Re: Aygo vs 107 vs C1
Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 20:38

Prøver igen - første svar dukkede aldrig op........

Jeg har selv kigget på de 3 (var tæt på at købe) inden jeg besluttede mig
for en Getz 1,4.

Jeg undrede mig også over prisforskellene, indtil jeg fandt ud af, at de
koster det samme!!!
Det er især udstyret der gør prisforskellen (jeg har kigget på 5 dørs, i
Plus, Trendy Prestige modellerne) - og det den ene er dyrere end den anden
giver de rabat på !!!

Toyota har 6 airbags som standard, de andre har 4 (de 2 sidste koster
ekstra
ca 2500,- på C1 og 107)
C1 har kun alm radio, men ikke CD afspiller (4000 ekstra,- for anden radio
med CD.)

107 har omdrejningstæller med gratis. Koster ca. 2500,- på en C1.

Aygo har ekstra højtalere med - har de andre ikke.
Sådan kan du blive ved.....

Jeg prøvede at indhente tilbud på C1 og 107 hvor jeg udstyrede dem præcist
ens, inc. vinterdæk + ekstra fælge, metallak, levering,
undervognsbehandling
osv. Forskellen endte på 243 kroner. Citroenen var på prislisten ca. 10.000
dyrere da han var færdig med at regne sammen, men han gav 15.000 i rabat
(hans listepriser var også ude i skoven især på dæk/fælge), mens jeg kunne
få 5.000 i rabat på 107'eren.

Så der hvor du kan spare noget, er hvis du kan undvære noget af udstyret,
og
så finde den model der er standardudstyret tæt på dit behov - og få et
samlet tilbud.

Allan

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-01-07 20:56

"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> writes:

> Prøver igen - første svar dukkede aldrig op........

Joh, det gjorde det faktisk....

> Jeg har selv kigget på de 3 (var tæt på at købe) inden jeg besluttede mig
> for en Getz 1,4.

Ditto, men Yaris. Jeg kom til at tænke på hvad der sker den dag man skal
hente nogen i lufthavnen med en stor kuffert.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 21:09

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Joh, det gjorde det faktisk....

Humm - ikke her.

> Ditto, men Yaris. Jeg kom til at tænke på hvad der sker den dag man skal
> hente nogen i lufthavnen med en stor kuffert.

Nemlig. Faktisk er det et problem med bare en lille kuffert.

Allan

Fra : Aslan

Dato : 15-01-07 10:31

Peter Dalgaard wrote:
> Ditto, men Yaris. Jeg kom til at tænke på hvad der sker den dag man
> skal hente nogen i lufthavnen med en stor kuffert.

Den ENE dag om året tager man en taxa.
Det er væsentlig billigere end at købe en bil, hvor man er forberedt på, at
man måske skal transportere sønnens fodboldhold eller svigermors
ferieoppakning.
Køb en bil, det opfylder dit normale behov og lej en kassevogn de få gange
om året, hvor du har brug for plads.

Aslan

2006 MB E 320 CDI Avantgarde
2004 Alfa 156 RST 2,0 JTS

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-07 19:32

> [...]
> ferieoppakning.
> Køb en bil, det opfylder dit normale behov og lej en kassevogn de få gange

Du har selvfølgelig ret. Og en 107, C1, Aygo opfylder ikke mit normale
behov.
Dertil skal jeg have noget med for tit, ligesom 1,0 motoren er for svag ved
længere ture.
En 1,4 kører mere behageligt ved 130.
(Man kunne selvfølgelig blive ved for en 2,0 kører da også bedre end en 1,4,
men man skal jo gøre op hvad man kan leve med til prisen.)

Allan