Kia Rio
Fra : charlotte

Dato : 17-01-07 10:31

Hej alle.

Jeg har en Suzuki Swift, som jeg påtænker at sælge og købe en Kia Rio.Ikke
at der er noget galt med min Swift, men den runder de 7 år i maj, og jeg vil
godt af med den mens den er noget værd. Er blevet budt 60.000 hos en
forhandler ved køb af ny bil.

Er der nogle som har erfaring med Kia Rio? Jeg søger en bil i den størelse
med god binzin økonomi og til ca. 160.000 incl aircon.

Mvh. Charlotte

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-01-07 11:02

"charlotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle som har erfaring med Kia Rio? Jeg søger en bil i den størelse
> med god binzin økonomi og til ca. 160.000 incl aircon.

Motor 6/2006:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DB816269-8859-4F4B-80DE-D36A89ECF2D7/0/6061.pdf
"Kia Rio er ikke en festlig bil at køre, men en gedigen hverdagsbil, hvor du
får meget for pengene."

Motor 8/2005:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/82B9DA09-171C-4CE9-828A-0FA5570312A0/0/33.pdf
"Den nye Rio er et stort skridt frem i forhold den nuværende, bl.a. når det
gælder sikkerhedsudstyr. Men køreegenskaberne virker gammeldags"

--
Venlig hilsen
Bo Velschow

Fra : charlotte

Dato : 17-01-07 15:50

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in message

> [...]
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for

Hej Bo

Tusinde tak for dit svar

Hilsen Charlotte

Fra : Søren Hansen

Dato : 17-01-07 11:28

charlotte skrev:
> [...]
>
> Er der nogle som har erfaring med Kia Rio? Jeg søger en bil i den størelse
> med god binzin økonomi og til ca. 160.000 incl aircon.

Hej Charlotte,
Der ser ikke ud til at være de store problemer med Kia Rio, hvis man
skal dømme efter indlæggene på http://kiaklub.dk og
http://kiaforum.dyndns.dk. Der er også et par Rio'er på
http://www.bilgalleri.dk. Ejerne har ikke skrevet om problemer. Den
kører bare og så er der tre års garanti.

Kia Rio + aircon = 149.500 i listepris. Med en brugt bil i indbytning,
skulle der være mulighed for at trykke lidt på prisen, specielt hvis du
går efter mere udstyr.

Det kan være, at forhandlerne er friske på at forhandle priser på
nummeret større, Kia Cerato, nu hvor Kia Ceed kommer som afløser til marts.
Kia Cerato har dog ikke så god benzin økonomi som Kia Rio eller Kia
Ceed, så hvis du kører meget, er det lige noget du skal overveje.

Mvh
Søren

--
http://kiaklub.dk

Fra : charlotte

Dato : 17-01-07 16:02

"Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> wrote in message

> [...]
> Kia Cerato har dog ikke så god benzin økonomi som Kia Rio eller Kia
> Ceed, så hvis du kører meget, er det lige noget du skal overveje.

Hej Søren

Tusinde tak for dit fine svar - ren luxus

Det med prisen kan jeg ikke rigtig forstå - i Glostrup ved hovedvejen var
jeg inde og se på en Rio, og her regnede jeg mig frem til, at med metallak,
aircon og lev. omkostningerne ville det blive næsten 160.000. Bilen kostede
144.000, lak 5.000, aircon omkring 10.000.

Hilsen Charlotte

Fra : Søren Hansen

Dato : 17-01-07 21:19

charlotte skrev:
> [...]
> aircon og lev. omkostningerne ville det blive næsten 160.000. Bilen kostede
> 144.000, lak 5.000, aircon omkring 10.000.

Hej Charlotte,
Bilen starter ved 134.999 og aircon 14495 jvf http://www.kiamotors.dk
Så er der sporty mig her og luxus mig der pakker, lak og læder og
levering. Så er det, at du skal slå den indre krejler til, hvis du er
indstillet på at få lidt ekstra med. "Hvis nu jeg vælger det her med,
hvad bliver så min pris?"
Når du har en indbytningsbil, så kan de også snyde lidt på vægten: hvis
de sænker prisen på brugtbilen med kr 1000, så kan de groft sagt give kr
2800 i rabat på den nye pga afgifterne. Men det må de ikke, så det kunne
en forhandler aaaaldrig finde på
Hvis sælgeren ikke er til at snakke med, så få et tilbud og gå så videre
til den næste forhandler.

Mvh
Søren

--

http://kiaklub.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-01-07 22:28

"charlotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> writes:

> [...]
> marts.

> Hej Søren
>
> Tusinde tak for dit fine svar - ren luxus

Rio'en var også oppe at vende her i gruppen i november.

http://tinyurl.com/2qamnt

Han endte vistnok i Getz'en fordi han gættede på at værditabet var
lavere, eller også havde han mere fidus til forhandleren. Det kunne
ligeså godt have svinget den anden vej efter min vurdering.