Lad os håbe han overlever.....
Fra : Thomas

Dato : 13-01-07 11:26

Hej NG

Skal vi ikke håbe at han overlever så han skal leve med det drab på
samvittigheden (hvis han har en) , resten af sine dage

http://ekstrabladet.dk/112/article260444.ece

Mvh

Thomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-01-07 11:34

Thomas skrev:
> [...]
>
> Skal vi ikke håbe at han overlever så han skal leve med det drab på
> samvittigheden (hvis han har en) , resten af sine dage

Er det ikke penge ud af vinduet at have sådan en tosse løbende rundt de
næste 50 år?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Marianne

Dato : 13-01-07 18:30

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke penge ud af vinduet at have sådan en tosse løbende rundt de
> næste 50 år?
>

> --
> Hilsen Mikkel Lund
> "Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
> Jokeren i "Mænds ruin"

Jeg har mistet en, som jeg elskede, på grund af en, der synes det var sjovt
at køre stærkt. Jeg ville rigtig gerne have fortalt 'morderen' hvad jeg
mente om ham. Men han døde,desværre, kort tid efter. Så jeg kom ikke af med
min vrede. Jeg hader den mand! Jeg vil altid hade ham! Satans til røvhul!
Han skulle have været vågen, til at modtage al den vrede, som de efterladte
har! JEG HADER DEN MORDER!!!!!!!!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 18:42

Marianne wrote:

> [...]
> ham! Satans til røvhul! Han skulle have været vågen, til at modtage
> al den vrede, som de efterladte har! JEG HADER DEN MORDER!!!!!!!!!!!

Det gør mig oprigtigt ondt at høre om dit tab. Ved du med sikkerhed at
føreren af bilen havde til hensigt at dræbe? ... i modsat fald ville jeg nok
være tilbageholdende med at kalde vedkommende morder.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 18:51

Kim Frederiksen skriver:

> Det gør mig oprigtigt ondt at høre om dit tab. Ved du med sikkerhed at
> føreren af bilen havde til hensigt at dræbe? ... i modsat fald ville jeg nok
> være tilbageholdende med at kalde vedkommende morder.

Sådan er det vel at have et potentielt ustabilt mordvåben i hånden ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Marianne

Dato : 13-01-07 19:01

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> føreren af bilen havde til hensigt at dræbe? ... i modsat fald ville jeg
> nok være tilbageholdende med at kalde vedkommende morder.

Når man kører 150, hvor man må køre 60, så ved man, at man har gang i noget
alvorligt!
Han ER MORDER! Jeg hader ham!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 19:03

Marianne skriver:

> Når man kører 150, hvor man må køre 60, så ved man, at man har gang i noget
> alvorligt!

Enig

> Han ER MORDER! Jeg hader ham!

Glem det, had fører ikke til noget.

Jeg ved det, jeg er hård, men livet går videre og så må man tage det
derfra.

Fra : Marianne

Dato : 13-01-07 19:15

> Marianne skriver:

> Enig

> Glem det, had fører ikke til noget.
>
> Jeg ved det, jeg er hård, men livet går videre og så må man tage det
> derfra.

Jeg ved det... -Men det er fandeme svært. Jeg kommer videre. Men HVORFOR tog
han livet af en jeg elskede så højt?!?! Hver gang jeg hører om nogen der har
mistet, på denne håbløse måde, så tænker jeg på de efterladte, og har mest
af alt lyst til at tage om dem, bare for at give dem lidt varme!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 19:30

Marianne skriver:

> Jeg ved det... -Men det er fandeme svært. Jeg kommer videre. Men HVORFOR tog
> han livet af en jeg elskede så højt?!?!

Godt spørgsmål, men du får aldrig svar på det.

> Hver gang jeg hører om nogen der har
> mistet, på denne håbløse måde, så tænker jeg på de efterladte, og har mest
> af alt lyst til at tage om dem, bare for at give dem lidt varme!

Start en støttegruppe!!!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-01-07 19:33

Marianne wrote:

> [...]
> ham! Satans til røvhul! Han skulle have været vågen, til at modtage
> al den vrede, som de efterladte har! JEG HADER DEN MORDER!!!!!!!!!!!

Ja, en skam.

Det det ville have været brugbart både for dig og for den dræbende bilist,
at du havde kunnet fortælle ham hvad han handlinger fik af konsekvenser,
også i dit liv.

Når alt dette er sagt, så håber jeg at du får arbejdet med din vrede, den er
forståelig, men hvis vreden får lov til at vokse til bittert had, vil
dødsbillisten også have fået ram på din livsglæde i al fremtid.

En psykolog kan være en god samtalepartner i din situation.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 19:37

"Marianne" <Marianne@C> skrev i en meddelelse

> [...]
> røvhul! Han skulle have været vågen, til at modtage al den vrede, som de
> efterladte har! JEG HADER DEN MORDER!!!!!!!!!!!

Kære Marianne, eller hvem der sidder der bag skærmen..

Søg hjælp.
Denne nyhedsgruppe er ligeglad med dig og dine problemer.
Vi kan da godt hjælpe dig ved at 'lytte', men mener du virkelig,
du vil søge trøst blandt vildt fremmede, som eks. idag har
kørt små 160 km/t ????

Jeg ser dig som et for moderne menneske, som mener,
alt kan klares via nettet. - her eks...

Fra : Marianne

Dato : 13-01-07 19:54

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 20:03

> [...]

Enig.
Jeg synes (måske) det er modbydeligt, at kalde
andre for et røvhul.

> Jeg tror ikke, at jeg har bedt om trøst hos nogen!

Får du heller ikke.

> Jeg siger min

Det er altid godt at komme af med det, og samtidig
håbe, andre gider lytte.,o)

> De som

Men man skal vel ha' lov at ha' det sjovt ?
Jeg tænker ikke specifikt på det som hændte
i din omgangskreds, sådan mere generelt.
Du ved: "børn skal ha lov at klatre i træer"...

> Jeg beder ikke om trøst.

Indirekte synes jeg du gør.

> Det kan dlet ikke lade sig gøre at trøste.

Hov..nu starter Matador !

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 13-01-07 11:56

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Skal vi ikke håbe at han overlever så han skal leve med det drab på
> samvittigheden (hvis han har en) , resten af sine dage

Næ.

Ivan, Århus

Fra : -=JF=-

Dato : 13-01-07 12:30

Thomas formulerede lørdag:

> Skal vi ikke håbe at han overlever

Helt ærligt... Lad ham dø en langsom død.

--
Mvh John

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-01-07 13:36

-=JF=- skrev:
> Helt ærligt... Lad ham dø en langsom død.

Er det egentlig nogenlunde det samme?

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-01-07 12:43

Thomas wrote:
> Hej NG
>
> Skal vi ikke håbe at han overlever så han skal leve med det drab på
> samvittigheden (hvis han har en) , resten af sine dage
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article260444.ece

Jeg vil næsten vædde med at det er en perker, de har i flere år ignoreret
lyssignalerne i bydelen Vollsmose, men politiet vil jo ikke gøre noget,
"vi vil ikke yppe kiv", som de siger.

--
Ejvind
Sjov tid vi lever i.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-01-07 16:46

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> wrote in news:50rv03F1h66joU1
@mid.individual.net:

> Jeg vil næsten vædde med at det er en perker,

Men er det en klippeperker, yuppieperker, halvøsperker, sneperker,
fladlandsperker eller hvad? Du må dælme være lidt tydeligere når du trykker
dig ud.

> de har i flere år ignoreret
> lyssignalerne i bydelen Vollsmose, men politiet vil jo ikke gøre noget,
> "vi vil ikke yppe kiv", som de siger.

Sådan har det altid været: Jydepansere holder hånden over deres familie.

Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-07 12:47

> Skal vi ikke håbe at han overlever så han skal leve med det drab på
> samvittigheden (hvis han har en) , resten af sine dage
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article260444.ece
Det var da lidt hård at være? Vi kender jo ikke alle forholdne...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-01-07 13:10

On Sat, 13 Jan 2007 12:47:10 +0100 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>Det var da lidt hård at være? Vi kender jo ikke alle forholdne...

Du har ret, der er sikkert en god grund til at tonse over for rødt og i
forbifarten dræbe et andet menneske...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-07 13:19

> Du har ret, der er sikkert en god grund til at tonse over for rødt og i
> forbifarten dræbe et andet menneske...
Jeg siger bare jeg har en sund skepsis overfor det medierne skriver...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-01-07 13:38

> Jeg siger bare jeg har en sund skepsis overfor det medierne skriver...

Netop når det står i EB skal man være påpasselig og vendingen
"tilsyneladende overfor grønt" tænder alle advarselslamper om at det ikke
endnu er klarlagt, hvad der er sket. Uanset hvem der er skyldig, så
fortjener ingen af dem at dø eller blive lemlæstede. Er bilisten skyldig må
vedkommende selvfølgelig tage domstolenes straf, og ikke hvad gadens
parlament herinde synes.

Mvh Niels

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-01-07 14:36

Niels Bengaard wrote:

> [...]
> fortjener ingen af dem at dø eller blive lemlæstede. Er bilisten skyldig må
> vedkommende selvfølgelig tage domstolenes straf, og ikke hvad gadens

Hvis du ser på skaderne på bilen - og på træet, ligner det ikke ligefrem
noget der er sket med de max. 50 Km i timen der er gældene på stedet.
Og i farlige kryds skal der normalt udvises ekstra agtpågivenhed.

Og idianerkrydset, som det kaldes i folkemunde, er en af de særdeles
sorte pletter på vejdirektoratets danmarkskort.

Og uanset dit synspunkt, på andres syspunkter, som du kalder gadens
parlament, så havde din opfattelse nok været en anden, hvis det var en
fra din egen familie, der var blevet pløjet ned af en sindssyg bilist.

Men jeg kan berolige dig, Fyns Stiftstidende har sådan set samme udlægning
af det skete, som stammer fra vidners forklaring til politiet, men den avis er jo
halvradikal, så måske den avis også er utilregnelig ?

<http://www.fyens.dk/article/744288>

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-01-07 14:54

> [...]
> avis er jo
> halvradikal, så måske den avis også er utilregnelig ?

Du har dømt bilisten skyldig, det lader jeg en domstol om at vurdere. Jeg
eller domstolene dømmer ikke ud fra overskriften i en avis.
Om bilisten er sindsyg eller ej ved jeg ikke jeg kender ham ikke. Måske har
han fået et ildebefindende, måske ikke.
Jeg er ej heller bilinspektør, så om en bil ser sådan ud efter at have kørt
ind i et træ med 50 km/h ved jeg ikke.
Du ved det hele, det er jeg klar over nu.

Mvh Niels

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-01-07 15:30

Niels Bengaard wrote:

> Du har dømt bilisten skyldig, det lader jeg en domstol om at vurdere. Jeg
> eller domstolene dømmer ikke ud fra overskriften i en avis.

Tjah - det er svært at bortforklare, at man er uskyldig når én er død, og man
selv ligger livsfarligt kvæstet på vel sagtens OUH, og bilen ser ud som den
gør.

Hvor mener du lige i denne sagsfremstilling, at færdselsloven ikke er overtrådt ?
Sagen er vist nærmere, i hvilket omfang han er skyldig.

> Om bilisten er sindsyg eller ej ved jeg ikke jeg kender ham ikke. Måske har
> han fået et ildebefindende, måske ikke.

Ved ildebefindender falder folk sjældent ned over speederen.

> Jeg er ej heller bilinspektør, så om en bil ser sådan ud efter at have kørt
> ind i et træ med 50 km/h ved jeg ikke.

Nu ved jeg godt, at bilinspektøruddannelsen ikke er en man bare lige får,
men du mener ikke, at den litteratur der er tilgængelig, som disse højtuddannede
mennesker har skrevet, er noget værd ?

> Du ved det hele, det er jeg klar over nu.

Den lader jeg lige stå et øjeblik.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-01-07 15:45

> [...]
> man
> selv ligger livsfarligt kvæstet på vel sagtens OUH, og bilen ser ud som

Jeg skriver jeg lader domstolen afgøre om bilisten har kørt overfor grønt
eller rødt, ikke om en avis mener det måske er hvad der er sket. Uanset om
du læser EB eller Fyens er der jo tvivl. Når den tvivl er afklaret er jeg
overbevist om Politiet nok skal få anklage den der skal anklages. Du tager
for givet bilisten er skyldig. Jeg siger det er han måske, men at det ikke
er afklaret endnu. Det er præcis hvad politiet også siger, de har ikke
afklaret forløbet endeligt endnu.

> Hvor mener du lige i denne sagsfremstilling, at færdselsloven ikke er
> overtrådt ?
> Sagen er vist nærmere, i hvilket omfang han er skyldig.

Jeg mener færdselsloven er overtrådt, ellers sker en sådan ulykke ikke. Hvem
der har overtrådt den ved jeg ikke.

> Ved ildebefindender falder folk sjældent ned over speederen.

Står der føreren har accelereret? Kører bilen bare videre på fartpilot,
triller den ind i ham uden der bremses, mulighederne er mange. Jeg kan bare
slet ikke se der er beskrevet, der er speedet op med fuld gas.

> Nu ved jeg godt, at bilinspektøruddannelsen ikke er en man bare lige får,
> men du mener ikke, at den litteratur der er tilgængelig, som disse
> højtuddannede
> mennesker har skrevet, er noget værd ?

Jo den er sikkert helt fin, jeg kender den bare ikke. Det var dig der udgav
dig som bilinspektør og vurderede ud fra billederne hastigheden var over 50,
du kender måske den litteratur? Jeg sagde bare jeg ikke kunne vurdere det.

Mvh Niels

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-01-07 15:56

Niels Bengaard wrote:

> Jeg mener færdselsloven er overtrådt, ellers sker en sådan ulykke ikke.

Jamen så er vi jo enige, selvom du ikke er meget for det.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-01-07 16:10

> [...]
> Ejvind
> Sjov tid vi lever i.
> Præsterne prædiker politik - politikerne gør sig hellige.

Som du skriver er det en sjov tid vi lever i.
Havde du læst hvad jeg havde skrevet, havde du vist hvad jeg mente med det
samme.
Enige er vi slet ikke. Jeg afventer politiets behandling af sagen og tager
ikke stilling før den foreligger.

Mvh
Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-07 15:36

> [...]
> avis er jo
> halvradikal, så måske den avis også er utilregnelig ?
Så husker du vel også den nyhed om de folk der ringede 112 nytårsaften fordi
en sindsyg person skød på dem, og at de ved alle 6 opkald fik afvide at
alarmcentralen ikke gad snakke med dem... Meeen nu er det jo så kommet frem
det kun var den halve sandhed, eller kun 1/4. Og den nyhed var jo på eb.dk
bt.dk tv-avisen osv osv osv..

Det er nok derfor vi er nogle der mener at så længe der ikke har været en
grundig undersøgelse af hændelserne, så skal man liiige holde lidt igen med
beskyldningerne.

Når det så er sagt, så ja, det kommer ikke bag på mig, hvis det er en
kameltrækker som har kørt råddent, og slået en anden mand ihjel. Men indtil
videre, så tager jeg den med ro. Hvilket i andre også burde.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-01-07 15:49

Klaus G. wrote:

> [...]
> det kun var den halve sandhed, eller kun 1/4. Og den nyhed var jo på eb.dk

Sjovt nok har politidirektør Jørgen Ilum da indrømmet fejlen og givet en
skriftlig undskyldning, som anmelderen har godtaget.

Bla.:
<http://politiken.dk/indland/article225035.ece>

Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-07 16:10

> Sjovt nok har politidirektør Jørgen Ilum da indrømmet fejlen og givet en
> skriftlig undskyldning, som anmelderen har godtaget.
>
> Bla.:
> <http://politiken.dk/indland/article225035.ece>
Rigtigt nok, men sammenligner man med den første artikkel:
http://politiken.dk/indland/article220022.ece

Så kan man vist godt læse at der blev smurt tykt på.

Eller hvad med plejebo sagen, hun havde slået jeg ved ikk hvor mange ældre
ihjel. Men så bliver hun purre frifundet. Får hun nogen undskyldning på
forsiden af et uge/dagblad, når de har været med til at ødelægge hende liv?
Nix.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-01-07 16:13

> Sjovt nok har politidirektør Jørgen Ilum da indrømmet fejlen og givet en
> skriftlig undskyldning, som anmelderen har godtaget.
>
> Bla.:
> <http://politiken.dk/indland/article225035.ece>

Det var også på sin plads med en undskyldning, men som Klaus skriver, så var
det der oprindeligt stod i aviserne om historien forkert på mange punkter.
Det samme kan måske være tilfældet i denne sag.

Mvh Niels

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-01-07 16:09

> [...]
> frem det kun var den halve sandhed, eller kun 1/4. Og den nyhed var jo på

Uanset hvordan opfattelsen af hændelsesforløbet har været 1/4 rigtig eller
ej. Det er fuldstændig uakseptabelt at en medarbejder smider røret på når
manden lige har fortalt ham at en syg person skyder vildt omkring sig uden
for hans dør med et jagtgevær.

> Det er nok derfor vi er nogle der mener at så længe der ikke har været en
> grundig undersøgelse af hændelserne, så skal man liiige holde lidt igen
> med beskyldningerne.
Enig.

> Når det så er sagt, så ja, det kommer ikke bag på mig, hvis det er en
> kameltrækker som har kørt råddent, og slået en anden mand ihjel. Men
> indtil videre, så tager jeg den med ro. Hvilket i andre også burde.

Jeg har ikke behov for at bevæge mig til de områder hvor omtale holder til
for at se råddent kørsel. Jeg ser masser af danskere der kører på samme
måde, og jeg bor ikke i en storby, men - kender også ordsproget "det bedste
forsvar er angreb", så bare rolig, lad nu politiet få tid til at opklare det
reele forløb.

--
MVH Hans

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 16:19

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Sat, 13 Jan 2007 12:47:10 +0100 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
> sent the following smoke signals:

> Du har ret, der er sikkert en god grund til at tonse over for rødt og i
> forbifarten dræbe et andet menneske...

Der er vel en årsag til alt.
Også til alle de idioter, som i så pænt omtaler
jævnligt i gruppen - idioter i åbenbart møder HVER
dag på jeres vej.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-01-07 14:39

Klaus G. wrote:

> Det var da lidt hård at være? Vi kender jo ikke alle forholdne...

Hvis du er i tvivl om forholdene, kan du blot køre lidt rundt i Vollsmose
kvarteret. Perkerne er ikke blege for, at bruge venstresvingsbanerne som
højresvingsbaner, for rødt lys forstås.

Men der dukker nok en imam op på tv i aften og siger, at føreren af bilen
er uskyldig, for fodgængeren kunne vel høre, der kom en bil i høj fart.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-01-07 09:28

Ejvind Kruse wrote:

> Men der dukker nok en imam op på tv i aften og siger, at føreren af bilen
> er uskyldig, for fodgængeren kunne vel høre, der kom en bil i høj fart.

Gider du ikke tage dine fordomme med dig over i dk.fritid.racisthygge?

--
vh
Torben

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 15-01-07 09:44

Torben Scheel wrote:

> Gider du ikke tage dine fordomme med dig over i dk.fritid.racisthygge?

Gider du ikke flytte dine personangreb over i dk.snak.mudderkastning ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 16:17

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Skal vi ikke håbe at han overlever så han skal leve med det drab på
> samvittigheden (hvis han har en) , resten af sine dage

Han skal også være et forbillede for andre.
Han skal klart overleve, og er han et tænkende og fornuftigt menneske,
så skal han søge trøst hos Gud og få tilgivelse.
Os herinde skal han bare ignorere, for vores meninger
hjælper ingen. Ingen.

Jeg fik iøvrigt den gamle op på 165 idag.
Så blev du overhalet på Herningmotorvejen mod Ikast
af en rød two-door-saloon, så ved du hvem det var ;op.

Fra : Marianne

Dato : 13-01-07 19:09

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 19:41

Ved du hvad.
Du er selv et røvhul.
Måske en fisselette ?

> Hvis det ikke var for sådan nogle som

Ja, for bare vi kører ordentligt, så er DK et fedt land
at opholde sig i, right ?
Naivt barn dêr !

> Jeg har mistet en af mine ALLER

Fjols. Naive kælling hehe.
Du burde vide, der er et fåtal af
21 år gamle Sierra'er, som kan presses
til næsten 165 km/t
Med lidt øvelse er mit mål 170, men
det tar' desværre sin tid og i mellemtiden
har jeg passeret mange bilister på min vej.

> Din type ønsker jeg ad Helvede til!!! Ad

Du er et dejligt, loving og kærligt menneske.
Jeg synes du har fortjent at miste een af dine kære.

God week-end til dig også...
"Det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærk".
-du er bare svag og MEGET generaliserende ))

Fra : Marianne

Dato : 13-01-07 19:56

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 20:05

Du minder mig om om en gammel dansk film.
Jeg kører som det passer mig, og glædes over,
der ligefrem findes regler/bøder for dem som
vælger at køre på min måde.
Kan du se, det hele er tilpasset hinanden.,o)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 19:43

Marianne skriver:

Rolig nu....

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-01-07 19:46

Først, vil jeg kondolere :(

Så vil jeg lige sige, at 165 km/t på en strækning hvor der må køres 130 km/t
ikke er så slemt, som at køre 160 km/t i byzonen. Der kan sagtens have været
gode forhold på motorvejen, som gjorde at det var forsvarligt at køre 165
km/t.
Jeg forstår godt dine følelser, men det er ude af proportioner at kalde
Sierra et r*vhul.

Mvh

Emil

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 19:47

"Emil Jensen [2100]" skriver:

> Jeg forstår godt dine følelser, men det er ude af proportioner at kalde
> Sierra et r*vhul.

For at køre 165 på en halvtom motorvej - ja.

For så meget andet ?
Nej

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 19:58

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> km/t ikke er så slemt, som at køre 160 km/t i byzonen. Der kan sagtens
> have været gode forhold på motorvejen, som gjorde at det var forsvarligt

Det er kun et løft på 35 km/t.
Det svarer til, hun harmes over, folk kører
80+35 = 115 på landevejen, og det er der altså
en del som har som daglig disciplin..
Men det ved Marianne bare ikke meget om.

> Jeg forstår godt dine følelser, men det er ude af proportioner at kalde
> Sierra et r*vhul.

Ja, nogen lortebil synes jeg ikke den er - trods alt.

Fra : Linette

Dato : 13-01-07 21:54

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-01-07 22:14

Hvad baserer du det på? Kender du Sierra?
Og nej, jeg kender ikke Sierra, hvis du skulle spørge...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-07 22:20

In article <45a94701$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Linette" <Granly@bo> wrote:

> Jeg syns det er helt på sin plads at kalde Sierra et røvhul! Han er is
> kold og alt for umoden til at køre bil!

Næh, han er bare misforstået.

Lad mig gætte - dengang det var ulovligt at køre 130, var man umoden
hvis man kørte 130, og i dag hvor det er lovligt er det heeelt iorden??

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Leonard

Dato : 13-01-07 22:56

"Linette" <Granly@bo> wrote:

> [...]

Rolig nu, Marianne, Linette, Karin eller hvad du nu vil vælge at kalde
dig.
Ret flot at du på ganske kort tid kan finde ud af at sende med 3
forskellige aliaser fra samme IP-adresse, bare ærgerligt at du lavede
samme begynderfejl alle 3 gange.

Troll-alert plejer vi at skrive i den slags situationer.

--
Leonard

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-01-07 23:06

Leonard wrote:

> [...]
> samme begynderfejl alle 3 gange.
>
> Troll-alert plejer vi at skrive i den slags situationer.

Så var det jo fint at jeg fik henvist ham til en psykolog*G*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-01-07 23:36

Leonard skrev:

> [...]
> Ret flot at du på ganske kort tid kan finde ud af at sende med 3
> forskellige aliaser fra samme IP-adresse, bare ærgerligt at du lavede

Også rimeligt sjovt at ingen af de 3 kan finde ud af at quote korrekt,
eller har en usenetklient der ikke kan :)

> Troll-alert plejer vi at skrive i den slags situationer.

Troll og Troll - det er så meget sagt, men måske en person der har
problemer med sig selv.

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 10:58

"Linette" <Granly@bo> skrev i en meddelelse

> [...]

Min brødrister hedder btw Linette..
Den var også billig.

Fra : Søren

Dato : 14-01-07 13:21

> [...]
> 80+35 = 115 på landevejen, og det er der altså
> en del som har som daglig disciplin..
> Men det ved Marianne bare ikke meget om.

Øhh... har du overhovedet et kørekort.
Er der mon noget som man kan kalde faktorer i forbindelse med fart ?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-01-07 14:06

> ">> Så vil jeg lige sige, at 165 km/t på en strækning hvor der må køres
> 130

> Øhh... har du overhovedet et kørekort.
> Er der mon noget som man kan kalde faktorer i forbindelse med fart ?

Farten er en faktor, hvis det er det du tænker på?
Uheld sker ikke pga fart alene, men uheldet kan forværres pga fart. Så hvad
med at gå efter dem som taler i mobil under kørslen, skifter vognbane uden
at orientere sig osv?
Jeg forsvarer ikke dumdristig kørsel, men farten kan sagtens være højere end
det der står på skiltene, hvis forholdene ellers er til det...

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 17:31

"Søren" <ufi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh... har du overhovedet et kørekort.
> Er der mon noget som man kan kalde faktorer i forbindelse med fart ?

Du vil ind på debatten, at fart dræber ?
Altså høj fart ?
Og lav fart ikke kan slå ihjel eller ?
Man kan jo være heldig i begge tilfælde,
men det ved Søren ikke meget om.

Fra : Søren

Dato : 14-01-07 18:09

> Du vil ind på debatten, at fart dræber ?
> Altså høj fart ?
> Og lav fart ikke kan slå ihjel eller ?
> Man kan jo være heldig i begge tilfælde,
> men det ved Søren ikke meget om.

Næe jeg ville kun gøre opmærksom på din uvidenhed, du sammen ligner hastigheds overskridelser på henholdsvis 26,92% kontra 43,75%
Men jeg kan se du kører i Jylland, så godt det er langt fra mig.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 19:38

> Næe jeg ville kun gøre opmærksom på din uvidenhed, du sammen ligner
> hastigheds overskridelser på henholdsvis 26,92% kontra 43,75%
> Men jeg kan se du kører i Jylland, så godt det er langt fra mig.

80 + 35 gir' 115 km/t
130 + 35 gir' 165 km/t.

Hvad er det du ikke fatter sir' du ?
Jeg sammenlignede ikke farten på motorvej og landevej.
Jeg nævnte blot, at rigtig mange kører 115 på landevejene
og måske knabt så mange 165 på motorvejen.
Aner ikke hvor du får procenterne fra ud fra mit oprindelige indlæg.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-01-07 14:59

Sierra wrote:
> "Søren" <ufi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> 80 + 35 gir' 115 km/t

Hvilket giver dig en forøgelse af din bremselængde på 43.75%

> 130 + 35 gir' 165 km/t.

Hvilket giver dig en forøgelse af din bremselængde på 26.94%

> Aner ikke hvor du får procenterne fra ud fra mit oprindelige indlæg.

Nu ved du det.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-01-07 22:19

Marianne skrev:
> [...]

> dig, så var Kanmark et rarere sted at være! Jeg har mistet en af mine ALLER
> KÆRESTE på g af en som dig! Din type ønsker jeg ad Helvede til!!! Ad

Ahh - tag nu lige en lille bitte slapper - det lyder som om du er på "et
dårligt sted" med dig selv....

Lars B

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 13-01-07 23:22

Marianne wrote:

> [...]

Jeg tror de fleste (for ikke at sige alle) er enige med dig om, at en
der dræber en anden ved at køre 160, hvor man må køre 50 på ingen måde
kan undskyldes.

I 2005 var der 331 trafikdræbte (det laveste tal siden 1946) - heraf var
31 på motorvej. De 20 var i personbil. Dermed ikke sagt at de 20 ikke
var for mange - specielt hvis en af dem er en man holder af - men der er
mange som er langt mere farlige end ham der kører 165 km/t et sted hvor
man må køre 130.

170 døde på en 2-sporet vej i landzone - jeg kan kun gisne over
årsagerne - men personligt er jeg langt mere harm over folk, der
foretager hasarderede overhalinger på en almindelig landevej - uanset
hastigheden.

Følelser og statistik er to vidt forskellige ting - I know - men at lade
sine frustrationer ramme så bredt som du gør - det er hverken fair eller
konstruktivt.

At man så overhoveder har behov for at prale over at køre 165 km/t -
generelt - og specielt i denne tråd - det går over min forstand.

Just my 2 cents.

Knus
Regnar

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 11:03

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> At man så overhoveder har behov for at prale over at køre 165 km/t -
> generelt - og specielt i denne tråd - det går over min forstand.

Pral og pral.
Det var mig blot en glæde, at den ku'
ta' turen derop uden klagesang overhovedet.
Det er vel 4 år siden den har været over 130
tror jeg...det var mere et ønske om at dele
min utvetydige glæder derfor, med jer, end
det var pral.
Men ord og udtryk opfattes forskelligt,
og det er jo fint ellers.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-01-07 11:11

In article <45a9ffe5$0$14029$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Sierra" <-> wrote:

> Pral og pral.
> Det var mig blot en glæde, at den ku'
> ta' turen derop uden klagesang overhovedet.

Jeg opfattede det nu heller ikke som pral.

Men okay sidst jeg skrev at jeg tog den med 160 på en tom E20 der var
det også pral, sindsygt og andet mærkeligt..

Folk og fæ er mærkelige når det kommer til hastighed.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 11:35

> Jeg opfattede det nu heller ikke som pral.
>
> Men okay sidst jeg skrev at jeg tog den med 160 på en tom E20 der var
> det også pral, sindsygt og andet mærkeligt..

275 på A7

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 12:08

> 275 på A7

227,8 på GPS'en

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-01-07 12:09

In article <45aa075b$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> 275 på A7

267 her... ægte vel og mærke

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 15-01-07 23:34

> 267 her... ægte vel og mærke

Ja, den gamle Trollhättan-vibrator er sgutte nogen Porsche... ))

*ROFL*

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-01-07 14:49

In article <45ac015d$0$48465$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, den gamle Trollhättan-vibrator er sgutte nogen Porsche... ))
>
> *ROFL*

hehe nej

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 16-01-07 19:06

Henrik B. wrote:

> Ja, den gamle Trollhättan-vibrator er sgutte nogen Porsche... ))
>
> *ROFL*

Jeg har en kammerat, der købte en Saab 900 af den model med den store
"vinge" bagpå.

Gæt hvilken bil, han syntes den lignede bagfra !

/Brian

Fra : Brian

Dato : 14-01-07 13:08

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg opfattede det nu heller ikke som pral.

Hav lige in mente, at Olsen (Sierra) kører en Sierra 1,6 fra '86 - godt nok
i racerrød, men alligevel

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 17:13

> Hav lige in mente, at Olsen (Sierra) kører en Sierra 1,6 fra '86 - godt
> nok i racerrød, men alligevel

Der ka' vel ikke være meget streetrace i sådan en?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 17:34

> Der ka' vel ikke være meget streetrace i sådan en?

Kommer vel an på så meget.
Gætter på, der er lige så meget race
i sådan een, som det du vil finde i eks.
en Astra 75 HK eller Golf ditto..
Modsat ovenstående, så er drivlinjen
væsentlig stærkere i førstnævnte.

Fra : Brian

Dato : 14-01-07 19:30

Tom wrote:
¨

> Der ka' vel ikke være meget streetrace i sådan en?

Tror jeg ikke, men der har da tidligere været rapporteret om, hvordan
Sierra'en gennempryglede en gammel Accord med 3 knejter ombord

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-01-07 19:35

In article <45aa76a3$0$49208$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Tom wrote:
> ¨

> Tror jeg ikke, men der har da tidligere været rapporteret om, hvordan
> Sierra'en gennempryglede en gammel Accord med 3 knejter ombord

Civic...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 19:41

> Civic...

-motoren var sikkert udvilket og produceret af Rover..jeg mener 'over...

Fra : Brian

Dato : 14-01-07 19:45

Martin Johansen [6000] wrote:

> Civic...

Du har ret, det var Civic.

Men det gør jo ikke præstationen ringere

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 19:39

> Tror jeg ikke, men der har da tidligere været rapporteret om, hvordan
> Sierra'en gennempryglede en gammel Accord med 3 knejter ombord

Ja det var også en go' dag.
De kom, de 'troede lige', og det var så dêt.,o)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-01-07 19:40

In article <45aa78bd$0$13937$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Sierra" <-> wrote:

> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

> Ja det var også en go' dag.
> De kom, de 'troede lige', og det var så dêt.,o)

Var det ikke en Civic? Orange endda.. ?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 19:56

> Var det ikke en Civic? Orange endda.. ?

Ak nej.
Måske desværre..må ha' været et frækt syn ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 17:32

> Hav lige in mente, at Olsen (Sierra) kører en Sierra 1,6 fra '86 - godt
> nok i racerrød, men alligevel

Så 165-170 er da meget pænt for 1075 + 90 kg
og 75 HK.

Fra : Brian

Dato : 14-01-07 19:32

Sierra wrote:

> Så 165-170 er da meget pænt for 1075 + 90 kg
> og 75 HK.

Netop derfor har dit postulat et strøg af pral

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-07 19:45

Brian skriver:

> Netop derfor har dit postulat et strøg af pral

Det har altså også blæst en del derovre på heden...

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 19:56

> Brian skriver:

> Det har altså også blæst en del derovre på heden...

Også på Bornholm.
Det ligger klippefast.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 19:43

Sierra skriver:

> Jeg fik iøvrigt den gamle op på 165 idag.
> Så blev du overhalet på Herningmotorvejen mod Ikast
> af en rød two-door-saloon, så ved du hvem det var ;op.

ROFL, så havde jeg givet ham baghjul.....
Jeg forstår at du brugte medvinden.

Ovevej at køre derud sent på natten, der kommer storm ind fra vest....

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 19:54

> Sierra skriver:

> ROFL, så havde jeg givet ham baghjul.....

Så blir' Marianne bare sur på dig.

> Jeg forstår at du brugte medvinden.

Jeps.

> Ovevej at køre derud sent på natten, der kommer storm ind fra vest....

Det er nemmere at sigte når det er lyst.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 19:57

Sierra skriver:

> Det er nemmere at sigte når det er lyst.

Tænd da for lyset på bilen, så er det da ikke noget problem.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 16:41

Hold da op, der er ikke noget at sige til at der er krig i verden,

han skal dø - skulle ikke undre mig hvis det var en perker- en kameltrækker
osv.

I må have en svær hverdag ..........

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Karin

Dato : 13-01-07 22:14

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-01-07 09:00

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Men er det en klippeperker, yuppieperker, halvøsperker, sneperker,
> fladlandsperker eller hvad? Du må dælme være lidt tydeligere når du trykker

Så må det vel være en Vollsmoseperker.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per O.

Dato : 15-01-07 21:33

> [...]
>
> Skal vi ikke håbe at han overlever så han skal leve med det drab på
> samvittigheden (hvis han har en) , resten af sine dage

Nej uha .. han risikerer jo at blive rask nok til at køre invalidebil, og så
har vi idioten på vejene igen. Så længe de ligger i en etværelses under
jorden kører de ikke råddent

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-01-07 03:14

On Mon, 15 Jan 2007 21:32:59 +0100 "Per O."
<webmaster@tosseparkering.dk> sent the following smoke signals:

>Så længe de ligger i en etværelses under
>jorden kører de ikke råddent

Næh, de nøjes med at lugte sådan...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...