/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Aygo vs 107 vs C1
Fra : Michael Laursen


Dato : 14-01-07 13:09

Hej Allesammen...

Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget på
disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?

Hilsen Michael



 
 
Klaus D. Mikkelsen (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-01-07 13:16

Michael Laursen skriver:
>
> Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget på
> disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
> mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?

Værkstedet, renome'et og garantien.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

TDN (14-01-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 14-01-07 13:19


"Michael Laursen" <michael.skole@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45aa1d3e$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Allesammen...
>
> Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget
> på disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
> mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
>
> Hilsen Michael
>

Her er lidt forskelligt:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BB44A20A-575B-45DD-8B7C-EC39AEFB3736/0/1620.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EB61E813-4A7F-4E43-B770-56397A71CAED/0/3647.pdf

Er der ikke forskel på garantien ? Jeg ville nok vælge Toyota'en alene pga.
deres service og nononsene politik om reklamationer.

Mvh
Thomas



Kent Glerup (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 14-01-07 14:33

On Sun, 14 Jan 2007 13:19:24 +0100, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:


>Er der ikke forskel på garantien ? Jeg ville nok vælge Toyota'en alene pga.
>deres service og nononsene politik om reklamationer.

Den hopper jeg også på! Det må være et par ekstra håndører værd :)

/Kent Glerup

Hans Tosti Pedersen (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 14-01-07 15:34

Michael Laursen skrev:

> Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget på
> disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
> mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?

Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.

--
HTP


Martin Johansen [600~ (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-01-07 15:38

In article <1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com>,
"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.

Ang. de interval så er det noget en marketingsafdeling har opfundet. En
bil til overvejende bykørsel kører _ikke_ 30kkm mellem olieskift hvis
man vil have en sund motor.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-01-07 16:29

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ang. de interval så er det noget en marketingsafdeling har opfundet.
> En bil til overvejende bykørsel kører _ikke_ 30kkm mellem olieskift
> hvis man vil have en sund motor.

Sgu da nok derfor det er 30.000Km _eller_ et års interval - hvad der nu
kommer først

/Brian



Benny (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 14-01-07 20:58


"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com...
Michael Laursen skrev:

> Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget
> på
> disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
> mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?

Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.


Øh.. Nu er det vist den samme maskine i alle 3!!!!!!!!!!!

Benny



Peter Dalgaard (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 14-01-07 21:25

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:

> "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com...
> Michael Laursen skrev:
>
> > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget
> > på
> > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
> > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
>
> Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
> billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
>
>
> Øh.. Nu er det vist den samme maskine i alle 3!!!!!!!!!!!
>
> Benny

Det tror jeg godt de ved. Det er alt udenoms'et der skal sammenlignes.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Benny (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 14-01-07 22:55


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2sledwe4d.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
> "Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:
>
>> "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com...
>> Michael Laursen skrev:
>>
>> > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg
>> > kigget
>> > på
>> > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
>> > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt
>> > efter
>> > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
>>
>> Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
>> billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
>>
>>
>> Øh.. Nu er det vist den samme maskine i alle 3!!!!!!!!!!!
>>
>> Benny
>
> Det tror jeg godt de ved. Det er alt udenoms'et der skal sammenlignes.

De diskuterer service interval og olieskift.

Benny



Peter Dalgaard (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 15-01-07 00:43

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> news:x2sledwe4d.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
> > "Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:
> >
> >> "Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >> news:1168785218.734904.325120@11g2000cwr.googlegroups.com...
> >> Michael Laursen skrev:
> >>
> >> > Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg
> >> > kigget
> >> > på
> >> > disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> >> > fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt
> >> > efter
> >> > mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
> >>
> >> Jeg vil mene, at den mest fordelagtige af de tre er 107'eren. Den er
> >> billigst i anskaffelse og så har den 30.000 km. serviceinterval.
> >>
> >>
> >> Øh.. Nu er det vist den samme maskine i alle 3!!!!!!!!!!!
> >>
> >> Benny
> >
> > Det tror jeg godt de ved. Det er alt udenoms'et der skal sammenlignes.
>
> De diskuterer service interval og olieskift.

Og? De forskellige firmaer har forskellige serviceregimer til
forskellige priser til den samme maskine. Og garantien gælder kun hvis
service overholdes, osv.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Hans Tosti Pedersen (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 14-01-07 15:47



On 14 Jan., 15:38, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> Ang. de interval så er det noget en marketingsafdeling har opfundet. En
> bil til overvejende bykørsel kører _ikke_ 30kkm mellem olieskift hvis
> man vil have en sund motor.

Er du sikker på at det ikke er en markedsføringsafdeling, der har
bildt dig det ind? Hvad har du at have det i?

--
HTP


Martin Johansen [600~ (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-01-07 17:04

In article <1168786013.628931.30970@m58g2000cwm.googlegroups.com>,
"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> On 14 Jan., 15:38, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
> wrote:
> > Ang. de interval så er det noget en marketingsafdeling har opfundet. En
> > bil til overvejende bykørsel kører ikke 30kkm mellem olieskift hvis
> > man vil have en sund motor.
>
> Er du sikker på at det ikke er en markedsføringsafdeling, der har
> bildt dig det ind? Hvad har du at have det i?

Simpel logik.

Der står endda i vores servicebog at de "lange" interval kun gælder ved
lange ture. Kører man meget bykørsel gælder det halve interval.

Min SAAB Turbo som har 20kkm mellem hver skift skal have ved max 10kkm,
pga. overvejende bykørsel samt hård kørsel.

Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er _intet_
under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
som regel udsætter den for.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-01-07 17:30


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-31A6E7.17034214012007@sunsite.dk...


> Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
> bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er _intet_
> under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
> som regel udsætter den for.

Den er sikkert en noget nyere konstruktion end den i saab'en,
så jeg gætter på, der ingen problemer er på den konto du nævner,
og da slet ikke, da det er en bil som ikke lægger op til frisk kørsel
modsat saab'en, og dermed sikkert kan gå længere mellem service.



Martin Johansen [600~ (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-01-07 18:18

In article <45aa5a73$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Sierra" <-> wrote:

> og da slet ikke, da det er en bil som ikke lægger op til frisk kørsel
> modsat saab'en, og dermed sikkert kan gå længere mellem service.

Problemet er jo at den skal tæskes for at komme fremad...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Sættenissen (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Sættenissen


Dato : 15-01-07 14:40


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-31A6E7.17034214012007@sunsite.dk...
>
> Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
> bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er _intet_
> under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
> som regel udsætter den for.
>

Det aner du vist ikke meget om - jeg (eller rettere min kone) har en 107 og
jeg synes den kører meget fint - og sagtens kan følge med på motorvej - ja
sågar en Audi A6 er jeg kørt fra i den.
Bortset fra at sæderne er lidt for hårde i en 107 vil jeg lige så gerne køre
i den som i min normale bil

Knud



Martin Johansen [600~ (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-01-07 16:49

In article <45ab8449$0$896$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Sættenissen" <sattenissen@bat.lk> wrote:

> Det aner du vist ikke meget om

Nej jeg har kun godt og grundigt testet en... så du har ret, det aner
jeg nok intet om...

> - jeg (eller rettere min kone) har en 107 og
> jeg synes den kører meget fint - og sagtens kan følge med på motorvej - ja
> sågar en Audi A6 er jeg kørt fra i den.

Jeg kan køre fra ALT i vores tons tunge SUV.. det kræver bare modparten
ikke giver gas....

> Bortset fra at sæderne er lidt for hårde i en 107 vil jeg lige så gerne køre
> i den som i min normale bil

Det fik du så lov til

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-01-07 19:27

Martin Johansen [6000] wrote:

> Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
> bliver kørt hårdt for at følge med

Kommer da an på temperamentet...

> (ja har prøvet en og der er _intet_
> under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
> som regel udsætter den for.

Her i landet bliver de ikke solgt som en bybil, men en pendlerbil - tag bare
et kig på motorvejen (du ved, der hvor SUV'erne prøver at presse os andre af
kørebanen )

/Brian



Martin Johansen [600~ (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-01-07 19:36

In article <45abc774$0$49198$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Her i landet bliver de ikke solgt som en bybil, men en pendlerbil - tag bare
> et kig på motorvejen (du ved, der hvor SUV'erne prøver at presse os andre af
> kørebanen )

Jo tak jeg ser dem på motorvejen.. men det er ikke det jeg kalder en
pendlerbil. En pendlerbil skal være behagelig og støjsvag... en
C1/søsterbilerne, er intet af delene.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-01-07 19:52

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jo tak jeg ser dem på motorvejen.. men det er ikke det jeg kalder en
> pendlerbil. En pendlerbil skal være behagelig og støjsvag... en
> C1/søsterbilerne, er intet af delene.

Ikke destro mindre, er det den slags biler der bliver brugt som pendlerbiler
her i landet. Når man pendler, skal der jo være økonomi i lortet.

Det vil ikke være rentabelt at købe en ældre brugt (og mere komfortabel) bil
at pendle i. Kører man 1000-1500km om ugen, kan det hurtigt blive en dyr
spøg

/Brian



Hans Tosti Pedersen (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 14-01-07 18:02



On 14 Jan., 17:03, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> In article <1168786013.628931.30...@m58g2000cwm.googlegroups.com>,

> Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
> bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er _intet_
> under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
> som regel udsætter den for.

Den kører da ganske underholdende og er da så højt geared, at den
ikke lider overlast. Men alt er jo relativt i forhold til en gammel
svensker med masser af moment og turbo. :)

--
HTP


Martin Johansen [600~ (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-01-07 18:18

In article <1168794141.137432.85670@v45g2000cwv.googlegroups.com>,
"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> On 14 Jan., 17:03, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
> wrote:
> > In article <1168786013.628931.30...@m58g2000cwm.googlegroups.com>,
>
> > Sådan en lille Yugo/Aygo er så undermotoriseret at den overvejende
> > bliver kørt hårdt for at følge med (ja har prøvet en og der er intet
> > under hjelmen) og da den er uegnet til motorvej så er det bykørsel man
> > som regel udsætter den for.
>
> Den kører da ganske underholdende og er da så højt geared, at den
> ikke lider overlast. Men alt er jo relativt i forhold til en gammel
> svensker med masser af moment og turbo. :)



--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-01-07 18:51

> Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget
> på disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
> mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?

Jeg har selv kigget på de 3 (var tæt på at købe) inden jeg besluttede mig
for en Getz 1,4.

Jeg undrede mig også over prisforskellene, indtil jeg fandt ud af, at de
koster det samme!!!
Det er især udstyret der gør prisforskellen (jeg har kigget på 5 dørs, i
Plus, Trendy Prestige modellerne) - og det den ene er dyrere end den anden
giver de rabat på !!!

Toyota har 6 airbags som standard, de andre har 4 (de 2 sidste koster ekstra
ca 2500,- på C1 og 107)
C1 har kun alm radio, men ikke CD afspiller (4000 ekstra,- for anden radio
med CD.)

107 har omdrejningstæller med gratis. Koster ca. 2500,- på en C1.

Aygo har ekstra højtalere med - har de andre ikke.
Sådan kan du blive ved.....

Jeg prøvede at indhente tilbud på C1 og 107 hvor jeg udstyrede dem præcist
ens, inc. vinterdæk + ekstra fælge, metallak, levering, undervognsbehandling
osv. Forskellen endte på 243 kroner. Citroenen var på prislisten ca. 10.000
dyrere da han var færdig med at regne sammen, men han gav 15.000 i rabat
(hans listepriser var også ude i skoven især på dæk/fælge), mens jeg kunne
få 5.000 i rabat på 107'eren.

Så der hvor du kan spare noget, er hvis du kan undvære noget af udstyret, og
så finde den model der er standardudstyret tæt på dit behov - og få et
samlet tilbud.

Allan



Sættenissen (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Sættenissen


Dato : 15-01-07 14:47


"Michael Laursen" <michael.skole@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45aa1d3e$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Allesammen...
>
> Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget
> på disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
> mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
>

Der er ingen reelle forskelle så køb den billigste. Jeg (min kone) har en
107 og min svigerinde en Aygo leveret samme dag. Svigerinden måtte slippe
10000 kr. mere, men bilerne er bortset fra få detaljer ens. De er så vidt
jeg ved alle bygget på en fabrik i Tjekkiet eller Ungarn.
Basis har formentlig været en Toyota - i hvertald sidder benzintanken i
'forkert' side og alle kontakter virker modsat Peugeout normale standard.

Knud



Brian (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-01-07 19:30

Sættenissen wrote:

> Der er ingen reelle forskelle så køb den billigste. Jeg (min kone)
> har en 107 og min svigerinde en Aygo leveret samme dag. Svigerinden
> måtte slippe 10000 kr. mere, men bilerne er bortset fra få detaljer
> ens.

Så kan vi nok også snart få et billede på, om brugtpriserne er ens. Hér tror
jeg hurtigt, at de 10.000 ekstra er "tjent ind".

Desuden er det sværere at finde et ordentligt Peugeot/Citroen værksted, end
det er at finde et Toyota ditto.

/Brian



Sættenissen (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Sættenissen


Dato : 15-01-07 19:37


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45abc81f$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> Sættenissen wrote:
>
>> Der er ingen reelle forskelle så køb den billigste. Jeg (min kone)
>> har en 107 og min svigerinde en Aygo leveret samme dag. Svigerinden
>> måtte slippe 10000 kr. mere, men bilerne er bortset fra få detaljer
>> ens.
>
> Så kan vi nok også snart få et billede på, om brugtpriserne er ens. Hér
> tror jeg hurtigt, at de 10.000 ekstra er "tjent ind".
>
> Desuden er det sværere at finde et ordentligt Peugeot/Citroen værksted,
> end det er at finde et Toyota ditto.
>


Fordommene får vist lov at herske - jeg har ingen problemer med mit Peugeout
værksted.

Og hvad brugtbilprisen angår tvivler jeg på at der bliver givet 10000 kr.
mere for japaneren - normale mennesker vil vide at bilen er den samme - og
aldrig har været hverken japansk eller fransk.

Knud



Brian (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-01-07 19:57

Sættenissen wrote:

> Fordommene får vist lov at herske - jeg har ingen problemer med mit
> Peugeout værksted.

Det skal du være glad for. Et familiemedlem har også rigtig gode erfaringer
med Peugeot i Svendborg. Men der er unægteligt længere imellem de gode
værksteder der lige yder den ekstra service, end der er ved Toyota.

> Og hvad brugtbilprisen angår tvivler jeg på at der bliver givet 10000
> kr. mere for japaneren - normale mennesker vil vide at bilen er den
> samme - og aldrig har været hverken japansk eller fransk.

Vil de det ?

Hverken Seat eller Skoda holder priserne lige så absurd godt, som VW gør -
ved normale mennesker mon ikke, at det hele kommer fra samme producent ?!

Vi får jo svar på det, inden for de næste par år

/Brian



Michael Laursen (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Laursen


Dato : 17-01-07 17:57

Hej Allesammen....

Det var sku en ordentlig snak jeg fik sat gang i....
Hvis det kun afhænger af service og et enkelt logo her og der...

Jeg må nok sige at jeg er mest tilhænger af toyota, men da svoger har Citron
forhandlingen og at jeg kan købe den til samme pris som pegøjten... tror jeg
det bliver valget. Service er jo gratis... kun udgifter til "materialer"

Men sådan skulle det ikke gå... har købt mig en toyota corolla 1,6 terra fra
99' i stedet...





"Michael Laursen" <michael.skole@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45aa1d3e$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Allesammen...
>
> Jeg er ved at kigge på ny bil. Som overskriften fortæller har jeg kigget
> på disse 3 biler. Peugeot, Citroën og Toyota har lavet denne bil i
> fællesskab... Men hvor ens er de...? Der er stor forskel i pris alt efter
> mærke... Så hvad er forskellen egentlig..?
>
> Hilsen Michael
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste