/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
diesel bil
Fra : Preben


Dato : 16-01-07 07:52

Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
Jeg køre ca. 150 pr. dag.
Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.
På forhånd tak.

Preben

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 0 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



 
 
Christian B. Andrese~ (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 16-01-07 10:21


Preben wrote:
> Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
> Jeg køre ca. 150 pr. dag.
> Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.
> På forhånd tak.

Jeg ved ikke om man kan få en 306 HDi til den pris, men det er en
stabil og billig bil.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Henrik Stidsen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 16-01-07 10:52

Christian B. Andresen wrote:
> > Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
> > Jeg køre ca. 150 pr. dag.
> > Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.
> > På forhånd tak.

> Jeg ved ikke om man kan få en 306 HDi til den pris, men det er en
> stabil og billig bil.

Det kommer vel an på hvor gammel den må være og hvor mange km den
må have kørt ;) En hurtig søgning på bilbasen siger at den skal
være ca. 10-12 år gammel og have kørt mellem 250 og 350K km for at
være under 50.000kr.

Men selvom jeg har haft en masse problemer med min vil jeg give dig ret
i at det er en god karet. Den kan godt anbefales til pendlerkørsel,
specielt hvis man kører på landevej!


Henrik (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 16-01-07 11:08


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168941149.792954.120170@a75g2000cwd.googlegroups.com...

>> Jeg ved ikke om man kan få en 306 HDi til den pris, men det er en
>> stabil og billig bil.

>Men selvom jeg har haft en masse problemer med min vil jeg give dig ret
>i at det er en god karet. Den kan godt anbefales til pendlerkørsel,
>specielt hvis man kører på landevej!

Er det ikke sådan mange Peugeot ejere har det?
Masser af reparationer og driftstop, men De synes stadig det er en god bil
(når den kører) - også selv om det har kostet en mindre formue i stumper
/Henrik



JS (16-01-2007)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 16-01-07 17:42

Henrik wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1168941149.792954.120170@a75g2000cwd.googlegroups.com...
>
>>> Jeg ved ikke om man kan få en 306 HDi til den pris, men det er en
>>> stabil og billig bil.
>
>> Men selvom jeg har haft en masse problemer med min vil jeg give dig
>> ret i at det er en god karet. Den kan godt anbefales til
>> pendlerkørsel, specielt hvis man kører på landevej!
>
> Er det ikke sådan mange Peugeot ejere har det?
> Masser af reparationer og driftstop, men De synes stadig det er en
> god bil (når den kører) - også selv om det har kostet en mindre
> formue i stumper /Henrik

Pug 206 HDI går ikke i stykker. Billigste bil jeg nogensinde har haft og 24
km på literen selv ved frisk kørsel er ikke ringe.



Robert Andersen (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 17-01-07 02:51

> Pug 206 HDI går ikke i stykker. Billigste bil jeg nogensinde har haft og
> 24 km på literen selv ved frisk kørsel er ikke ringe.

Er det ikke en smule overdrevet ?



Torben Scheel (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 17-01-07 08:40

Robert Andersen wrote:
>> Pug 206 HDI går ikke i stykker. Billigste bil jeg nogensinde har haft og
>> 24 km på literen selv ved frisk kørsel er ikke ringe.
>
> Er det ikke en smule overdrevet ?
>
>
Nej, den kan godt køre friskt ned ad Kasselbakkerne.

--
vh
Torben

Kjeld (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Kjeld


Dato : 18-01-07 08:41

Nej jeg har også en 206 hdi har kørt 150 tusind uden problemer men den kan
ikke købes for 50.000

--
Hilsen Kjeld
www.Bilsynspriser.DK
www.goldwing1500.dk


"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> wrote in message
news:45ad840d$0$7712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Pug 206 HDI går ikke i stykker. Billigste bil jeg nogensinde har haft og
>> 24 km på literen selv ved frisk kørsel er ikke ringe.
>
> Er det ikke en smule overdrevet ?
>



Klaus D. Mikkelsen (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-01-07 15:41

Kjeld skriver:
>
> Nej jeg har også en 206 hdi har kørt 150 tusind uden problemer men den kan
> ikke købes for 50.000

Går den 24 km/l ved frisk kørsel ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik Stidsen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 16-01-07 11:49

Henrik wrote:
> >Men selvom jeg har haft en masse problemer med min vil jeg give dig ret
> >i at det er en god karet. Den kan godt anbefales til pendlerkørsel,
> >specielt hvis man kører på landevej!

> Er det ikke sådan mange Peugeot ejere har det?

Jo, det tror jeg - men er det begrænset til Peugeot ejere? Er der ikke
mange der køber bil "med hjertet"?

Er Peugeot ikke også DK's mest solgte mærke? det giver da i hvert
fald en indikation af at selvom der er mange problemer med for mange af
bilerne så er kunderne alt ialt glade for bilen. Det er vel også lidt
det de spiller på i tv-reklamen med manden der går rundt med hans
skrottede bil på en trækvogn - at det er mere end "bare bil", mere
end teknik og mekanik.

> Masser af reparationer og driftstop, men De synes stadig det er en god bil
> (når den kører) - også selv om det har kostet en mindre formue i stumper

Der er jo, tro det eller ej, også folk der kører Peugeot uden at have
problemer og uden at den konstant står på værksted ;)


Torben Scheel (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 16-01-07 12:19

Henrik Stidsen wrote:
>
> Der er jo, tro det eller ej, også folk der kører Peugeot uden at have
> problemer og uden at den konstant står på værksted ;)
>
Nu lyder du som reklamen for medielicensen

--
vh
Torben

Christian B. Andrese~ (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 16-01-07 12:00


Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
> > > Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
> > > Jeg køre ca. 150 pr. dag.
> > > Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.
> > > På forhånd tak.
>
> > Jeg ved ikke om man kan få en 306 HDi til den pris, men det er en
> > stabil og billig bil.
>
> Det kommer vel an på hvor gammel den må være og hvor mange km den
> må have kørt ;) En hurtig søgning på bilbasen siger at den skal
> være ca. 10-12 år gammel og have kørt mellem 250 og 350K km for at
> være under 50.000kr.
>
> Men selvom jeg har haft en masse problemer med min vil jeg give dig ret
> i at det er en god karet.

En masse ?
Vi har kørt omkring 70.000 km i vores nu, og der har været:

Utæthed i A/C (det er galt igen)
Remskive
Bremseskiver og klodser (sliddele)
Udstødning skulle svejses lige foran kat'en, men er jo reelt en
sliddel
ellers ikke noget særligt.
Klart et godt køb for os. Vores har lige rundet 230.000 km.

> Den kan godt anbefales til pendlerkørsel,
> specielt hvis man kører på landevej!

Motorvej er den nu også fin på, vores kører omkring 18 km/l med
120-130 km/t.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Christian B. Andrese~ (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 16-01-07 12:01


Henrik wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1168941149.792954.120170@a75g2000cwd.googlegroups.com...
>
> >> Jeg ved ikke om man kan få en 306 HDi til den pris, men det er en
> >> stabil og billig bil.
>
> >Men selvom jeg har haft en masse problemer med min vil jeg give dig ret
> >i at det er en god karet. Den kan godt anbefales til pendlerkørsel,
> >specielt hvis man kører på landevej!
>
> Er det ikke sådan mange Peugeot ejere har det?
> Masser af reparationer og driftstop, men De synes stadig det er en god bil
> (når den kører) - også selv om det har kostet en mindre formue i stumper

Det er ikke tilfældet med vorers 306, og jeg kender flere som har
både 306 og 406 som ikke ofrer særlig meget på deres biler, og det
er ikke fodi de er nærige, men fordi deres biler kører godt.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Henrik Stidsen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 16-01-07 13:29

Christian B. Andresen wrote:
> > Men selvom jeg har haft en masse problemer med min vil jeg give dig ret
> > i at det er en god karet.

> En masse ?
> Vi har kørt omkring 70.000 km i vores nu, og der har været:

Jeg har kørt omkring 46.000km i min...

> Utæthed i A/C (det er galt igen)

Kondensor sprunget 2 gange, rørsystem rustet i stykker. Skiftet på
garanti.
Lige nu en periodisk udefineret fejlmelding formentlig fra aircon.

> Bremseskiver og klodser (sliddele)

Klodser skiftet to gange, skiver skiftet 1 gang foran (de blev skæve).

> Udstødning skulle svejses lige foran kat'en, men er jo reelt en
> sliddel

Jeg fik min skiftet.

> ellers ikke noget særligt.

Derudover:
Dieselpumpe stod af
Kobling ødelagt (leje gik i stykker, alle kuglerne løb ud og så blev
koblingsbelægningen slidt helt ned)
Tågelygte smadret (stenslag formentlig)
Sporing (dæk på forhjul ødelagt af manglende sporing)

> Klart et godt køb for os. Vores har lige rundet 230.000 km.

Min er kun nået til knap 194.000km.

> Motorvej er den nu også fin på, vores kører omkring 18 km/l med
> 120-130 km/t.

Ja der ligger min på 15-16 stykker, 14-15 stykker med vinterdæk på
(større hjul så det er nok det samme i virkeligheden)


Niels Andersen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 16-01-07 13:49

On Jan 16, 7:52 am, "Preben" <prebenny...@os.dk> wrote:
> Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
> Jeg køre ca. 150 pr. dag.
> Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.

Jeg kan fortælle om mine oplevelser:

Jeg gav 43.000 for en Peugeot 309 Diesel. Den havde kørt 140.000 km,
er fra 1991, og blev importeret fra tyskland et år før jeg købte
den.
Der var ingen servicebog, og jeg tivler på at den har været behandlet
specielt pænt. Men den var i det mindste rustfri, det var sådan set
det vigtigste.
Jeg (vi) satte den i stand for 5-10.000 kr. i reservedele.

Toppakningen røg (på et ret uheldigt tidspunkt), men det kan jo ske
på så gammel en bil. Der har også været et par andre små-ting,
ikke noget overraskende.

Jeg kører 120 km om dagen på arbejdsdage, det meste på motorvej. Jeg
gør intet for at spare på brændstoffet, og jeg ligger på 18-20
km/l. Jeg kan køre på arbejde 6 gange (720 km) uden brændstof-lampen
begynder at lyse, og til den tid er der stadig godt 10 liter tilbage.

Sådan en gammel svend er forholdsvis billig i rep, fordi alt er
simpelt på den. Men min er til rep lige en anelse for tit til min
smag, hvis jeg var "almindelig dansker". Jeg er kæreste med en
mekaniker, og hun skal ikke have timeløn. Hun får enda rabat på
delene. Tidsreservation er også ret let, der er næsten altid ledigt
lige efter fyraften.

Konklusion: Hvis jeg ikke havde min vidunderlige kæreste ville jeg nok
hellere have ofret 120.000 kr. på en ny bil med garanti, selv om den
på de fleste andre punkter ville være dårligere. Alternativt kunne
man måske købe en brugt med garanti hos en forhandler, men jeg ved
ikke hvor meget fidus der er i det.
Men så længe hun gider at lave service og små-reps på bilen
praktisk talt gratis, så går det ganske fint indtil videre. :)

--
Mvh.

Niels Andersen


Per Henneberg Kriste~ (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 16-01-07 14:02

Preben wrote:

> Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
> Jeg køre ca. 150 pr. dag.
> Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.
> På forhånd tak.

Golf II GTD.

Motoren holder længe og som import er den som regel heller ikke rusten (og
har lavt km-tal :))

> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 0 spam-mails
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Brug en der ikke SPAMMER nyhedsgrupperne i stedet.

--
Per, Esbjerg



Stefan (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 17-01-07 11:19


> Golf II GTD.
>
> Motoren holder længe og som import er den som regel heller ikke rusten (og
> har lavt km-tal :))
>
Det kan jeg godt tilslutte mig, kører i sådan en svend fra 87, med 552kkm på
klokken, 17-18 km/l når den er skruet, går 19-20 km/l når den ikke er skruet
.. Ikke nogen pragt bil, men den kører frem og tilbage fra Randers til Århus
(kø-motorvej-kø) hver dag uden de store prob.. Billig i reservedele, der er
masser at dem på vejen så der er også masser af hjælp at få når noget ikke
lige virker. Billig i vægtafgift og forsikring. Anskaffet for 11.500,- der
er ofret ca. 5000,- på nye støddæmpere, bærearm i højre side, nyt nav i
højreside, udstødning, tandrem, et dørhåndtag og 4 brugte alufælge,
bremseklodser bagi. Der var nye sommerdæk og vinterdæk med. Eneste prob.
lige nu er en def. toppakning pga. den lidt for megen turbotryk, men det var
man jo selv ude om Bilen har været hold med undervognsbehandling så der
er ikke megen rust der skal laves til syn til efteråret.

Stef



Klaus D. Mikkelsen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-01-07 17:37

Preben skriver:
>
> Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.

Det var ikek mange penge.

> Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.

Jeg kan anbefale en mindre bil der ikke er så gammel og ikke er rusten.


> --------------------------------------------------------------------------------
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 0 spam-mails
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Totalt unødvendig spam af nyhedsgrupper.

Slet dog lortet, det kan jo ikke fange spam (der står 0) men spammer
selv.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michael Hansen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Hansen


Dato : 16-01-07 19:06

Jeg købte en G3 TDi fra 94 som som havde gået 200 kkm. Den kostede små
60.000 på gule plader, men den er nok faldet i pris, for det er for at år
siden. Har nu køt 43 kkm. i den med samlede udgifter til reservedele og olie
på 3000 kr Jeg synes det er billig!

Michael

"Preben" <prebennyboe@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45ac7607$0$84793$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
> Jeg køre ca. 150 pr. dag.
> Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.
> På forhånd tak.
>
> Preben
>
> --------------------------------------------------------------------------------
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 0 spam-mails
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent en gratis SPAMfighter her.
>



Preben (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 16-01-07 19:28

Tak for alle jeres gode svar. Men hvad med vægtafgift, er den dyrere end
benzin.
Tak på forhånd

Preben





"Michael Hansen" <mhansenFJERN@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
news:45ad13ed$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg købte en G3 TDi fra 94 som som havde gået 200 kkm. Den kostede små
> 60.000 på gule plader, men den er nok faldet i pris, for det er for at år
> siden. Har nu køt 43 kkm. i den med samlede udgifter til reservedele og
> olie på 3000 kr Jeg synes det er billig!
>
> Michael
>
> "Preben" <prebennyboe@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:45ac7607$0$84793$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
>> Jeg køre ca. 150 pr. dag.
>> Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.
>> På forhånd tak.
>>
>> Preben
>>
>> --------------------------------------------------------------------------------
>> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
>> Den har indtil videre sparet mig for at få 0 spam-mails
>> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
>> Hent en gratis SPAMfighter her.
>>
>
>



Klaus D. Mikkelsen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-01-07 19:30

Preben skriver:
>
> Tak for alle jeres gode svar. Men hvad med vægtafgift, er den dyrere end
> benzin.

Ja/Nej

Det kommer an på hvilken benzin og diesel du sammenligner.

VW golf med 1,8 benzin og 1,9TDI er samme pris, selvom dieselen betaler
"strafafgift".

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-01-07 19:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Preben skriver:
>>
>> Tak for alle jeres gode svar. Men hvad med vægtafgift, er den dyrere
>> end benzin.
>
> Ja/Nej
>
> Det kommer an på hvilken benzin og diesel du sammenligner.
>
> VW golf med 1,8 benzin og 1,9TDI er samme pris, selvom dieselen
> betaler "strafafgift".

Og det er vel så kun gældende, hvis man betaler grøn afgift. Betaler man
vægtafgift, vil dieselbilen altid være dyrere på 2 biler i samme vægtklasse.

/Brian



Kjeld (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Kjeld


Dato : 18-01-07 15:41

Hvis det er en HDI eller TDI er prisen den samme eller billiger 206 1,4
benzin koster 1960 årlig 1,4 disel 1920

--
Hilsen Kjeld
www.Bilsynspriser.DK
www.goldwing1500.dk


"Brian" <nej@tak.du> wrote in message
news:45ad1c60$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Preben skriver:
>>>
>>> Tak for alle jeres gode svar. Men hvad med vægtafgift, er den dyrere
>>> end benzin.
>>
>> Ja/Nej
>>
>> Det kommer an på hvilken benzin og diesel du sammenligner.
>>
>> VW golf med 1,8 benzin og 1,9TDI er samme pris, selvom dieselen
>> betaler "strafafgift".
>
> Og det er vel så kun gældende, hvis man betaler grøn afgift. Betaler man
> vægtafgift, vil dieselbilen altid være dyrere på 2 biler i samme
> vægtklasse.
>
> /Brian
>



Michael Hansen (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Hansen


Dato : 18-01-07 16:29

Jeg giver 2560 pr år på gule plader og for diesel

Michael

"Preben" <prebennyboe@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45ad1930$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak for alle jeres gode svar. Men hvad med vægtafgift, er den dyrere end
> benzin.
> Tak på forhånd
>
> Preben
>
>
>
>
>
> "Michael Hansen" <mhansenFJERN@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> news:45ad13ed$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Jeg købte en G3 TDi fra 94 som som havde gået 200 kkm. Den kostede små
>> 60.000 på gule plader, men den er nok faldet i pris, for det er for at år
>> siden. Har nu køt 43 kkm. i den med samlede udgifter til reservedele og
>> olie på 3000 kr Jeg synes det er billig!
>>
>> Michael
>>
>> "Preben" <prebennyboe@os.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45ac7607$0$84793$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Jeg påtænker at købe en dieselbil til ca 50.000kr.
>>> Jeg køre ca. 150 pr. dag.
>>> Hvad kan I anbefale og er en dieselbil dyr i rep.
>>> På forhånd tak.
>>>
>>> Preben
>>>
>>> --------------------------------------------------------------------------------
>>> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
>>> Den har indtil videre sparet mig for at få 0 spam-mails
>>> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
>>> Hent en gratis SPAMfighter her.
>>>
>>
>>
>
>



Christian B. Andrese~ (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-01-07 09:45


Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
> > > Men selvom jeg har haft en masse problemer med min vil jeg give dig ret
> > > i at det er en god karet.
>
> > En masse ?
> > Vi har kørt omkring 70.000 km i vores nu, og der har været:
>
> Jeg har kørt omkring 46.000km i min...
>
> > Utæthed i A/C (det er galt igen)
>
> Kondensor sprunget 2 gange, rørsystem rustet i stykker. Skiftet på
> garanti.
> Lige nu en periodisk udefineret fejlmelding formentlig fra aircon.

A/C i biler er noget lort.
Måske det kun er PSA's biler. Det var også galt i vores gamle Xsara.

> > Bremseskiver og klodser (sliddele)
>
> Klodser skiftet to gange, skiver skiftet 1 gang foran (de blev skæve).

Vælg Bremboskiver og vær omhyggelig med monteringen.

> > Udstødning skulle svejses lige foran kat'en, men er jo reelt en
> > sliddel
>
> Jeg fik min skiftet.

Det foreslog Peugoet også, men genboens søn svejsede den. Den har
holdt over 40.000 km siden.

> > ellers ikke noget særligt.
>
> Derudover:
> Dieselpumpe stod af



> Tågelygte smadret (stenslag formentlig)

Det kan ske på alle biler.

> Sporing (dæk på forhjul ødelagt af manglende sporing)

Kantsten ?`

> > Motorvej er den nu også fin på, vores kører omkring 18 km/l med
> > 120-130 km/t.
>
> Ja der ligger min på 15-16 stykker, 14-15 stykker med vinterdæk på
> (større hjul så det er nok det samme i virkeligheden)

Vores er nok omkring 16 på vinterdæk, ca. 900 km på en tank.
Jeg bruger fartpilot så snart jeg kan.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Henrik Stidsen (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 17-01-07 10:56

Christian B. Andresen wrote:
> A/C i biler er noget lort.

Ja det kan vi godt blive enige om - men hvor er de lækre at have når
det er varmt eller bare når ruderne dugger om morgenen.

> Måske det kun er PSA's biler. Det var også galt i vores gamle Xsara.

Tror det er helt generelt - men PSA's er jo kendt for dårlige elnet og
det gør det jo næppe bedre.

> > > Bremseskiver og klodser (sliddele)

> > Klodser skiftet to gange, skiver skiftet 1 gang foran (de blev skæve).

> Vælg Bremboskiver og vær omhyggelig med monteringen.

Ved ikke hvilket mærke dem der er på nu er og der går vist længe
før de skal skiftes igen (håber jeg).

> > > Udstødning skulle svejses lige foran kat'en, men er jo reelt en
> > > sliddel

> > Jeg fik min skiftet.

> Det foreslog Peugoet også, men genboens søn svejsede den. Den har
> holdt over 40.000 km siden.

Det ved jeg ikke om min kunne, den blev svejset pga. problemer med
reservedelslevering og det virkede fint - men da de pillede den af
kunne man alligevel se der ikke var meget tilbage af den.

> > Dieselpumpe stod af

>

Ja det var lige 2500kr + indkøb af træktov til at slæbe bilen på
værksted. Desuden var jeg jo så heldig at det skete på en
tankstation hvor jeg lige havde fyldt tanken op. Derfor kom jeg til at
betale timeløn for værkstedet sugede 60 liter diesel ud af tanken og
bagefter hældte det retur...

> > Tågelygte smadret (stenslag formentlig)

> Det kan ske på alle biler.

Ja det er jo det - men det kostede alligevel 900kr (hvilket er 500kr
billigere end Peugeos estimat).

> > Sporing (dæk på forhjul ødelagt af manglende sporing)

> Kantsten ?`

Så skal det have været før jeg købte den. Tror der har været noget
begyndende sporingsfejl og det er så bare blevet værre efter jeg
købte den.

> > Ja der ligger min på 15-16 stykker, 14-15 stykker med vinterdæk på
> > (større hjul så det er nok det samme i virkeligheden)

> Vores er nok omkring 16 på vinterdæk, ca. 900 km på en tank.
> Jeg bruger fartpilot så snart jeg kan.

Tror det er fartpiloten der giver den gode økonomi, primært. Er
selvfølgelig ikke godt for min økonomi at størstedelen af vejen
til/fra arbejde er med 130km/t.


Christian B. Andrese~ (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-01-07 11:10


Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
> > A/C i biler er noget lort.
>
> Ja det kan vi godt blive enige om - men hvor er de lækre at have når
> det er varmt eller bare når ruderne dugger om morgenen.

Helt enig.

> > Måske det kun er PSA's biler. Det var også galt i vores gamle Xsara.
>
> Tror det er helt generelt - men PSA's er jo kendt for dårlige elnet og
> det gør det jo næppe bedre.

Det tror jeg du har ret i.

> > > > Udstødning skulle svejses lige foran kat'en, men er jo reelt en
> > > > sliddel
>
> > > Jeg fik min skiftet.
>
> > Det foreslog Peugoet også, men genboens søn svejsede den. Den har
> > holdt over 40.000 km siden.
>
> Det ved jeg ikke om min kunne, den blev svejset pga. problemer med
> reservedelslevering og det virkede fint - men da de pillede den af
> kunne man alligevel se der ikke var meget tilbage af den.

Mit var gratis
Noget billigere end en ny katalysator + arb.løn.

> > > Dieselpumpe stod af
>
> >
>
> Ja det var lige 2500kr + indkøb af træktov til at slæbe bilen på
> værksted. Desuden var jeg jo så heldig at det skete på en
> tankstation hvor jeg lige havde fyldt tanken op. Derfor kom jeg til at
> betale timeløn for værkstedet sugede 60 liter diesel ud af tanken og
> bagefter hældte det retur...

Surt

> > > Ja der ligger min på 15-16 stykker, 14-15 stykker med vinterdæk på
> > > (større hjul så det er nok det samme i virkeligheden)
>
> > Vores er nok omkring 16 på vinterdæk, ca. 900 km på en tank.
> > Jeg bruger fartpilot så snart jeg kan.
>
> Tror det er fartpiloten der giver den gode økonomi, primært. Er
> selvfølgelig ikke godt for min økonomi at størstedelen af vejen
> til/fra arbejde er med 130km/t.

Jeg kører også omkring 130 km/t, dog er der tit så meget trafik så
jeg er nede ved 90-100 eller 110. Men det er ikke billigere for det er
op og ned i fart.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Henrik Stidsen (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 18-01-07 16:25

Kjeld wrote:
> Hvis det er en HDI eller TDI er prisen den samme eller billiger 206 1,4
> benzin koster 1960 årlig 1,4 disel 1920

Ka det pas ? Jeg syns da min regning siger 1600 halvårlig for en 306
HDI 2.0, heraf er halvdelen "udligningsafgift"...


Brian (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-01-07 20:09

Henrik Stidsen wrote:
> Kjeld wrote:
>> Hvis det er en HDI eller TDI er prisen den samme eller billiger 206
>> 1,4 benzin koster 1960 årlig 1,4 disel 1920
>
> Ka det pas ? Jeg syns da min regning siger 1600 halvårlig for en 306
> HDI 2.0, heraf er halvdelen "udligningsafgift"...

http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm

Altså kører en 1,4 diesel kortere på literen, end din 2.0.

Jeg ligger i samme guppe som dig. Bare VW havde været lige så optimistisk
med forbrugstallet, som Peugeot åbenbart har været på din

/Brian



Henrik Stidsen (18-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 18-01-07 23:43

Brian explained :
>> Ka det pas ? Jeg syns da min regning siger 1600 halvårlig for en 306
>> HDI 2.0, heraf er halvdelen "udligningsafgift"...

> http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm
> Altså kører en 1,4 diesel kortere på literen, end din 2.0.

Ja det må den gøre, lyder mærkeligt.

> Jeg ligger i samme guppe som dig. Bare VW havde været lige så optimistisk med
> forbrugstallet, som Peugeot åbenbart har været på din

Min står til 19½km/l på reg attesten (og i brugsforvirringen). I
virkelighedens verden ligger den nok på 15-16 når den kører motorvej
men de 19 er nok ikke urealistiske på de gode lange landevejsstræk.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Brian (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-01-07 14:46

Henrik Stidsen wrote:

> Ja det må den gøre, lyder mærkeligt.

Nææ, man kan rent faktisk undermotorisere en bil. Så skal der ikke meget
frisk kørsel til, at hele regnestykket vælter.

> Min står til 19½km/l på reg attesten (og i brugsforvirringen). I
> virkelighedens verden ligger den nok på 15-16 når den kører motorvej
> men de 19 er nok ikke urealistiske på de gode lange landevejsstræk.

Så vil jeg ikke fortælle dig, hvad min render på landevejen - du bli'r bare
trist til mode

/Brian



Christian B. Andrese~ (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 19-01-07 10:11


Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kjeld skriver:
> >
> > Nej jeg har også en 206 hdi har kørt 150 tusind uden problemer men den kan
> > ikke købes for 50.000
>
> Går den 24 km/l ved frisk kørsel ?

Det finder du vist ikke ret mange biler der gør, hvis nogen
overhovedet.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Henrik Stidsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-01-07 15:02

Brian wrote:
> > Ja det må den gøre, lyder mærkeligt.

> Nææ, man kan rent faktisk undermotorisere en bil. Så skal der ikke meget
> frisk kørsel til, at hele regnestykket vælter.

Jow, det kan jo så være rigtig nok - og 1,4 HDI er den jeg kalder
1,død efter at have kørt netop en 206er med 1,4 HDI motor.

> > Min står til 19½km/l på reg attesten (og i brugsforvirringen). I
> > virkelighedens verden ligger den nok på 15-16 når den kører motorvej
> > men de 19 er nok ikke urealistiske på de gode lange landevejsstræk.

> Så vil jeg ikke fortælle dig, hvad min render på landevejen - du bli'r bare
> trist til mode

Skal da lige sige så at jeg ikke har målt på hvad den kører på
landevej - men det er markant bedre end på motorvej i hvert fald,
specielt de lange stræk.

Men du må da gerne blære dig med hvad din kan :)


Brian (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-01-07 15:40

Henrik Stidsen wrote:

> Skal da lige sige så at jeg ikke har målt på hvad den kører på
> landevej - men det er markant bedre end på motorvej i hvert fald,
> specielt de lange stræk.

Det er vist meget generalt for dieselbiler. Et sted på kurven, knækker
økonomien fuldstændig - det har jeg ihvertfald oplevet ved flere. I
benzinbiler synes jeg kurven for hastighed/forburg, er lidt mere lineær.

> Men du må da gerne blære dig med hvad din kan :)

Langt lige stræk landeveje (med et par byer og lidt rundkørsler undervejs)
fra f.eks Horsens til Ringkøbing, holder den fint 25+km/l ved omkring de
85-90km/t på sådan en tur. Jeg må så også indrømme, at grunden til at jeg
kan få den økonomi ud af det, er pga. de indimellem sindsyge lastbiltræk der
er vestpå. Du kan snildt overhale en lastbil, men der sker ikke andet, end
at du fanger den næste lidt hurtigere.

Men tak for chancen til at fortælle om mit fantastiske (på dét punkt, ellers
ikke) stykke vogntøj

/Brian



Henrik Stidsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-01-07 17:07

Brian brought next idea :
>> Skal da lige sige så at jeg ikke har målt på hvad den kører på
>> landevej - men det er markant bedre end på motorvej i hvert fald,
>> specielt de lange stræk.

> Det er vist meget generalt for dieselbiler. Et sted på kurven, knækker
> økonomien fuldstændig - det har jeg ihvertfald oplevet ved flere.

Ja det er vist desværre ulempen ved den slags motorer.

> Langt lige stræk landeveje (med et par byer og lidt rundkørsler undervejs)
> fra f.eks Horsens til Ringkøbing, holder den fint 25+km/l ved omkring de
> 85-90km/t på sådan en tur.

Det er jo slet ikke dårligt. Jeg må prøve at måle på min en dag jeg
skal køre langt på landevej.

> Men tak for chancen til at fortælle om mit fantastiske (på dét punkt, ellers
> ikke) stykke vogntøj

:)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Klaus D. Mikkelsen (19-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-01-07 17:33

"Christian B. Andresen" skriver:
>
> Det finder du vist ikke ret mange biler der gør, hvis nogen
> overhovedet.

JS's gør åbenbart.
Hvilket Robert Andersen betvivler, hvortil Kjeld svarer "Nej jeg har
også en 206 hdi har kørt 150 tusind uden problemer men den kan ikke
købes for 50.000"

Derfor mit spørgsmål...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste