : Schhh....

Dato : 17-01-07 22:07

"Jonas R." <hihi@hihi.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> udstyr købes fra bl.a. www.ebay.de eller hos audi i tyskland, hvor
> reservedele typisk er 50% billigere end i DK.

Et godt råd Jonas. Tak for det.

Fra : Schhh....

Dato : 17-01-07 22:45

Jamen, Michael Kierkegaard hvad kører du selv rundt i ?
Du har tilsyneladende råd til det meste ?
Bare lidt nysgerrig ...
At have råd til ( eller vil betale for ) er vel rimelig relativt ? LOL

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 17-01-07 22:59

> Jamen, Michael Kierkegaard hvad kører du selv rundt i ?
> Du har tilsyneladende råd til det meste ?
> Bare lidt nysgerrig ...
> At have råd til ( eller vil betale for ) er vel rimelig relativt ? LOL

Jeg kører for tiden (eller min kone gør) i en Mazda 626 DiTD St.car fra
1999. Den kører ml. 16 og 18 km/l, så det er en rigtig sparegris.
Derudover råder husstanden over en Opel Vectra 2,0 fra 1993, som har kørt
350.000 km i morgen. Om sommeren køres der på en Peugeot Scooter.
Jeg har ikke råd til Audi, men har gode venner og familie som prioriterer
deres indkomst anderledes end jeg gør.
Derfor har kørt i mange forskellige biler og Audi A6 4,2 V8 er min favorit.
Her er et eksempel:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=704700465&page=4

Med hensyn til nedladende holdning, så må du tolke det som du vil.
Det er ikke til hensigt, såmænd, at prikke til dig. Men hold dig fra de dyre
biler hvis du ikke vil betale prisen for dem og deres godbidder, som f.eks
Quattro.

Iøvrigt hedder jeg Kirkegaard..

Michael

Fra : Schhh....

Dato : 17-01-07 23:15

> [...]
> Det er ikke til hensigt, såmænd, at prikke til dig. Men hold dig fra de
> dyre biler hvis du ikke vil betale prisen for dem og deres godbidder, som

Din historie har rørt mig dybt.
Et lille link til dig også :)
http://www.brugtecykler.dk/default.asp?Goto=Sell

Fra : Schhh....

Dato : 17-01-07 23:20

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Din historie har rørt mig dybt.
> Et lille link til dig også :)
> http://www.brugtecykler.dk/default.asp?Goto=Sell

Gentager lige igen ; " At have råd til ( eller vil betale for ) er vel
rimelig relativt ? "

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 17-01-07 23:24

">
> Din historie har rørt mig dybt.
> Et lille link til dig også :)
> http://www.brugtecykler.dk/default.asp?Goto=Sell

Ja, det var rørende historie.
Tak for linket jeg moser ind på Østerbro i morgen og køber denne
http://www.brugtecykler.dk/default.asp?Goto=ProdView&ID=10124

At jeg så ikke forstår hvorfor du sender mig et link til en sælgeside for
brugte cykler, det må jeg vel leve med....

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-07 06:25

Michael Kirkegaard skriver:

> At jeg så ikke forstår hvorfor du sender mig et link til en sælgeside for
> brugte cykler, det må jeg vel leve med....

TROLL alert

Fra : Schhh....

Dato : 18-01-07 08:15

> [...]
>
> At jeg så ikke forstår hvorfor du sender mig et link til en sælgeside for
> brugte cykler, det må jeg vel leve med....

Tja, du sendte et link til Suziki , når spørgsmålet var om Audi A6 .
Uforståeligt ?. Det sidste tegn er et punktum.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-01-07 19:28

> Tja, du sendte et link til Suziki , når spørgsmålet var om Audi A6 .
> Uforståeligt ?. Det sidste tegn er et punktum.

Okay så....
Du har ikke mange venner, hva?